Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2550741 keer)

Offline bertha531

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #6080 Gepost op: 25-11-2002, 23:52:05 »
Ik ben net terug van de bodyjamles. 't was weer erg leuk, maar midden in de les begon 't ineens enorm te stinken. 'n soort giftige geur kwam 't lokaal binnen en iedereen kreeg gelijk last van ademhaling en ogen. We zijn dus toen ook gestopt met de les.

Ik had vandaag ook al zoiets; ik viel vandaag flauw! En ik ben mijn hele leven nog niet flauwgevallen zelfs niet een klein beetje... Ik vond het best heftig in negatieve zin. Maar er zijn mensen die veel vaker flauwvallen, dat lijkt me niet prettig als ze hetzelfde aldoor meemaken als ik vandaag...

Maar daarom ga ik weer een poging doen: Ik ben op zoek naar lotgenoten, 1 keer flauwgevallen zijn is voldoende om lid te mogen worden... (mogen ook kleine flauwvalletjes zijn...)  :)

Gr. B.

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6081 Gepost op: 25-11-2002, 23:54:11 »
Nou B.... helaas ben ik ook een lotgenoot van de flauwvalclub!
Gelukkig heb ik het maar 1 keer meegemaakt en ik vond het ook niet echt voor herhaling vatbaar.
Maar voel je je al wat beter toch?

When God created man, she was only joking!

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #6082 Gepost op: 26-11-2002, 00:03:07 »
Nou B.... helaas ben ik ook een lotgenoot van de flauwvalclub!
Gelukkig heb ik het maar 1 keer meegemaakt en ik vond het ook niet echt voor herhaling vatbaar.
Maar voel je je al wat beter toch?

Fijn! Tenminste er is in iig 1 lotgenoot bedoel ik dan... :)

Ja ik was eigenlijk direct erna weer helemaal top, des te vreemdere ervaring eigenlijk.
Maar hoe ging het bij jouw? Ik had vermoedelijk te weinig gegeten...

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #6083 Gepost op: 26-11-2002, 00:06:13 »
Was heel vreemd.... ik stond een sigaretje te roken in de hal van school en ineens zag ik zwarte vlekken voor mn ogen, dus ik denk ik doe ze ff dicht en...... oops daar lag ik inene lang uit op de grond....  :o

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #6084 Gepost op: 26-11-2002, 00:18:03 »
Hmmm klinkt toch wel anders dan bij mij. Ik had dat ik gigantisch ging zweten tot druppels op mijn voorhoofd aan toe, ik voelde al 2 minuten van te voren aankomen dat er iets niet goed aan het gaan was. En ik moest braken en ik had allemaal lawaai aan mijn oren; waarschijnlijk zijn dat wat men oorzuizingen noemt. Heel apart.

Leuk he? Die ervaringen uitwisselen! Deze praatgroep is nu al een succes! :)

Gr. B.

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #6085 Gepost op: 26-11-2002, 00:22:34 »
Wooooooo  :o :o dat klinkt toch wel heftig Bertha!
Dat gevoel heb ik wel eens in de klas gehad....( zweten, en heel raar horen) en toen zat ik ineens te hyperventileren! Dat had niet veel langer moeten duren, want dan had ik ook weer onderuitgegaan, maar gelukkig had iemand een zakske bij zich waar ik in kon ademen. Maar dat braken heb ik gelukkig niet gehad!

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #6086 Gepost op: 26-11-2002, 00:41:27 »
Hyperventileren is toch iets met ademen toch? Dat was tenminste wel in orde bij mij. :)

En heb je ook lang op de grond gelegen? Het vallen op zich heb ik niet meegekregen, maar toen ik op de grond lag was het net alsof je wakker wordt als je even bent ingedommeld.

Daarvoor was ik nog heel bewust aan het flauwvallen/"iets vervelends aan het overkomen" , want had dus de badkamer nog gehaald vanwege die braakneigingen om te braken, ik heb altijd zo'n reflex dat je de deur achter je dicht trekt en direct op slot doet, maar ik dacht nu nog van "nee dat moet niet, want als ik m op slot doe en ik val zwaar flauw of id, dan kunnen ze me niet vinden." Het denken/lopen ging toen al heel moeilijk dus ik vond dat op dat moment best knap van mezelf :).

Maar vlak voor dat ik waarschijnlijk viel; dacht ik nog aan hele gewone dingen; bv. dat ik nog iets op tv wou zien vanavond en zo... Dat flauwvallen was ik al helemaal kwijt. Heel apart dus...

Meer leden zijn welkom trouwens!  :)

Gr. B.

Offline Master3L

• Forumlid
« Reactie #6087 Gepost op: 26-11-2002, 10:10:09 »
Leuk he? Die ervaringen uitwisselen! Deze praatgroep is nu al een succes! :)
Hé... dat klinkt allemaal gezellig! Ik wil ook wel lid worden van de praatgroep, maar ik ben nog nooit flauwgevallen..  :'(. Mag ik dan alsjeblieft aspirant-lid worden? Dan zal ik net doen of ik ook flauwval, goed?

ohohohoh... wat voel ik me flauw opeens..

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #6088 Gepost op: 26-11-2002, 12:12:44 »
@miesh veel plezier op je vrije middag morgen he!
dankje! :) ik ben nu al vrij woehoe! eerst zou ik alleen de laatste 2 uur vrij hebben, maar nu heb ik dus de laatste 3 uur vrij!  :o (ik ben altijd extra vroeg vrij omdat we op onze school, dinsdags, 40 minutenrooster hebben, elke les duurt dus 10 min. korter, ik weet niet ofjullie dat ook hebben ???)
maar van de vrije middag zal niet super veel komen denk ik, ik moet voor donderdag een heel raar verslag maken... ::) maar dat zie ik allemaal nog wel! ;)

ach, ik kan 'helaas' niet lid worden van de 'flauwvalpraatgroep' :( wel bijna van de lenzenpraatgroep (als die dr is :D) want ik kan waarschijnlijk vandaag of morgen mijn lenzen ophalen!! woehoe!!!
op school was et trouwens wel gezellig, geen echt les gehad eik, want we hadden alle uren so's en daarna mochten we iets voor ons zelf gaan doen ;)
nog een hele prettige dag iedereen verder!

en  Han, wat vervelend van die gassen, tis idd niet te hopen dat je er wat van krijgt ofsjo... :-X

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #6089 Gepost op: 26-11-2002, 15:28:32 »
Flauwval-rage onder Japanse jeugd
Door onze correspondent

Dinsdag 26 november, TOKIO - Tot grote ontzetting van hun ouders en onderwijzers zijn Japanse scholieren in de ban geraakt van een nieuwe rage: flauwvallen. Het dreigt hét favoriete spelletje te worden op schoolpleinen en andere speelplaatsen. Het 'spel' gaat er soms zo levensecht aan toe, dat sommige spelers minuten lang bewusteloos blijven. Artsen waarschuwen voor de 'levensgevaarlijke' gevolgen van het spel.

Bij het 'flauwvallen' drukt een speler zo hard op de borst van een medespeler dat de bloedtoevoer naar de hersenen wordt afgeknepen. De druk wordt net zolang opgevoerd tot het slachtoffer het bewustzijn verliest. Wie het langst bewusteloos blijft, is de winnaar. Deelnemers noemen het spel 'cool', maar een arts zei dat het 'zó gevaarlijk is dat het niet langer als kinderspel kan worden afgedaan'. Hij adviseerde ouders en leerkrachten 'zo streng mogelijk tegen deze gevaarlijke onzin' op te treden.
Het opmerkelijke is dat 'flauwvallen' in een of andere variatie een periodiek terugkerend fenomeen is. In 1991 werd het voor het eerst gesignaleerd. Het doel was toen niet flauwvallen, maar het krijgen van hallucinaties. Een twaalfjarige jongen kwam daarbij om het leven, toen een medescholier hem bij het spel zo lang de keel dichtkneep, dat hij stikte. Een meisje moest hals over kop naar het ziekenhuis worden gebracht om haar leven te redden. Toen in 1998 een jongen bij het 'flauwvallen' ernstig gewond raakte, leek het spel voorgoed uit de gratie. Maar de afgelopen weken wordt het weer volop gespeeld.

Vandaag in de krant.
Toeval??

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #6090 Gepost op: 26-11-2002, 16:08:11 »
Argh, eng zeg, die flauwvalspelletjes... :o
Ik ben gelukkig nog nooit flauwgevallen...

(ik ben altijd extra vroeg vrij omdat we op onze school, dinsdags, 40 minutenrooster hebben, elke les duurt dus 10 min. korter, ik weet niet ofjullie dat ook hebben ???)
neehoor, wij hebben dat heeeel af en toe als er vergaderingen zijn of zo, maar absoluut niet iedere week! Maar ja hoeft ook niet van mij hoor, je kunt nu al zo weinig doen in een les van 50 min, heel vaak praten leraren de hele les vol met aantekeningen.

Kmoet vandaag mn boekverslag van Max Havelaar af krijgen en het commentaar op de tweede beschouwing die ik na moet kijken, dus das nog wel ff werken, naja, dat commentaar niet echt, want ik vond het eigenlijk een onwijs goede beschouwing, maar ja dat boekverslag kost ietsje meer tijd. Ik denk maar dat ik vanavond geen kerstkransen ga maken met jp zoals het plan was, want we zijn ook maar met 2 mensen van onze groep (voor de rest nog wat jongere jp-groepen die ik dus niet ken). Maar daar moet ik iig nog wel even over bellen.

De laatste lootjes ( ;D ) zijn getrokken! :D Die vd familie dus voor als ik dat nog niet zo heel vaak verteld had ;). Hm, zou ik kunnen zeggen wie ik getrokken heb...? Nee kdoe het maar niet, de kans dat mn ouders of mn nichtje ooit het forum leest is wel verwaarloosbaar klein, maar wie weet zeggen jullie er dan toevallig iets over als jullie hier zijn over anderhalve week ( :o ja dan al), hmmm... dat zullen jullie ook wel niet doen natuurlijk... Eigenlijk kan ik het best zeggen, ik heb mn tante getrokken, en dr doen 2 tantes mee dus mocht iemand het lezen/horen die dat niet mag, dan is het nog niet duidelijk wie ik precies heb :). Maar goed kvind het wel jammer dat ik haar heb want ik zie haar niet zo vaak dus vind het best moeilijk iets te bedenken. Gelukkig had ze wel een uitgebreid verlanglijstje, dus iets leuks kopen gaat iig wel lukken. We moeten alleen nog wel een budget afspreken. Maar goed Sinterklaas komt dus nu echt steeeeds dichterbij :) kvind het echt zo leuk!! Maar ik moet wel echt eens verder gaan werken aan die paar regels gedicht die ik voor de andere 2 surprises heb, en aan de surprises natuurlijk, waar ik nog helemaal niet aan begonnen ben, en de cadeautjes eens gaan kopen, en eigenlijk wilde ik voor 5 dec zelf, als er geen enkele surprise gepland staat :(, ook wat cadeautjes kopen voor ons 3en. Das ook altijd wel leuk, gewoon zonder surprises een paar kleine pakjes met kleine gedichtjes, en ws krijgen we dan ook nog wel wat grotere cadeaus die te duur zijn voor in een surprise. Maar goed die moet ik dus ook eens gaan kopen, weten jullie of het zondag koopzondag is?? Vast wel toch, tis de zondag voor Sinterklaas... Maar misschien verschilt dat ook wel per stad. Naja ik hoop het want zaterdag ben ik dus naar de open dag van Leiden.

Maar ik ga nu echt eens beginnen aan mn boekverslag! (nu al... ::))

liefs,
Annemieke

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #6091 Gepost op: 26-11-2002, 16:30:51 »
ow ik ben ook wel eens flauwgevallen, 3 keer zelfs. heb een tijd gehad dat ik niet tegen te groote drukte kon, dus bij kermissen en zo he bij de bar (erg druk altijd bij de bar). ging wel een beetje t zelfde als bij bertha, behalve dan dat braken dat heb ik maar 1 keer gehad maar of dat nu door t flauwvallen of door de drank kwam dat kan ik je niet zeggen :D.
trouwens ben ook eens heel gezellig bij iemand op schoot gevallen :) in de tram in amsterdam, dat was tijdens koninginnnen dag en dus ook erg druk in die tram en woepa daar ging ik, zo bij een vriendelijke meneer op schoot, werd buiten weer wakker. (dit is mij natuurlijk door mn vrienden verteld, ik wist wel dat het mis ging maar we konden de tram niet uit)
nou ik sluit me dus aan bij het flauwvalgenootschap ;D

*trouwens pino, dat "spelletje" deden ze vroeger bij ons de basisschool ook wel eens, heb ik wel eens gezien maar is meteen de kop ingedrukt door de meesters.

« Laatst bewerkt op: 26-11-2002, 16:32:04 door jokivin »
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #6092 Gepost op: 26-11-2002, 17:30:05 »
Ik ben nooit echt flauwgevallen, wel een aantal keer bijna. Ik heb een lage bloeddruk. Op de middelbare school had ik er last van. Nu niet meer zo. Heel af en toe. Als je dan een tijd zit en je staat ineens op, dan voel je dat er te weinig bloed naar je hersens stroomt en krijg je vlekken voor je ogen. Wel irri, maar als ik gewoon weer even ging zitten ging t wel over.
Ik ben wel een paar keer buiten bewustzijn geraakt, maar dat komt ergens anders door.

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #6093 Gepost op: 26-11-2002, 17:33:27 »
Ikke ook een keertje half bijna flauw gevallen, tsja of helemaal, ik weet nie precies.
Toen mn buurmeisje tegen een boom was gebotst met dr skatebord...sneu he  :'( Was maar klein wondje, maar dit mietje valt meteen neer. Was eerste (en laatste  ???) keer.
Buiten bewustzijn? Heb wel EHBO, weet precies wat ik moet doen...nie bij mezelf natuurlijk  ;D

een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #6094 Gepost op: 26-11-2002, 18:25:30 »
Nou Bertha, hier is er nog zo een die meteen bij de club kan. Je hoeft je  niet zo alleen te voelen als bij de kleurenblindheidclub. Ik ben twee keer flauwgevallen en heel veel keer bijna.
De eerste keer was echt heel gek. Toen was ik 12 ofzo. Ik ging 's morgens naar beneden (mn ouders lagen nog in bed) en wilde iets uit een keukenkastje pakken. Daarna lag ik opeens op de grond met pijn aan mn hoofd. Ik was tegen een ander keukenkastje aan gevallen en mn haren (die toen heel lang waren) hingen in het gasfornuis, dat gelukkig uit was. Mn ouders kwamen meteen naar beneden gerend, want blijkbaar was het nogal een harde klap. Ik had het hengsel van de deur van het keukenkastje nog in mn hand. Dat had ik er gewoon afgetrokken tijdens het vallen. De tweede keer was in een cafe, waar het heel erg durk was. Ik voelde het aankomen, maar doordat het zo druk was en niemand opzij wilde gaan, kon ik niet snel genoeg naar buiten komen. Het commentaar van sommige mensen...nou nou meisje, toch maar niet zo veel drinken he?  >:( Ik had alleen maar cola gedronken!
Spannend verhaal he  ;).

Verder niets spannends gebeurd, behalve dat gisteren internet het weer eens niet deed, grrr, net nu ik alleen thuis ben en eens lekker lang wou internetten.

* ff inloggen op de chat

mmm, de computer denkt nog...
Vandaag en gisteren een hele drukke dag gehad op mn werk. Aanstaande vrijdag moeten we alle spullen inpakken en maandag zijn we dan verhuisd. In verband met een reorganisatie gaat dit allemaal gebeuren. Iedereen krijgt er dan een hoop werk bij, dus het huidige werk moet zo snel mogelijk af. Dat lukt natuurlijk niet als je er zo je best voor doet. Dat is meestal zo. Stress dus. Gelukkig is het over drie en halev week al kerstvakantie. Dat is wel een boordeel van ambtenaar zijn; de gemeente is al vanaf de 23 ste dicht tot en met de 1ste. De tweede neem ik ook maar vrij en de derde is mijn operatie. Time flies!

Ow, de laatste bezoeker op de chat ging om 18.13 uur weg, net gemist dus. Any way, ik blijf nog ff ingelogd, dus degenen die zich geroepen voelen kunnen ook inloggen. Niet dat er veel mensjes online zijn...

Effe bijlezen...

Ovide

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #6095 Gepost op: 26-11-2002, 18:37:28 »
Goeieavond,

Han is er weer!  :)

M'n docentbegeleider van school is vandaag langs gekomen om te kijken hoe 't ervoor staat met m'n opdracht. Hij zou maar 'n uurtje blijven, maar is uiteindelijk bijna 2 uur geweest! Ik weet niet zo goed of dat 'n goed teken is of juist slecht.

Ik heb 'm iig veel over de voortgang van m'n opdracht kunnen vertellen en hij heeft me nog wat tips gegeven. 't was al met al 'n zeer nuttig gesprek. Nu maar hopen dat hij 't ook allemaal oke vond! (dat kon ik niet merken uit z'n reactie, 't is zo'n leraar die nooit echt enthousiast kan zijn en waar je geen hoogte van kan krijgen......)

Ik heb 'm ook nog effe fijn verteld dat ik vorige week met 't hoofd Finance van 't moederbedrijf in de VS van 't bedrijf waar ik stageloop heb gesproken vorige week. Die was voor 'n week op bezoek en ik mocht 'm uitleggen wat ik allemaal aan 't doen was op de Finance afdeling hier in Nederland. En hij vond m'n opdracht erg interessant geloof ik. :D Ik vond 't zelf erg leuk dat 'n man met zo'n hoge functie (in de VS is 't bedrijf dus echt heel groot.....) interesse toonde in iets waar ik mee bezig ben.

Han is nog steeds erg trots op zichzelf!  ;)

Oja en wanneer ik hem zag, nou ik heb het meteen gepost, dus rond acht uur :).

Ik zag 'm ook net voor 20.00 uur, dus ik denk dat we 'm in 't zelfde reclameblok hebben gezien.  :)

Citaat
Maar die giftige gassen das wat minder leuk zeg Han!! Vertelde jij niet ook een keer dat uhm wat was het ook weer, ook iets engs tijdens je dansles, dat jullie op de grond moesten gaan liggen omdat er geschoten werd of zoiets, hm, kben het toch een beetje vergeten. Maar ik krijg iig niet het idee dat dat sporten van jou zo veilig is...! :- Dapper van je hoor, dat je het nog zo vaak doet.

We zijn idd 'n keer beschoten tijdens de dansles. 't waren geen echte kogels, maar meer met 'n windbucks of zo. Maar dat kan evengoed erg hard aankomen als je zo'n kogeltje tegen je kop aan krijgt.  :-[

Citaat
Idd hopelijk is het niet schadelijk dat gas, da kun je dr niet bij hebben he!

Nee precies! Ik heb nog niks vreemd aan mezelf gemerkt. Tenminste, ik zie nog niet groen of zo.  ;)  Dus ik denk dat 't allemaal wel meevalt!

Citaat
Maar daarom ga ik weer een poging doen: Ik ben op zoek naar lotgenoten, 1 keer flauwgevallen zijn is voldoende om lid te mogen worden... (mogen ook kleine flauwvalletjes zijn...)  

Ik mag dus ook lid worden van de club, want ik ben ook 1 keer flauwgevallen. Ik was op 'n scholenfeest ('n feest van meerdere scholen tegelijk) in 'n grote zaal hier in de stad. 't was erg druk en er kwam een of ander (toendertijds) bekend bandje optreden. Ik stond vrij vooraan en werd iedere keer geplet door mensen die achter me stonden. 't was dus echt enorm warm en op 'n gegeven moment voelde ik dat ik niet goed werd. Toen ben ik dus flauwgevallen en hebben ze me naar buiten moeten brengen. Ik was maar 'n paar seconden echt buiten bewustzijn en daarna was ik gewoon heel duf en kon ik me nauwelijks bewegen. M'n vriendinnen hebben me toen ondersteund naar buiten toe.

Dat was trouwens 'n erg leuk (NOT!) feest die avond, want nog twee andere vriendinnen van me zijn toen ook flauwgevallen.

Maar, ik mag dus ook bij de club? Jippie!  :D

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #6096 Gepost op: 26-11-2002, 18:47:44 »
Haha Han, dat brengt me op nog een ander verhaal. Ik was een keer in Werchter bij een concert van de Dire Straits. We stonden ergens vooraan en het was echt supergaaf. Toen begon het hoofdprogramma en toen begon iedereen op te dringen. Toen werd het me ook helemaal zwart voor de ogen etc. Een paar jongens zagen dat en toen mocht ik helemaal vooraan staan (tegen het hek) en zo'n hele grote beveiligingsman ging drinken voor me halen. Vond ik wel grappig  :D

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #6097 Gepost op: 26-11-2002, 18:54:26 »
Dat is idd wel erg grappig ovide! 'n geluk bij 'n ongeluk zeg maar!  :D

Ik ben al bij verscheidene 'grote' concerten geweest en ga eigenlijk nooit helemaal vooraan staan, omdat ik bang ben dat er weer iets gebeurd. Ik hoorde altijd van die verhalen dat de flauwgevallen mensen naar 'n aparte ruimte worden gebracht en niet meer terug de zaal in mogen.....

Maar in jouw geval, ging 't dus blijkbaar heel anders!  :)

« Laatst bewerkt op: 26-11-2002, 18:55:24 door Han13 »

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #6098 Gepost op: 26-11-2002, 19:59:44 »
Buiten bewustzijn? Heb wel EHBO, weet precies wat ik moet doen...nie bij mezelf natuurlijk  ;D
Dat kwam omdat ik epilepsie heb. :( Ik heb een paar keer een aanval gehad en ongeveer een kwartier buiten bewustzijn geweest. Sinds ik medicijnen heb, heb ik geen aanvallen meer gehad. Ik moet wel een beetje uitkijken met alcohol.

« Laatst bewerkt op: 26-11-2002, 20:33:01 door Malcolm »

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #6099 Gepost op: 26-11-2002, 20:02:31 »
Noouhou, het was dan ook op een wei en niet in een zaal. We waren juist vooraan gaan staan omdat daar een apart klein vak was, waar maar een beperkt aantal mensen in mocht (je kreeg zo'n armbandje). We dachten, dan wordt er tenminste wat minder geduwd. Ik wil niet weten hoe het in die massa met die ander 59000 mensen was.
Ik ben trouwens ook nog eens naar een concert van de Stones geweest en toen stonden we ergens in het midden. Dat was heel relaxed. Maar ja, de gemiddelde leeftijd ligt dan ook wat hoger (alhoewel Dire Straits nu ook niet echt de jongste mensen aantrekt)