Oke! We hebben al een aardig groot clubje!
@Iedereen, zeg in koor:
'Welkom iedereen'heeft iemand dan ook nog nuttige tips of gaan we ons gewoon verzamelen en laten we het erbij zitten?
Eik heb ik die opgezet om degene die niets meemaken tot het inzicht te laten komen dat het niet erg is niets mee te maken en als je je dan met je lot verzoend hebt, wie weet maak je dan wel weer meer mee! (niet dat dat móet ofzo, want niets meemaken is ok!)
nou, ik blijf maar van alles meemaken ondertussen...
sorry, dit topic is gewoon niet mijn ding...
Ik zie dat je, terwijl je zegt niets mee te maken, toch aldoor terugkeert naar dit topic. Ik bespeur toch een onbewust verlangen om het uit te schreeuwen: 'Ik maak niets mee!'
Maar je zit nog in de 1e fase: Ontkenning. Maar dat is niet erg, we helpen je er wel doorheen.
heeey ! ik maak ff niks mee !
Een eerste stap! Geweldig!
@Iedereen, zeg in koor:
'Geweldig Simon'!
Tip om iets mee te maken: ga in Nijmegen studeren en kom dan op een universiteitsfeest een molkandi tegen!! Kijk maar!
Ah, iemand die nog overduidelijk in de pre-ontkenningsfase zit: Iemand die mensen aanmoedigt om iets mee te maken en zelf ook dingen wil meemaken, uit angst voor het onbekende: niet iets meemaken...
Hoe interessant dit geval ook is, dit laat ik liever over aan professionals, daar ben ik niet voor gediplomeerd...
Annemieke, ik kan je wel een goede therapeut aanraden als, maar het is belangrijk dat je er zelf ook achter staat...