Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2551387 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #5700 Gepost op: 8-11-2002, 22:36:29 »
't was weer geweldig!  ;D

Jammer dat ze degene die ik ken allemaal niet uitgezonden hebben, maar dat viel natuurlijk wel te verwachten als er uit duizenden maar 'n stuk of 20 te zien zijn.

Ik denk dat ik maar naar bed ga, want ik moet er morgen immers weer vroeg uit.  :-[

Truste!

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #5701 Gepost op: 8-11-2002, 22:37:04 »
interface is de vormgeving van de site.
Ik ga ervan uit dat hier dus de versie 2003 bedoeld word ipv de oude.

Dat denk ik tenminste...

Ojee, volgens mij zit ik nog gewoon op de ouwe.... wie geeft mij even computerles??? e??? jij weet toch alles??? ;)

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5702 Gepost op: 8-11-2002, 22:39:37 »
Ojee, volgens mij zit ik nog gewoon op de ouwe....

Ik ook geloof ik....

Ik geloof dat wij tweetjes snel op bijles moeten bij iemand die iets meer van computers af weet, Pino!  ;)

En nu ben ik echt weg......

« Laatst bewerkt op: 8-11-2002, 22:40:08 door Han13 »

Offline bertha531

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #5703 Gepost op: 9-11-2002, 03:13:21 »
Han heeft geen idee of St. Maarten ook in de rest van Nederland gevierd wordt......... :-[

Rare jongens daar in Limburg, ja we vieren het hier ook maar natuurlijk wel op 11 november, gaat het liedje tenslotte niet:
11 november is de dag; dahat mijn lichje dahaaat mijn lichje 11 november is de dag dahat mijn lihichje branden mach! (Het gaat dus om 11 november! En het is toch echt de 8/9e! nu!

VOlgens mij wordt dat hier alleen verandert als 11 november op een zondag valt, want dat kan natuurlijk niet, dan wordt het gevierd op zaterdag of maandag vraag me de details niet. :)

Ik zong vroeger altijd heeeel erg hard: Kip kap kogel, ik heb een mooie vogel enz enz.
Waarschijnlijk kent niemand dat liedje verder :), maar leuk was het wel!

He bah, wat een eng woord  ;D Geloof trouwens dat ik ook nog steeds in die oude interface ( heb je dat woord weer ) aan het werken ben, maar vind hem wel mooi, dus laat um voorlopig maar zo  8)

Ik werk aldoor in de nieuwe interface (huuuh wat eng bleeh wat een woord). Tenminste als ik denk dat ik denk wat de nieuwe interface is. Maar iig die staat gewoon standaard bij de favouriten dus ik werk alleen maar in die nieuwe (ik noem het: "die nieuwe") en soms dan zie ik in een link nog wel eens "die ouwe" (die ouwe noem ik de "die ouwe") en als ik "die ouwe" zie dan denk ik: wat is "die ouwe" toch oud en dan ben ik toch wel blij met "die nieuwe"! :)

Dus, begin gewoon maar met "die nieuwe" want dat moet toch een keer gebeuren. En het went echt heus!

Zo, ik heb er alweer m'n buikje rond gegeten en 't was heerlijk!  :)

We hebben er dus nog 'n hele hoop over, dus hier is vast 'n schaal:

Hoi! wij eten oliebollen alleen bij oud en niew en bij de kermis. :)

'n troshoop is 'n grote berg van takken en hout die vervolgens wordt aangestoken. 'n heel groot kampvuur dus eigenlijk.   ;)

Hier wordt met St. Maarten altijd 'n optocht georganiseerd naar de troshoop toe. Alle mensen lopen dan achter de fanfare aan met lampionnen en fakkels. De mensen verzamelen zich om de troshoop, waarna die wordt aangestoken. En dan komt er nog 'n man langs op 'n paard die St. Maarten moet voorstellen.  :)

Die man op het paard is bij ons Sint-Nikolaas en een "troshoop" maken ze hier werderom met oud en nieuw! En ze noemen het bij ons: "een hoop brandbaar spul dat in brand gestoken moet worden."

*bertha leert een hoop in een keer over de limburgse cultuur! :)

Citaat
Misschien is troshoop ook wel 'n woordt uit 't dialect hier. Ik meende dat 't ook in 't Nederlands bestond, maar 't zou goed kunnen dat dat niet zo is.  :-

Reken maar dat het dialect is; ik heb er nog nooit van gehoord! :)

Nou ik zit klaar om uit te lachen hoor, bakkie thee erbij, kommaar op  :P

Thee??? En onder je avatar staat lekker bakkie koffie?
Verwarrend hoor...

*bertha mist idols aldoor dat is niet een tijd dat bertha thuis is op vrijdag. :(

Nou ik weet niet hoe het bij jullie is maar mijn blaas is wel vol nu.  ;D

Gr. B.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #5704 Gepost op: 9-11-2002, 10:42:55 »
Ik ook geloof ik....
Ik geloof dat wij tweetjes snel op bijles moeten bij iemand die iets meer van computers af weet, Pino!  ;)

http://www.kyrandia.nl/seizoen2003

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #5705 Gepost op: 9-11-2002, 11:08:25 »
nou ik had de nieuwe al een eindje gezien en zelfs opgeslagen in mijn favo's maar ik kom toch telkens hier terecht... en ik vind het best wel leuk hoor... mss eens opnieuw opslaan

banaan begint met een b, soms met een s

• Forumlid
« Reactie #5706 Gepost op: 9-11-2002, 11:13:00 »
mea culpa, heb het al gevonden...  ::)
vrouwen en technologie é...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5707 Gepost op: 9-11-2002, 11:17:44 »
Dus, begin gewoon maar met "die nieuwe" want dat moet toch een keer gebeuren. En het went echt heus!
maar hoe zouden we daar dan moeten komen ??? ah bedankt Daantje, ns kijken of dat werkt... als ik maar niet weer van die groene balken door mn beeld krijg...

EDIT: yesssss het werkt!!! thnxxx Daantje!! :-* En ik krijg niet eens groene balken, alleen een beetje raar beeld als ik weer omhoog scrol, maar als ik dan daarin klik is dat ook over :).

Compuaaaaaart! Reageer eens plz! ::)

« Laatst bewerkt op: 9-11-2002, 11:22:56 door e »

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #5708 Gepost op: 9-11-2002, 13:17:52 »
Heeej iedereen!!!  

k ben happy!! 'n vriendin komt straks en dan blijft ze ook hier slapen!  ;)
mn ouders komen pas laaaaaaaat trug :D  En morge komt dr wat bezoek voor mn moeders verjaardag, ze is 11 november jarig!  :) Heb vandaag al wat gekocht.....

k blijf denk ik nogwel op de 'oude' site van widm, vink nog wel zo vertrouwd!  ;)

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #5709 Gepost op: 9-11-2002, 13:57:04 »
Dank je wel Daan. Gevonden!!! Nu kan ik ook scrollen, joepie!!!!

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #5710 Gepost op: 9-11-2002, 14:53:03 »
OK, voor de duidelijkheid:

Interface: de manier waarmee je iets bestuurt. In het geval van deze site dus hoe die d'ruit ziet, hoe de verschillende knopjes werken en waar de knopjes zitten.

Het interface van seizoen 2003 is dus idd:

Voordeel van dit interface (vind ik tenminste) zijn de veel lichtere kleuren, het makkelijkere scrollen, de snellere laadtijd en het info center aan de linkerkant (waar je bijvoorbeeld kunt zien wie er online is e.d.).
Nadeel is dat'ie heel af en toe met een foutmelding uit de lucht is. Dan ben ik ermee aan het programmeren en zit er een foutje in het programma  :o

Het oude interface is hier te vinden.

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #5711 Gepost op: 9-11-2002, 15:00:46 »
Oke, Comp. dank je voor de uitleg. Dan rest me nu enkel nog 1 brandende vraag:

WAAR IS DAT *&%$^#^@# POPPETJE VAN JOU?!?!?!?!!!!

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #5712 Gepost op: 9-11-2002, 15:06:52 »
Hallo allemaal,

Tsja, Sint Maarten, dat vieren ze bij ons ook. Iedereen moet dan met een lampion, een fakkel of een uitgeholde biet met een lampje erin meelopen in een soort optocht. In het midden ongeveer zien we Sint Maarten op zijn paard (niet sinterklaas dus) die zijn mantel doormidden snijdt om hem te delen met een bedelaar die geen mantel heeft (het verhaal van Sint Maarten) en dan lopen we door naar het Sintmaartensvuur (een grote brandstapel/kampvuur) dat door Sint Maarten zelf wordt aangestoken (natuurlijk onder toeziend oog van de brandweer  ;D). Dan krijgen alle kinderen een zakje snoep en gaan we weer naar huis. Wij eten dan erwtensoep met spekpannenkoeken.

Hiet gaat dus niemand langs de deur om snoep op te halen ofzo. Ik vond altijd het leukste om zelf een biet te maken. Dus eerst naar het veld om een suikerbiet te zoeken en die dan helemaal uitholen, ogen erin maken enzo en dan een kaarsje erin. Leuke traditie. O ja en wij zongen een of ander liedje met de sterke tekst: Sint Maarten, Sint Maarten, de koeien hebben staarten... (de rest weet ik niet meer).

Verder ben ik vandaag lekker aan het luieren. Effetjes buiten geweest. Het is hier best aardig weer, in ieder geval (nog) geen regen. Vanavond gaan we lekker met zn tweetjes steengrillen en natuurlijk een wijntje drinken. Mijn weekend is weer goed.

Ik ga eens even de rest van de bar lezen en eens uitvinden hoe dat nieuwe interface werkt.

Ovide

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #5713 Gepost op: 9-11-2002, 15:17:57 »
WAAR IS DAT *&%$^#^@# POPPETJE VAN JOU?!?!?!?!!!!
let maar niet op die mensen met allemaal van die vreemde beweringen...die zien gewoon spoken  ;D

Maareh...Sint Maarten op 8 november, da's toch inderdaad ff wennen. Hoe dan ook, in het Oosten des Lands wordt't niet gevierd, dus daar blijft't 's avonds stil (en kun je die zak snoep die je voor die kindertjes gekocht had lekker zelf oppeuzelen ;D)

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #5714 Gepost op: 9-11-2002, 15:23:34 »
Hoera!!!
Ik zit nu ook op het nieuwe interface. Ik vind alleen het lettertype helemaal niet mooi
(sorry  :-[)

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #5715 Gepost op: 9-11-2002, 15:58:44 »
let maar niet op die mensen met allemaal van die vreemde beweringen...die zien gewoon spoken  ;D

Oke, bij deze heb ik het van me afgezet

En wat Sint Maarten betreft: ik ken het hele feest niet, maar wel een liedje. Ik zal het even voor jullie zingen.

: Sinte Maarten mak mak
Mijn moeder kijkt naar Tik Tak
Mijn vader kijkt naar Sesamstraat ()
Dat is wel een snoepje waard.

Zo, dat wast. Wat denken jullie: inschrijven voor Idols of laat maar zitten?

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5716 Gepost op: 9-11-2002, 20:19:05 »
Goeie avond allemaal!

Hier 's Han die doodmoe is!  :-[

Ik heb vandaag van 7 uur vanmorgen tot 7 uur vanavond gewerkt. Ik heb bijna de hele dag mee oliebollen moeten bakken met m'n baas. Ik heb nu ontzettend pijn aan m'n ogen van de baklucht en ik stond enorm toen ik thuis kwam. Ik zelf rook 't al niet meer (ik stond immers al 12 uur in die lucht!), maar m'n ouders stuurden me gelijk door naar de douche. Zo vies was 't blijkbaar.........

't was dus echt 'n hele druk dag voor me. Gelukkig ben ik nu thuis en kan ik fijn op de bank gaan liggen met m'n benen omhoog, want die doen ook enorm pijn van 't 12 uur staan.

Rare jongens daar in Limburg, ja we vieren het hier ook maar natuurlijk wel op 11 november, gaat het liedje tenslotte niet:
11 november is de dag; dahat mijn lichje dahaaat mijn lichje 11 november is de dag dahat mijn lihichje branden mach! (Het gaat dus om 11 november! En het is toch echt de 8/9e! nu

Hier is 't zo dat er in iedere wijk (eigenlijk parochie) apart St Maarten wordt gevierd. Dus iedere wijk heeft 'n eigen troshoop en 'n eigen lampionnentocht naar de optocht toe. Misschien dat die St. Maarten vieringen verdeeld zijn over 'n paar dagen (sommige wijken hebben 't vanavond, anderen morgen en weer anderen maandag), omdat de brandweer anders niet genoeg mankracht ter beschikking heeft. Wat ook nog zou kunnen is dat de man die St Maarten speelt, 't in verschillende wijken speelt en dus niet op 2 plaatsen tegelijk kan zijn. Maar ik vind eerlijk gezegd de eerste oorzaak 't meest logisch.

Citaat
Hoi! wij eten oliebollen alleen bij oud en niew en bij de kermis. :)

't is hier dus echt 'n gebruik om met St Maarten oliebollen te eten, maar we eten ze ook met oud en nieuw!  :)

Citaat
*bertha leert een hoop in een keer over de limburgse cultuur! :)

Wat is Limburg toch 'n interessante provincie, vind je niet Bertha?  ;)

Citaat
Reken maar dat het dialect is; ik heb er nog nooit van gehoord! :)

Ja dat dacht ik eigenlijk al nadat jullie me gisteren totaal niet begrepen. Zoals ik al 'ns eerder gezegd heb zijn sommige woorden er zo ingeslopen dat ik denk dat ze correct Nederlands zijn.

Citaat

Aha! Dat was 't probleem bij mij! Ik heb WIDM.com al sinds vorig jaar in m'n koppelingen staan en had dus de 'oude' url.

Dadelijk gelijk proberen hoe 't forum er bij de nieuwe interface eruit ziet. 't zal wel erg wennen zijn nu ik afscheid moet nemen van deze oude vertrouwde kleuren.......

Citaat
Tsja, Sint Maarten, dat vieren ze bij ons ook. Iedereen moet dan met een lampion, een fakkel of een uitgeholde biet met een lampje erin meelopen in een soort optocht. In het midden ongeveer zien we Sint Maarten op zijn paard (niet sinterklaas dus) die zijn mantel doormidden snijdt om hem te delen met een bedelaar die geen mantel heeft (het verhaal van Sint Maarten) en dan lopen we door naar het Sintmaartensvuur (een grote brandstapel/kampvuur) dat door Sint Maarten zelf wordt aangestoken (natuurlijk onder toeziend oog van de brandweer  ). Dan krijgen alle kinderen een zakje snoep en gaan we weer naar huis. Wij eten dan erwtensoep met spekpannenkoeken.

Je verteld 't bijna precies zoals 't hier ook gevierd wordt ovide! Alleen krijgen de kinderen bij ons ook nog 'n mandarijntje. En wij eten geen erwtensoep met spekpannenkoeken, maar erwtensoep met oliebollen!  :)

Citaat
Hiet gaat dus niemand langs de deur om snoep op te halen ofzo.

In Venlo wordt dat ook niet gedaan, maar in de dorpen in de buurt is 't nog wel 'n gebruik. De kinderen gaan dan langs de deuren en zingen 'n liedje in ruil voor snoepjes. 'n soort Helloween dus, maar dan met oliebollen!  :)

Ik kan nu iig geen oliebol meer zien! Ik heb er vandaag zo'n 3000 gemaakt....

Han begint 'n beetje op Bertha te lijken met al die quotes.......  ;)

« Laatst bewerkt op: 30-12-2002, 13:12:13 door Han13 »

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5717 Gepost op: 9-11-2002, 20:31:38 »
Sow Han dan heb je idd wel heeeel erg lang oliebollen staan bakken! Rust maar lekker uit!

Ik heb ooit op de basisschool wel dat liedje van 'de koeien hebben staarten' geleerd, maar hier wordt Sint Maarten volgens mij niet gevierd... De heidense Randstad he ;D (of valt het Groene Hart niet onder Randstad?)

Kvind het trouwens maar een beetje stilletjes hier... of ligt dat aan mij? (misschien ligt het wel aan de nieuwe 'interface' die ik sinds vandaag gebruik :P)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5718 Gepost op: 9-11-2002, 20:42:33 »
Sow Han dan heb je idd wel heeeel erg lang oliebollen staan bakken! Rust maar lekker uit!

Dat wilde ik ook gaan doen, maar ik zit nu weer achter de computer. Ik kan 't niet laten om effe bij te lezen....  ;)

Citaat
Kvind het trouwens maar een beetje stilletjes hier... of ligt dat aan mij?  

Yep, wij zijn de enige hier..

Citaat
(misschien ligt het wel aan de nieuwe 'interface' die ik sinds vandaag gebruik :P)

Ik heb nu ook de url van m'n WIDM.com koppeling aangepast en zit dus ook op de nieuwe interface. 't is wel effe wennen moet ik zeggen, maar 't bevalt me wel!  :)

• Forumlid
« Reactie #5719 Gepost op: 9-11-2002, 20:54:50 »
ik blijf voorlopig nog op de oude, ik ben aan de kleuren vertrouwd en het lettertype op de nieuwe is me net iets te fijn en te klein voor mijn ogen zo op de avond

vandaag hoorde ik eigenlijk te blokken, maar vermits het maandag 11 nov is en we dus vrijaf hebben, kan ik het wel morgen en maandag blokken, valt dus wel mee (latijn => aeneis)

kben nog steeds veel te moe, savonds lijkt het niet zo erg als je wat langer wakkerblijft...