wow 3 pagina's mogen bijlezen
1) RA, fijn dat je je zo geamuseerd hebt op je date
wie weet, wie weet...
en trouwens, ik vind ondertitelen ook niet dom hoor, lijkt me idd ook wel niet zo makkelijk, zeker als je echt correct en niet letterlijk wil vertalen zodat het nergens op trekt
2) Ovide, ik hoop dat alles goed gaat bij je operatie in januari !! zo van die vooronderzoeken is probably wel balen, ik heb alleen nog maar een spoedoperatie meegemaakt voor mezelf
3) om even terug te komen op wat je zei Doris:
nederlands vind ik ook een belangrijk vak, maar wat ik momenteel doe bij nederlands vind ik dus klinklare onzin. waarom zou ik in hemelsnaam de namen moeten/willen leren van allerlei literaire dingen zoals een hyperbool etc. als ik dat nou helemaal geweldig zou vinden zou ik wel nederlands gaan studeren, maar ik zie niet in wat het nut ervan is in mijn toekomst, en ook niet in die van anderen.
die dingen die je leert enzo zoals een hyperbool, kunnen wel nutteloos klinken maar zijn dan wel weer belangrijk voor het analyseren/begrijpen van een tekst en de bedoeling van de auteur door te hebben en ik snap wel dat je dat niet leuk vind, ik heb ook vakken waarvan ik denk: 'Waarom krijg ik dit? ik vind dit niet leuk
' dus ik neem het je zeker niet kwalijk hoor
maar nederlands is ook wel belangrijk voor jouw toekomst enerzijds omdat je bv je eigen kinderen toch wel deftig wil leren spreken/schrijven denk ik? en anderzijds voor anderen die bv schrijver/leraar willen worden, is net hetzelfde als bv fysica, ik heb ook zoiets van: argh , maar anderen hebben dan zoiets van: coooool ik wil wetenschapper worden
nederlands heb ik 3 uur per week, en dat maakt het het vak met de meeste lesuren per week. maar waarom? om nederlands te leren spreken? dat kan ik al. om nederlands te leren schrijven? dat kan ik ook al. dat je dat in de 1ste en de 2de klas les krijgt in grammatica vind ik goed, maar zelfs in de 4de, en waarschijnlijk ook in de 5de en 6de, wordt je er nog steeds mee doodgegooid en dat is gewoon zonde van de tijd.
oooooow pas op hoor
je zou erover verbaasd zijn welke fouten je maakt in het spreken tegen het Nederlands hoor
en in het schrijven kan het nog erger zijn...'k bedoel, ik verbeter opstellen ofzo van klasgenoten op dt-fouten en ik kan je verzekeren dat het aantal fouten soms erg groot is
maar goed, zoals jij altijd uitkijkt naar nederlands heb ik dat juist met engels
ik kijk ook steeds uit naar engels (ook germaans
)maar dit jaar is de leraar echt heel saai dus dat mindert het enthousiasme wat
oké, voor de rest dan maar:
euhm...niet echt superdag, sb latijn wat tegengevallen maar 't is niet alsof het een examen ofzo is dus je hoort me niet echt klagen
nog een prettige avond verder !!