Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2551383 keer)

Offline ovide

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #5740 Gepost op: 10-11-2002, 18:38:26 »
Hallo allemaal,

Wat is er weer veel gepost zeg! Ik heb een hele tijd nodig om bij te lezen schat ik zo in. Maar ja dan kan ik alvast weer wennen voor als de mol weer begint. Dan is er natuurlijk geen houden meer aan. Ik heb de illusie dan ook maar opgegeven dat ik alles kan gaan bijhouden. Goed ik ga natuurlijk mn best doen, maar of het lukt?
Verder weinig spannende dingen gedaan vandaag. Een strijk van ongeveer drie weken weggestreken (blegh), een beetje opgeruimd en wat geklust. Jaha echt waar, geklust. Gister heb ik een houten opbergkist gekocht. Daar wil ik al mn naaispullen in gaan stoppen (stof en patronen enzo). Dat ligt nu allemaal los door de kamer. Anyway, het was dus een kist van onbehandeld hout en dat ben ik dus nu aan het behandelen (met verf). Gelukkig lijkt het ook nog ergens op, want het is best veel werk vind ik.

O ja, nog even over dat Sint Maarten thema. Dat langs de deuren gaan voor snoep deden wij vroeger met driekoningen (6 januari dacht ik). Dan gingen we met zn drieen langs de deuren, verkleed in dekens en met kronen op, eentje moest zwart geschminkt. Dan zongen we een liedje en dan kregen we snoep. O ja, en dan valt me nog wat in. We gingen bij de scouting dan altijd een taart bakken met drie bonen erin. Degene die die bonen in hun stuk hadden moesten de drie koningen zijn. Eentje werd er zwart gemaakt met een verbrande kurk. Ik weet niet echt meer waar deze traditie vandaan komt ik herinner het me omdat ik dat zwart maken zo spannend vond.

Straks komt Expeditie Robinson weer. Ik ben echt benieuwd.

Groetjes Ovide

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5741 Gepost op: 10-11-2002, 18:48:38 »
De duitsers?

Uh ja. Venlo is ook door de Duitsers gebombardeerd tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ik hoor toevallig wel net bij 't regionale nieuws dat de bom die nu onschadelijk gemaakt is, waarschijnlijk 'n Engelse was.

Ik heb mezelf toch bezig weten te houden vandaag. Vanmiddag ben ik bij m'n broer en z'n vriendin op bezoek geweest. 't huis was erg mooi geworden en gelukkig wat voller (de vorige keer dat ik er was, was 't nog erg kaal!). En 't was best gezellig moet ik zeggen. Ik had hier thuis altijd erg veel ruzie met m'n broer en met z'n vriendin kon ik 't niet altijd even goed vinden, maar dat gaat gelukkig 'n stuk beter nu.  :)

Dadelijk fijn BB en straks Expeditie Robinson kijken. Ik heb er weer zin in vanavond!  ;)

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #5742 Gepost op: 10-11-2002, 19:36:06 »

Ik had hier thuis altijd erg veel ruzie met m'n broer en met z'n vriendin kon ik 't niet altijd even goed vinden, maar dat gaat gelukkig 'n stuk beter nu.  :)

oi das probably niet echt plezant als je zo je aanstaande schoonzus ontmoet en blijkt da je het niet echt met haar kan vinden

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5743 Gepost op: 10-11-2002, 19:46:25 »
We gingen bij de scouting dan altijd een taart bakken met drie bonen erin. Degene die die bonen in hun stuk hadden moesten de drie koningen zijn. Eentje werd er zwart gemaakt met een verbrande kurk. Ik weet niet echt meer waar deze traditie vandaan komt ik herinner het me omdat ik dat zwart maken zo spannend vond.

Ja!!!! De taart met de bonen erin, dat doen ze hier ook. Ik kan me niet herinneren dat wij dat hier thuis hebben gedaan, maar ik weet wel dat 't ook 'n traditie in Venlo is. Alleen is 't hier zo dat degene die de boon in z'n stuk had, mag bepalen wat er gegeten wordt die avond.  :)

Citaat
Straks komt Expeditie Robinson weer. Ik ben echt benieuwd.

Ikke ook! Ik kan niet wachten om te zien hoe 't verder gaat met Snolleke in de groep..... ;)

Citaat
oi das probably niet echt plezant als je zo je aanstaande schoonzus ontmoet en blijkt da je het niet echt met haar kan vinden

Nee das waar. Ik heb ook jaren niet met haar kunnen opschieten (ze hebben nu al 4 en 'n half jaar iets met elkaar), maar nu gaat 't stukken beter. We hebben eindelijk gemeenschappelijke interesses gevonden waar we dan over kunnen praten en ze is 't met me eens dat m'n broer af en toe niet te genieten is.  ;D  Maar ik zie me eerlijk gezegd nog niet zo snel gezellige dingen met haar doen, winkelen of zo.   Maar dat komt misschien nog wel.  :)

• Forumlid
« Reactie #5744 Gepost op: 10-11-2002, 19:47:42 »
als je tante wordt ofzo  ;D

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5745 Gepost op: 10-11-2002, 19:57:08 »
als je tante wordt ofzo  ;D

Ik moet er nog niet aan denken zeg! Niet dat ik 't niet leuk zou vinden om 'n lief neefje of nichtje te hebben om te verwennen, maar ik denk niet dat m'n broer en z'n vriendin al klaar zijn om ouders te worden. Dat zou echt 'n ramp worden..... :-\

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5746 Gepost op: 10-11-2002, 20:21:44 »
Maar ik zie me eerlijk gezegd nog niet zo snel gezellige dingen met haar doen, winkelen of zo.  
Dat is toch niet erg? Je hoeft toch niet met iedereen te kunnen winkelen?

Ik ben dus vanmiddag weer bij jp geweest en het was weer ontzettend gezellig, echt heel erg leuk. We hebben wat meer afspraken gemaakt voor de Sinterklaasviering, die heb ik met jp op 8 dec, 1 dag na de forumsurprises dus ;D. We hebben nu allemaal dingen gezegd die we willen hebben en zo, mja, degene die ik heb heeft nou niet echt iets bruikbaars gezegd en ik heb ook geen idee wat ik moet maken :-\\ maar ja. (Nu maar hopen dat er niet iemand van jp toevallig eens op het idee komt eens hier wat te komen lezen, want dan hebben ze natuurlijk meteen door wie ik heb, hahaha, echt ook zooooo waarschijnlijk, not, haha)

Maar goed dat was dus wel een leuke dag en vanavond heb ik nog mn tante aan de lijn gehad over de familiesurprises (I'm soooo into surprises hahaha waren jullie nog niet achter ;D), daar ben ik ook hard mee aan het regelen. Ik ben eigenlijk bij alledrie mn Sinterklaasvieringen 'het centrale punt' zoals mn tante het noemde hahaha wat leuk :). (niet opschepperig bedoeld hoor ;))

Maar idd, weekend alweer zowat  voorbij :(. Oja mn broer is trouwens weer terug naar Frankfurt gegaan vanmiddag. Twas wel weer gezellig, en hij heeft uiteindelijk besloten ook mee te doen met de familiesurprises (hahaha ik heb het echt nergens anders meer over dan Sinterklaas, hihi), dus das ook wel leuk. Daarom wordt het dan wel pas in de kerstvakantie, want daarvoor komt ie ws niet meer naar Nederland, maar dat maakt mij niet uit. Dan zijn de chocoladeletters tenminste in de aanbieding, he Daan? ;)

Offline bertha531

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #5747 Gepost op: 11-11-2002, 00:33:25 »
Oke, bij deze heb ik het van me afgezet

En wat Sint Maarten betreft: ik ken het hele feest niet, maar wel een liedje. Ik zal het even voor jullie zingen.

: Sinte Maarten mak mak
Mijn moeder kijkt naar Tik Tak
Mijn vader kijkt naar Sesamstraat ()
Dat is wel een snoepje waard.

Dat is volgens mij dezelfde melodie als die ik bedoelde! Maar bij ons gaat ie dus zo:

Kip Kap Kogel
'k heb 'n mooie vogel

Een vogel met een lange steert (=gronings voor staart)
Is mie (=mij) wel 'n centje weerd! (=waard)

->Je ziet dat de groningers toch liever geld hebben dan snoep, maar toch wel bescheiden zijn en slechts om een centje vragen!

*bertha vraagt zich af wat de limburgse versie van dit liedje zou zijn.

Citaat
Zo, dat wast. Wat denken jullie: inschrijven voor Idols of laat maar zitten?

Doen!  ;D

Wat is Limburg toch 'n interessante provincie, vind je niet Bertha?  ;)

Echt, ik sta iedere keer weer verbaasd! Ik denk soms dat wij groningers meer gemeen hebben met de sri-lankeezen dan met die limburgers! Maar zeer interessant idd. :)
En ik las laatst ook nog een onderzoek in de krant dat de Limburgers het trotst waren op hun provincie!

Citaat
Han begint 'n beetje op Bertha te lijken met al die quotes.......  ;)

;D

O ja, nog even over dat Sint Maarten thema. Dat langs de deuren gaan voor snoep deden wij vroeger met driekoningen (6 januari dacht ik). Dan gingen we met zn drieen langs de deuren, verkleed in dekens en met kronen op, eentje moest zwart geschminkt. Dan zongen we een liedje en dan kregen we snoep. O ja, en dan valt me nog wat in. We gingen bij de scouting dan altijd een taart bakken met drie bonen erin. Degene die die bonen in hun stuk hadden moesten de drie koningen zijn. Eentje werd er zwart gemaakt met een verbrande kurk. Ik weet niet echt meer waar deze traditie vandaan komt ik herinner het me omdat ik dat zwart maken zo spannend vond.

En over welke (ongetwijfeld zeer interessante) provincie hebben we het dan?  :) En aten jullie dan ook oliebollen? :)

*bertha begint er zo wel weer zin in oliebollen te krijgen...

Gr. B.

Edit: Nog maar eens een quote toegevoegd... ;D

« Laatst bewerkt op: 11-11-2002, 00:42:26 door bertha531 »

• Forumlid
« Reactie #5748 Gepost op: 11-11-2002, 10:51:55 »
goeiemorgen allemaaal !!

hahaaaaa, A&K heeft vrijaf vandaag  ;D maar ja, ik moet blokken dusja...
prettige dag verder

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #5749 Gepost op: 11-11-2002, 11:12:26 »
heeeeeeeeej iedereen!!
mzzl, dat je vrij hebt A&K, veel suc6 met blokken dan he?  ;)
ik heb nu tussenuur, en dan nog 2 uurtjes en dan ben ik alweer vrij!! En mn moeder is ook jarig!  :)
Ook nog prettige dag dan iedereen!!  :D

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #5750 Gepost op: 11-11-2002, 11:27:45 »
En mn moeder is ook jarig!  :)
Geleliciteerd!

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #5751 Gepost op: 11-11-2002, 14:08:44 »
Dankje tijgertje  ;) nu alleen nog ff die l in een f verandere  :P ::)
ik ben nu vrij!!!  :) hé eindelijk!

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #5752 Gepost op: 11-11-2002, 14:42:30 »
Dankje tijgertje  ;) nu alleen nog ff die l in een f verandere  :P ::)
Who mind the details... maar ik bedoelde het goed hoor ;)

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5753 Gepost op: 11-11-2002, 15:43:38 »
Hallootjes allemaal!

Zo de maandag zit er weer op. (wat school betreft dan he) Ik dat natuurlijk heel ongeduldig dat Elmar nu dan toch eindelijk wel eens terug zou zijn uit dat ...-Centerparcs en zn lijstje ingevuld zou hebben en dat ik dus zou weten wie ik getrokken had, maar neehoor... Menn ik ben echt te ongeduldig ;D.

@miesh gefeli met je moeder! Wat heb je dr gegeven? Maak dr maar een gezellig feestje van( of heb je dat al gehad?).

Niet veel boeiends vandaag op school, was wel gezelli iedereen weer eens echt te spreken ipv een paar minuten voor en na een tentamen... Oja ik heb Grieks teruggekregen, die diagnostische vertaling van vrijdag een week geleden, weten jullie nog ;D, nou khad een 7,6. Niet echt tevreden mee mja dat staat misschien ook weer zo opschepperig :-\. Kwil het tenslotte wel gaan studeren, dus, ook vandaar. Twas sowieso niet zo goed gemaakt maar ja het was toch maar diagnostisch. Wel stom dat je meteen nul punten krijgt voor een zin als je daarin 1 woord verkeerd vertaald hebt! >:(
Morgen zal ik wel Frans en biologie terugkrijgen (en dat waren wel meetellende schoolonderzoeken) (menn dat is pas een irri woord!) (maar ja je schijnt ze in de 6e geen 'reps' meer te mogen noemen...).

Kga maar eens dat boek uitlezen waarvan ik woe een verslag in moet leveren... Fijne dag iedereen verder, ik kom vandaag nog wel ns langs...

liefs Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5754 Gepost op: 11-11-2002, 16:37:59 »
idd jammer dat als je maar 1 woord verkeerd vertaalt, je direct een 0 krijgt voor de hele zin !

en @miesh, wens je moeder een gelukkige verjaardag !!

ik vond v mezelf dat ik wel ff op het forum mocht, heb al goed mijn best gedaan vanmiddag, nu enkel nog eens bekijken wat Dante zo allemaal uitgespookt heeft in zijn leven

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #5755 Gepost op: 11-11-2002, 17:11:49 »
hee iedreen! @miesh gefeliciteerd met je moeder  :-*
e, wel irri dan dat het zo hard gaat met de punten, maar ja het is maar n d-toets. voor mn latijn had ik een 8.3 gelukkig! ik dacht echt dat ik een 4 had ofzo zulke domme fouten gemaakt, maar uiteindelijk had ik maar 2 kleine zinnetjes fout en 2 tijden fout vertaald dus k was tevreden!
oh ja, bij de afsluiting van zelfverdediging heb ik tegen mn verwachtingen in een plankje van 1.5 centimeter doorgeslagen. jeeeeej k vond t echt eng maar t viel reuze! moest k ff kwijt :D

maar... k heb ff hulp nodig, maar had niet zoveel zin om n nieuw topic te openen want dr zijn dr al zoveel :).
voor nederlands moet ik binnenkort (tussen volgende week en een paar weken daarna) een betoog houden. het onderwerp en standpunt mag ik zelf kiezen, maar ja ik heb dus echt geen idee welk standpunt ik zou moeten verdedigen, en ik weet ook geen onderwerp. dus mijn vraag: weet d'r iemand nog n onderwerp dat een beetje origineel is, en daar misschien ook nog wat goede argumenten voor heeft (dat laatste hoeft niet per se natuurlijk he, dat zou alleen maar handig zijn). liever niet zoiets als de doodstraf, want dat hebben we al uit den treure behandeld dus dat heb ik nu wel een beetje gehad. als je iets weet, please antwoord want ik moet donderdag een onderwerp hebben. alvast thnxxx!

« Laatst bewerkt op: 11-11-2002, 17:13:30 door Doris »

Offline Kenner

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
« Reactie #5756 Gepost op: 11-11-2002, 17:26:34 »
Euhmmz, maybe kan je iets doen met dat nummer van Raymzter - Kutmarokkanen... Is een hoop ophef over geweest in de media, je kan misschien betoog houden dat er teveel vooroordelen zijn over marrokanen en dat dat vooral aan de media ligt, of de andere kant kiezen en proberen uit te leggen hoe die houding tegen marokkanen ontstaan is....

Zou het verder ook niet weten , als je echt nix hebt moet je maar gewoon 10 minuten vullen met '' waarom het volledig terecht is dat bassie en adriaan eindelijk van de buis af zijn ''

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #5757 Gepost op: 11-11-2002, 17:31:57 »
is idd n goed idee, maar probleem is dat je dan bij ons in de klas echt enorm aangevallen wordt. ik ben zelf best wel heel erg links, maar het meerendeel van mijn klas is dus behoorlijk rechts en als ze je dan aan het einde gaan aanvallen heb ik geen zin in al die shit over me heen (verder kan ik het trouwes prima met iedreen vinden hoor, maar als het over politieke opvattingen gaat, wat hier dus ook wel n beetje het geval is, dan kunnen de gemoederen behoorlijk oplopen). k heb trouwens maar 5 minuten :)

en jah wrom bassie & adriaan van de buis af zijn is n prima onderwerp ;D maar k ben bang dat ik daar niet zo'n hoog cijfer voor zal halen. thnxxx voor de moeite iig :)

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5758 Gepost op: 11-11-2002, 17:38:50 »
jeej de lootjes zijn getrokken! en niemand zeggen wie die heeft he :-X ;)

Go Doris, echt knap van je dat je zo'n plankje doormidden kan slaan haha.
voor nederlands moet ik binnenkort (tussen volgende week en een paar weken daarna) een betoog houden. het onderwerp en standpunt mag ik zelf kiezen, maar ja ik heb dus echt geen idee welk standpunt ik zou moeten verdedigen, en ik weet ook geen onderwerp. dus mijn vraag: weet d'r iemand nog n onderwerp dat een beetje origineel is, en daar misschien ook nog wat goede argumenten voor heeft (dat laatste hoeft niet per se natuurlijk he, dat zou alleen maar handig zijn). liever niet zoiets als de doodstraf, want dat hebben we al uit den treure behandeld dus dat heb ik nu wel een beetje gehad. als je iets weet, please antwoord want ik moet donderdag een onderwerp hebben. alvast thnxxx!

betoog/debat, ja... dat moeten wij ook regelmatig... Ik moet binnenkort een betoog of een beschouwing schrijven (jij blijkbaar mondeling?) over het onderwerp 'normen en waarden'. Maar om daar nou een bruikbare stelling over te bedenken met veel argumenten...
Ook moet ik binnenkort weer een debat houden, dat is dus denk ik hetzelfde als jouw mondelinge betoog, maar dan twee tegen twee. Stellingen die wij wel eens gehad hebben zijn:
-Nederland moet consuminderen. (? tja maak dr maar iets van...)
-Rokers moeten een hogere ziekenfondspremie betalen.
-De eerste klas in treinen moet afgeschaft worden.
-Het geen-bezwaarsysteem moet ingevoerd worden. (dit houdt in dat iedereen donor is tenzij er schriftelijk bezwaar wordt gemaakt, dus niet dat niemand het is tenzij men zich vrijwillig aanmeldt)
-Nederland moet uit de Navo.
-Het Centraal Examen moet afgeschaft worden.
-Formule-1 races moeten verboden worden.
-Het vak Nederlands op middelbare scholen moet afgeschaft worden. (of ipv Nederlands: literatuur, klassieke talen, ... verzin maar iets)
-Auto's moeten uit de binnenstad verdwijnen

Nou khoop dat je hier iets mee kunt, iig moet een stelling iets zijn in de vorm van 'beleid x moet vervangen worden door beleid y' anders kun je er niet goed argumenten voor geven. Wij moeten debatteren volgens de vier vaste punten:
1. er zijn in het huidige beleid problemen
2. deze problemen worden door beleid x veroorzaakt
3. het nieuwe beleid kan deze problemen oplossen
4. de voordelen van beleid y wegen op tegen de nadelen

Ik denk dat je op zich bij deze stellingen wel wat argumenten moet kunnen bedenken... misschien dat ik er nog een aantal heb liggen voor die van de 1e klas in de trein...

Annemieke

EDIT: Voor die stelling vd 1e klas in treinen heb ik alleen tegenargumenten, omdat het een debat was en wij waren tegen... Van de stelling 'Alle Nederlanders moeten genetisch materiaal afstaan aan een DNA-databank' heb ik nog een heel verslag liggen met alle voor en tegenargumenten er wel in verwerkt, dat kun je uiteraard hebben :).

« Laatst bewerkt op: 11-11-2002, 17:45:08 door e »

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #5759 Gepost op: 11-11-2002, 17:47:08 »
aaaah dank je wel e! vooral die van nederlands die weg moet uit het onderwijs spreekt me wel aan, enige probleem is dat ik denk dat dit niet zo aan zal slaan bij mn leraar nederlands die mn betoog beoordeelt. maar goed, thnxxx iig denk dat ik dr wel wat mee kan! maar voor meer ideeën sta ik altijd open :) want wil er eigelijk een waar ik zoveel mogelijk achter sta maar dan moet ik ze wel met elkaar kunnen vergelijken. enne e, die argumenten tegen de 1e klas in treinen, kan je die opsturen dan kan k ff kijken of ze bruikbaar zijn. thnxxx trouwes ook voor dat x en y beleid, heb ik wel n hoop aan!

ow jah goed he van dat plankje :P :D ach was wel sneu was 1 meisje die het niet lukte, maar zij is best wel onzeker dus steeds als ze vaart maakte stopte ze net voordat ze em doorhakte. het lukte haar gelukkig uiteindelijk ook :)