Haha, nou moest ik net toch wel erg lachen.
Mijn vriend is met een aantal vrienden naar een Herrensitzung vandaag.
Voor degenen die niet weten wat dit is:
In de weken voorafgaand aan carnaval worden door verschillende carnavalsverenigingen ochtenden en middagen georganiseerd waarop alleen maar mannen (of vrouwen) mogen komen. Er zijn dan allerlei optredens (meestla door het andere geslacht) en er wordt natuurlijk bier gedronken en veel gelachen en gezongen. Tegen het eind van de middag mogen de vrouwen de mannen dan op komen halen (dat doe ik dus niet).
Nu was het dus zo dat vandaag die Herrensitzung hier in de buurt was, maar ook de receptie van de carnavalsprins van een andere vereniging. De mannen waren al de hele tijd aan het zeggen dat ze na de zitting daar ook nog wel even naar toe zouden gaan. Wij (de verstandige vrouwen) zeiden steeds dat ze dat maar niet moesten doen, omdat ze daar veel te muf voor zouden zijn. Nou ging dus net de gsm van mn vriend. Het was een andere vriend van ons die ook mee was. Ik al helemaal verbaasd; kijk eens uit het raam zegt ie. En daar stonden ze met zn tweeen. We zijn nog heel fit en we gaan nog ff naar de stad en we maken het niet laat. Stonden de deuzen te zwaaien en te grijnzen. Ik in een deuk natuurlijk. Ben eens benieuwd hoe ze straks thuis komen.
Nou ja, ze hebben in ieder geval een goed ontbijt gehad. er kwamen vanmorgen om 08.30 uur drie jongens hier spek en ei eten. Stond ik dus in alle vroegte 12 eieren met spek te bakken! En de jongens in de tussentijd aan het darten. Van alle ellende heb ik toen voor mezelf ook maar wat eieren gegeten en ben maar achter de compu gaan zitten.
Dat was dus mijn zondag tot nu toe en zo zullen er nog wel meer komen tot na de carnaval.
O ja, ik vroeg me trouwens af of ze het fenomeen van Herrensitzung (al of niet onder een andere naam) ook in noord-limburg of in Brabant kennen? Ik dacht namelijk dat het iets typisch Duits was, wat naar hier is overgewaaid, maar ik kan het mis hebben.