Auteur Topic: Het ongelofelijke lijkt te gebeuren  (gelezen 28361 keer)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Dit is niet leuk meer!!
« Reactie #20 Gepost op: 17-05-2004, 20:23:58 »
echt waardeloos nostra allemaal.. maar miss kunnen jullie (ondanks die vrije week) elkaar toch even opzoeken. miss wel prettig om erover te praten lijkt me.. naja, iig sterkte.  :-*

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #21 Gepost op: 17-05-2004, 20:28:02 »
Wow.. :/ heel veel sterkte Nostradamus! :-*
« Laatst bewerkt op: 17-05-2004, 20:30:29 door @miesh »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 17-05-2004, 21:48:40 »
jeetje zeg, ongelooflijk zeg. Heel erg veel sterkte en zoek wat steun bij elkaar.  :-*

Mijn prinsje is chriz!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 17-05-2004, 23:15:36 »
Wat 'n vreselijk nieuws Nostradamus!  :(

Ook van mij natuurlijk veel sterkte!  :-*

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #24 Gepost op: 17-05-2004, 23:18:57 »
Tjeezzz nostra, dit ie wel erg veel in korte tijd om te verwerken  :\'(

Nogmaals veel sterkte!!
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
« Reactie #25 Gepost op: 18-05-2004, 17:05:02 »
nogmaals bedankt voor jullie steunbetuigingen, vooral deze dagen vallen me zwaar want morgen is de begravenis van de jongen (waar ik ook naartoe zal gaan) en vandaag hebben we een kaart aan de ouders van die jongen geschreven.. Ook aan de familie van de leraar hebben we allemaal kaartjes geschreven..

Nostradamus
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 19-05-2004, 18:00:29 »
vandaag was dus de begrafenis van de jongen en ik ben er naartoe geweest...
De meeste leraren van school waren er ook en de meeste leerlingen van 3 atheneum...
Het was best wel emotioneel, maar ik vind het wel goed van mezelf dat ik geweest ben..
De spanning die ik heb probeer ik een beetje hier van me af te schrijven

Nostradamus..

PS: spreek jullie waarschijnlijk binnenkort weer in een iets vrolijkere bui..
« Laatst bewerkt op: 19-05-2004, 20:15:13 door Nostradamus »
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #27 Gepost op: 19-05-2004, 22:54:27 »
rotdag dus he..  ::niet-ok:: nah, schrijf maar hoor.. alle beetjes helpen he.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #28 Gepost op: 20-05-2004, 00:05:14 »
Schrijf het hier maar lekker van je af hoor Nostra...En goed dat je er geweest bent en je dat een goed gevoel geeft!!

Verdriet kost gewoon tijd en energie :-*
Take care

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Groenenman

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 26-05-2004, 19:35:01 »
Ik wete hoe het voelt Nostra om iemand zo te missen. Ik heb het ook dit jaar meegemaakt dat een van mijn klasgenoten en vriend is overleden aan kanker. Het is voor mij op school heel zwaar geweest maar gelukkig kwam de meivakantie net op tijd zodat ik lekker kon gaan rusten.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #30 Gepost op: 26-05-2004, 19:42:27 »
Heb je het in Limburg een beetje van jezelf af kunnen zetten? Ben straks door Epen gekomen, en moest meteen even aan je verhaal hier denken. Sterkte ermee, Nostra.

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 29-05-2004, 18:01:21 »
Dankje wel nog Jos!

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 31-05-2004, 15:03:26 »
van de week heb ik het bericht gekregen dat een lerares Nederlands van onze school alweer kanker had en daardoor binnenkort zou gaan sterven. Zaterdag is ze gestorven en de sfeer bij ons op school is dus weer somber. Ikzelf zou haar in de brugklas als mentrix hebben, maar omdat er toen al kanker werd geconstateerd bij haar heb ik haar niet als mentrix gehad. Ikzelf kende haar eigenlijk nauwelijks, maar ik wilde het bericht even melden omdat het dus weer verschrikkelijk was.

het officiele bericht: Zaterdag 29 mei jl. is Ina Noordeloos overleden.

Ina Noordeloos was docente Nederlands aan de locatie Courtine. Zij is in maart 1984 in dienst getreden en heeft de afgelopen jaren op veel terreinen bijgedragen aan de kwaliteit en ontwikkeling van eerst de Buys Ballot en later SG Cambium. Daarnaast was zij jarenlang brugklasmentor. In al die jaren hebben leerlingen haar leren kennen als een warme en betrokken docente, die hoge eisen stelde aan zichzelf en haar leerlingen. Voor de leerlingen en het team van Scholengroep Cambium is haar overlijden een gebeurtenis die ons met groot verdriet vervult.

Het houden van je pen,
je warmte, je stem,
je lach, je schrift
staat in ieder van ons gegrift.

Een inspirerend vakgenoot is van ons heengegaan

Bijzonder in haar docentschap
Bijzonder in haar collegialiteit
Bijzonder als mentor
Bijzonder in haar menselijkheid

Ina, wij voelen ons in onderwijs,
in taal en literatuur,
met jou en Jan verbonden.

Personeel, leerlingen, ouders en bestuurscommissie van scholengroep Cambium.
« Laatst bewerkt op: 29-06-2004, 21:57:57 door Nostradamus »

Offline Yvje

• Forumlid
  • Be heppie!! : )
« Reactie #33 Gepost op: 31-05-2004, 16:26:55 »
Jeetje, wat een tragische gebeurtenissen in zo'n korte tijd  :o sterkte!!!
Smiling isn't a crime..

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 1-06-2004, 15:17:33 »
Dankje Yvje!

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 16-06-2004, 20:32:23 »
dit houdt je echt niet meer voor mogelijk, ben zo in shock dus ga naar http://www.cambium.org/ en meteen als je de site te zien krijgt, zie je een brief, die moet je ff lezen. Is toch niet normaal meer?!?!?

het officiele bericht: Met grote verslagenheid hebben wij kennis genomen van het noodlottig ongeval waarbij Robin Phillips, leerling uit 5 atheneum, op 17 jarige leeftijd om het leven is gekomen.

Kracht van binnen deed je leven,
je was er altijd. Vaak grappig,
altijd gevat en serieus waar nodig.
Vaak met je maatje, vaak te laat
maar nu te vroeg van ons weggegaan.

Ons medeleven gaat uit naar de ouders, zus en verdere familie van Robin.
Wij wensen hun veel sterkte toe met het verwerken van hun verlies

Personeel, leerlingen, ouders en bestuurscommissie van scholengroep Cambium.

« Laatst bewerkt op: 29-06-2004, 21:58:41 door Nostradamus »

Offline macvicky

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 16-06-2004, 21:59:35 »
 :-\\ ik wil je heel veel sterkte wensen 

Offline Yvje

• Forumlid
  • Be heppie!! : )
« Reactie #37 Gepost op: 17-06-2004, 08:28:46 »
jeetje, het gebeurt wel allemaal bij jou he?  :-\\ veel sterkte   
Smiling isn't a crime..

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 17-06-2004, 21:58:56 »
dit zijn de stukjes, die vandaag in de krant stonden:

Cambium opnieuw in diepe rouw
door Esther Voesenek

Donderdag 17 juni 2004 - Scholengroep Cambium in Zaltbommel is ’lamgeslagen’ na het vierde sterfgeval in een maand tijd.
Dinsdagmiddag verongelukte leerling Robin Philips (17) in zijn woonplaats Haaften. Hij zat achterop de brommer bij een even oude klasgenoot.

De jongens gingen onderuit in een bocht op de Waalbandijk, waarna een automobiliste uit Hellouw (49) frontaal op Robin Philips botste. Hij overleed ter plekke aan zijn verwondingen. De bestuurder van de bromfiets is met verwondingen naar het ziekenhuis vervoerd, waaruit hij inmiddels is ontslagen.

Het overlijden van de leerling van het atheneum heeft het Cambium opnieuw in rouw gedompeld. Het is het vierde sterfgeval in een maand tijd. Leerling Arjan van der Elst (15) verongelukte 14 mei toen hij van school naar zijn huis in Brakel fietste. Twee dagen later beroofde een leerkracht zich van het leven. Eind mei kwam een docente om het leven na een ongeneeslijke ziekte.

Een traumateam tracht leerlingen en docenten wederom door deze periode heen te helpen. De school is lamgeslagen. Dit is te veel voor ze bemerkt sociaal verpleegkundige jeugdgezondheidszorg L. van de Water.

Het jaar 2002 verliep ook al zo tragisch voor de scholengroep. Drie Cambiumleerlingen overleden in een tijdsbestek van acht maanden, gevolgd door een oud-docent.

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 17-06-2004, 22:03:03 »
Cambium vol ongeloof na vierde trauma in maand
door Esther Voesenek

Donderdag 17 juni 2004 - Zaltbommel - Leerlingen en personeel van Scholengroep Cambium in Zaltbommel zijn vol ongeloof na het vierde sterfgeval binnen een maand tijd. Robin Philips (17) uit vijf atheneum overleed dinsdagmiddag na een tragisch brommerongeval in zijn woonplaats Haaften. Dit zijn hele onwerkelijke dagenomschrijft rector W. van der Veer.

Leerling Robin Philips reed dinsdagmiddag over de Waalbandijk in Haaften, achterop de brommer bij een vriend (17). In een bocht gingen de jongens onderuit. De bestuurder schoof met zijn bromfiets de dijk af. Een tegemoetkomende automobiliste (49) uit Hellouw kon Robin niet meer ontwijken. Hij overleed ter plekke aan zijn verwondingen.

Nog diezelfde namiddag kreeg Van der Veer een telefoontje van een ouder, die het tragische nieuws al had vernomen. Onmiddellijk stelde de rector het draaiboek voor dergelijke trauma's in werking: inlichten van het Cambiumpersoneel, de schoolarts, sociaal verpleegkundige van jeugdgezondheidszorg en de huisartsen in de omgeving.

Arjan

Dit alles om een zo goed mogelijk vangnet te kunnen zijn voor de scholieren, die een dag later op de hoogte zouden worden gesteld van het vierde overlijden op hun school binnen een maand tijd. De 15-jarige Arjan van der Elst uit de derde klas van het atheneum overleed vrijdag 14 mei in het ziekenhuis na een ongeluk op weg naar huis.

Maandagmorgen hebben we de leerlingen daarover ingelichtblikt Van der Veer terug. Drie klokuren later moesten we ze vertellen dat Robert van Drunen zichzelf van het leven had beroofd, een docent die íedereen kende.

De school was de schok amper te boven of het volgende sterfgeval diende zich aan. Docente Ina Noordeloos kon de strijd met de ziekte kanker niet winnen en overleed zaterdag 29 mei. Van der Veer zoekt naar woorden om de stemming op de school te omschrijven. Het woord ongeloof komt het meest in de buurt van wat wij op dit moment meemaken. Elk sterfgeval op zich is verschrikkelijk. Maar vier binnen zo'n korte tijd... Dit zijn hele onwerkelijke dagen.

Onder de leerlingen bespeurt de rector ’een zekere berustingIk merk dat het moeilijker voor ze wordt om nog iets te voelen. Iedereen is zo vól ongeloof, zo van dit kan gewoon niet waar zijn.

Nazorg

De mentoren en vertrouwenspersoon waren gisteren vrijgeroosterd voor opvang van de leerlingen. De schoolarts en sociaal verpleegkundige stonden de hele dag paraat voor scholieren en personeel. Het schoolteam beraadt zich nog over de nazorg. Hoe houden de leerlingen zich bijvoorbeeld in de schoolvakantie die volgende maand begint? Dat is een zorg, erkent Van der Veer.

Zorgen maakt hij zich eveneens over de jongen die de brommer bestuurde, een klasgenoot van Robin. Voor hem is het natuurlijk een verschrikkelijk trauma. Hij komt straks weer terug naar school. Hoe vangen we hem op? Daarin laten we ons adviseren.

Te emotioneel

De (oud-)klasgenoten van Robin namen gisteren het initiatief voor het inrichten van een lokaal speciaal voor hem. Een rouwplek met kaarsjes, Robins portret en ruimte voor herinneringen. Laat ze daar maar even met rustverzoekt Van der Veer de pers. Het is te pril, te emotioneel allemaal. Het komt nu even te dichtbij.

Temidden van alle droefenis, slaagt Van der Veer erin lichtpuntjes te zien. Ik zie ook hele mooie dingen ontstaan in de pijn. Groepjes leerlingen en docenten die elkaar fantastisch opvangen. Of de klasgenoten van Arjan, die zijn ouders hebben uitgenodigd op school. Dat zijn dingen waar ik met warmte naar kijk.

Het overlijden van scholier Robin Philips is het zoveelste drama waarmee leerlingen en personeel worden geconfronteerd.

29 mei 2004: docente Ina Noordeloos overlijdt aan een ongeneeslijke ziekte.

16 mei 2004: docent Robert van Drunen berooft zichzelf van het leven.

14 mei 2004: atheneumleerling Arjan van de Elst (15) komt om het leven bij een ongeluk op weg van school naar huis.

December 2003: docente Dorry Londeman sterft na een ziekbed.

Het jaar 2002 kende ook al zo’n tragisch verloop voor de Bommelse scholengroep. Drie leerlingen kwamen om het leven, evenals een oud-leerkracht.