Nu we de laatste muzikale aanwijzing hebben gehad, is het misschien goed om nog eens naar het geheel te kijken.
Wat weten we? We weten (van Angela) dat de aanwijzingen op de Mol slaan, maar we weten niet of ze op de persoon of op de aflevering of mollenstreken slaan.
We weten ook niet of de aanwijzingen echt op de bandjes staan die de kandidaten meekrijgen.
Omdat ik (en velen met mij
) het ook niet weet, durf ik het wel aan om hier een wilde theorie te posten.
Stel nu dat de aanwijzingen niet per sé op de aflevering ervoor hoeven te slaan, maar op elke willekeurige aflevering. In dat geval kan ik ze toch het makkelijkelijkst aan John koppelen.
Dit zijn alle fragmenten:
1. Mission Impossible (achterstevoren)
2. Bicycle Race - Queen
3. Bicycle Race - Queen
4. Aan de Amsterdamse grachten - Wim Sonneveld
5. Robin The Hooded Man - Clannad
6. I could have lied - The Red Hot Chili Peppers
7. Start me up - The Rolling Stones (achterstevoren)
8. My name is Prince - Prince
9. Money money money - ABBA
Gelinkt aan John, zonder op de volgorde van de afleveringen te letten:
1 - John daalde als enige overgebleven kandidaat achterstevoren af bij het abseilen
2&3 - John heeft als enige 2x gefietst (water en gewoon)
4 - John moest (ok, samen met George) een boom kappen en in het fragment werd gezongen over '(hoge) bomen'
5 - in de laatste aflevering zat John 'hooded' (met een capuchon op dus) bij het verhoor
6 - John had kunnen liegen over zijn maagklachten?
7 - geen idee
8 - verwijzing naar John's maatje Prince? Of misschien toch naar Prins John, de slechterik uit het Robin Hood verhaal?
9 - John was degene die bij de geldwagenopdracht om 'dinero, dinero' vroeg
Ach, 't is vergezocht, I know. Misschien kun je ze op deze manier ook aan George koppelen, maar bij Jantien lukt het me echt niet.