Het was grensoverschrijdend, er deden verschillende Belgen mee, maar in de toenmalige versie haakten er veel al snel af omdat het toch te moeilijk was. Sterker nog, de goudschat, een baartje van een behoorlijk gehalte echt goud, is gewonnen door een Belg, Knudde genaamd. Hij had op het laatst net dat beetje geluk dat ie nodig had om te winnen, maar nummer twee was echt niet ver ervandaan.
Kan iemand zich de jacht op de zilveren klepel (zoekspel op de Vlaamse radio in de jaren 80) nog voor de geest halen? Dit spel uit 2004 was daarop gebaseerd. Moet zeggen, Test had er een leuke klus aan om de website een beetje te laten doen wat de bedenkers van het spel wilden. En al met al (ondanks wat tegenslag) heb ik er met plezier aan terug gedacht. Ondergetekende ging namelijk letterlijk ongeveer kopje onder bij het overstappen van een kano op een roeiboot......
Wat het mij heeft opgeleverd? Heb er wel wat geld in gestoken, maar daar had ik ook plezier van. Ik heb een leuke originele karikatuur eraan overgehouden, getekend door onze enige en echte Vriendlief. En een DVD waarop de hele finale nog terug te zien is.
Zo ingewikkeld als PoV wilde ik het dit keer niet maken, maar ik hoor dat er wel de nodige mensen willen meedoen.