deel 1:
zaterdagavond iets na 23u
situatie: A&K is megamoe, is de hele middag weggeweest en deze avond nog naar het voetbal, moet morgenochtend al om 11uur naar een bbq en zal probably niet vlug terug zijn maar ze wil haar verhaal toch nog doen én zoveel mogelijk bijlezen én ze moet morgen ergens nog de afl van vandaag bekijken...
Ovide: ik was dus op cursus om een attest van monitrice te krijgen. Ik heb al 2 jaar in de zomer op een speelplein gewerkt, maar door deze cursus/dit kamp te volgen, kan ik meer geld verdienen (ik doe dat werk niet voor het geld hoor, maar het is mooi meegenomen, het scheelt 15 euro per dag dusja).
mijn verhaal dus dan maar
Ik ben daar maandagmorgen toegekomen met volle moed en een groot brok enthousiasme.We werden eerst verzameld en dan in 2 groepen opgedeeld voor de sessies. Dat waren dus de beurten waarin we al spelenderwijs leerden omgaan met kinderen of spelletjes leerden of dat was voor de begeleiders om ons te evalueren op ons inzettings-/inlevingsvermogen. We moesten ons voorstellen à la 'Temptation Island'. Was best wel raar om je al compleet te geven voor een nieuwe groep zo. In de middag hadden we een themaspel rond fotografie. Best hip, een collage maken en verhaal verzinnen (je had me moeten horen) en je eigen foto maken en ontwikkelen.
Mijn fotografiekunsten:
fotopapier = wit
mijn foto = wit/lichtgrijs uiteindelijk geworden
duuuuus: ik kan geen foto's ontwikkelen duidelijk
(damn, ik ga veel te veel vertellen denk ik, kga gewoon de tofste activiteiten vertellen)
's avonds dan Swingpaleis waarop ik lekker heb zitten meebrullen (der zat een mega dt-fout in hun karaokeding, ongelooflijk).
of nee wacht, kga het anders doen, kga de dingen vertellen die me te binnen schieten gewoon
DE MOL !!! of zoiets toch. We waren in 5 groepjes van 5 verdeeld en we zaten in Rusland. In ieder groepje zat 1 mol. Het was de bedoeling dat je op een spelbord vooruit ging door opdrachten te doen slagen en te onderhandelen met andere groepjes en zo bij een schatkamer te komen. Er waren 20 stappen ofzo op het spelbord en elk nummer was een opdracht. ieder groepje kreeg om te beginnen 3 opdrachten mee. Bv opdracht nummer 3, 15 en 7. Als je dan op 3 terechtkwam, oefende je die opdracht uit maar kwam je bv op 8 terecht moest je onderhandelen met de groep die nr 8 had. Iedereen had ook een rekening met roebies op om voorbij hindernissen te komen want die moest je betalen en je kon geld verdienen met de opdrachten. De mol moest dit tegenhouden. Indien de groep hun mol kon raden, kregen ze 1500 roebies. Ik zat met 2 x 2 vriendinnen en ze verdachten mij van het begin maar ze hadden me dit laten blijken. En ik ben dus ten volle voor onze eerste opdracht gegaan, ik heb m'n ziel uit mijn lijf gerend, allerlei dingen bedacht om het zeker te doen lukken en zo slaagde ik erin om 2 van de 4 aan mijn kant te krijgen en die waren er rotsvast van overtuigd dat het iemand van de andere 2 was. Op een moment moesten we met een vlot een plas water over maar een andere groep had het touw losgesneden. Ik, als grote heldin, roep dat ik vlug ga kijken naar het spelbord om te zien of er veel groepen achter ons komen en of we tijd hebben. Wat ik echt gedaan heb: ik ben naar de spelleider gegaan en heb onze bank geplunderd
vervolgens is onze opdracht uiteindelijk geslaagd en die was 1200 roebies waard MAAR enkel als je het briefje kon tonen waarop de opdracht stond. Oeps, iemand was dat briefje ergens vergeten en ik had het toevallig bij me op zak. Jammer, geen 1200 maar amper 500 roebies gekregen...
3 minuten voor het eind belissen de anderen om geen opdracht meer te doen maar om de mol naar voren te dragen en zo het spel te winnen omdat ze het meeste geld hadden. Ik bleef het onschuldige schaap uithangen en het was 2 tgn 3. Maar toen vroeg 1 vd 2 aan mij: 'Wat heeft de leider gezegd tegen je toen je naar binnen kwam?' (iedereen moest 1 voor 1 naar binnen komen en dan zei hij of je de mol was of niet) en ik wist niet wat gezegd en zei:' Dat we een spel speelden met een mol in maar dat ik hem niet ben.' Toen zeiden ze allevier direct: 'dan ben jij de mol.' Hij had immers gewoon gezegd da ze zogezegd wa aant praten waren...
Jammer maar kben/kwas wel apetrots op mezelf dat ik ze er zo had laten intuimelen. Het leuke gedeelte was toen die 2 met die andere 2 begonnen te bekvechten over het feit of ze al dan niet meewerkten of de mol waren