Awel Knudde, lieveke ,ge hebt volkomen gelijk ! Ik heb het ook al gezegd dat mijnheer Baziel een echte tiran is, een barbaar zonder manieren,een hooligan van het zuiverste water!
We zouden er gewoon niet meer moeten tegen klappen tot hij zich tegen ons allemaal verontschuldigd heeft en mij een flinke opslag heeft gegeven !
Wat is't, doet ge mee?
Ik zou er onze goudschat voor geven om zijne kop te zien als hij dat hoort!
Maar ja, da's ook weer waar, ik heb niks te zeggen over de goudschat...
Of toch wel ? Ik heb in elk geval al goed mijn best gedaan om jullie te helpen, maar met wisselend succes,en dat is ontmoedigend.
Maar ja, het leven van een alleenstaande, werkende, geëmancipeerde klassevrouw is zwaar, heel zwaar. Tijdens het winkelen alle aankopen zelf dragen, zelf mijn naaldhakjes moeten uittrekken,dag in dag uit de kuisvrouw controleren, ge kunt U dat niet voorstellen wat een inspanning dat kost.
Of zoals mijn Tante Nonneke van 87 altijd zei : " Onbemind en onbegrepen is de vrouw die staat op haar strepen"
Een wijze vrouw, mijn Tante Nonneke van 87,alleen heb ik nooit begrepen waarom ze is ingetreden in het klooster van die maffe Promoliaten. Maar soit, iedereen vergist zich wel eens in het leven.
En zo gaan we bijna naadloos van mijn Tante Nonneke van 87 naar mijnheer pastoor Karel.
Beste mijnheer pastoor Karel, ik ben heel blij voor U dat ge zo onnoemelijk slim zijt dat ge dat raadselgedoe van mijnheer Baziel nu al opgelost hebt, maar ik zou toch maar oppassen met mijnheer Baziel, daarmee weet ge maar nooit...
Maar blijkbaar hebt ge nog problemen dus ik zal het nog eens heel superdeluxe duidelijk uitleggen, maar dat is de laatste keer,want ik ben geen kopieermachien hoor !
Je kan ons bereiken op 2 manieren :
1. Via de grote letterkes van de contractjes die we jullie elke week toesturen via Tinternet. Daarvan hebt ge er momenteel nog te weinig, maar volgende week rond dezen tijd gaat ge er te veel hebben. Welke letterkes er te veel zijn heb ik hier al gezegd, maar dat moet ge zelf maar uitzoeken. Ge moet alles maar eens bekijken wat ik in verband daar mee al verteld heb. Heel simpel, gewoon zeer goed lezen wat er staat, niet min of niet meer...
2. Via een andere manier. Die manier probeer ik hier al weken uit de doeken te doen, maar zonder succes.
Dat merkte ik vanmorgen nog bij het binnenkomen toen ik met één snelle oogopslag zag dat er weer niemand mijn onthulling gelezen had. Tant pis, het zij zo, ik kan jullie niet dwingen hé...
Maar vergeet niet dat er nog andere kapers op de kust zijn, en die laten de verse kabeljauw niet van hun brood halen.
Zelfs niet door een blonde meermin als ik.
Enfin, dit gebazel over een blonde meermin brengt vermoedelijk ook geen aarde aan de zeedijk, die zullen jullie wel kunnen missen...
Onthou echter goed de slogan van mijnheer Baziel :
Niets is wat het lijkt...