Auteur Topic: Het Nederlands Elftal !  (gelezen 23055 keer)

Offline LC

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: Schotland - Nederland
« Reactie #100 Gepost op: 22-11-2003, 14:18:22 »
Er wordt hier wel gezegd dat Frankrijk de grote favoriet is, maar als je ziet hoe ze in het WK speelden lijkt me dat niet.

Vorig jaar heb ik daar op een camping in de Dordogne een goeie discussie over gehad met een engelse jongen. Beiden waren we het ermee eens dat Frankrijk 1 van de beste landen op voetbal-gebied is, maar dit eigenlijk alleen in hun eigen land echt kunnen laten zien.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #101 Gepost op: 22-11-2003, 14:49:45 »
Letland mag voor Nederland geen hinderpaal vormen. Nee, dat laatste klopt. Maar dan moeten ze wel kijken, met welke opstelling ze dat land gaan bestrijden. Want was Turkije, de verslagen tegenstander, op het WK vorig jaar niet heel toevallig per ongeluk 3e geworden?

Onderschatten heeft er al een paar de kop gekost. Laten we dat niet vergeten.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 22-11-2003, 17:49:24 »
Enige wat ik diep triest vind is dat Seedorf en Kluivert uitgefloten werden. Nergens voor nodig lijkt me en ze hadden nog geen bal gehad. Op basis van slecht spelen in de wedstrijd kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar op basis van een vorige wedstrijd vind ik dat gewoon niet kunnen.

Ik heb ze ook uitgefloten en ook heel lekker hard booe! en blaa! geroepen. Kluivert (en Seedorf en De Boer)zijn gewoon hopeloos uit vorm, laat ze eerst bij hun club's maar weer goed presteren voor ze mee mogen doen in het Ned. Elftal...
Vooral De Boer, ook al scoort ie nog een goaltje, die heeft zn tijd echt wel gehad, als er iemand niet naar Portugal moet is hij het wel. Hij moet echt onzettend veel overtredingen maken omdat ie gewoon te langzaam is geworden, echt bij het WK '98 was ie nog een superverdediger, maar aan alles komt een eind.

Waarom laat Advocaat bv. Robben, die nog veel kan groeien, niet weer eens ruiken aan een belangrijke wedstrijd. Dat is iemand die eik alleen nog maar beter kan worden richting Portugal. Maar ipv daarvan stelt ie wat van zn 'oude vriendjes' op. Bah!

Maar echt hoor, ::ok:: voor de Schotten die net als de Ieren super sportief zijn. Alleen maar gezellig en fan van het spelletje.

Ik heb eens na de wedstrijd Ned- Denemarken op EK2000 bij erg veel Deense supporters in de tram gezeten, maar dat was ook erg gezellig. Ook al hadden ze net met 3-0 verloren...
(Whe are red, we are white, we are Danish danymite) ::ok::

Over de opstelling: Ik wil alleen dat Makaay eens opgesteld wordt. Die heeft nog geen fatsoenlijke kans gehad in het Ned. Elftal... Terwijl die wél aan de lopende band scoort en wél in vorm is. Hij moet eens met de vuist op tafel slaan, maar hij is nou eenmaal niet zo arrogant als bv een Kluivert...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #103 Gepost op: 26-11-2003, 22:52:40 »
LOTING EURO 2004 LIVE BIJ STUDIO SPORT

Studio Sport doet op zondagmiddag 30 november rechtstreeks verslag van de loting voor het Europees Kampioenschap Voetbal komende zomer in Portugal. Aan het begin van de uitzending blikt presentator Jack van Gelder met een aantal gasten uit de voetbalwereld vooruit op de loting,die om 12.00 uur begint.Het commentaar hierbij wordt verzorgd door Eddy Poelmann. Na de loting zijn er reacties van de bondscoach,Dick Advocaat,en van diverse in Nederland spelende internationals.

******zondag,Ned.2,11.35-13.30 uur ****

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Lotingresultaat Lissabon
« Reactie #104 Gepost op: 30-11-2003, 13:01:51 »
A. Portugal, Griekenland, Spanje, Rusland
B. frankrijk, Engeland, Zwitserland, Kroatie
C. Zweden, Bulgarije, Denemarken, Italie
D. Tsjechie, Letland, Duitsland, Nederland

Ja hoor, we mogen onze borst(en) nat gaan maken. Hoe noemen ze dat ook weer? De poule des doods?
« Laatst bewerkt op: 30-11-2003, 13:05:54 door bodejosm43 »

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #105 Gepost op: 30-11-2003, 13:19:20 »
Dat is niet waar Jos, waar wij in zitten is zeker niet de poule des doods, voor mij is dat poule B

(Misschien beter dit topic om te dopen tot EK 2004)

« Laatst bewerkt op: 30-11-2003, 15:13:58 door LC »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
EK-loting
« Reactie #106 Gepost op: 30-11-2003, 13:50:53 »
Veel gunstiger had het niet kunnen worden, alleen had ik liever Zweden gehad ipv Tsjechië. De landen uit de 2 'ronde': Engeland, Spanje, Duitsland en Italië zijn allemaal zwaar. Dan is Duitsland zo slecht nog niet. Dat wordt lachen tegen Rudi Z-Z-Zakkenvöller.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
EK 2004
« Reactie #107 Gepost op: 30-11-2003, 14:18:19 »
Duitsland en Nederland zijn in elk geval beide ''toernooilanden''. Ploegen dus, die worden geacht beter in hun vel te zitten naarmate het toernooi vordert. Nu zullen ze beide meteen vol ervoor moeten gaan, ik heb zo'n akelig vermoeden dat de derde groepswedstrijd de sleutelwedstrijd wordt. Normaal is de derde wedstrijd in iedere poule een ''rekenwedstrijd'', maar nu gaat het al meteen om lijfsbehoud. Voordeel: de jonkies zijn in juni 2004 alweer een stukje verder in hun ontwikkeling.

Het worden weer hoogtijdagen voor de commercie. Wie gaat er bij jullie meedoen met de gekte (wie gaat er thuis volledig uitgedost voor de tv zitten? Wat gaan jullie doen, enzovoorts)

Ik moest eens post bezorgen in een straat waar twee bewoners de gevels van hun HUURhuizen volledig oranje hadden geschilderd. Het was ook nog eens van die verf die je niet zomaar ervan af kreeg. Beide bewoners hebben de rekening gepresenteerd gekregen: ELK omgerekend 13.000 euro, schoonmaakkosten.

Dat ze hardleers waren, bleek wel uit het feit dat ze dat in 1998 (ik had het dus over het EK 1996) nog eens dunnetjes over deden: toen was het niet de gevel, maar de complete straat die eraan moest geloven: het asfalt dus!

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #108 Gepost op: 30-11-2003, 15:16:17 »
Hier is een mooi+goed schema, dus met datum en tijden.(Ik eis dat deze bij iedereen boven z'n bed hangt, want ik heb me er rot voor zitten typen ;D)

P.s Uitleg puntenschema.

Punt 1/2/3= Punten verdiend in Wedstrijd 1/2/3
Stand 1/2/Eindstand= Stand na Wedstrijd.

Veel plezier met het schema

Offline bertha531

• Forumlid
Re: Het Nederlands Elftal (voorheen ned-schotl.)
« Reactie #109 Gepost op: 1-12-2003, 00:07:24 »
Heeft iemand nog die uitzending van Studio Sport (of hoe het programma heet) op Ned 2 vanavond (zondagavond) gezien met Co Adriaanse?
Geweldige wat voor mensen hij mee wilde nemen naar het EK...

Co voor bondscoach!  ::ok::

Offline Dokter Wouter

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 1-12-2003, 00:40:44 »
Het worden weer hoogtijdagen voor de commercie. Wie gaat er bij jullie meedoen met de gekte (wie gaat er thuis volledig uitgedost voor de tv zitten? Wat gaan jullie doen, enzovoorts)
Nou, ik doe niet mee aan die onzin. Ik ben wel voetballiefhebber maar wordt niet goed van al die prullaria die rond die tijd in de winkels ligt. Ik ben benieuwd wat het nu allemaal weer wordt.
Dick Advocaat boterhamworst? Oranje borrelnootjes? Pantoffels in de vorm van een oranje leeuw?

Ik ben trouwens bang dat het niet veel gaat worden met Nederland in Portugal. Dat Nederland moeite heeft met Tsjechie dat weten we al. Duitsland zal in de laatste minuut wel weer de winnende goal scoren. Van Letland moet wel gewonnen kunnen worden.
Maar misschien zit ik er wel weer helemaal naast, ik was er ook al van overtuigd dat Schotland Nederland zou uitschakelen.

Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline idefix

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: Lotingresultaat Lissabon
« Reactie #111 Gepost op: 1-12-2003, 09:54:25 »
A. Portugal, Griekenland, Spanje, Rusland
B. frankrijk, Engeland, Zwitserland, Kroatie
C. Zweden, Bulgarije, Denemarken, Italie
D. Tsjechie, Letland, Duitsland, Nederland

volstrekt kansloos imho
we're back :(

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 1-12-2003, 10:04:59 »
Inderdaad een zeer gunstige loting. Het enige wat beter gekund had was Zweden ipv Tjechie. Maar voor de rest heb je uit elke poel de "zwakste" tegenstander geloot (op papier dan). En ik kan me er ook wel in vinden dat er geen mooiere gelegenheid is om iets recht te zetten tegen Tjechie dan op het EK zelf! Duitsland heeft geen hele goede ploeg op dit moment, bovendien ligt hun spel Nederland beter dan bijvoorbeeld het spel van Italie of Spanje. Maar de Duitsers zullen de Duitsers niet zijn om in de laatste minuut te scoren. Misschien kunnen we dat ritueel eens een keer verbreken deze keer!  ::)
Dus ik heb er werkelijk alle vertrouwen in dat Nederland met deze loting de tweede ronde kan halen!

Wat ik ga doen tijdens die weken? Ben op het moment aan het kijken of ik naar Portugal kan in die periode. Mocht dat niet door gaan dan zal ik zeker elke wedstrijd live op televisie volgen. Het zijn goddank gunstige tijden (allemaal 's avonds) dus ik hoef er niet 1 te missen vanwege mijn werk!
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #113 Gepost op: 1-12-2003, 11:37:10 »
mijn reactie op de loting:

duitsland:  ::ok:: des te eerder we ze kunnen verslaan des te beter!!  ;D

tjechie: oei....  ::niet-ok::

letland: tja kan heel moeilijk worden, die gasten willen namelijk niet voetballen, dat zag je aan de wedstrijden tegen turkije...
« Laatst bewerkt op: 1-12-2003, 11:49:50 door Cora Bora »

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 1-12-2003, 11:54:02 »
Heeft iemand nog die uitzending van Studio Sport (of hoe het programma heet) op Ned 2 vanavond (zondagavond) gezien met Co Adriaanse?
Geweldige wat voor mensen hij mee wilde nemen naar het EK...

Co voor bondscoach!  ::ok::

Nee, ik had visite en keek tegen die tijd de herhaling van ER. Wil je vertellen wie dan?

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 1-12-2003, 11:56:01 »
mijn reactie op de loting:

duitsland:  ::ok:: des te eerder we ze kunnen verslaan des te beter!!  ;D

tjechie: oei....  ::niet-ok::

letland: tja kan heel moeilijk worden, die gasten willen namelijk niet voetballen, dat zag je aan de wedstrijden tegen turkije...

Helemaal mee eens. Ik zet de 'Schwalbe Sisters' nog maar eens een keertje op.  ;D Ik zat echt te duimen dat we Zweden er nog bijkregen ipv Tsjechië. Maar nog een 'eitje-poul' De Tsjechen en de Duitsers hebben nog steeds een hoge hoed op van NL!  ::ok::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #116 Gepost op: 1-12-2003, 13:42:26 »

Maar de Duitsers zullen de Duitsers niet zijn om in de laatste minuut te scoren. Misschien kunnen we dat ritueel eens een keer verbreken deze keer! 
Ik moest zo verschrikkelijk lachen, toen in Kopspijkers (was het Kopspijkers?) een definitie gegeven werd van een wedstrijd tussen twee DUITSE elftallen: er gebeurt 88 minuten niets, en vlak voor tijd scoren BEIDE teams het winnende doelpunt.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 1-12-2003, 14:31:31 »
Nee, ik had visite en keek tegen die tijd de herhaling van ER. Wil je vertellen wie dan?

Hij wilde veel jonge gasten meenemen (oa. Heitinga, Lamey), en Makaay opstellen, Kluivert als pinchhitter mee, Seedorf, De Boer(en), Van Hooydonk, Overmars niet mee.
Hij keek er precies zo tegenaan als ik, en had gewoon een hele realistische kijk op het Nederlandse voetbal; hij vond dat Nederland gewoon geen topelftal meer had, iig vergeleken met Portugal en Frankrijk of Italie.
En dat je dan gewoon moest durven te spelen met een andere(/jongere) spelers; daar ben ik het ook helemaal mee eens. Als Co bondscoach was wonnen we zo dat EK. :)

Over die loting, die vind ik wel goed. Duitsland heeft gewoon een matig team, dat moet makkelijk te verslaan zijn. Tjechie wordt lastig, maar Letland is natuurlijk weer een eitje. Ik schat zo in dat NL en Tjechie door gaan.
Trouwens ik keek zo naar die loting en toen zag ik en vrouw wat zingen en daarna een mannelijke en vrouwelijke presentatoren, en dan ook zo'n Nederlandse commentaarstem eronder; ik had echt het idee naar het songfestival te kijken!
Trek toch gewoon die ballen zou ik denken!

Offline Ville

• Forumlid
Re: Het Nederlands Elftal !
« Reactie #118 Gepost op: 1-12-2003, 14:44:49 »
Mocht Nederland de kwartfinale bereiken dan krijg je in het ergste geval met Italie te maken. Andere mogelijkheden zouden Denemarken, Zweden of Bulgarije zijn. Wat dat betreft zitten we ook wel aan de goede kant van het speelschema. Maar goed, laten we niet op de zaken vooruit lopen...  :-X
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
Re: Het Nederlands Elftal !
« Reactie #119 Gepost op: 1-12-2003, 14:47:45 »
Mocht Nederland de kwartfinale bereiken dan krijg je in het ergste geval met Italie te maken. Andere mogelijkheden zouden Denemarken, Zweden of Bulgarije zijn. Wat dat betreft zitten we ook wel aan de goede kant van het speelschema. Maar goed, laten we niet op de zaken vooruit lopen...  :-X

nee laten we dat idd maar niet....we mogen eigenlijk al op ons knieen liggen dat letland turkije heeft verslagen in de playoffs, anders hadden we een échte tegenstander gehad...