Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2550055 keer)

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #6520 Gepost op: 24-12-2002, 10:04:59 »
oeioeioei zo kalm in de bar, goed dat Daan al iets gepost heeft of ik moest op mezelf replyen van gisteren ! jaja, morgen is het kerstmis!! en vermits het dus vanavond kerstavond is (haaa wat is mijn logica super) ga ik vanmiddag wel ergens de bar/het kasteel versieren zodat we lekker gezellig samen kerstmis kunnen vieren!! eten hollanders iets speciaal op kerstmis dat niet mag ontbreken?

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #6521 Gepost op: 24-12-2002, 10:36:53 »
Kerststol, chocokransjes (ik weet niet of dat echt Hollandsch is, maar ik vind het wel lekker ;D), verder eigenlijk nix ???
Hebben jullie wel iets speciaals dan?

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #6522 Gepost op: 24-12-2002, 10:38:30 »
Kerststol, chocokransjes (ik weet niet of dat echt Hollandsch is, maar ik vind het wel lekker ;D)
En kerstkoekjes VERGEET DE KERSTKOEKJES NIET!!!

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #6523 Gepost op: 24-12-2002, 10:44:29 »
En kerstkoekjes VERGEET DE KERSTKOEKJES NIET!!!
:o :-X
Hoe kon ik de kerstkoekjes vergeten? :-[

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #6524 Gepost op: 24-12-2002, 10:47:07 »
:o :-X
Hoe kon ik de kerstkoekjes vergeten? :-[
:'( :'( :'(
HOE KON JE??? MIJN DIERBARE KERSTKOEKJES

Take a glorious bite out of the whole world

• Forumlid
« Reactie #6525 Gepost op: 24-12-2002, 10:47:22 »
oké...kheb geen idee wat jullie bedoelen  ::) bij ons is het meestal fondue of gourmet ofzo...

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #6526 Gepost op: 24-12-2002, 10:53:04 »
oké...kheb geen idee wat jullie bedoelen  ::) bij ons is het meestal fondue of gourmet ofzo...
's Avonds gourmetten ofzo, maar de KERSTKOEKJES enzo is voor overdag.

• Forumlid
« Reactie #6527 Gepost op: 24-12-2002, 11:01:53 »
en hoe zien die er dan uit? of wat zit erin?

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #6528 Gepost op: 24-12-2002, 11:15:19 »
en hoe zien die er dan uit? of wat zit erin?
Je hebt verschillende kerstkoekjes. Meestal zijn het kransjes met amandel erop. Erug lekker. Chocokransjes, kransjes met chocolade (dhu ::)) en spikkels erop. Kun je eventueel in de kerstboom hangen.
Ik neem aan dat jullie ook kerststol hebben TOCH?

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #6529 Gepost op: 24-12-2002, 11:29:42 »
Ik neem aan dat jullie ook kerststol hebben TOCH?
wattis dah kerststol? ::) (tog niet zo'n ding, met amandel drin ofsoiets?)

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #6530 Gepost op: 24-12-2002, 11:34:54 »
wattis dah kerststol? ::) (tog niet zo'n ding, met amandel drin ofsoiets?)
Nou, is dit serieus ofnie ???
Iedereen eet toch kerststol met kerst?

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #6531 Gepost op: 24-12-2002, 11:40:54 »
Serieus! of is dat zo'n ding wat je in de oven moet doen, en eet bij het ontbijt ofzo... iig wij eten met kerst egt geen kerststol ;)

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #6532 Gepost op: 24-12-2002, 11:55:44 »
Kerststol = kerstbrood, soort krentenbrood met amandelspijsvulling, een zeer gebruikelijke broodsoort met kerst (en pasen). Wij aten vroeger op kerstavond (of heilige avond zoals ze dat hier noemen) altijd kippenpasteitjes. Ik maak vanavond een soepje, een lekker stukje vis en ijstaart als toetje. Maar inderdaad, hier gaan ook veel mensen fonduen of steengrillen of zoiets.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd heb gedacht dat het idee van kerstavond hier in het zuiden meer leefde dan elders in het land. Wat dat betreft hebben we hier iets meer 'last' van de Duitse invloeden (denk ik).
Ik ga eens beginnen, ik moet nog heel veel doen (appeltaart bakken, het eten voorbereiden, de kattenbak schoonmaken, tafel dekken etc.). Tussendoor kom ik nog wel eens langs.

Ovide

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #6533 Gepost op: 24-12-2002, 11:58:28 »
Kerststol = kerstbrood, soort krentenbrood met amandelspijsvulling, een zeer gebruikelijke broodsoort met kerst (en pasen).
ohwjah, danke! :) wij (lees: mn vader en moeder) eten kerststol volgens mij alleen met pasen :D (klinkt logisch... ::) )
en veel suc6 met voorbereidingen... :)

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #6534 Gepost op: 24-12-2002, 11:59:24 »
Is niet zo onlogisch hoor, dan heet het namelijk paasbrood  ;D

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #6535 Gepost op: 24-12-2002, 12:00:18 »
Is niet zo onlogisch hoor, dan heet het namelijk paasbrood  ;D
hahaha, oke dan eten wij nooit kerststol maar alleen paasbrood ;)

• Forumlid
« Reactie #6536 Gepost op: 24-12-2002, 12:06:38 »
oké, van kerststol nog nooit gehoord...ofwel ligt het aan mij maar voor zover ik weet eten wij dat hier niet (toch niet in West-Vlaanderen) en kerstkoekjes? nah, wij wachten gewoon tot vanavond en eten dan fondue of gourmet ofzo... we hebben wel van die stafjes van snoep dieje in de kerstboom kan hangen maar voor de rest zo niks echt speciaal... wel veel glühwein  ;D

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #6537 Gepost op: 24-12-2002, 15:24:13 »
Hoi lieve mensen!!

Internet Explorer crasht de hele tijd, dus ik hoop dat het me dit keer wel lukt even een teken van leven te geven... Ik ga wel over een uurtje naar het zuiden om daar kerst te vieren (idd ook met kippenpasteitjes Ovide! ;D en vast ook wel kerststol) en mn vader wil ook alweer op de computer dus ik hou het kort... Gister was helemaal super, ennnnnn ik heb de foto's!!!!!!!!
Cool he, dat wilde ik ff kwijt, helaas heb ik vandaag geen tijd meer om ze in te scannen en online te zetten, maar dat gebeurt dus zo snel mogelijk na kerstmis. Dr zitten echt hele leuke bij vind ik zelf :), eentje vd galafoto's heb ik meteen ingelijst ;).

Iedereen superkerstdagen gewenst!!!!

liefs,
Annemieke

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #6538 Gepost op: 24-12-2002, 17:37:36 »
Zooooo! Ik ben weer terug van 't harde werken bij de bakker! Wat nemen die mensen toch allemaal veel broodjes/kerststol/vlaai/taart/enz enz mee!!!  :o

Ik ben blij dat 't er weer op zit. Mijn kerst begint dus altijd in de bakkerij. Ik heb allerlei lekkers mee naar huis genomen voor de kerstdagen: broodjes (gewone en mini), kerststol (ja zeker dat hoort er bij!  ;) ), platz (ook 'n soort kerststol, maar dan rond en zonder spijs erin) en taart.  :)

Bij ons is 't gebruik om op kerstavond nadat we naar de kerk zijn geweest (begrijp me niet verkeerd, we zijn niet zo gelovig maar naar de kerk gaan op kerstavond is toch wel vaste prik. Dat is trouwens bij de meeste gezinnen zo in Limburg) broodjes met warm vlees te eten. Vanavond krijgen we kippenragout.

Morgen gaan we gourmetten en op tweede kerstdag als m'n oma en m'n broer en z'n vriendin komen eten, hebben we 'n uitgebreid kerstdiner bestaande uit 5 gangen.

Ik heb dit jaar echt zin in de kerstdagen! En ik hoop dan ook dat 't gezellig wordt!  :D

Ik wens iedereen vast hele fijne dagen en misschien kom ik tussendoor nog wel effe langs!

• Forumlid
« Reactie #6539 Gepost op: 24-12-2002, 17:50:53 »
Hoi !!
ben vanmiddag nog om wat cadeautjes geweest naar de stad en kheb nog altijd niks voor mijn moeder !! echt rampzalig, ik denk dat ik gewoon om een bos bloemen ga ofzo (we geven de cadeaus pas met nieuwjaar itt de andere gezinnen in belgie :) )

A&K versiert de bar met lichtjes en maretak ;)

Zalig Kerstfeest iedereen !!