Let niet op de belammerde schrijfstijl!!
Mobro 3
Annuh zit in het vliegtuig op weg naar Australië om Chriz te zoeken, als hij daar natuurlijk is, maar in Mobro is het een prachtige, warme dag en Chriz pakt zijn tuinstoel en zoekt een lekker zonnig plekje op aan de waterkant. Plotseling komt er een lading water over hem heen, maar ziet niemand wie het dan ook gedaan kan hebben, maar Chriz weet wel beter, hij weet g bijna zeker dat het die rare buren van hem zijn. Hij heeft nog steeds geen goede indruk van Björn en Jutta.
In de plaatselijke supermarkt.
Daan: Zullen we een kilootje appeltjes meenemen?
Annemieke: Ja doe maar, is wel lekker fris met dit weer.
Daan: Ja inderdaad, zullen we ook nog wat ijs meenemen?
Annemieke: Grandioos plan! Mag wel met dit weer.
Ze lopen naar de vrieskast en alles is helemaal leeg.
Daan: Had je kunnen verwachten met dit weer, alles is op.
Annemieke: Er ligt nog wat hoor [Ze opent de deur en haar arm gaat helemaal naar de achterkant van de vrieskast en komt weer eruit met een vies pak ijs, waar de helft van de inhoud aan de buitenkant is geplakt]
Daan: Gadverdarrie, wat is dat voor troep.
Annemieke: Ik zou het niet weten, maar leg het weer terug.
Als ze het terug gelegd heeft……
Daan: Het zit nog aan je handen.
Annemieke: Heb je een zakdoek voor me, het plakt vreselijk.
Daan: Hier mijn zakdoek, gooi na gebruik maar weg, het is toch een oud ding.
Annemieke: Het gaat er niet af, het zit vast.
Daan: We proberen het thuis nog wel even.
Ze lopen naar de kassa om af te rekenen.
Daan: Dit was het.
Grace: Dat maakt dan 26 euro en 38 cent.
Annemieke: Alsjeblieft en laat de rest maar zitten.
Grace: Bedankt, gebeurt niet vaak, maar je hebt roze derrie op je handen. Wat is dat?
Annemieke: Ik zou het niet weten, het zit aan een pak ijs.
Grace: Volgens mij is het ijs op.
Annemieke: Nou, het was het laatste pak ijs dat er lag.
Grace: Ik zal even kijken[Ze lopen naar de Vrieskasten] Ik zie toch echt geen ijs liggen!
Annemieke: Ik ook nu ook niet, net lag het er nog. Ik snap hier niets van?
Daan: Ik begin spoken te zien, denk ik?
In het plaatselijke parkje
Jos geniet weer eens van de prachtige natuur en loopt door het parkje, totdat hij plotseling wat gekraak en geknetter hoort. Hij buigt wat takjes opzij en ziet een groot hol in de bosjes. Hij kruipt naar binnen en ziet een jonge gozer in zwarte kleren ergens in een hoekje zitten. Het blijkt Hans(Peking Express) te zijn. Plotseling komen uit allerlei hoeken mensen te voorschijn: Daisy, Compuart en Cora.
Jos: Aangenaam ik ben Jos
Hans: Ik ben Hans en wij zijn een geheime beweging in dit stadje. We zijn met zijn vieren: Ik, Daisy, Cora en Compuart.
Compuart: Wat doen we met hem?
Hans: Ik heb geen idee, misschien kan hij onze partner zijn in de stad?
Daisy: Ja, een goed plan, maar wil hij?
Hans: Nou Jossie, kom op, wil je?
Jos: Kan ik nog ‘nee’ zeggen?
Cora: Je zegt ‘ja’ of anders…..
Jos: Oké, ik doe het!
Hans: Dat is mooi , kom erbij en zoek een plekje uit.
Pas aan het einde van de middag gaat Jos weer terug naar zijn Huis.
Het donkere huis
Lc heeft de grootste lol. Hij zal die Daan en Annemieke wel eens laten zien wat hij in zijn mars heeft. De rode plaktroep is nog maar het begin, hij heeft nog een heleboel plannen klaarliggen. Hij zal eens wraak nemen op Daan en Annemieke!!!
Grace voelt zich niet helemaal thuis in deze buurt, ze weet niet wat ze moet. Ze heeft nog geen huis en moet morgen toch weer vroeg aan het werk. Ze beslist om in het park te slapen.
Bij Daan en Annemieke thuis.
Als Daan en Annemieke thuis komen staat de deur wagenwijd open. Ze rennen er op af.
Daan: Wat is hier in godsnaam gebeurt?
Annemieke: Ik denk dat er ingebroken is.
Daan: Maar wie doet dat nou in deze wijk.
Annemieke: Volgens mij is het die Björn. Die gast zwerft hier gewoon rond en jat een beetje alle huizen leeg.
Daan: daar zit wat in, maar laten we aangifte doen.
Wil je meer, lees dan de volgende keer, weer.
Wat is Lc van Plan? Wat wil de geheime beweging het stadje aandoen? Krijgt Annemieke de rode troep er ooit nog af? Kan Daan’s hart dit alles aan? Zal Grace haar geluk ooit vinden? Waar is Annuh? Wie heeft de inbraak gepleegd?
Antwoorden in de volgende afleveringen van Mobro!