Ik heb met verbazing naar de onderhandel-opdracht zitten kijken.
Er werd toch gezegd dat de kandidaten moesten onderhandelen om de opdracht te kunnen laten slagen en de eventuele opties in de wacht te slepen?
Waarom stonden de meesten te liegen, vreemde dingen te zeggen, deden zij niet wat ze hadden gezegd etc. etc.
Ik heb niet gehoord dat dit de bedoeling was, en ik vat het ook niet.
Wanneer ze dit doen omdat de mol in hun midden is, en niemand elkaar vertrouwd dan vind ik dat niet logisch; immers wanneer de niet mollen eerlijk zijn doen wat ze gezegd hebben te zullen doen etc., dan zou de mol de opdracht kunnen verpesten (bv indien George of John de mol zou zijn), maar door na deze opdracht na te praten zouden ze toch exact weten wie deze opdracht gesaboteerd zou hebben.
Immers, er viel met deze opdracht niet alleen geld te verdienen, maar ook een vrijstelling en mol-info.
De mol zou moeten saboteren eigenlijk, maar dat tevens niet kunnen doen (indien hij zich tussen de onderhandelaars bevond) omdat ze nu eenmaal naderhand met elkaar kunnen praten en ze precies weten wie wat gezegd heeft.
Juist door eerlijk te zijn konden de kandidaten dus de opdracht winnen, extra mol info krijgen en mocht de mol de opdracht saboteren zouden ze precies weten wie dat was, waarom dan dat gelieg en dat rare gedoe?