Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2551093 keer)

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #5920 Gepost op: 18-11-2002, 12:15:52 »
Comp, hoe was de Woestijnvisquiz??
Ja, leuk! De quiz heet Pappenheimers en gaat uit van drie teams van drie duo's die er halverwege het spel een beroemde Nederlander bij mogen kiezen. Voor deze proefaflevering waren dat Maarten Spanjer, Carry Slee en ehhh, een of andere beroemde soapster bekend als Sanders (kan dat?? ben daar dus absoluut niet in thuis... :-[).

Maar goed, de clue van de quiz is dat de kandidaten van elkaar moeten weten welke vragen ze kunnen antwoorden. Dus als iemand op de knop drukt, dan moet een ander teamlid de vraag beantwoorden.

Of de quiz een succes gaat worden? Ik vraag het me af. Ik heb iets soortgelijks ooit ook al gezien bij SBS 6 (in een zapdrift kwam ik daar toevallig langs... ::)). Maar het is moeilijk na te gaan, omdat je het eindresultaat niet kunt zien, zoals het op tv zal worden uitgezonden.

Wat ging er allemaal mis? Voornamelijk computerfouten. Scores die niet klopten (een van die kandidaten zo van 'hey, we hebben die 3000 punten er nog niet bij gekregen') en onderbrekingen omdat er iets mis wat met de computer. Maar al met al kon de quiz in een twee uurtjes op de band gezet worden.

En dan natuurlijk, zoals een echte Hollander in België betaamt, genieten van de lekkere broodjes, bier en alle andere drankjes omdat het gratis is ;D

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #5921 Gepost op: 18-11-2002, 14:25:35 »
De bar dan maar even gebruiken om de frustratie van me af te schrijven, doe ik anders nooit, maar heb een enorme klotedag gehad vandaag. Ik had vorige week een tentamen berichten schrijven gemaakt ( je krijgt 2 bronteksten waarvan je in 1 uur 2 goede nieuwsberichten van moet maken ) en daar kreeg ik dus vandaag de uitslag van. Was nog vrij belangrijk ook, waren 4 studiepunten mee te verdienen. Jullie raden het al : was dus onvoldoende. Kreeg ik de volgende uitleg bij : er werd nagekeken op journalistieke vaardigheden en op taalvaardigeden. De journalistieke vaardigheden waren in alle berichten goed, maar de taalvaardigheden dus niet. Tenminste, dat vond die EIKEL die het nagekeken had. De enige 2 (!) die ik dus had, waren spelfouten, ik had de betreffende woorden overgenomen uit de brontekst nog wel! Je zou toch verwachten dat wat daarin staat goed gespeld is. Leukste was nog dat mijn tutor zei dat als hij het nagekeken had ik wel een voldoende gehad zou hebben, hij het niet eens wat met die man die mijn bericht nagekeken had, maar er nix aan kon doen.... Komt er dus op neer dat ik doordat 1 of andere man geen fatsoenlijke brontekst kan maken, ik 4 studiepunten misloop... Ik was trouwens niet de enige met een onvoldoende, slechts 1 (!) jongen uit onze groep had het wel gehaald... Pffff, sorry voor de overlast, maar lucht wel op dit ;)

* voor eventuele spel- of stijlfouten kunt u zich beklagen bij mijn vaardigheidscoach , Dhr F. Schaars, te bereiken op telefoonnummer 0243 224 343, of per mail op F.Schaars@fontys.nl

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5922 Gepost op: 18-11-2002, 17:55:00 »
hai mensen, nou het bijlezen viel mee :). Ik heb ongelofelijk veel te doen voor school en ik doe veel te weinig (allemaal volkomen logisch) dus ben ik sinds ik thuis ben alleen maar verder aan het lezen in Max Havelaar, omdat dat wel nuttig is, maar weinig moeite en discipline vergt. Zondag was ik van plan heel veel te doen, maar uiteindelijk heb ik alleen Latijn en Grieks afgekregen. Nou ja, dat zijn tenslotte ook mijn belangrijkste vakken. Vandaag had ik niet veel vakken waaraan ik in tussenuren/a-uren iets kon doen, alleen Grieks, dus daar loop in inmiddels mee voor, want ja ik had natuurlijk geen andere boeken bij me. Maar ja das op zich natuurlijk alleen maar mooi. En twas ook wel gezellig op school eigenlijk, alleen waren een paar vriendinnen van me nogal chagerijnig, vooral vanwege de bergen werk die we voortdurend opgezadeld krijgen/ hebben gekregen. Zo moeten we voor Nederlands deze week een beschouwing van 800 woorden schrijven, in onze eigen tijd wel te verstaan, omdat we die volgende week van twee of drie klasgenoten moeten beoordelen, en daarbij dan volgende week ook een boekverslag, en vanaf de week erna geloof ik, beginnen ook weer de debatten die toch ook wel enige voorbereiding vergen. Komende week iig de stelling bedenken en goed laten keuren. Bovendien a.s. donderdag de orientatie van een scheikunde po inl en volgende week de planning van een natuurkunde po. En dan heb ik het nog niet eens gehad over al het 'normale' maakwerk van de studiewijzers van alle vakken. Ach ja. Ik wil niet zielig doen hoor. En het is natuurlijk ook niet bijster interessant, maar ja, ik zeg dit alleen maar om mezelf even stress aan te praten zodat ik tenminste iets ga doen, want niet echt zo heel erg lukt want nu moet ik eerst weer de tafel gaan dekken en gaan eten. Maar ja. Een klasgenoot van me had uitgerekend dat ze volgens de studielasten meer dan 50 uur per week aan school zou moeten besteden...

Zucht, waarom vertel ik dit nou?? Ik ben helemaal niet super gestrest of chago of zo en nu lijkt het net alsof ik dat wel ben. Maar ja, khad gewoon niets anders te vertellen :). (zin in Woensdag, zin in Woensdag)(en in Sinterklaas natuurlijk)

Iedereen nog een fijne avond en ik hoop dat jullie ook niet te veel stress hebben en misschien wel iets boeiends te vertellen :).

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5923 Gepost op: 18-11-2002, 18:01:52 »
Goeieavond,

Han is weer thuis naar 'n lange maandag. Ik ben blij dat die vast achter de rug is, want dan zal de rest van de week snel volgen.  ;)

*bertha noteert: Geen cadeautjes met nieuwjaar in Limburg... Wat leer ik toch veel!

Dat gaat de goede kant op met je Bertha. Over 'n tijdje ben je 'n verleerd Limburg deskundige.  ;D

Citaat
Voor deze proefaflevering waren dat Maarten Spanjer, Carry Slee en ehhh, een of andere beroemde soapster bekend als Sanders (kan dat?? ben daar dus absoluut niet in thuis... ).

Ludo Sanders? Markus Sanders? Stefano Sanders?  ???

Citaat
Of de quiz een succes gaat worden? Ik vraag het me af. Ik heb iets soortgelijks ooit ook al gezien bij SBS 6

Ja daar dacht ik ook al gelijk aan toen ik je verslagje las. 't was ongeveer dezelfde opzet geloof ik, alleen daar waren geen bekende Nederlanders bij betrokken. Ik kan me trouwens de naam van die quiz niet meer herinneren en ik weet ook niet of hij nog uitgezonden wordt.

Citaat
De bar dan maar even gebruiken om de frustratie van me af te schrijven, doe ik anders nooit, maar heb een enorme klotedag gehad vandaag.

Ik zou ook ontzettend gefrustreerd zijn als me dit zou gebeuren. Dus je kunt er echt niks meer aan veranderen? Dat is echt wel balen dan. Ik vind 't trouwens wel gek dat er 4 (!!!) studiepunten van 1 tentamen afhangen.

Effe 'n vraagje tussendoor: doe je journalistiek of zo? of communicatie?

Misschien moeten we die F. Schaars allemaal gaan bestoken met mailtjes om ervoor te pleiten dat je 'n voldoende haalt.  ;D

Maar ik vrees eigenlijk dat dat niet zal helpen. Zo te horen heeft hij op 1 na iedereen 'n onvoldoende gegeven. Mijn ervaring is dat er met zulke docenten gewoon niet te praten is!  :(

Offline Compuart

• SMF rulez!
« Reactie #5924 Gepost op: 18-11-2002, 18:07:24 »
Ludo Sanders? Markus Sanders? Stefano Sanders?  ???
Als je d'r ook nog foto's bij hebt, kan ik misschien zeggen wie't is ;)

Citaat
Ja daar dacht ik ook al gelijk aan toen ik je verslagje las. 't was ongeveer dezelfde opzet geloof ik, alleen daar waren geen bekende Nederlanders bij betrokken. Ik kan me trouwens de naam van die quiz niet meer herinneren en ik weet ook niet of hij nog uitgezonden wordt.
Tsja, het enige wat ik er nog van weet was dat twee teams in een soort van ruitvorm zaten en dat de captain vooraan de vragen kon verdelen aan de anderen. De naam (ik heb maar een tien minuten ervan gezien) zou ik absoluut niet weten.

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #5925 Gepost op: 18-11-2002, 18:23:33 »
Ludo ( Erik de Vogel ) : Links dus ;D

Stefano ( Bas Muijs ) :

Marcus ( Hugo Mets ) :

« Laatst bewerkt op: 18-11-2002, 18:30:55 door Kenner »
Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5926 Gepost op: 18-11-2002, 18:32:28 »
Effe 'n foto van Ludo Sanders, die 't wel doet:

Voor de duidelijkheid: 't is de man links op de foto.

Tsja, het enige wat ik er nog van weet was dat twee teams in een soort van ruitvorm zaten en dat de captain vooraan de vragen kon verdelen aan de anderen. De naam (ik heb maar een tien minuten ervan gezien) zou ik absoluut niet weten.

Ik bedoelde eigenlijk 'n andere quiz, maar waar jij 't over hebt ken ik ook ja. Ik geloof niet dat 't zo'n succes was en daarom is hij weer gestopt. Daar deden trouwens ook bekende Nederlanders aan mee. Ik heb 'n keer 'n aflevering gezien waaraan Henk Westbroek meedeed. Die aflevering is ook wel 'ns langsgekomen bij Kopspijkers geloof ik, omdat Henk Westbroek van 'n verhoging af donderde.

In de quiz die ik bedoelde, spelen ook duo's tegen elkaar. De vraag werd gesteld aan iemand en die kon dan beslissen of hij 'm zelf of de ander 'm zou gaan beantwoorden. Zonder overleg met de ander natuurlijk.

Maar ik weer eerlijk gezegd van beiden quizen geen naam. Misschien dat iemand anders 't zich nog herinnert?

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #5927 Gepost op: 18-11-2002, 18:46:18 »
té toevallig denk ik , dat echt iedereen op Mark stemde, geloof dat ook noord misschien toch wel met stemafspraken is... bij nolleke kan ik het nog wel snappen, maar bij mark lijkt het me minder waarschijnlijk. Neemt niet weg dat ik Derek nog steeds een enorm goede Kerel vind en hem nix kwalijk neem    ---> alhoewel ik mijn winnaarsstem wel veranderd heb van Derek naar Olivier, vond hem erg sterk overkomen deze aflevering....

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5928 Gepost op: 18-11-2002, 18:48:19 »
Effe 'n foto van Ludo Sanders, die 't wel doet:
das toch echt dezelfde foto als die in de post van Kenner ???

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #5929 Gepost op: 18-11-2002, 18:52:20 »
Haha, klopt, maar stond eerst een andere, die heb ik toen veranderd en het moment dat ik dat gedaan had, had Han gezien dat die 1e foto van mij het niet deed en snel een andere geplaatst ( klinkt dit logisch ? )

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5930 Gepost op: 18-11-2002, 18:59:59 »
Haha, klopt, maar stond eerst een andere, die heb ik toen veranderd en het moment dat ik dat gedaan had, had Han gezien dat die 1e foto van mij het niet deed en snel een andere geplaatst ( klinkt dit logisch ? )

Ja, zo is 't precies gegaan!  :)

Maar ik ben nu wel erg benieuwd wie 't was. Ik denk eerlijk gezegd Hugo Metsers (Markus Sanders), want die mag tegenwoordig overal komen opdagen.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5931 Gepost op: 18-11-2002, 19:02:24 »
ik snap het iig :) Zoiets d8 ik eigenlijk al omdat jij je post geëdit had, alleen ik zag dat Hans post van ná jouw verandering was dus vandaar dat ik het toch niet helemaal begreep, maar goed jij was er dus zelf al achter gekomen dat jouw plaatje niet goed was. Goh boeiend dit verhaal... kben dr goed in vandaag om absoluut totaal oninteressante dingen te posten...

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #5932 Gepost op: 18-11-2002, 19:02:51 »
Ik ga voor Ludo , mijn held  ;D ;D

Offline Compuart

• SMF rulez!
« Reactie #5933 Gepost op: 18-11-2002, 19:03:01 »
Hmmm, volgens mij leek'ie het meeste op Erik de Vogel (maar ook wel wat op die Hugo Metz... :-\)

Ik bedoelde eigenlijk 'n andere quiz, maar waar jij 't over hebt ken ik ook ja. Ik geloof niet dat 't zo'n succes was en daarom is hij weer gestopt.
Hmmm, was dat niet die TROS Quiz? Volgens mij waren d'r ook nog twee varianten van het zelfe formaat. Eentje over sport (door Jack van Gelder) en eentje over algemeen (door Nance). In de voorronde zitten dan een stuk of 4 kandidaten die vragen moeten beantwoorden en voor elk goed een blok erbij krijgen. De eerste met tien blokken mag naar de finale. Degene die dan als tweede eindigt mag de finalist helpen, waarbij de finalist vragen die die niet weet kan doorgeven aan de secundant.

(maar het zou best kunnen zijn dat er nog wel 100 varianten rondlopen in deze veel-van-het-zelfde-media-wereld)

« Laatst bewerkt op: 18-11-2002, 19:04:28 door Compuart »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5934 Gepost op: 18-11-2002, 19:16:03 »
Hmmm, was dat niet die TROS Quiz? Volgens mij waren d'r ook nog twee varianten van het zelfe formaat. Eentje over sport (door Jack van Gelder) en eentje over algemeen (door Nance). In de voorronde zitten dan een stuk of 4 kandidaten die vragen moeten beantwoorden en voor elk goed een blok erbij krijgen. De eerste met tien blokken mag naar de finale. Degene die dan als tweede eindigt mag de finalist helpen, waarbij de finalist vragen die die niet weet kan doorgeven aan de secundant.

Die quiz met Nance heb ik ook wel 'ns voorbij zien komen. Die was er pas nog op geloof ik Maar weer niet die ik eigenlijk bedoelde, maar dat geeft niks.

Citaat
(maar het zou best kunnen zijn dat er nog wel 100 varianten rondlopen in deze veel-van-het-zelfde-media-wereld)

Ik geloof 't ook ja. D'r zijn zoveel quizen dat ik ze niet eens bij naam kan noemen.

Ik ben benieuwd of de Woestijnvisquiz weet te overleven tussen al die anderen.....

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5935 Gepost op: 18-11-2002, 19:20:05 »
Ik ben benieuwd of de Woestijnvisquiz weet te overleven tussen al die anderen.....
ja idd, dat ze dan ook besloten hebben nota bene een quiz te maken, van Woestijnvis kunnen we toch eigenlijk wel iets originelers verwachten? Maar ja volgens Anton Jongstra was er wel een 'Woestijnvissausje' (Woestijnvis-sausje of Woestijn-vissausje? ;D) over deze quiz gegoten... Vond jij dat ook Compuart?

Offline Compuart

• SMF rulez!
« Reactie #5936 Gepost op: 18-11-2002, 19:30:46 »
Maar ja volgens Anton Jongstra was er wel een 'Woestijnvissausje' (Woestijnvis-sausje of Woestijn-vissausje? ;D) over deze quiz gegoten... Vond jij dat ook Compuart?
Tsja...als je presentatie door Tom Lenaerts een Woestijnv=sausje wilt noemen...

Laat ik zo zeggen: ik vond de tweede serie van de Belgische mol zeer ingenieus en goed doordacht in elkaar zitten. Later heb ik ook de eerste molserie van België gezien en vond die serie lang zo geweldig niet. Daarom denk ik dat het Woestijnvissausje iets is wat er tijdens het maken van afleveringen overheen gegoten wordt. Ze zullen vast goed in staat zijn verbeteringen in door henzelf bedachte formaten weten aan te brengen.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5937 Gepost op: 18-11-2002, 19:34:32 »
Laten we 't hopen! Anders komt de quiz vrees ik niet veel verder dan 'n stuk of 5 afleveringen.

Heb je al enig idee wanneer 't uitgezonden gaat worden? En wanneer de quiz de eerste keer op tv komt?

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #5938 Gepost op: 18-11-2002, 19:36:04 »
't zijn natuurlijk ook 2 compleet verschillende programma's , kun je die wel vergelijken .......

Offline Compuart

• SMF rulez!
« Reactie #5939 Gepost op: 18-11-2002, 19:38:22 »
Heb je al enig idee wanneer 't uitgezonden gaat worden? En wanneer de quiz de eerste keer op tv komt?
Nou, het is maar de vraag of het al verkocht is eigenlijk. Het zou best kunnen zijn dat ze met deze pilot aflevering gaan leuren bij de diverse omroepen. Misschien dat Veronica'm uiteindelijk wel wil hebben  ::)

(mijn advies: verbrand dan maar de tapes)