Auteur Topic: Alle muzikale aanwijzingen  (gelezen 26536 keer)

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Alle muzikale aanwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 31-03-2002, 22:54:36 »
Ik begin toch stilaan te denken dat de muzikale aanwijzingen op afvallers betrekking hebben en niet op de Mol...

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

aggie

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 31-03-2002, 22:58:21 »
Toch is door WIDM het tegendeel beweerd, RR.

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 31-03-2002, 23:05:00 »

Toch is door WIDM het tegendeel beweerd, RR.

Is dat zo Aggie.
Waar en waneer aub, want dat heb ik namelijk gemist.

Start me up lijkt me wat met dat busje te maken te hebben.
Volgens mij hebben de muzikale aanwijzingen steeds betrekking op de afvaller in de volgende aflevering.
Harry moest achteruit rijden met het busje van Jan10. Maar hij slaagde er niet in.
Dus "Start me up" omgekeerd en exit Harry.

Kunnen we op één of andere manier de muzikale aanwijzingen steeds linken aan de afvaller in de volgende aflevering ?

aggie

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2002, 23:17:53 »
Dank je BM, ik was net alle topics van ons forum aan het doorlezen om te zien waar het ook al weer stond :-X

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 1-04-2002, 00:26:45 »
Thanx, Blackmollie & Aggie (niet dat ik jullie wil koppelen hoor).
Wat kunnen we dan volgens jullie opmaken uit die hints ?
Lijkt me zeer moeilijk.

Offline Nouky

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #25 Gepost op: 3-04-2002, 18:58:30 »
1. Mission Impossible backwards: Wordt dus I.M. ---> verwijzing naar Inspector Morse? Deenigeechtemol heeft hier ooit een berichtje geplaatst in morse-code.... Inspector Morse wordt gespeeld door John Tawh...
2. Queen-Bicycle race: John/Ellen waterfiets, Jantien in een bootje met de letter Q erop (Queen?)
3. Queen-Bicycle race: Ellen ketting eraf (John fietste voor Ellen!)
4.Wim Sonneveld-Hoge Bomen: 4.4.2002 aflevering van Hoge Bomen (van de AVRO!) gaat over John de Mol, "hoge Bomen dromen boven het verkeer"... Ellen was een dromer terwijl de rest bezig was met de denkers-doenersopdracht (auto/trein--->verkeer)
Bloem-Even aan m`n moeder vragen: Jantien-moeder? Tatoeage George? Mama Cash?
5. Clannad-Robin the hooded man: Little John
6. RHCP- I could have lied: John over z`n maag? George over de foto`s? Mama Cash ook werkzaam in Chili
7. Rolling Stones- Start me up: John bestuurde de auto (dus startte hem ook). Ellen bestuurde de auto. Jantien riep dat ze achteruit moesten rijden (start me up backwards)
8. Prince/Tafkap/The Artist- My name is Prince: George is een artiest(kunstenaar). misschien is John ooit wel Prins Carnaval geweest ;) . Misschien heet de hond van John wel Prince (echte hondennaam hahaha.... bovendien ook hondenvoer)

Nou, wie weet klopt er wel 1 ;D

Ciao, Nouky!

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 3-04-2002, 19:06:04 »

Deenigeechtemol heeft hier ooit een berichtje geplaatst in morse-code....

vorig seizoen deed ie dat idd, misschien is Nico wel weer de Mol?  :o :o

Citaat
John bestuurde de auto (dus startte hem ook).

deze begrijp ik niet

Citaat
Nou, wie weet klopt er wel 1

that's the spirit  ;)

ciao
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #27 Gepost op: 3-04-2002, 19:08:58 »
john startte misschien de volvo? hij reed wel bij de boompjes opdracht toen ze naar angela gingen

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline el_topo

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 3-04-2002, 19:13:27 »
Het is misschien erg ver gezocht, maar de tweede naam van Prins Willem Alexander (of de derde naam dus eigenlijk) is: George. Prins George...

mollig

Offline el_topo

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 3-04-2002, 20:52:06 »
Oeps, sorry mensen, zag dat dit (Prins Willem Alexander George) al vermeld is in het topic over muzikale aanwijzing 8. Sorry Rose, was een paar dagen niet geweest en had jouw berichtje nog niet gelezen... :-[

mollig

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 4-04-2002, 03:12:11 »

Het is misschien erg ver gezocht, maar de tweede naam van Prins Willem Alexander (of de derde naam dus eigenlijk) is: George. Prins George...

My name is George, and I am funky!

Misschien heeft Prince dat ooit willen zingen maar vond hij het niet zo lekker bekken.

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 4-04-2002, 07:17:22 »
Een stukje uit die song "My name is Prince" :

I tried to bust a high note, but I bust a string
My God was worried 'til he heard me sing

My name is Prince and I am funky
My name is Prince the one and only - hurt me

Dat eerste zinnetje, net voor jet uitgezonden stukje : zeer eigenaardig.
George heeft ons al enkele malen trachten te overtuigen van zijn zijn zangtalent :
- "Koffie koffie ..."
- "Samen met Jan10 bij het Portugese orkest"

Bovendien komt deze song uit de CD "The Love Symbol"
En wie heeft er een "love-symbol" (lees : hartje) op zijn arm getatoueerd : Ja juist, weer George...

gotcha

« Laatst bewerkt op: 4-04-2002, 07:17:56 door RegiRobert »

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #32 Gepost op: 4-04-2002, 11:02:48 »
The love symbol, dan toch George  ??? Ik hoop dat de uitzenidng van vrijdag wat meer duidelijkheid gaat geven, ik weet t nou echt niet meer, alleen Jantien kan niet :)

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 8-04-2002, 21:03:20 »
Nu we de laatste muzikale aanwijzing hebben gehad, is het misschien goed om nog eens naar het geheel te kijken.
Wat weten we? We weten (van Angela) dat de aanwijzingen op de Mol slaan, maar we weten niet of ze op de persoon of op de aflevering of mollenstreken slaan.
We weten ook niet of de aanwijzingen echt op de bandjes staan die de kandidaten meekrijgen.

Omdat ik (en velen met mij :D) het ook niet weet, durf ik het wel aan om hier een wilde theorie te posten.
Stel nu dat de aanwijzingen niet per sé op de aflevering ervoor hoeven te slaan, maar op elke willekeurige aflevering. In dat geval kan ik ze toch het makkelijkelijkst aan John koppelen.

Dit zijn alle fragmenten:
1. Mission Impossible (achterstevoren)
2. Bicycle Race - Queen
3. Bicycle Race - Queen
4. Aan de Amsterdamse grachten - Wim Sonneveld
5. Robin The Hooded Man - Clannad
6. I could have lied - The Red Hot Chili Peppers
7. Start me up - The Rolling Stones (achterstevoren)
8. My name is Prince - Prince
9. Money money money - ABBA

Gelinkt aan John, zonder op de volgorde van de afleveringen te letten:

1 - John daalde als enige overgebleven kandidaat achterstevoren af bij het abseilen
2&3 - John heeft als enige 2x gefietst (water en gewoon)
4 - John moest (ok, samen met George) een boom kappen en in het fragment werd gezongen over '(hoge) bomen'
5 - in de laatste aflevering zat John 'hooded' (met een capuchon op dus) bij het verhoor
6 - John had kunnen liegen over zijn maagklachten?
7 - geen idee :D :D
8 - verwijzing naar John's maatje Prince? Of misschien toch naar Prins John, de slechterik uit het Robin Hood verhaal?
9 - John was degene die bij de geldwagenopdracht om 'dinero, dinero' vroeg

Ach, 't is vergezocht, I know. Misschien kun je ze op deze manier ook aan George koppelen, maar bij Jantien lukt het me echt niet.

Offline Gotcha2002

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 8-04-2002, 21:25:01 »
 >:(
off topic ... of misschien ook niet ... "My name is Prince" komt uit de CD <-7o, dit wordt niet uitgesproken en er bestaat ook geen 'vertaling' voor.  Omdat het symbool tevens gecopyrighted is, kan het niet zomaar gebruikt worden...Daarom hebben journalisten,etc... naar een andere naam gezocht en de meest gebruikte was 'Symbol'.  'Love Symbol' is een eigen vondst, niks officieel en volgens mij dus ook geen hint ...

Als Prince-fan kan ik het echter niet laten om de benamingsfout toch even recht te zetten ....

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #35 Gepost op: 8-04-2002, 21:32:56 »
Applaus voor Jayne!!

Mag ik -als trouwe John is de mol aanhanger- mijn gedachte hierover (nog) eens loslaten?

Ik krijg hierbij steeds het beeld van een Jantien die John aan het schapengooien krijgt, waarna hij niet meer te houden is!
Zo, compleet!

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 8-04-2002, 21:47:28 »
Tnx! :) Maar ik ben zelf niet overtuigd. :P

Ik kwam er eigenlijk op omdat John met die capuchon op zat. Overduidelijk een Hooded man! :D
Ook kan ik die 2x Bicycle Race met enig fatsoen alleen maar aan John koppelen. Tenzij het op Joop Zoetemelk slaat die niet door George en Jantien herkend werd, maar dan nog is bij die opdracht John er beter aan te koppelen, omdat hij als doener een fiets op de kop moest zien te tikken. Eigenlijk hadden ze voor John wel 3x Bicycle Race kunnen uitzenden. ;)

« Laatst bewerkt op: 8-04-2002, 21:55:27 door Jayne »

aggie

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 8-04-2002, 22:11:33 »
Ik ben er van overtuigd dat we moeten beginnen met het in de juiste tijdslijn plaatsen van de fragmenten met de uitzendingen.
De fragmenten moeten betrekking hebben op gebeurtenissen die al achter de rug zitten. Want ze worden meegegeven aan de kandidaten.
Natuurlijk weet ik dat dat misschien in werkelijkheid niet zo is, maar dat willen ze ons wel doen geloven en ze nemen zichzelf in de maling als ze het dan zo niet uitvoeren (het WIDM team).
Zo bleek Start me Up achteruit niet te slaan op Ellen die achteruit reed de volgende afl.

Dus de capuchon van john (alf 9) kan imho nooit als verklaring dienen voor 'Robin de hooded man'. No offense ;)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 8-04-2002, 22:18:35 »
Hier ben ik 't wel 'n beetje mee eens Aggie. 't zou natuurlijk 'n enorme aanfluiting zijn mocht b.v. de eerste muzikale betrekking hebben op de allerlaatste aflevering. Dat zou ik echt falen van de WIDM-makers vinden, omdat men er ons zo vurig van wil overtuigen dat de hints echt al in Portugal worden meegegeven.

Trouwens ik weet dat John die capuchon op had tijdens 't verhoor, maar George had toch ook 'n hele tijd 'n capuchon op? Ik denk dus idd dat je al deze aanwijzingen ook wel naar George kan linken. Maar wel mooi gevonden bij John allemaal, jayne!  :)

Offline Eveline

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 8-04-2002, 22:22:08 »

Ehm..... Als er 1 schaap over de dam is volgen er velen, dus je hoeft maar 1 schaap los te laten en het boeltje zo "op te starten". Als je ze dus stuk voor stuk over het hek gaat tillen, doe je dat dus juist niet, uitgedrukt door "start me up" achterstevoren te draaien? ??? ??? ???