Whahaha..
.. het feit dat het een man is die de stelling inneemt, over de intuitieve vermogens van de vrouw nota bene (en dan nog vanuit een wiskundig-analytisch- strategisch schaak-perspectief..) getuigt wel weer van de grenzeloze eigendunk de Man soms eigen...Fijn toch, dat er altijd wel iemand is, die ' de vrouw' even vertellen wil hoe ze in elkaar zit! What would we do without them..
Hm don't you just love to generalize..
De een heeft meer intuitie dan de ander, en zeker is de een meer bereid er voor open te staan cq er op te vertrouwen dan de ander.
[ And for the main course, a plate of platitudes, please..]
En te stellen (serieus of niet) dat 'vrouwen' dit te weinig doen omdat ze er niet op durven vertrouwen..tja wat kan ik anders dan zeggen dan .. zucht.. Devil' s advocate or not, stellingname is er - Laten we dan op zijn minst ingaan op waarom je dat vindt , wat je denkt dat de oorzaken daarvoor zijn, lijkt me .
Dat gaat lang niet voor alle vrouwen op vind ik - bovendien, misschien is wat de vrouw of man van de vrouwelijke intuitie 'merkt' of te zien krijgt (al is het maar in het soort gesprekken of de frequentie van de gesprekken waar het aan bod komt) al anders. Moeilijk meetbaar lijkt me.
In ieder geval, zoiets algemeens te stellen zegt niet veel, imho. De spreker bedoelde dit ongetwijfeld voornamelijk in het kader van, en betrekking hebbende op het schaakspel - en intuitie, net als gevoel, heeft een breed spectrum .. Intuitief aanvoelen wat je volgende zet moet zijn in wat voor strategische positiebepaling dan ook (schaken/spel, oorlog, beklimmen van sociale ladder etc) lijkt me toch weer heel wat anders dan intuitief aanvoelen v.w.b. emotie of sociale omstandigheden e.g. - om een voorbeeld te noemen - het gevoel, instinct en de inclinatie, die eraan ten grondslag liggen, zijn geheel anders en het kan goed zijn dat mannelijke intuitie een heel andere vorm van intuitie is dan de vrouwelijke m.i.
En 'het vrouwelijk geslacht' in zijn algemeenheid - vast een vruchtbare discussie dus..
Maar goed vrouwen zijn doorgaans (gemiddeld en in de 'gewone, dagelijkse omgang') in mijn ervaring een stuk intuitiever dan mannen (wie weet omdat ze er meer voor (leren) openstaan ) dus bij deze: de stelling is onzin .