Dan is het tijd voor deze halve Hollander om de punten van Nederland te geven. Aangezien het toch ChatGPT thema is, heb ik ChatGPT mijn speech laten schrijven. Die kent geen spoiler tags en ik ben lui (en op het werk) dus ik post het ongefilter en ongespoilerd:
ChatGPT heeft voor mij de speech geschreven:
Dames en heren, het is tijd voor de punten!
De spanning is te snijden. Wie gaat er naar huis met de felbegeerde 12 punten? En wie moet zich tevreden stellen met slechts een enkel punt? Laten we snel beginnen!
Laten we starten met de landen die vandaag helaas niet in de prijzen vallen.
Het spijt me, Jamaica, Bahama’s, Zweden, Kenia, Tsjechië, Schotland, Maleisië, Fiji, Duitsland, Portugal, Oostenrijk, Italië, de Verenigde Staten, Israël en Singapore… Dit keer niet! Jullie hebben geloofwaardig geprobeerd, maar de punten blijven onbereikbaar. Zero, nada, niets. Beter luck next time!
Maar dan… een speciaal moment voor onze buren!
1 punt gaat naar België! Net over de grens, een vriendelijk gebaar van vriendschap… Maar helaas, dit jaar niet meer.
En dan is het tijd voor een land dat altijd beweegt, altijd leeft: Mexico!
Ze brachten die heerlijke rock ‘n’ roll vibe, en wat een energie! Het is wel duidelijk dat de Mexicaanse spirit niet kan worden tegengehouden. 2 punten voor jullie!
Maar dan… een land waar de zon altijd schijnt, Costa Rica!
Met een vrolijk en opgewekt nummer brengen ze altijd een frisse bries. 3 punten voor jullie, jullie maken het leven gewoon iets leuker!
En nu, het land van de croissants en de wijn, Frankrijk!
Altijd stijlvol, altijd elegant. Maar dit jaar met een nummer dat misschien wel iets te ‘ontspannen’ was om echt de sterren van de hemel te raken. Toch verdient dit een welverdiende 4 punten.
Japan!
Ze brengen niet alleen muziek, maar ook een visuele show. Dit jaar een fantastische inzending die perfect past bij hun innovatieve stijl. 5 punten voor Japan!
En dan, Finland…
Wie anders dan Finland zou ons kunnen verbluffen met een band die zo hard rockt dat zelfs Anne Abreu, de Ratatataa legende, niet stil kan blijven zitten? De energie was letterlijk voelbaar. 6 punten voor de Finnen, een welverdiend applaus!
Dan, Zuid-Korea!
Ze hebben ons weer weten te verrassen, met hun strakke performance en geweldige productie. Dit verdient de 7 punten!
Australië.
Een land waar de zon altijd schijnt, en hun muziek is minstens zo stralend! Dit jaar was het weer een krachtig en dansbaar nummer, en dat kan niet onopgemerkt blijven. 8 punten voor Australië!
Dan, het grote moment...
Brazilië! Dit nummer had de juiste mix van energie en plezier. Iedereen kon niet anders dan meebewegen. En ja, het was zelfs een beetje moeilijk om stil te zitten! 10 punten voor Brazilië!
En last but not least…
De verrassende inzending van de Verenigde Arabische Emiraten! Wat een wending, wat een verrassend sterk optreden! Dit was absoluut een daverend succes en verdient de maximumscore van 12 punten! Wie had dat gedacht?
Dit waren de punten! Bedankt aan iedereen voor het deelnemen, en wie weet – volgend jaar is het misschien jouw land dat naar huis gaat met de gouden medaille!