Auteur Topic: Het Nederlands Elftal !  (gelezen 23051 keer)

Offline intikker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Het Nederlands Elftal !
« Gepost op: 11-11-2003, 11:04:51 »
Selectie Nederlands elftal

Doel: Edwin van der Sar (Fulham), Ronald Waterreus (PSV)

Verdediging: Frank de Boer (Galatasaray), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), André Ooijer (PSV), Michael Reiziger (Barcelona), Jaap Stam (Lazio Roma), Boudewijn Zenden (Middlesbrough)

Middenveld: Paul Bosvelt (Manchester City), Phillip Cocu (Barcelona), Edgar Davids (Juventus), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Ajax), Rafael van der Vaart (Ajax)

Aanval: Pierre van Hooijdonk (Fenerbahçe), Patrick Kluivert (Barcelona), Roy Makaay (Bayern München), Andy van der Meyde (Internazionale), Ruud van Nistelrooij (Manchester United), Marc Overmars (Barcelona)

Selectie Schots elftal

Doel: Neil Alexander (Cardiff City), Robert Douglas (Celtic), Jonathan Gould (Preston North End)

Verdediging: Graham Alexander (Preston North End), Steven Caldwell (Newcastle United), Christian Dailly (West Ham United), Jackie McNamara (Celtic), Steven Pressley (Heart of Midlothian), Maurice Ross (Glasgow Rangers), Andy Webster (Heart of Midlothian), Lee Wilkie (Dundee)

Middenveld: Colin Cameron (Wolverhampton Wanderers), Paul Devlin (Watford), Barry Ferguson (Blackburn Rovers), Darren Fletcher (Manchester United), Neil McCann (Southampton), Gary Naysmith (Everton), Stephen Pearson (Motherwell), Gavin Rae (Dundee)

Aanval:
Stephen Crawford (Dunfermline Athletic), Paul Dickov (Leicester City), Andy Gray (Bradford City), Don Hutchison (West Ham United), James McFadden (Everton), Kenny Miller (Wolverhampton Wanderers)

{edit: naam verandert zodat de discussie verder kan - cora}
« Laatst bewerkt op: 1-12-2003, 13:52:44 door Cora Bora »
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Schotland - Nederland
« Reactie #1 Gepost op: 11-11-2003, 11:07:09 »
Wat denk jij ervan?

- Gaan we winnen?
- Hoort Seedorf, Kluivert etc. wel bij de selectie?
- Moet Van Nistelrooy weer in de basis (en Makaay)?
- Wie had er wel bij gemoeten?
- Wie moeten we van de Schotten vrezen?
- Advocaat, de juiste man?
- etc. etc.

Spui hier je gal over het Nederlands Elftal of geef je superlatieven!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #2 Gepost op: 11-11-2003, 15:52:51 »
is het morgen eigenlijk? ik heb besloten om niet te kijken, ik word er vreselijk nerveus van, als het ergens om gaat..

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #3 Gepost op: 11-11-2003, 16:05:20 »
Nee...

Het is a.s. zaterdag en de woensdag erop (dacht ik...)

Ik hoop ergens dat ze er gewoon dik op gaan, dat ze het halve elftal eruit gooien en dan maar weer op nieuw beginnen...

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #4 Gepost op: 11-11-2003, 17:26:20 »

Wat denk jij ervan?

- Gaan we winnen?
Ja, dat mag ik hopen, maar gelijkspel is ook oke, dan is de return ook nog spannend
Kluivert hoort wel bij de selectie, maar ik zie liever Makaay en v.Nistelrooy in de basis. Seedorf vind ik niet echt een optie, vooral niet na zijn arrogante interview in een Italiaans blad, ik hoorde gisteren Derksen erover vertellen in VoetbalInsite. Seedorf zou oa hebben gezegd: 'Het Nederlands elftal kan niet zonder mij.'
Jep, allebei. Kluivert scoort veel, maar mist net zoveel
Niemand, omdat je niet opeens met een andere groep moet komen aanzetten. In een oefenwedstrijdje zou ik nog weleens spelers als Musampa, Gentenaar, Boateng, Bosschaart, van Burik, Melchiot en O.Kamphuis (nog) gaan uittesten en misschien had Adriaanse wel gelijk over Obdam, die heb ik niet zoveel zien spelen. Ook zou ik het voor Barry v.Galen leuk vinden, als hij (weer) een keertje erbij zou zitten.
De kenners hebben het over Miller, Fletcher en Barry Ferguson natuurlijk
Ja en Nee, op zich doet hij het best goed met selecteren. Iedereen zeurt over de oude garde blabla. Nieuwen erbij halen, maar die zijn er helemaal niet. Bovendien heeft hij oa Robben, vd Meyde en Sneijder bij de selectie gehaald. (Voor de rest zijn er geen talenten goed genoeg.)

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #5 Gepost op: 11-11-2003, 21:59:00 »
Ik weet het niet hoor, ik ga echt nergens van uit.
No Milk today???

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #6 Gepost op: 12-11-2003, 12:54:25 »
Wat denk ik er zelf van?

- Gaan we winnen?
Nee, en dan heb ik het over het geheel van twee wedstrijden. Uit komen we sowieso niet verder dan een gelijkspel. Over de thuiswedstrijd heb ik eigenlijk wel een goed gevoel maar ik vrees toch dat we het uiteindelijk niet gaan halen.
Ja, maar niet in de basis. In ieder geval Kluivert vindt ik op dit moment, met in het achterhoofd het respect dat Ruud en Jerrel bij de Schotten hebben, niet in de basis als spits, misschien als aanvallende middenvelder. Seedorf is een heel ander verhaal, ik denk dat er weinig alternatief is op de rechterflank/ middenveld. Vandaar dat hij er wel bij moet...
Van Nistelrooy en Makaay moeten naar mijn mening samen in de spits.
Ik denk dat Melchiot, Boateng verdedigend er wel bij hadden gekunnen. Verder denk ik dat Robben toch ook niet had misstaan. Eigenlijk, als je kritisch kijkt, is er niet veel vervanging voor na het EK, als de Boer, Cocu etc. etc. allemaal gaan stoppen.
Het publiek, de doedelzak en de mentaliteit van de spelers. Verder is natuurlijk die Ferguson bij het grote publiek bekend.
Mwa, vrees van niet. Ik denk dat we iemand nodig hebben die niet bang is zijn reputatie op het spel te zetten. Gewoon iemand die zijn nek uitsteekt en Kluivert als hij slecht speelt gewoon buiten de selectie laat. Iemand met "ballen"

Prognose:
Uit 2-0 verlies
Thuis 3-1 winst
Schotland naar het EK, Nederland blijft met lege handen achter...

- etc. etc.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #7 Gepost op: 12-11-2003, 13:01:50 »
ik waag me ook maar aan een prognose..

thuis: 1-0
uit: 3-1

dus: niet door..  :-X

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #8 Gepost op: 12-11-2003, 17:09:51 »
Seedorf heeft gezegd niet meer op de rechterflank te willen spelen.  :-\ dus dawo lastig. Bovendien kunnen daar heel veel mensen spelen: Bosvelt, Overmars, Zenden en mijn favorieten vd Meyde en Sneijder.

Waarom wint Nederland niet? mcFadden, Fletcher en Ferguson, dat zijn de drie topspelers. Geen een van die drieeën is beter dan de slechtste speler van het Nederlands elftal (bv. Ooijer). Ik denk dat Nederland nu ook wel de motivatie heeft, v.Nistelrooy iig en heel veel van die oudjes hebben nog maar 1 kans. Motivatie graag! (Of geeft de doedelzak de doorslag  ;D )

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #9 Gepost op: 12-11-2003, 17:15:22 »
Een voorspelling? 2-1 voor Schotland. Waarom ik dat zeg? Ik heb geen flauw idee, maar ik vind gewoon dat het het verdiende loon zal zijn van die multimiljonairs.

En na volgende week RIGOREUS de bezem door het elftal. IEDEREEN nieuw erin. Misschien een uitzondering voor degenen die pas 1 of 2 keer zijn geselecteerd, maar van de oude verwende generatie: vervroegde uittreding. Klinkt keihard, maar ik heb al jaren niet meer met plezier naar het Nederlands Elftal gekeken.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 12-11-2003, 17:25:15 »
Een voorspelling? 2-1 voor Schotland. Waarom ik dat zeg? Ik heb geen flauw idee, maar ik vind gewoon dat het het verdiende loon zal zijn van die multimiljonairs.

Dat zie je verkeerd, hun loon wordt gewoon doorbetaald en wij (het Nederlandsche volk, het plebs) zitten zonder een nationaal elftal op het EK.

Citaat
Klinkt keihard, maar ik heb al jaren niet meer met plezier naar het Nederlands Elftal gekeken.
Och, ik weet nog een 6-1 tegen Joegoslavie in 2000 (op een EK of WK, daar moet het plezier in een elftal vandaan komen)... Idd best lang geleden...  :-\

Dus weer hoog tijd om mee te doen met een EK/WK dus het enige wat ze imo moeten doen is kwalificeren maakt me niet uit hoe of met wie. Dus bij 0-0 uit en 1-0 thuis steek ik een duim omhoog:  ::ok::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 12-11-2003, 17:37:40 »
Als ze inzet tonen, mogen ze van mij zelfs nog tien keer zoveel verdienen dan nu. Al vind ik hun salarissen sowieso belachelijk hoog, maar dat is eigenlijk een andere discussie.

Als ze met attractief spel ook nog eens een leuk resultaat halen, dan lopen ze straks terecht in Portugal rond, en zullen ze het best ver schoppen. Ik zie ze ook niet graag verliezen, maar als je alles bij elkaar optelt, is het elftal momenteel toch echt een zootje ongeregeld. Dan zou nieuw bloed dus wonderen kunnen doen. Nieuwe mensen willen zich nog graag bewijzen, maar hoe lang zij dat enthousiasme zullen kunnen volhouden?? Geen mens die het zal kunnen zeggen.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2003, 17:39:25 door bodejosm43 »

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 12-11-2003, 20:17:19 »
Ach die salarissen van die voetballers interesseert me helemaal niets.
Sowieso hebben die salarissen niets te maken met het Nederlands elftal en hun prestaties daar, dus waar gaat het over.

Zootje ongeregeld? Als ze verliezen geeft ik je helemaal gelijk, maar ik heb er helemaal geen moeite mee als dat 'zootje ongeregeld' straks Europees kampioen wordt in Portugal. En ik geloof zeker en vast dat dat kan!
Dan ga ik zeker weten mijn duim opsteken als het zover is:  ::ok:: Zo dus!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #13 Gepost op: 13-11-2003, 09:09:43 »

Zootje ongeregeld? Als ze verliezen geeft ik je helemaal gelijk, maar ik heb er helemaal geen moeite mee als dat 'zootje ongeregeld' straks Europees kampioen wordt in Portugal. En ik geloof zeker en vast dat dat kan!
Dan ga ik zeker weten mijn duim opsteken als het zover is:  ::ok:: Zo dus!
schrijf dat feessie maar op je gele buik!
was jij trouwens al geboren in '88?  ;D

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #14 Gepost op: 14-11-2003, 10:27:13 »
Motivatie

Ik denk dat Nederland gemotiveerd is voor hun doen  ::). Ze gaan zo de wedstrijd in van dit is de laatste kans, we moeten winnen etc. etc. Ze lopen het veld op, krijgen een stormloop van de Schotten te verduren en komen de rest van de wedstrijd niet meer in hun spel. 1-0 valt dan ook al vroeg in de wedstrijd en we lopen de hele wedstrijd achter de feiten aan. (vlak) Voor rust wordt het nog 2-0. In de rust denken ze van, alles op de aanval, het kan nog! Dan na rust een snelle (binnen het kwartier) 2-1. Ze gaan jagen en druk zetten etc. en dan krijgen we zo rond de 75e minuut de 3-1 tegen. Dan komt Pierre er nog in en gaat er een verdediger uit, krijgen we nog een paar kansjes maar we zullen niet scoren. Ik denk dat qua technisch en tactisch inzicht inderdaad de beste voetballer van Schotland niet in Nederland in de basis zou staan, maar qua inzet schat ik ze véél hoger in. Ik denk dat dat in zulke wedstrijden toch geldt. Je zou het kunnen zien als een soort degradatiewedstrijd. Nederland hoort hier volgens ons, de voetballers zelf niet thuis, maar ze staan er wel, en dat ligt helemaal aan hun zelf... Ik weet het zo net nog niet...

PS... Ik stel mijn prognose dan ook bij...
Uit wordt een 3-1 nederlaag en thuis een 2-1 overwinning.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 14-11-2003, 13:43:26 »
schrijf dat feessie maar op je gele buik!

GELOOF EN GEBED, Cora... GELOOF EN GEBED!

Citaat
was jij trouwens al geboren in '88?  ;D

Ik neem het mijn ouders nog altijd kwalijk dat ze mij niet bewust hebben gemaakt van wat er toen in Nederland gaande was!  ;)

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 15-11-2003, 16:55:40 »
Het is weer zwaar bedroevend... rust... 1-0 voor de Schotten.
Mijn voorspelling: Na rust wordt het 1-1 en in de laatste 10 minuten scoort Schotland de 2-1. Met andere woorden, Nederland verliest!

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 15-11-2003, 18:01:57 »
Die Schotten zijn straks bloednerveus en dan krijgen ze billenkoek!

Nederland wordt gewoon Europees Kampioen!
Ech wel!  :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #18 Gepost op: 15-11-2003, 18:14:13 »
Moet er wel een compleet, nou ja BIJNA compleet nieuw elftal op de grasmat komen. Ik had me voor het eerst sinds zeer lange tijd voorgenomen een wedstrijd van begin tot einde te blijven volgen. Ik had beter sokken kunnen gaan breien. Helaas, want ik gun het ons land heus wel dat ze ver komen.

Pech, of onkunde, egotripperij van sommige spelers, dat samen gecombineerd: ja, dan krijg je zoiets. Was Nederland niet gewaarschuwd voor McPhadden? Niet dat het een wereldgoal was, maar hij telde wel!!

Vind ik het leuk dat Nederland verloren heeft? Nee, helemaal niet. Ik had geen gelijk wat de uitslag betreft, maar had het helaas bij het juiste eind: Nederland verloor de wedstrijd.

OK, we hebben woensdag nog. En Op dat punt moet ik Bertha gelijk geven. Weet iedereen nog hoe Denemarken Europees kampioen is geworden in 1992? Zij zijn ingevallen voor een ander land (was het toen niet Joegoslavië??), en liepen drie weken voor het toernooi nog vrolijk te pierewaaien op het strand. Volkomen onvoorbereid begonnen ze aan dat toernooi, en ze wonnen de titel.

Nee, hoe negatief ik me hier ook uitlaat: je hoort mij niet zeggen dat het Nederlands elftal in Portugal de titel niet zal pakken. Als Nederland woensdag de Schotten met 3-1 inpakt, is er toch niets aan de hand?

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 15-11-2003, 18:32:51 »
Het is weer zwaar bedroevend... rust... 1-0 voor de Schotten.
Mijn voorspelling: Na rust wordt het 1-1 en in de laatste 10 minuten scoort Schotland de 2-1. Met andere woorden, Nederland verliest!

Ik zal voortaan maar niets meer voorspellen...

De tweede helft was trouwens nog redelijk... en dat Frank de Boer dan zegt dat ze niet slecht hebben gespeeld... WHAHHAHAHAHAHHAHA