Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2551294 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #5760 Gepost op: 11-11-2002, 18:46:36 »
Good evening all!

Ik ben in 'n Engelse bui vandaag. Ik had vandaag namelijk 2 meetings met mensen die alleen Engels praten, dus ik ben vandaag helemaal Engels ingesteld.  :)

M'n dag was verder erg saai en ik was eigenlijk veel te moe om iets zinnigs te doen. Maar gelukkig is er 'n einde aangekomen! Nu effe bijlezen en dadelijk (om 21.00 uur pas.....) nog efkes sporten en dan is 't alweer tijd om naar bed te gaan.

*bertha vraagt zich af wat de limburgse versie van dit liedje zou zijn.

Ik heb werkelijk geen idee over welk liedje jullie 't hier hebben. Nog nooit van gehoord!  :-[

Wij zingen hier altijd 'n liedje in 't Venloose dialect. Aangezien jullie daar waarschijnlijk niks van begrijpen, zal ik de tekst daarvan jullie besparen!  ;D

Citaat
En ik las laatst ook nog een onderzoek in de krant dat de Limburgers het trotst waren op hun provincie! ;D

Ja dat heb ik ook gelezen! En 't is volgens mij wel waar!   :)

Maar dat hadden jullie vast aan mij (als echte Limburgse) wel al gemerkt!  ;)

Citaat
En over welke (ongetwijfeld zeer interessante) provincie hebben we het dan?  :)

Ovide komt ook uit de leukste, mooiste en gezelligste provincie van Nederland. Limburg dus!  :D

Citaat
*bertha begint er zo wel weer zin in oliebollen te krijgen...

Ja helaas, ze zijn allemaal op. Je zult toch tot oud en nieuw moeten wachten......

Citaat
jeej de lootjes zijn getrokken! en niemand zeggen wie die heeft he

Ohhhhh! Spannend! Ik ben toch wel erg benieuwd wie wie heeft getrokken en wat jullie gaan kopen voor elkaar. Kunnen jullie trouwens de gedichtjes achteraf op 't forum zetten? Kunnen wij ook meegenieten van jullie dichttalent!  ;)

He Doris, moest je vorig jaar niet ook al zo'n betoog houden? Toen heb je geloof ik ook onze hulp ingeschakeld, tenminste zoiets kan ik me nog herinneren.

Ik vind 'normen en waarden' ook wel 'n goed onderwerp voor je betoog. Kun je goed recente gebeurtenissen bij betrekken, maar wel grote kans natuurlijk dat ook anderen met dat zelfde onderwerp komen.

Ik kan zo effe niet 'n ander onderwerp bedenken, maar als me nog iets te binnen schiet dan laat ik 't je weten.  :)

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #5761 Gepost op: 11-11-2002, 19:52:45 »
ik dacht dat ik er ene had maar tegen dat ik hier was was ik het alweer vergeten (niet opletten)

het enige standpunt waar ik toch wel heel serieus tegen ben: GEEN Nederlands in de middelbare scholen? moest er ooit zoiets komen (naja, binnen hopelijk 2 jaar ben ik wel weg maar kom) dan ga ik gewoon niet meer naar school !! ik kijk juist altijd uit naar die uren ned/duits !!

banaan begint met een b, soms met een s

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #5762 Gepost op: 11-11-2002, 20:10:00 »
He luitjes!

Idd kom ik uit de mooiste provincie van Nederland...Limburg natuurlijk. Ik ben in ieder geval heel trots op 'mijn' provincietje, maar ik zou me natuurlijk ook wel thuis kunnen voelen in een andere provincie zoals (ik noem maar een dwarsstraat  ;)) Groningen. Ik moet dan natuurlijk wel ieder jaar terug om carnaval te vieren, dat snappen jullie natuurlijk wel.

Verder niet veel nieuws, ben heel benieuwd naar de surprise avond. Ik verwacht een uitgebreid verslag met foto's online.

Nog ff de rest van het forum lezen...

Ovide

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #5763 Gepost op: 11-11-2002, 20:46:16 »
Citaat
He Doris, moest je vorig jaar niet ook al zo'n betoog houden? Toen heb je geloof ik ook onze hulp ingeschakeld, tenminste zoiets kan ik me nog herinneren.
klopt. dat ging over de doodstraf en dat was een debat, dat ik trouwens won dankzij jullie dus bedankt nog :) kijk, t is niet dat ik het zelf niet kan bedenken, alleen ik vind het wel prettig om ideeën van anderen te horen om te horen wat anderen vinden, wat voor ideeën ze hebben en natuurlijk is t fijn als ik dr goede standpunten uithaal.

Citaat
het enige standpunt waar ik toch wel heel serieus tegen ben: GEEN Nederlands in de middelbare scholen? moest er ooit zoiets komen (naja, binnen hopelijk 2 jaar ben ik wel weg maar kom) dan ga ik gewoon niet meer naar school !! ik kijk juist altijd uit naar die uren ned/duits !!
ik ben het gedeeltelijk wel met je eens. nederlands vind ik ook een belangrijk vak, maar wat ik momenteel doe bij nederlands vind ik dus klinklare onzin. waarom zou ik in hemelsnaam de namen moeten/willen leren van allerlei literaire dingen zoals een hyperbool etc. als ik dat nou helemaal geweldig zou vinden zou ik wel nederlands gaan studeren, maar ik zie niet in wat het nut ervan is in mijn toekomst, en ook niet in die van anderen. dat je verplicht bent om boeken te lezen vind ik prima, en daar heb ik ook echt geen problemen mee, maar er zijn gewoon delen van het vak nederlands die ik nogal zinloos vind. argumenteren trouwens ook, dat is hartstikke makkelijk! sommige mensen vinden dat misschien niet, maar laat die mensen er dan bijles in volgen. In mijn klas zijn er maar weinig mensen die daar echt serieus problemen mee hebben, en ik vind echt dat ik als we zulke onderwerpen behandelen m'n tijd zit te verdoen, dan lees ik liever een boek ofzo als ik dan toch voor school bezig moet zijn. nederlands heb ik 3 uur per week, en dat maakt het het vak met de meeste lesuren per week. maar waarom? om nederlands te leren spreken? dat kan ik al. om nederlands te leren schrijven? dat kan ik ook al. dat je dat in de 1ste en de 2de klas les krijgt in grammatica vind ik goed, maar zelfs in de 4de, en waarschijnlijk ook in de 5de en 6de, wordt je er nog steeds mee doodgegooid en dat is gewoon zonde van de tijd.

ik weet eigelijk niet waarom ik dit hele verhaal op schrijf, beetje oefenen in betogen schrijven ofzo denk ik :) A&K neem het niet op als een belediging alsjeblieft, want het is niet persoonlijk bedoeld, meer om ff te vertellen wat ik ervan vind al zie ik het nut er niet echt van in om dan hier neer te zitten... maar goed, zoals jij altijd uitkijkt naar nederlands heb ik dat juist met engels. het liefst zou ik ook op een school zitten met engels als voertaal, want dat vind ik een van de belangrijkste vakken op school. ik weet dat d'r veel mensen zijn die dit standpunt niet met me delen, maar dat heeft denk ik ook met ieders toekomstplannen te maken. hahaha dit gaat echt helemaal nergens meer over dus ik stop maar voordat ik nog meer nutteloze dingen ga uitkramen. fijne avond allemaal!  :-*

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #5764 Gepost op: 11-11-2002, 20:54:06 »

Verder niet veel nieuws, ben heel benieuwd naar de surprise avond. Ik verwacht een uitgebreid verslag met foto's online.

Nog ff de rest van het forum lezen...

Ovide
Liefst hebben wij natuurlijk "Live Streaming Video" en een Live Internetbijdrage van de forummers die niet konden komen, maar wij moeten ff kijken of dat technisch gezien wel mogelijk is...  ;D

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #5765 Gepost op: 11-11-2002, 20:57:14 »
dat zou wel leuk zijn daan! kunnen jullie 'm dan ook opslaan ofzo? k ben iig wel benieuwd naar foto's enzo :)

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #5766 Gepost op: 11-11-2002, 21:09:51 »
Who mind the details... maar ik bedoelde het goed hoor ;)
haha, ja dat geloof ik direct hoor!  ;)
Bedankt ammel voor de felicitatie's. Ze von t wel erg lief hoor  :-*
Ik heb echt zin in de suprise avond.....  :)  
we zullen wel een uigebreidt verslag maken, denk ik he?  ;)
Yee, ik ben echt happy!!!!  :D
Maar mn moeder gooit me dr zo af denk ik, dus nog prettige avond iedereen!!
xxx @miesh

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #5767 Gepost op: 11-11-2002, 21:14:37 »
haha dat is schattig dat ze 't lief vond, zomaar door vreemde forum-mensen gefeliciteerd worden :) veel plezier nog vanaaf @miesh!

ik denk dat ik zo ook maar ff ga, want ik wil nog rozengeur & wodka lime kijken. eerst keek ik dat altijd op zondagavond, maar nu kijk ik om die tijd ER en meiden van de wit, en omdat het altijd herhaalt wordt op maandag kan ik het dan lekker kijken! jeej :)

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #5768 Gepost op: 11-11-2002, 21:18:16 »
haha dat is schattig dat ze 't lief vond, zomaar door vreemde forum-mensen gefeliciteerd worden :) veel plezier nog vanaaf @miesh!
Dankje doris!!  :)
haha, ja idd  helpt mn moeder en vader ook weer ff met het overtuigen dat zo'n sinterklaasviering gewoon heel leuk is met ammel leuke mensjus  ;)

Maar ik ga zo dr echt af denk, tenzij mn moeder nog úúúúren blijft bellen  :D

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5769 Gepost op: 11-11-2002, 22:34:23 »
klopt. dat ging over de doodstraf en dat was een debat, dat ik trouwens won dankzij jullie dus bedankt nog :) kijk, t is niet dat ik het zelf niet kan bedenken, alleen ik vind het wel prettig om ideeën van anderen te horen om te horen wat anderen vinden, wat voor ideeën ze hebben en natuurlijk is t fijn als ik dr goede standpunten uithaal.

't is toch ook helemaal niet erg dat je onze hulp inschakeld. Ik denk niet dat ook maar iemand 't 'n bezwaar vindt om je te helpen. Ik hoop dan ook dat je uiteindelijk iets aan onze hulp hebt.  :)  Maar aangezien je vorig jaar gewonnen hebt, kan 't nu bijna niet meer mis gaan!  ;)

Citaat
Liefst hebben wij natuurlijk "Live Streaming Video"

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

En als 't op de een of andere reden niet te realiseren is  ;) , kan er misschien toch iemand filmen en dan kan Compuart dat later op de site zetten.  :)

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5770 Gepost op: 11-11-2002, 22:37:37 »
Citaat
was wel sneu was 1 meisje die het niet lukte

omdat het altijd herhaalt wordt op maandag

Nederlands schrijven kun je al...? ::)
Ik vind juist dat er veel meer aandacht besteed moet worden aan spelling en grammatica, juist omdat iedereen dit altijd maar fout blijft doen. Andere dingen van Nederlands vind ik meestal ook wel nuttig, zoals die betogen/debatten, want goed kunnen argumenteren is voor vrijwel elke opleiding en baan toch handig. Hoewel ik best wel een hekel heb aan Nederlands en vooral Engels als vakken, vind ik ze allebei wel heel noodzakelijk.

Maar ik heb trouwens nooit gesuggereerd dat ik het met welke stelling die ik gaf dan ook eens zou zijn A&K! Daar heb ik niet eens bij nagedacht, ik heb ze gewoon overgetypt uit het boek, verslagen die ik nog had en mn geheugen ;). Natuurlijk kan ik je die argumenten nog sturen Doris, maar niet meer vanavond.

Jaaaaa tuurlijk krijgen jullie een uitgebreid verslag te lezen en als het aan mij ligt ook foto's te zien van de surprises :). Ik ben echt zooo in Sinterklaasstemming, kheb dr echt zooooooo'n zin in (en dat zeg ik dus zo'n twintig keer per dag... ::) ;D)

maar mn vader jaagt me nu van de comp en kga naar bed, welterusten allemaal en tot morgen! En de surprisers: veel inspiratie toegewenst! ;)

liefs,
Annemieke

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #5771 Gepost op: 12-11-2002, 08:56:43 »
Goedemorge iedereen!!!!
Ik ben vrolijk, don't ask me why  ::) :)
Misschien om dat k t 1e uur vrij heb, en dan ook moeilijke rep frans  :-X Nouja, ik moet gaan anders kom k te laat...
nog prettige dag iedereen!!!
xxx @miesh

oja, ik had mn moeder een sleutelhanger voor dr autosleutels gegeven  :D en nog verjaardagskaarten om te versturen..
beje raar cadeau misschien  ::)

« Laatst bewerkt op: 12-11-2002, 08:57:39 door @miesh »

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #5772 Gepost op: 12-11-2002, 08:58:28 »
Goeiemorgen allemaal,

Ik ben nu nog ff thuis, want ik moet zo meteen naar het ziekenhuis voor een vooronderzoek voor de operatie van januari. Ik ben eens benieuwd wat ze gaan doen. Ik geloof bloeddruk meten enzo. Lijkt me weinig zin hebben om dat nu te doen, aangezien mn bloeddruk tegen die tijd wel wat hoger zal zijn  ;D.
Daarna ga ik natuurlijk gewoon werken.

Groetjes Ovide

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #5773 Gepost op: 12-11-2002, 09:57:17 »
Goeiemorgen allemaal,

Ik ben nu nog ff thuis, want ik moet zo meteen naar het ziekenhuis voor een vooronderzoek voor de operatie van januari. Ik ben eens benieuwd wat ze gaan doen. Ik geloof bloeddruk meten enzo. Lijkt me weinig zin hebben om dat nu te doen, aangezien mn bloeddruk tegen die tijd wel wat hoger zal zijn  ;D.
Daarna ga ik natuurlijk gewoon werken.

Groetjes Ovide
Spannend. Ik heb ff gemist waarvoor je geopereerd moet worden :-[ dus waarvoor moet je geopereerd worden?

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #5774 Gepost op: 12-11-2002, 10:10:05 »
Allo allo

Ik heb zowat het leukste weekend van mijn leven achter de rug. Het was verlengd weekend in Belgie want 11 november is wapenstilstand. Maar die maandag was dan weer een beetje minder. Maar goed we zien wel.

En nu dus weer werken, laatste week en dan verloopt mijn contract hier. Van de ene kant blij, van de andere kant ook weer niet zo, omdat ik weer opnieuw moet gaan zoeken dan.

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #5775 Gepost op: 12-11-2002, 11:50:58 »
Allo allo

Ik heb zowat het leukste weekend van mijn leven achter de rug. Het was verlengd weekend in Belgie want 11 november is wapenstilstand. Maar die maandag was dan weer een beetje minder. Maar goed we zien wel.

En nu dus weer werken, laatste week en dan verloopt mijn contract hier. Van de ene kant blij, van de andere kant ook weer niet zo, omdat ik weer opnieuw moet gaan zoeken dan.
Ach, er zijn meer bazen toch? Weet je al waar je wilt werken?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #5776 Gepost op: 12-11-2002, 13:23:03 »
Klinkt stom misschien, maar ik wil ondertiteling doen voor programma's. Heb diploma secretariaat met optie vertalen-tolken, dus kan misschien wel lukken. Ik heb ook een adres van zo'n bedrijf dat ondertitelingen doet, dus ga er eens naar schrijven. Is wel ver rijden, maar dat heb ik er wel voor over. Maar daar zit ik niet zo mee hoor. Als ik niet meteen iets heb, heb ik lekker een paar dagen/weken vakantie. Toppie!

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #5777 Gepost op: 12-11-2002, 14:03:09 »
Nix is stom. Als jij dat leuk vind is het toch goed :D
En het is idd niet verkeerd om een paar dagen of weken vrij te hebben. Zeker in december niet. Kun je lekker al die dingen door waar je normaal nooit tijd voor hebt.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5778 Gepost op: 12-11-2002, 15:14:47 »
vertel, wat was er allemaal zo leuk? :)

En idd ondertitelen is echt niet stom, het lijkt me helemaal niet zo simpel of saai iig!

Ik heb twee schoolonderzoeken terug: Franse brief een 8,3 en biologie ook een 8,3. Wel tevreden. Wiskunde was nog niet nagekeken, en verder zal ik donderdag wel natuurkunde krijgen (maar die ging zo slecht :().

Vanochtend toen ik wakker werd dacht ik 'jeej, dinsdag, dat is alweer bijna woendag!' maar toen bedacht ik dat cabaret niet doorgaat... :'( Ik kijk altijd zo uit naar de woensdag, nu moet ik nog een week langer wachten! ooh popoi...

Maar goed dat boek heb ik idd gister uitgelezen, dus nu moet ik nog het verslag maken (blegh). Oja en nog even die argumenten opsturen naar Doris. Nou tot vanavond of zo, fijne dinsdag verder iedereen!

liefs Annemieke

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #5779 Gepost op: 12-11-2002, 16:13:25 »
Haai mensjus!!!

Wow, goede cijfers e!  :o  :)
Nog suc6 met je verslag, of ben je dr inmiddels al mee klaar?  ;)
Op school was t wel gezellig  :) Alleen rep. frans was wel moeilijk, maja ik ben benieuwd wat ik dr op heb  :)
Voorderest ga k zo heartbreak high gaan kijken, ben ik gewoon superverslaafd aan  ::)  
En daarna naar atletiek  8)Yeah!!!

Nou nog een prettige dag/avond iedereen!!  :)
doejdoej