Auteur Topic: Prinses Juliana overleden  (gelezen 2597 keer)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Prinses Juliana overleden
« Gepost op: 20-03-2004, 09:58:34 »
bron: nos nieuws.

Prinses Juliana is vanmorgen vroeg overleden. Ze is tegen zes uur in haar slaap gestorven op Soestdijk. De prinses is 94 jaar geworden. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst bekendgemaakt.

Premier Balkenende zal het overlijden waarschijnlijk om 10 uur officeel bekendmaken. Prinses Juliana had geheugenproblemen en leefde al 5 jaar in de belsotenheid van paleis Soestdijk. Koningin Beatrix zei vorig jaar in de Kersttoespraak dat de dagen haar moeder erg zwaar vallen.

Offline jeroen234

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Prinses Juliana overleden
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2004, 11:12:33 »
za 20 mrt 2004, 10:39 
Consequenties voor huwelijk
Friso nog onbekend
SOESTDIJK - De consequenties van het overlijden van prinses Juliana voor het huwelijk van prins Friso met Mabel Wisse Smit zijn nog niet bekend, aldus de Rijksvoorlichtingsdienst. Het huwelijk is gepland op 24 april.
Ook is het volgens de RVD nog niet duidelijk wat de consequenties voor Koninginnedag zijn. Die werd ook na het aftreden van Juliana als koningin in 1980 op haar verjaardag (30 april) gevierd, enerzijds als eerbetoon aan de 'oude koningin', anderzijds omdat het weer dan wat beter is dan eind januari, als koningin Beatrix jarig is.

Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Grace

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2004, 13:57:23 »
Bron: nos.nl

De rouw en de organisatie rond het overlijden van prinses Juliana zal in grote lijnen overeenkomen met die rond de dood van prins Claus. Nederland kent geen nationale rouw. De RVD heeft wel rouwinstructies uitgevaardigd.

Op alle overheidsgebouwen wordt de vlag halfstok uitgestoken, zonder wimpel, tot en met de dag van de uitvaart. Op zondag wordt niet gevlagd. Klokluiden is alleen toegestaan op de dag van de uitvaart.

In de periode tot en met de uitvaartdienst en bijzetting worden alle officiële feestelijkheden afgelast. Bij andere evenementen zal gepast soberheid in acht worden genomen.

Het is nog onzeker wanneer Juliana in de Nieuwe Kerk in Delft wordt bijgezet. Er wordt gedacht aan 31 maart. Net als bij de uitvaart van prins Claus zal de plechtigheid een privékarakter dragen.

Verwacht wordt dat het publiek ook afscheid kan nemen van prinses Juliana. Net als bij Prins Claus kunnen mensen terecht in een 'chapelle ardante' op Noordeinde, nadat officiële delegaties afscheid hebben genomen.

That's all

Offline kdijkstra

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 28-06-2004, 17:54:46 »
Ik heb de uitvaart van Prinses Juliana gezien. Ik vond het heel mooi. Het was helemaal in de stijl van Prinses Juliana. Wat ik heel mooi vond aan de dienst was dat alle kleinkinderen om de kist heen gingen staan en kaarsen aanstaken. Dat had Prinses Juliana zelf ook gewild. 

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #4 Gepost op: 29-06-2004, 00:32:25 »
Ik heb de uitvaart van Prinses Juliana gezien. Ik vond het heel mooi. Het was helemaal in de stijl van Prinses Juliana. Wat ik heel mooi vond aan de dienst was dat alle kleinkinderen om de kist heen gingen staan en kaarsen aanstaken. Dat had Prinses Juliana zelf ook gewild. 

Had je het opgenomen dan ??? ???
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #5 Gepost op: 29-06-2004, 21:45:26 »
of was je het vergeten te melden en zag je de topic, en dacht je ff melden?!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 5-10-2004, 19:34:50 »
Hmmm, even gemist... is ze al lang dood?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 5-10-2004, 20:12:52 »
Check de begin datum zou ik zeggen ;)

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #8 Gepost op: 5-10-2004, 23:24:12 »
Hmmm, even gemist... is ze al lang dood?

waar ben jij geweest de afgelopen maanden?
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!