Nou, voor mij zou dat juist wel een reden zijn om hem te openen. Als er in stond dat ik over 10 jaar dood zou zijn, zou ik elke dag een feest maken, testament opstellen, mijn geld erdoor heen raggen, eindelijk die parachutesprong maken enz. enz. Ik zou de envelop wel openen.
Precies deze gedachte had ik ook! Ik zou dan gelijk met alles ophouden wat ik niet leuk vind (zoals studeren, heb ik verder toch niets meer aan...) en alleen maar leuke dingen doen! Alles doen wat ik nog altijd 'n keertje wilde doen en alles zien wat ik nog altijd 'n keertje wilde zien, zodat ik dus nooit spijt zou gaan krijgen dat ik 't allemaal niet meer gedaan heb.
Maar van de andere kant zou ik de envelop niet open maken, omdat m'n leven dan niet meer vol verassingen zou zitten. Wat is er nu aan als je precies weet wat je de komende 10 jaar te wachten staat? Dat geldt dan vooral voor de leuke dingen die je gaat meemaken. Die dingen zou ik eik niet van te voren willen weten.
Ik denk trouwens dat m'n nieuwsgierigheid me er toch 'n beetje naar zou laten neigen om de envelop te openen...
Pfff, wat 'n dilemma zeg.
Ik ben blij dat ik in 't echt nooit voor dit dilemma zal komen te staan.