Zie nog een andere mogelijkheid voor het niet vooraf tonen van Jantien's keuze. Op deze manier wordt de spanning voor de kijker namelijk tot een maximun opgebouwd. Als wij al wisten waar zij voor koos voor de bekendmaking, dan was de lol van dat gesprek eraf.
Exact konijn; dat is juist precies wat ik bedoel. Dat is niet een mogelijkheid, maar juist de kern van het ''probleem''. Hoe wist de cameraman nou dat datgene wat Jantien schreef leuker was om niet helemaal te zien en hoe wist de camerman bij de anderen dat het juist leuk was dat je diegenes antwoord
wel zag...
Het fragment kan opnieuw opgenomen zijn, maar dat moet dan met behulp van Jantien zijn geweest en zulke re-takes gebeuren alleen met de mol (dobbelsteen-toestand met Deborah in Mol 1-NL)...
Ik dacht dat er mischien 2 camera's omheen stonden; 1 camera die de keuze wel filmt en 1 die het niet ''ziet''. Alle opnames zijn allang van te voren doorgenomen natuurlijk; hoe het het beste gefilmd kan worden; en met 2 camera's eromheen kan de regie een keuze maken over wat ze nu gaan uitzenden.
Maar nou ik het nog eens gezien heb; de camera draait echt om de kandidaten heen. Er is niet echt veel plaats voor 2 camera's...
Dus hebben ze van alle kandidaten twee opnames gemaakt.
Jij zegt dus dat mischien
na elkaar 2 verschillende shot's genomen werden ipv 2 tegelijk... Zou kunnen, maar nogmaals volgens mij leent alleen de mol zich voor zulke re-take's, maarja helemaal bij deze serie draait alles om montage dus het zou kunnen dat ze het ook de niet-mol-kandidaten gevraagd hebben om het overnieuw te doen.
Tot nu toe wel de beste verklaring voor de hand van George en voor het ''Hoe wist de cameraman wat het spannenst was''-vraagstuk.
Over Ellen; vond haar best logische antwoorden geven behalve dan Harry die voor de belminuten zou gaan...
Gr. B.