Jetzt geht's los!
Tijd voor de punten van Rebel Country, ofwel Duitsland!
Toen ik het thema hoorde, wist ik dat, als ik de kans zou krijgen, iets in thema wilde insturen. Iets om het gebruik van ChatGPT een hak te zetten. En toen kreeg ik Duitsland, en toen vond ik dit. Ik voelde me de koning te rijk, wat een perfect nummer, dit moest toch wel een topscore opleveren ....
Maar oh .... wat zat ik er naast.
Toen ik zag dat ChatGPT ook zelf mee deed dacht ik wel even oei .... (al was aan mijn introtekst wel te zien dat dit ChatGPT niet was).
En viel blijkbaar viel het nummer totaal niet in de smaak.
Gelukkig is het wel een beetje wederzijds. Ik vond dit een songfestival bomvol saaie liedjes. Maar het is me gelukt om een top 10 samen te stellen.
1 punt
Zuid-Korea
Leuk liedje voor op de achtergond, maar niet meer dan dat.
2 punten
Schotland
Klinkt wel lekker, maar op den duur een beetje eentonig.
3 punten
Oostenrijk
Muzikaal in mijn straatje, maar klinkt nogal ouderwets. Sorry.
4 punten
België
Dit is al iets beter, gewoon een kwalitatief goed pop nummer, maar ik heb niet de behoefte het vaker op te zetten ofzo.
5 punten
Singapore
Fijn dat er een tekstje bijstond. Intrigeerde me wel.
6 punten
Mexico
Erg grappig, maar op den duur wordt het wel veel.
Qua genre mag het overigens wel van me winnen.
7 punten
Israël
Origineel en wel leuk, ondanks dat ik niet echt van reggae houd.
8 punten
Italië
Het eerste nummer waar van ik heb, ja - dat zet ik met plezier nog eens aan. Gewoon goed.
10 punten
Tsjechië
Zwak voor Ewa, heb ook al eens top 10 met haar gescoord bij het RSC. Maar het viel me niet op dat het een cover was. Ik had echter wel moeten zien dat dit een cover was, achteraf gezien ...
12 punten
FinlandIk heb geen idee waarom, dit past totaal niet bij mij, maar ik vind het leuk! (En nee ik wist niet dat dit de ratatata dame was, en maar goed ook
)
Tussenstand volgt hierna
(Dit zijn dan de punten van LdH en mijzelf bij de laatste stand van Vermoljoen opgeteld)