Dank jullie wel!
En dan te bedenken dat het niet mijn eerste optie was. Maar optie 1 bleek al aan het grote Songfestival te hebben deelgenomen. Daarna ben ik verder gaan zoeken en vond ik dit nummer!
Mooi dat je niet voor een bewezen hit bent gegaan. Ik zie dat het niet eens is gechart in de Italiaanse lijsten.
Er was werkelijk niks te vinden waar ik ook maar een klein beetje tevreden mee kon zijn en ik snap dan ook dat Maleisië pas 1x eerder meegedaan heeft aan de Reality Song Contest (ook dat was trouwens geen succes ). Het is uiteindelijk iets randoms geworden en het is ook meer dan terecht dat ik hiermee laatste ga eindigen.
Het gaat niet alleen om het liedje. Kijk waar de inzendingen zonder video zijn geëindigd...
Tijdens de live listening ergerde iemand zich nogal aan de video van mijn liedje, vnl. vanwege het werk van de MUA, maar ik denk dat die video per saldo wel heeft geholpen.
Overigens hebben de liedjes van Schotland en Israël wel een video, maar die zijn niet gepost. Die van Jamaica was toen nog niet uit, zoals Spacy C. al aangaf.
Maleisië heeft veel artiesten met video's met een hoge productiewaarde. Zit wel wat meer geld dan in Fiji - Kuala Lumpur is een wereldstad. Veel ongelijkheid. Genoeg mensen met diepe zakken. Als je geen goed lied kan vinden en per se niet laatste wil worden, kun je daar misschien beter op filteren. Puur op die video gaan zitten.
Maar integriteit is ook wat waard. Op zich vond ik je inzending wel ok. Ik heb op het laatst Zweden nog een paar puntjes gegeven, omdat de melodie zo goed was. Top-3 van dit festival ...de rest van dat nummer vond ik nogal vlak. Echt niet m'n ding. Maar heel goede melodie van Zweden dus en een forummer die er overduidelijk werk van had gemaakt.