Auteur Topic: Alle muzikale aanwijzingen  (gelezen 26537 keer)

Offline Sjimmy

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Alle muzikale aanwijzingen
« Gepost op: 19-03-2002, 12:36:31 »
Wat zijn alle muziekale aanwijzingen tot nu toe? Misschien dat als we ze combineren dat er wat uit te halen valt.
Hieronder een overzichtje, mij lukt het (nog) niet.

- aflevering 1: tune Mission Impossible

- aflevering 2: Queen met - Bicycle Race

- aflevering 3: Queen met - Bicycle Race

- aflevering 4: Wim Sonneveld - Aan de Amsterdamse grachten

- aflevering 5: Clannad met - Robin the hooded man (album: Legend)

- aflevering 6: Red Hot Chili Pepers met - I Could Have Lied

2 en 3: Bicycle Race

4:
Aan de Amsterdamse grachten
Heb ik heel mijn hart voor altijd verpand
Amsterdam vult mijn gedachten
Als de mooiste stad in ons land

Al die Amsterdamse mensen
Al die lichtjes 's avonds laat op het plein
Niemand kan zich beter wensen
Dan een Amsterdammer te zijn

Er staat een huis aan de gracht in oud Amsterdam
Waar ik als jochie van acht bij grootmoeder kwam
Nu zit een vreemde meneer in 't kamertje voor
En ook die heerlijke zolder werd tot kantoor

Aleen de bomen, de bomen, hoog boven het verkeer
En over het water gaat er een bootje net als weleer

Aan de Amsterdamse grachten
Heb ik heel mijn hart voor altijd verpand
Amsterdam vult mijn gedachten
Als de mooiste stad in ons land

5: Robin the hooded man
Robin...
The Hooded Man

Robin...
The Hooded Man

6:I Could Have Lied

There must be something
In the way I feel
That she don't want me to feel
The stare she bares cut me
I don't care
You see so what if I bleed

I could never change
Just what I feel
My face will never show
What is not real

A mountain never seems to have
The need to speak
A look that shares so many seek
The sweetest feeling
I got from you
The things I said to you were true

I could never change
Just what I feel
My face will never show
What is not real

I could have lied I'm such a fool
My eyes could never never never (chorus)
Keep their cool
Showed her and I told her how
She struck me but I'm fucked up now

But now she's gone yes she's gone away
A soulful song
That would not stay
You see she hides 'cause she is scared
But I don't care
I won't be spared

(repeat chorus part x 2)

Offline Hugo

• Forumlid
Re: Alle muziekale aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2002, 12:56:00 »
De tips van Queen, Sonneveld en Clannad zijn zonder veel problemen naar Prince te herleiden.

Queen > moeder van een Prince

Amsterdamse Grachten > inspiratie voor het nummer was de Prinsengracht (maar het kan ook zijn dat het juist gaat om de specifieke tekst die ze laten horen en dan wordt de link naar Prince al wat lastiger)

Robin the Hooded Man > Robin Hood is Prince of Thieves

Met Mission Impossible wordt het al wat lastiger of vergezochter maar de algemene conclusie op dit forum is dat Prince aan een Mission Impossible begon door in de laatste 4 minuten risico te nemen door op de kop af te dalen van de dam wat veel meer tijd kost en dus de opdracht gedeeltelijk kon laten mislukken (minder geld in pot).

En het RHCP fragment stelt mij persoonlijk voor het grootste raadsel. Waarschijnlijk gaat het hier niet om de titel van het liedje maar om de tekst die ze laten horen. En die is met een beetje fantasie naar alle kandi`s te herleiden. Kijk voor meer info in het onderwerp '6e muzikale aanwijzing'. Persoonlijk vind ik de Harry-variant die Mahtob heeft bedacht de meest voor de hand liggende.

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
Re: Alle muziekale aanwijzingen
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2002, 13:14:57 »

Citaat

Met Mission Impossible wordt het al wat lastiger of vergezochter maar de algemene conclusie op dit forum is dat Prince aan een Mission Impossible begon door in de laatste 4 minuten risico te nemen door op de kop af te dalen van de dam wat veel meer tijd kost en dus de opdracht gedeeltelijk kon laten mislukken (minder geld in pot).

Deze tip is helemaal niet lastig of vergezocht naar Prince te koppelen, want het muziekje (drums) dat je hoort bij het abseilen van Prince is hetzelfde muziekje dat je hoort bij de intro van Mission Impossible II.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Momferdina

• Forumlid
Re: Alle muzikale aanwijzingen
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2002, 15:49:48 »
Wat ook al gezegd is.. maar ik dacht dat de hint op de afl. slaan waarbij ze gegeven worden, dus afl. 4 koppelen aan de prinsengracht is te algemeen dacht ik. Verder is de tekst die je hoort afwijkend van de tekst die hier boven gegeven wordt. De tekst die te horen is in het muziekfragment is:
" Alleen de bomen DROMEN, hoog boven het verkeer.
En OVER HET WATER gaat er een boot net als weleer."
In de aflevering gingen ze "over het water" en wellicht dat de hint daar op slaat.
Verder denk ik dat het handig is om te vermelden dat het muziekfragment van Mission Impossible achterstevoren afgespeeld werd. Dat doen ze ook niet voor de lol denk ik....

Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Hondje

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 19-03-2002, 15:59:52 »
Ben het er nog helemaal niet mee eens dat al die fragmenten zo snel aan Prince gekoppeld worden! >:(
Ja, Queen is de moeder van een prins...nogal wiedes, maar Bicycle Race kan ook duiden op de fietsersgroep die als eerst arriveerde..en toch verloor door het vele wisselen met dank aan slome George! En zo weet ik er nog wel een paar. De Amsterdamse Grachten kan slaan op het groepje dat de liedjes oefende...George en Jantien.
En die eerste, Mission Impossible... Prins ging als een gazelle die muur af, dus wat nou mission impossible?!?

Je begrijpt het al...Prince is niet mijn mol.
Ciaooooooooooooooooo!
Hondje

Offline OhJay

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 19-03-2002, 17:19:53 »
Citaat
De tips van Queen, Sonneveld en Clannad zijn zonder veel problemen naar Prince te herleiden.

Queen > moeder van een Prince

Amsterdamse Grachten > inspiratie voor het nummer was de Prinsengracht (maar het kan ook zijn dat het juist gaat om de specifieke tekst die ze laten horen en dan wordt de link naar Prince al wat lastiger)

Robin the Hooded Man > Robin Hood is Prince of Thieves

En het RHCP fragment stelt mij persoonlijk voor het grootste raadsel. Waarschijnlijk gaat het hier niet om de titel van het liedje maar om de tekst die ze laten horen. En die is met een beetje fantasie naar alle kandi`s te herleiden. Kijk voor meer info in het onderwerp '6e muzikale aanwijzing'. Persoonlijk vind ik de Harry-variant die Mahtob heeft bedacht de meest voor de hand liggende.

Ik ben het er eigenlijk nog niet helemaal mee eens dat die eerste drie aanwijzingen zonder meer Prince aanwijzen.

• Mission Impossible omgekeerd: dat zou idd kunnen wijzen op het Australisch afdalen van de mol
  • Het fragmentje uit Bicyclerace vermeldt eigenlijk alleen een gitaarsolo met op het laatst het woordje 'hey'. Dat kan net zo goed betekenen dat de mol in beide afleveringen gefietst heeft.
  • Dan het fragment van Sonneveld. Dit kan ook slaan op iets wat de mol in die aflevering deed of na liet. De bomen dromen hoog boven het verkeer -> de mol lette niet op bij het paralellen en maakte daar een fout/ de mol lette niet op bij de tassenopdracht en moest daarna paralellen/ de mol lette niet op bij de eerste opdracht en moest daarna paralellen. Op het water glijdt een bootje net als welleer -> in de tassentoestand was de mol nogal afzijdig volgens zijn dagboek. Daarna werd alles weer net als weleer.
  • Robin the hooded man -> zou erop kunnen wijzen dat de mol tijdens deze aflevering een petje droeg of een capuchon. Dat kan natuurlijk ook wijzen op dat de mol heeft gepaintbald. Wie is er een notoire petjesdrager? Jantien heeft ieg een jas met capuchon. Het kan ook zijn dat de aanwijzing inderdaad slaat op dat de mol steelt van de rijken en geeft aan de armen. De rijke Prince gunde de arme Ellen een vrijstelling?
  • De laatste aanwijzing kan dan slaan op wat Mahtob zei. Die herleidt hem immers ook op de tekst.

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen. Ik denk zelf dat Prince een leuke kans maakt om de mol te zijn, maar ik vlak John ook nog niet uit. Je weet het immers nooit helemaal zeker...

aggie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 19-03-2002, 17:41:44 »
Zolang niemand erin slaagt om alle hints naar een kandidaat te laten wijzen behalve Prince, ben ik er van overtuigd dat het om hem gaat :)
Sommigen zijn overduidelijk en anderen verwijzen mogelijk ook naar hem.

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2002, 11:00:09 »
Nou Prince was het overduidelijk dus niet..
harry helaas ook niet..

De 4 overgebleven kandidaten zijn :
Ellen, Jantien, John, George.
Op één van hen moeten alle aanwijzingen van toepassing zijn

Dus :

1 = Theme Mission Impossible achterstevoren
> afdaling Verosa Dam
2 = Bicycle race
3 = Bicyclce race
>Fietsen
4 = Aan de Amsterdamse grachten
> ??
5 = Robin the hooded man
> ontvoering Kersin ?? Zat de mol daar dan toch bij? Of Ellen met d'r petje van Mama Cash ..
6 = I could have lied
> Mollenactie mislukt ?
7 = Start me up achterstevoren
> geblindeerde busje
De enige overgebleven kandidaat die achterstevoren in dat onding zat is Jantien ( wat de webmaster wel geweldig zullen vinden :) ..of Ellen, want die startte het busje als eerste...

Iemand nog aanvullingen ???

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

aggie

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 30-03-2002, 11:16:05 »
Start me up achterstevoren slaat op Ellen, die gisteren achteruit wegreed met het busje :)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 30-03-2002, 11:31:43 »
Zou kunnen, ik ben benieuwd met wat voor rare aanwijzing ze ons maandag opschepen. Ik ben iig vrij van school, ik zal eens meeluisteren. Hoe laat was het en op welke zender (frequentie)?

Offline rozefantje

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 30-03-2002, 11:37:07 »

Citaat

Start me up achterstevoren slaat op Ellen, die gisteren achteruit wegreed met het busje :)

Of op Jantien die de aanwijzing gaf dat ze achteruit moest beginnen. (Die Harry overnam, maar die is het in ieder geval niet :-)

Sandra

In het land der blinden is de mol koning

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #11 Gepost op: 30-03-2002, 11:37:20 »
Kwart voor 3 radio 1 ( hier 88.0 ( dr) )..

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: 30-03-2002, 11:41:23 »
Citaat

Zou kunnen, ik ben benieuwd met wat voor rare aanwijzing ze ons maandag opschepen. Ik ben iig vrij van school, ik zal eens meeluisteren. Hoe laat was het en op welke zender (frequentie)?

Citaat

Kwart voor 3 radio 1 ( hier 88.0 ( dr) )..

Het kan nog makkelijker:

http://www.omroep.nl/radio2/live20.asx

Kan je live luisteren via internet naar Radio 2.

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 30-03-2002, 12:42:07 »
sorry maar hoe kan Angela een bandje aan Prince meegeven over iets dat nog moet gebeuren. Nu kunnen jullie wel zeggen dat dat niet waar is en dat bandje leeg is en dat de muz. aanwijzingen later worden ingevuld. Maar ze willen ons dat wel doen geloven en daarom moet de die hint ook kloppen met de tijdlijn. Anders is dat een fout van het programma.

aggie

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 30-03-2002, 13:24:44 »

Citaat

sorry maar hoe kan Angela een bandje aan Prince meegeven over iets dat nog moet gebeuren. Nu kunnen jullie wel zeggen dat dat niet waar is en dat bandje leeg is en dat de muz. aanwijzingen later worden ingevuld. Maar ze willen ons dat wel doen geloven en daarom moet de die hint ook kloppen met de tijdlijn. Anders is dat een fout van het programma.

Daar zit wat in. Nu ben ik helemaal de kluts kwijt :o

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 30-03-2002, 14:07:30 »
Ik kan er ook nog steeds niet echt wat van maken :(

Hopelijk krijgen we maandag een beetje een duidelijke hint bijv. The Circus van Erasure ofzo... dan weten we in elk geval dat het met een opdracht uit de voorgaande aflevering te maken heeft...

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
Re:Alle muzikale aanwijzingen
« Reactie #16 Gepost op: 31-03-2002, 19:17:54 »
Ik heb eerlijk gezegd liever een liedje waar in iemand heel hard ELLEN IS DE MOL roept :) ;D

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 31-03-2002, 19:26:56 »
LOL!

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 31-03-2002, 20:30:59 »

Ik heb eerlijk gezegd liever een liedje waar in iemand heel hard ELLEN IS DE MOL roept :) ;D

Ik vrees dat zelfs dan bepaalde hardliners niet overtuigd zullen zijn, en deze hint weten te linken aan Jantien (die zoals wij weten denkt dat Ellen de mol is) :P ;D

molzot

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 31-03-2002, 21:51:20 »
Ik krijg steeds meer het vermoeden dat de muzikale hinten slaan op de verborgen aanwijzingen in het programma... maar ik heb geen video dus ik kan het niet na zoeken....
Denk dat ze dit keer verschillende aanwijzingen hebben gestopt in het programma die dus ook zonder de muz. aanwijzing te vinden zijn. Kan iemand hier iets mee??