Auteur Topic: De "onderhandel"-opdracht  (gelezen 21694 keer)

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De "onderhandel"-opdracht
« Reactie #20 Gepost op: 3-04-2002, 11:33:50 »

Ging het erom dat je niet kon zien wat ze gestemd had zodat ze toen Angela het rijtje af ging alsnog haar keuze kon veranderen zodat de opdracht zeker ging mislukken? Ze leek toch echt de vrijstelling te gaan kiezen.

De enige verklaring die ik bedenken waarbij Jantien niet als mol-verdachte eruit komt is dat er wellicht 2 camera's over de schouders van de kandidaten meekeken en dat de regie uiteindelijk een keuze kon gaan maken over wat ze gingen uitzenden.

zou kunnen, ik heb nav dit schrijfsel de bewuste fase een paar maal in de herhaling bekeken

wat me opviel :

1) george schrijft "TELEFOON", aan het einde maakt hij nog een aantal extra bewegingen met de pen aan het begin vh woord, ziet er een beetje raar uit

2)je ziet de handbewegingen van jantien, misschien kun je daaruit afleiden wat ze op papier zet? ik kan zelf niet goed handlezen  ;)

3) ze gebruiken allemaal dezelfde pen en naam van de kandidaat staat waarschijnlijk bij iedereen in de linkerbovenhoek

verder zitten we nog met een mysterie van de keuze van jantien, ofwel is ze de Mol, maar als ze de Mol niet is kan ze gedacht hebben dat er toch nog anderen dat vrijstelling koffertje hadden genomen, en om niet volledig met lege handen over te blijven koos ze maar voor die goede antwoorden? raar toch dat niemand haar uitleg vraagt na de proef, ze zat nl. de hele tijd te verkondigen dat ze die vrijstelling zou nemen? maar ja, we zien niet alles, en niets is wat het lijkt........

gegroet
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 3-04-2002, 13:06:13 »

Met wat voor doel? Blijft altijd beter om de vrijstelling dan ook daadwerkelijk te nemen! Als je de mol niet bent, is het toch leuk zeker te weten dat je een vrijstelling hebt, ook al denk je zeker te zijn wie de mol dan wel is.

Zie dus geen voordeel van jouw redenering

Stel:1 Jantien is de mol niet. 2 Jantien is vrij zeker van haar mol. 3. Jantien denkt dat de anderen er nog niet uit zijn/haar verdenken.

Jantien wil in dit geval voorkomen dat anderen extra informatie krijgen door langer te mogen blijven (vrijsteling/vragen goed) of door een gesprek.
Door eerst iedereen van de vrijstelling af te houden door hem te claimen, bereikt ze het eerste doel. Door daarna voor de vragen te gaan, neemt ze nog iemand zijn mogelijke voordeel af. Bovendien laadt ze nog eens extra verdenking op zichzelf.

Jantien vindt nadeel voor anderen in deze fase dus belangrijker dan voordeel voor zichzelf (als ze niet de mol is).

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

aggie

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 3-04-2002, 13:06:13 »
Een potentiele mol heeft imho het liefst de vrijstelling of het telefoontje naar de mol. Dus ik begrijp de actie van Jantien niet, maar het is niet mols, imho dan ;)

Offline Tweety

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #23 Gepost op: 3-04-2002, 13:21:04 »

Zie dus geen voordeel van jouw redenering

Uhhhh, ik eigenlijk ook niet.  :-[

Hoewel, .....(ik moet hier wel diep over nadenken :-/)...:

ls het inderdaad haar bedoeling is om het de anderen zo moeilijk mogelijk te maken (bijvoorbeeld omdat ze zelf vrij zeker is van haar zaak) dan heeft ze er inderdaad baat bij als de vrijstelling er niet uit gaat, en als iemand anders daarbij ook nog eens de 5 vragen niet krijgt (omdat zij die ook claimt).

Toegegeven, gewoon de vrijstelling pakken is makkelijker, maar ze wist immers ook niet zeker of ze die wel zou krijgen, dus of ze wel de enige was die de vrijstelling zou claimen.

Mmmm, moeilijk hoor. Het kan geloof ik wel, maar het is toch een beetje onwaarschijnlijk. Maar dat zou dan inderdaad betekenen dat Jan10 de mol is, en daar had ik nou even niet op gerekend! Jan10 moet nl. vrijdag afvallen, anders sta ik echt op nr. onderaan in de pool.

Ik weet echt niet (zeker) wie de mol is dit jaar, maar hij/zij doet het ongelofelijk goed!!!! chapeau!

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #24 Gepost op: 3-04-2002, 13:24:30 »
ik denk inderdaad dat jantien vrij zeker is van haar mol en met deze aktie verwarring wil veroorzaken bij de anderen, helemaal omdat haar mol niet meedeed aan de opdracht.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #25 Gepost op: 3-04-2002, 13:28:59 »
ik denk dat ik ineens snap wat jantien bedoelde bij de opdracht, als ze zelf de mol niet is.
het kan nl. zo zijn dat ze dacht, ik ga gewoon zgn. voor de vrijstelling, maar uiteindelijk gewoon voor wat anders. dan kijken of ellen idd de vrijstelling voorspelt en dan dus iig doet alsof ze niet wist wat jantien stemde. als ellen nu echter ineens zou zeggen: jantien gaat voor de vijf vragen, was ellen zeker de mol want ze kon helemaal niet weten dat jantien voor de vijf vragen ging. jantien testte haar mol ellen gewoon uit, met als gevolg dat ze aan ellen als mol begon te twijfelen en switchte naar john...
das mijn theorie

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 3-04-2002, 13:48:39 »

ik denk inderdaad dat jantien vrij zeker is van haar mol en met deze aktie verwarring wil veroorzaken bij de anderen, helemaal omdat haar mol niet meedeed aan de opdracht.

YEP, dat is een mogelijke verklaring!

Citaat
dan kijken of ellen idd de vrijstelling voorspelt

volgens mij wist ze niet dat ellen moest voorspellen, angela zegt dat pas aan 't eind vd opdracht. maar het kan wel logisch geleken hebben aangezien ellen ze de hele tijd zat te bekijken  ???

maar het is een feit dat Jantien Ellen verdenkt, ook aan de tafel werd dat nog 'ns duidelijk door die opmerking van "ben jij nog iets wijzer geworden Ellen?"

Citaat
1) george schrijft "TELEFOON", aan het einde maakt hij nog een aantal extra bewegingen met de pen aan het begin vh woord, ziet er een beetje raar uit

kan iemand dit bekijken, het laat me ff niet los.....ik denk nu zelfs dat George helemaal niets schrijft op dat papier, dat hij doet alsof en dat het papiertje vooraf ingevuld was.....te interpreteren als ; "het stond al voor de opdracht vast dat ik voor het bellen met de Mol zou gaan", wat dus bij z'n Mol-rol zou passen

greetz
vlaming

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #27 Gepost op: 3-04-2002, 13:51:21 »
ik zal het zo opnieuw bekijken
ff de video halen, dan hoor je het zo wel. btw, george heeft wel veel van die handgebaren he, zoals bij dat spanningsboog gebeuren...

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 3-04-2002, 14:04:50 »

ik zal het zo opnieuw bekijken
ff de video halen, dan hoor je het zo wel.

thanx doris, ah ik zie wellicht weer spoken....toch kan ik niet verklaren dat je na het schrijven ve woord terug naar 't begin gaat? misschien schreef hij eerst FOON, en dan TELE  :P

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #29 Gepost op: 3-04-2002, 14:04:57 »
ja vlaming, het klopt wat je zegt. eerst schrijft hij FOON (of het stond er al, maar het is in een heel ander handschrift) en dan TELE, er voor dus... in een ander handschrift... vreemd. wat me opviel was dat als het licht uit gaat aan het einde van de 5 minuten, was dat het dan steeds helemaal donker wordt, behalve bij george, zijn gezicht blijf je nog zien na de onderhandeling met john.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 3-04-2002, 14:06:20 »
wow, je schrijft net hetzelfde als mij over die foon en tele  :o
en dat in een tijdspanne van 7sec. zonder afspraak  :o

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 3-04-2002, 14:08:15 »

als ellen nu echter ineens zou zeggen: jantien gaat voor de vijf vragen, was ellen zeker de mol want ze kon helemaal niet weten dat jantien voor de vijf vragen ging. jantien testte haar mol ellen gewoon uit, met als gevolg dat ze aan ellen als mol begon te twijfelen en switchte naar john...
das mijn theorie

Leuk bedacht, maarre als Ellen de mol zou zijn wat heeft 't hier dan voor nut om te saboteren? Er kon geen geld verdiend worden als Ellen alles goed voorspelde, alleen kon ze zelf 'n vrijstelling krijgen. Ik denk dus niet dat de mol op deze plek echt iets kand doen. En als Jantien zo gedacht heeft als jij nu zegt vind ik 't dus niet zo slim van haar.

Maar ik denk idd ook dat de anderen niet wisten wat Ellen's opdracht was. Waarom moest Angela 't dan uitleggen aan de andere kandi's?

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #32 Gepost op: 3-04-2002, 14:11:35 »
bedankt voor et compliment  :-/. et is maar een ideetje hoor... en volgens mij is ellen de mol

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 3-04-2002, 14:32:45 »

bedankt voor et compliment  :-/. et is maar een ideetje hoor... en volgens mij is ellen de mol

ohhhh doris , hoe kun je dat nu toch schrijven nadat je die 2 fases met jouw eigen ogen gezien hebt ?  ;)

btw, ik denk dat tele er ook al stond, ik denk nl. dat je ff een T kunt zien staan (wel in een schudderig handschrift)....mijn besluit is dus dat george nix schrijft maar dat het papier vooraf ingevuld was.

groeten
vlaming

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #34 Gepost op: 3-04-2002, 14:33:37 »
ben ik helemaal met je eens doris! en wat die opdracht betreft, de mol hoeft niet altijd t saboteren, maar moet ook de anderen een kans gunnen om te zieken, en daar was dit natuurlijk de ideale opdracht voor.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #35 Gepost op: 3-04-2002, 14:37:05 »

ohhhh doris , hoe kun je dat nu toch schrijven nadat je die 2 fases met jouw eigen ogen gezien hebt ?  ;)

ja dat weet ik niet... ellen is gewoon de mol denk ik, maar ik hoop natuurlijk nog steeds op george, dat lijkt me echt leuk. ik heb die opdracht net dus nog eens herbekeken, maar veel verdachts zag ik niet, alleen dat er werd gezegd dat ellen heel erg goed kon observeren... ik weet alleen niet of dat nou iets zegt, maar ik vind dat wel een winnaar eigenschap. o nee, ze was m'n mol al, laat maar

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 3-04-2002, 14:39:13 »
Ok, succes toch met de keuze doris!

ik hoop eigenlijk nog steeds dat george wint, ook al zou dat mijn reputatie als mollenvanger naar de knoppen helpen

ciaooo!
vlaming

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 3-04-2002, 14:47:39 »
Heb een (vergezochte) verklaring voor het al gechreven staan van tele-foon op George's briefje:
Tijdens de opnames wist men nog niet hoe en in welke volgorde ze welke beelden gingen uitzenden. Dus hebben ze van alle kandidaten twee opnames gemaakt. Een van opzij (te zien bij Jantien) om de kijker onwetend te laten, en een waarbij je het schrijven ziet. Ook bij de opname van opzij moest er wel geschreven worden, anders ziet het er niet uit. Bij George (die ze in mijn theorie als eerste filmden) maakten ze eerste de opname van opzij en daarna die van achteren. Tijdens de eerste opname had George echter al geschreven. Foutje.... bedankt! Mij is het als eenmalige kijker niet opgevallen dat er wat stond, dus misschien zoeken we er wel weer teveel achter.

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 3-04-2002, 14:52:46 »
dat zou idd kunnen konijn , misschien zien we gewoon TE veel  ;D

Offline Master3L

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 3-04-2002, 15:12:51 »

maar het is een feit dat Jantien Ellen verdenkt, ook aan de tafel werd dat nog 'ns duidelijk door die opmerking van "ben jij nog iets wijzer geworden Ellen?"

Wat alleen maar extra Jantien als mol aanwijst, want alle Ellen-stemmers liggen er allang uit! En Jantien heeft bijna alleen maar op Ellen gestemd maar ligt er niet uit...

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?