Auteur Topic: Stelling: maximumprijs voor voetballers?  (gelezen 1667 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Stelling: maximumprijs voor voetballers?
« Gepost op: 3-03-2004, 16:00:00 »
Zou het misschien een idee zijn om clubs een limiet op te leggen, als het gaat om het bedrag dat ze voor 1 speler mogen besteden? Zo hebben kleine clubs ook een kans.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2004, 18:40:24 door Bodejos »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Stelling: maximumprijs voor voetballers?
« Reactie #1 Gepost op: 3-03-2004, 16:08:09 »
De stelling is momenteel niet zo van noodzaak aangezien de recessie de voetbal nog het hardste raakt. Ik ben het met de stelling eens, maar het is lastig te realiseren aangezien je via verkapte bonussen altijd boven die limiet kan gaan zitten (geldbonus voor doelpunt, geldbonus voor assist etc. etc.)

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 3-03-2004, 16:22:12 »
Oneens

Ik vind dat de overheid zich helemaal niet moet bemoeien met het prof-voetbal. De oorzaak van de hoge bedragen voor de spelers is dat clubs veel te veel subsidies krijgen en dus ook veel geld op tafel kunnen leggen voor een speler.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3 Gepost op: 3-03-2004, 18:29:35 »
Het moet weer gezellig worden, langs de lijn. Dat is de achterligende gedachte achter deze stelling. Wat mij betreft: weg ermee, die idioot hoge transferprijzen!
« Laatst bewerkt op: 3-03-2004, 21:08:27 door Bodejos »

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 3-03-2004, 20:04:35 »
Helemaal mee eens, en wat nog eerder weg mag, al die extra subsidies aan de clubs van gemeenten. Een beetje ondersteunen mag, heb ik niks op tegen, maar al die miljoenen die er ingepompt worden om de club maar levend te houden, terwijl ze toch niks presteren (ik noem maar een Vitesse), toch zonde van het geld, of zie ik iets verkeerd ???

Offline pekingfan

• Forumlid
  • ervaring is niet meer dan de som van al je fouten
« Reactie #5 Gepost op: 14-03-2004, 23:34:19 »
Daisy ik ben het helemaal met je eens! ::ok:: Stoppen met al dat geld in het voetbal. :P
we worden steeds beter op de computer

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 15-03-2004, 11:51:22 »
Zou het misschien een idee zijn om clubs een limiet op te leggen, als het gaat om het bedrag dat ze voor 1 speler mogen besteden? Zo hebben kleine clubs ook een kans.

En jij denkt dat de rest van het geld dan naar de aankoop van Jantje de Boer gaat voor de Plaatselijke Boys  ???
Volgens mij heeft het één echt niets met het ander te maken hoor. Er zit een wereld van verschil tussen profclubs en amateurclubs... de plaatselijk scheidsrechter krijgt toch ook niet betaald wat de scheids van de betaalde clubs krijgt?
Er is nu eenmaal verschil tussen een prof en een vrijwilliger. En tussen werk en hobby.
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #7 Gepost op: 15-03-2004, 13:04:20 »
Ik bedoel ermee te zeggen dat er momenteel een veel te groot verschil bestaat tussen de enkele topclubs en de vele clubs op gemiddeld of lager niveau.