Auteur Topic: Fort Boeier  (gelezen 54375 keer)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Fort Boeier
« Reactie #200 Gepost op: 6-06-2004, 13:42:45 »
Zoals ik al had gezegd zouden per team de speler met de minste aantal sleutels afvallen. Helaas voor LC mislukte zijn verraad doordat Idefix sneller was, daardoor eindigde hij even hoog als Kolko. De tussenstanden per groep:

Sterke Groep:
1. Maapie
2. Hagar
3. EIDM
4. Annuh
------------
5. Ville

Zwakke Groep:
1. Tijgertje
2. Grace
3. Idefix
----------------
4. Kolko
5. LC

Ville is hiermee de eerste verliezer van het spel. Ze is voorgoed uitgeschakeld. Kolko en LC gaan deze week een beslissingswedstrijd spelen.

Opdracht: Vindt de Gouden Sleutel
Kandidaten: Kolko & LC
Inhoud: Dit is jullie laatste kans om in het spel te blijven. Degene die als eerste een plaatje van een gouden sleutel bij mij inlevert gaat door en de ander vliegt uit het spel. Levert geen van beiden een sleutel in, dan vliegen jullie allebei uit het spel.

Opdracht: Fouras' torenraadsels
Kandidaat: Hagar
Inhoud: Geheim

Opdracht: Gedicht
Kandidaten: Idefix, Annuh, EIDM, Maapie, Tijgertje en Grace
Inhoud: Schrijf een gedicht voor een andere kandidaat uit Fort Boeier, wie het is mag je zelf weten. De puntentelling is weer 5 Gouden Sleutels, 3 Gouden Sleutels en 1 Gouden Sleutel.

Opdracht: Sleuteldief
Kandidaten: Annuh, EIDM, Tijgertje, Maapie, Grace, Idefix en Hagar
Inhoud: Een lastige opdracht, je moet aan mij pm-en van wie je een sleutel wil stelen. Stel jij bent Annuh en jij wilt een sleutel van EIDM afpakken, dan gaat erbij EIDM 1 gouden sleutel af en bij Annuh er 1 bij! Maar let goed op!!! Zodra ook bv. Tijgertje een sleutel van EIDM wil afpakken dan krijgen zowel Annuh als Tijgertje niks en houdt EIDM haar sleutel. Je moet dus zorgen dat je niet een sleutel afpakt van iemand waarvan je zeker weet dat niemand anders daar een sleutel van afpakt. Besluit je om helemaal geen sleutels af te pakken, dan verlies je sowieso 1 Gouden Sleutel.

Vooral de laatste opdracht is nogal lastig, dus als er vragen zijn laat het ff weten.

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 6-06-2004, 19:02:41 »
Euhm... ik ben geband uit de relaxhoek, hoe gaan we dat aanpakken??

Chriz, heb je m'n pm's gehad?

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 6-06-2004, 19:49:18 »
Jep!

Maapie, ik kan je Nachtwacht-inzending niet hierin verplaatsen (is te groot). Wil jij 'm zelf hier even plaatsen. Hij is echt zo goed.  ::rofl::

maapie

• Gast
« Reactie #203 Gepost op: 6-06-2004, 19:58:10 »
 ::bravo:: dankjewel chriz! :) ben echt heel blij dat je hem zo leuk vond!! :)

mijn inzending:

« Laatst bewerkt op: 6-06-2004, 20:01:37 door Maapie »

maapie

• Gast
« Reactie #204 Gepost op: 6-06-2004, 20:11:48 »
ik wil die van jullie nu eig ook wel zien :)

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #205 Gepost op: 7-06-2004, 10:05:53 »
Ik had mijn meesterwerk als titel meegegeven:

'de schutters van Advocaat, Van Hanegem en Wouters'
we're back :(

Offline Yvje

• Forumlid
  • Be heppie!! : )
« Reactie #206 Gepost op: 7-06-2004, 18:59:56 »
Ze zijn allebei zoooo grappig  ::rofl:: goed gedaan  ::ok::
Smiling isn't a crime..

maapie

• Gast
« Reactie #207 Gepost op: 7-06-2004, 19:12:00 »
 Oja bij mij stond eronder:

Bassie en Adriaan en de schatwacht

Offline hAgAr

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
« Reactie #208 Gepost op: 7-06-2004, 23:00:52 »
ik wil die van jullie nu eig ook wel zien :)
.

Met een beetje gepuzzel, plak en knip werk etc, etc, is dit mijn moderne versie van de Nachtwacht.

Groetjes,

Hagar

maapie

• Gast
« Reactie #209 Gepost op: 9-06-2004, 19:52:57 »
*schop*

Offline molice

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #210 Gepost op: 9-06-2004, 23:35:03 »
*schop*
::ohno:: Schop nooit zomaar tegen een topic, want een topic is ook iemands moeder! ::ohno::

maapie

• Gast
« Reactie #211 Gepost op: 10-06-2004, 13:15:10 »

::ohno:: Schop nooit zomaar tegen een topic, want een topic is ook iemands moeder! ::ohno::

::oink::     :-\\    :o       ::ohno::      :-X     :\'(      :-[   

:-*             8) SORRY TOPIC!  8)       :-*

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 11-06-2004, 12:16:04 »
en vooral vervuil nooit een topic van Chriz: He might kill you  >:D

Aflevering 5

Terugblik: Wederom is er een week gespeeld in 'Fort Boeier'. Vandaag zijn we precies op de helft. Na vandaag komen er nog 5 afleveringen met natuurlijk als afsluiter die allesbeslissende finale. Er werden deze week 4 opdrachten gespeeld. Vorige week zagen we al dat Ville uitgeschakeld werd in het spel en dat LC en Kolko een beslissingswedstrijd moesten spelen, wie als eerste een afbeelding van een gouden sleutel kon vinden, ging door naar volgende week. LC was hier erg snel mee en won dan ook de wedstrijd. Dat betekent dat we Kolko niet weer terugzien in het spel. Hagar mocht deze keer mee naar de torenkamer van Fouras. Ik heb de raadsels een heel klein beetje niet opgeslagen in mijn outbox, dus ik weet ze niet meer, maar de antwoorden 'de Boer' en 'Sneijder' waren allebei goed. Aangezien er niemand opgesloten zat, hoeft er niemand bevrijdt te worden. Maar belangrijker was dan ook: 'de gouden sleutel'! Als derde opdracht moesten de 6 dames uit het spel een gedicht schrijven voor een andere speler uit Fort Boeier. Idefix maakte een prachtig gedicht, maar hield zich niet aan de opdracht, ze maakte voor iedereen een gedicht. Daarom won niet zij, maar Grace de opdracht. Grace wist in haar gedicht de strijd van Fort Boeier prachtig te vertalen. Zij krijgt 5 Gouden Sleutels, Idefix krijgt 3 Gouden Sleutels en EIDM krijgt 1 Gouden Sleutel voor haar gedicht voor Maapie. Na dit alles leverde dat de volgende tussenstand op:

1. Grace 16G 2S
2. Tijgertje 13G 0S
3. Idefix 12G 0S
4. Maapie 11G 0S
5. Hagar 10G 2S
6. LC 5G 0S
7. EIDM 4G 2S
8. Annuh 2G 1S

Maar er was nog de laatste opdracht de sleutelopdracht wie wou er van wie stelen?

Annuh van Tijgertje
Hagar van Idefix
Grace van Hagar
Tijgertje van EIDM
Idefix van Grace
EIDM van Maapie
Maapie van Idefix

Zowel Maapie als Hagar wou een sleutel van Idefix stelen en dat gaat niet. Aangezien Grace en EIDM wel een sleutel stelen, gaan zij er 1 op achteruit. Tijgertje, EIDM en Grace stalen wel een sleutel, maar bij hen werd ook een sleutel gestolen. Zij spelen dus 'quitte'. Bij Annuh heeft niemand een sleutel gestolen en bij Idefix kon niemand een sleutel spelen. Zij krijgen er dus 1 bij. De tussenstand wordt dan:

1. Grace 16G 2S
2. Tijgertje 13G 0S
2. Idefix 13G 0S
4. Maapie 10G 0S
5. Hagar 9G 2S
6. LC 5G 0S
7. EIDM 4G 2S
8. Annuh 3G 1S

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 11-06-2004, 12:18:03 »
De opdrachten voor deze week:

Opdracht: Fouras' torenraadsels
Kandidaat: Idefix
Inhoud: Geheim

Opdracht: Word vrienden met LC
Kandidaten: LC/ Grace, Hagar, Idefix, Tijgertje, EIDM, LC, Annuh en Maapie
Inhoud: Vorige week was LC bezig met een persoonlijke overlevingsstrijd met Kolko en kon niet meedoen met de gewone opdrachten, dit is zijn kans om hard terug te slaan. In jullie persoonlijke dossiers staan ook jullie persoonlijk geheim vervult. Voor elk geheim dat LC weet te onthullen krijgt hij een Gouden Sleutel. Aan jullie de keus om jullie persoonlijk geheim te onthullen of niet. LC's eigen persoonlijke geheim levert hem geen sleutels op. Uiteindelijk moet LC alle persoonlijke geheimen bij mij inleveren. Maar hij moet ook zeggen wie hij van de kandidaten het meest vertrouwt. Deze kandidaat krijgt de helft van de Gouden Sleutels die LC in deze opdracht kan winnen. (Bij een ongelijke verdeling krijgt LC meer).

Opdracht: EK-pool
Kandidaten: LC, Grace, Hagar, Idefix, Tijgertje, EIDM, LC, Annuh en Maapie
Inhoud: Bij Fort Boeier gaan we lekker onze eigen EK-mini-pool spelen. De puntenverdeling is als volgt:

1. 6 Gouden Sleutels
2. 4 Gouden Sleutels
3. 3 Gouden Sleutels
4. 2 Gouden Sleutels
5. 1 Gouden Sleutel

Deze wedstrijden moeten jullie gaan voorspellen (winst/verlies/gelijkspel levert 1 punt op, juiste uitslag 3 punten):
Nederland - Tsjechië
Rusland - Griekenland
Spanje - Portugal
Kroatië - Engeland
Zwitserland - Frankrijk
Italië - Bulgarije
Denemarken - Zweden
Nederland - Letland
Duitsland - Tsjechië

Deze pool gaan we die week 'live' volgen.  :D

Opdracht: Maak koppels
Kandidaten: LC, Grace, Hagar, Idefix, Tijgertje, EIDM, LC, Annuh en Maapie
Inhoud: Ik wil dat jullie 4 koppels van 2 gaan vormen. Per koppel geef je je op per pm. Maar er zit nog wel een staartje aan het geheel. Het koppel met totaal de minst aantal sleutels momenteel krijgt 1 Gouden Sleutel extra en het koppel dat in totaal de meest aantal sleutels heeft verliest er 1. Jullie moeten zelf gaan uitmaken wie van het koppel die sleutel erbij krijgt/verliest

Dus je stuurt me een pm met de tekst:

Ik en ... gaan samen een koppel vormen.

Sleutel er evt. bij/af: Kandidaat A/B

Als er nog vragen zijn (wat me logisch lijkt  ;) ) moet het je het hier maar even vragen.

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 11-06-2004, 15:13:00 »
Geld dit nog?

Je geheim is een geval apart. Als je besluit dat te gaan vertellen in het topic 'Fort Boeier' krijg je een gouden sleutel, maar wie weet is het handiger om dat niet te doen en heb je het in de toekomst nog nodig.
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Grace

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 11-06-2004, 17:02:09 »
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar jullie gedichten......  ::jaja:: Kunnen we ze hier niet posten???
That's all

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 11-06-2004, 17:04:59 »
Heb echt een supergedicht ::ok:: , ik snap niet dat ik niet heb gewonnen ::ohno::

Een lullaby
Van mij, voor Idefix
Als je niet kan slapen,
denk dan aan al die schapen
die ergens in een wei
springen, zij aan zij.

Als je niet kan pitten,
blijf dan niet zo vitten
op anderen die het niet goed doen,
maar geef ze een zoen.

Als je niet kan maffen,
luister dan niet naar het blaffen
van de honden van de buren,
ze zitten achter dikke muren.

Welterusten!

:P

Offline Grace

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 11-06-2004, 17:08:32 »
Tsja...er kan er maar 1 de winnaar zijn  ::rofl::  ::joehoe::

Tijgertje,

Als een ware tijger, ben je ook in Fort Boeier een echte krijger.

Jij wist als enige kandidaat, dat Ville voor die mysterieuze 10e kandidaat staat.

Een 1e plek in de rangschikking, heb je op dit moment nog tot je beschikking.

Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus geniet nog maar even van die 'hotspot', okee?

De concurrentie is moordend aan de top, en 1 van ons zal straks gaar koken in zijn eigen sop.

Dus Tijger, medekrijger, let the battle begin and see who will win!

That's all

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 11-06-2004, 17:10:40 »
Geld dit nog?

Je geheim is een geval apart. Als je besluit dat te gaan vertellen in het topic 'Fort Boeier' krijg je een gouden sleutel, maar wie weet is het handiger om dat niet te doen en heb je het in de toekomst nog nodig.

::jaja::

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 11-06-2004, 17:13:12 »
Welk geheim ??? ?