Auteur Topic: Mensheid hypocriet?  (gelezen 4720 keer)

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Mensheid hypocriet?
« Gepost op: 22-02-2004, 13:51:26 »
Video (24 min)
breedband
smalband
« Laatst bewerkt op: 26-09-2004, 11:04:09 door Malcolm »

Offline Lindå

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Noorse militairen in Kosovo
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2004, 13:55:07 »
Tsja, er worden in Nederland jaarlijks 400 miljoen(!) kippen op afschuwelijke wijze om het leven gebracht. Die beesten worden zo vetgemest dat ze na 6 weken gewoon letterlijk doodgroeien. :o Bovendien zijn ze dan zo zwaar geworden dat ze gewoon door hun pootjes zakken. Knak...
Geen haan die er naar kraait.  ::ohno::

Dat weet ik dat weet ik dat weet ik!!!
das net zo goed verschrikkelijk
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2004, 14:01:28 »
Tsja, er worden in Nederland jaarlijks 400 miljoen(!) kippen op afschuwelijke wijze om het leven gebracht. Die beesten worden zo vetgemest dat ze na 6 weken gewoon letterlijk doodgroeien. :o Bovendien zijn ze dan zo zwaar geworden dat ze gewoon door hun pootjes zakken. Knak...
Geen haan die er naar kraait.  ::ohno::

Video (24 min)
breedband
smalband

Eet smakelijk.  ::zwaai::

::ok:: malcolm  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
Re: Noorse militairen knallen honden af
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2004, 18:45:18 »
na dit soort berichten weer een hele tijd GEEN kip  ::ohno::

Offline Coco_Loco

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 29-02-2004, 03:19:35 »
Vreselijk,  echt vreselijk  :( >:( :\'( :\'(

Laatst nog een stukje op Netwerk over posttraumatisch stress-syndroom bij een aantal soldaten dat in oorlogsgebieden heeft gezeten (blauwhelmen) , en later bij thuiskomst bitter weinig (na)zorg krijgt en symptomen van geweldadigheid  vertoont... of doorslaat (door het  zien, getuige zijn van geweld ) .. diep diep triest   :\'(
paradise island!

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #5 Gepost op: 3-03-2004, 15:20:24 »
Malcolm!!!!!!!!!

Nog even en ik eet helemaal niks meer

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #6 Gepost op: 3-03-2004, 18:10:56 »

Dan nu de hamvraag: Eet je biologische kip, gewone kip, of geen kip?

Go go go voor Malcolm! Ik hoef het filmpje al niet eens te bekijken, weet zo ook wel wat voor irritante afschuwelijke afgrijslijke dingen ze met die dieren uitvoeren. Koeien, varkens, kippen..noem maar op. Ben al jaren vegetariër en bevalt me uitstekend...'k zou geen hemaworst meer door m'n strot krijgen.

Geen kip dus.

een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 3-03-2004, 23:57:09 »
Wist je dat biggen zonder verdoving worden gecastreerd! :o

Filmpje levensloop varken (9 min)
« Laatst bewerkt op: 26-09-2004, 11:06:02 door Malcolm »

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #8 Gepost op: 4-03-2004, 00:11:14 »
 :\'(

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 4-03-2004, 01:06:59 »
Biologische varkens hoeven al die ellende gelukkig niet mee te maken. :)

« Laatst bewerkt op: 26-09-2004, 11:06:34 door Malcolm »

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #10 Gepost op: 4-03-2004, 15:26:43 »
ik snap eerlijk gezegd niet wat al dat mega vega geklets te maken heeft met het afknallen van honden door soldaten??

ik vind dit toch zeer verschillende dingen moet ik zeggen hoor. ala dat al die dieren lijden ben ik prima met jullie eens, maar die kippe en varkens worden dan iig nog gegeten, heeft het toch nog wel 'nut' (owjee wat haal ik me op de hals met deze zin  ::ohno::) maar goed, het nieuws dat er dus soldaten zijn die even lachend een paar honden dood schieten omdat ze daar toevallig even zin in hebben, vind ik dus erg schokkend (ook).

ik heb nog nooit gehoord van een veeboer die lachend en voor de lol even zn vee afschiet iig.

verder denk ik dat er eens wat meer aandacht voor die militaire zou moeten zijn, kan me niet voorstellen dat iemand dat zomaar gaat doen, daar moet toch een klein trauma'tje achter zitten denk ik  ::ohno:: :-\\
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 4-03-2004, 17:23:49 »
Het alternatief is biologisch vlees.
« Laatst bewerkt op: 26-09-2004, 11:07:22 door Malcolm »

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #12 Gepost op: 4-03-2004, 17:43:02 »
ala dat al die dieren lijden ben ik prima met jullie eens, maar die kippe en varkens worden dan iig nog gegeten, heeft het toch nog wel 'nut' (owjee wat haal ik me op de hals met deze zin  ::ohno::)

KIM toch ik wil je nooit meer zien  ::pinokkio::

;)
een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 4-03-2004, 18:24:02 »
Hypocrisie.
Idd, maar iedereen is hypocriet. Er zijn nog steeds mensen die onder de armoedegrens leven, terwijl wij nog steeds nieuwe mobieltjes aanschaffen.

tsja, wat die vleesconsumptie betreft: ik vind absoluut belachelijk dat er in veel Nederlandse huizen nog steeds elke dag vlees op tafel staat. 3 keer in de week is toch ook meer  dan genoeg?!

Vegetarisch worden? Ik moet zeggen dat ik dat nog niet eens zon heel gek idee vind. Maar ik vind sommige vleessoorten gewoon te lekker ;D Ik vind t wel knap van mensen dat ze dat kunnen!

Maar mijn mening zal wel enigsinds beinvloed worden door het feit dat ik ook de meeste soorten vlees absoluut niet lust...

Tussen het zinloos afknallen van honden en het slachten van koeien ed zit nog wel een verschil. Namelijk dat die honden echt zinloos sterven!
Bovendien is het nogal kortzichtig om zomaar aan te nemen dat ALLE koeien ed een slecht leven hebben. Ja, tuurlijk, er gebeuren ook dingen die niet goed zijn, maar dat word volgens mij sterk uitvergroot.

(Filmpje ga ik echt niet kijken trouwes he!call me a coward...)

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #14 Gepost op: 4-03-2004, 18:27:13 »
en toch lopen hier 2 discussies door elkaar!
er is geen overeenkomst tussen vleesconsumptie en wat die militairen deden...

dan maar hypocriet

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 4-03-2004, 18:37:48 »
en toch lopen hier 2 discussies door elkaar!
er is geen overeenkomst tussen vleesconsumptie en wat die militairen deden...
Die is er niet, ik noem toch ook alleen maar een verschil.

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 4-03-2004, 22:03:45 »
Namelijk dat die honden echt zinloos sterven!
« Laatst bewerkt op: 26-09-2004, 11:08:19 door Malcolm »

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 4-03-2004, 23:37:15 »
Om een varken één kilo te laten groeien, moet je er vier kilo aan voer in stoppen.
Waar wordt dat voer van gemaakt? Voornamelijk van afval en soja. Om die varken één kilo te laten groeien heb je tien kilo soja nodig. Wat zijn de gevolgen van die enorme hoeveelheden soja voor de mensen in Brazilië, het milieu en het Amazonegebied?

Video n.e.p: 'Het groene Goud' (24 min)
breedband
smalband
« Laatst bewerkt op: 4-03-2004, 23:40:08 door Malcolm »

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 4-03-2004, 23:37:31 »
Hoezo echt zinloos sterven? Het geeft toch een voldoening om op dieren te schieten? Een lekker gevoel. Net zoals het eten van een varkenslapje.
Als je dat geloofd ben je nog gekker dan zij. Varkenslapjes zijn trouwens ronduit vies!

Er liggen twee pakjes vlees in het schap. Biologisch en niet-biologisch. Je kiest de goedkoopste en roept: "niet alle koeien hebben het slecht hoor!" Nee, maar wel die van de kiloknaller die je in je hand hebt.
Verschil: die honden hebben hoogstwaarschijnlijk een goed leven gehad, de dieren uit de bio-industrie een lijdensweg vol pijn en stress.
Koeien staan swinters in de stal, en somers mogen ze lekker de wei in. Ik zie niet echt waarom dat een slecht leven is hoor.
Ik vermoed dat er wel een ander beeld word geschetst met dat filmpje.

Wel eens afgevraagd of je voor 5 euro per kilo(winkelprijs) 'eerlijk' vlees kunt produceren? Om een varken één kilo te laten groeien, moet je er vier kilo aan voer in stoppen. Voor een koe is dat negen kilo. Een boer ontvangt per kilo varkensvlees 1,30 euro. Per kip 60 cent. Kun je voor 60 cent een kip een goed leven geven? Zo'n kip zit in een hok van driekwart A4-tje(!) groot.
Dat is een kwestie van vraag en aanbod. En mss moet de overheid dat dan maar subsidieeren?
Ik heb eens erges gelezen dat om een kilo vlees te producerenmeer calorien nodig zijn dan je terugwint door het opeten ervan. Waar ben je dan als mensheid mee bezig.
Maar dit is eik weer een ander onderwerp...

Ik veroordeel niemand die vlees eet. Al vraag ik me soms wel af, net als Molice, of je als mens nou echt 7 dagen per week vlees 'nodig' hebt. Wel vind ik dat als je het 'zielig' vindt, je voor biologisch vlees moet kiezen. Of anders gewoon je mond moet houden.
Ik denk dat we maar eens van het elke-dag-vlees idee afmoeten! Als ik de inkopen deed en kookte (gelukkig niet), kwam er zeker niet meer elke dag vlees op tafel.

Een struisvogel...
Ik ben niet gek... ik ben een struisvogel! ::rofl:: ;D

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 5-03-2004, 01:07:02 »
Het is een complex systeem, maar dwingt de boer om veel te veel te produceren. Die overproductie drukt weer de prijs, ten koste van het dierwelzijn. En door de lage prijs zal de boer nóg meer moeten gaan produceren en op kosten bezuinigen om zijn inkomen te behouden.
In plaatst van boeren failiet te laten gaan, zoals dat bij normale bedrijven zou gebeuren, houdt de overheid de boer kunstmatig in stand door de subsidies.
Daarnaast koopt de overheid de overschotten op, vernietigt ze, of dumpt ze vér onder de kostprijs in de derde wereld. Geen Afrikaanse boer die daar nog tegenop kan concureren en dus failiet gaat. Gevolg: armoede.

Video: Tegenlicht 'Gesubsidieerde aarde' (59 min)
breedband
smalband
« Laatst bewerkt op: 26-09-2004, 11:10:18 door Malcolm »