Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2551850 keer)

Offline ovide

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #5400 Gepost op: 26-10-2002, 21:33:49 »
Ik heb dus een bril en lenzen (nee, niettegelijkertijd  :P). Toen ik 15 was wilde ik perse lenzen, want een bril dat vond ik maar stom en voor sukkels enzo (toen was ik nog niet zo slim als nu natuurlijk  ;D). Toen kreeg ik dus harde lenzen en dat ging echt voor geen meter. Steeds ontstoken ogen, ik zag er nog minder door dan wanneer ik ze niet in had. Uiteindelijk heb ik me zelfs ziek moeten melden van school, omdat mn ogen niet meer ophielden met tranen. Toen ben ik terug gegaan naar die winkel (dat moest van mn vader) en heb de lenzen ingeruild voor een bril.Geen probleem. Maar na 8 of 9 jaar was ik het echt zat. Vooral in winter en met sporten. Zo lastig en bovendien vond ik het ook wel eens leuk om zonder bril ergens naar toe te gaan. Toen kreeg ik van iemand de tip om naar Hans Anders te gaan (sorry voor de reclame). Ik dacht altijd dat dat zo'n cheape zaak was, zonder service enzo. Ik dacht, laat ik het maar eens proberen, is het niks dan ben ik 75 gulden armer en anders niets. Echt geweldig. Goeie service en die lenzen zitten perfect! Ik draag ook nog steeds de bril, ongeveer fifty-fifty. Vooral als ik lang achter de computer heb gezeten ben ik blij als ik mn lenzen uit kan doen...
Om een lang verhaal kort te maken, ik zou iedereen die twijfelt over lenzen aanraden om het toch eens te proberen, het is soms gewoon makkelijk om je bril niet op te hoeven. Verder vind ik het helemaal niet erg om een bril te dragen. Tegen woordig heb je echt superhippe brillen. Het zijn meer accesoires geworden.

Wat een l*lverhaal...maar ja er moest ook weer eens iets luchtigs verteld worden na al dat slechte nieuws van de afgelopen dagen.
Iedereen nog een fijne avond. Slaap lekker een uurtje langer morgen!

Ovide

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5401 Gepost op: 26-10-2002, 22:03:37 »
Ik zag net dat de TMF awards in Gent erop zijn. Daar zou Charlotte toch heen gaan? Ze zal ons morgen wel laten weten hoe 't geweest is denk ik zo.  :)

Ja heerlijk dat we 'n uurtje langer kunnen slapen vannacht! Ik ga morgen vroeg niet naar de sportschool, dus hoef ik zowiezo niet zo vroeg op. Eindelijk weer 'ns wat langer slapen! Heerlijk!

Ik ga morgen trouwens wel naar 'n les go go dance. Onze trainster van jazz dans geeft dat ook zo af en toe en nu dus weer. 't is erg leuk om te doen en ik heb ook echt zin om er heen te gaan morgen!  :D

't weer beloofd trouwens niet veel goeds voor morgen, dus 't wordt echt zo'n dag om voor de computer of voor de televisie te hangen. Misschien dat ik morgenmiddag maar 'ns Lord of the Rings ga kijken. M'n vader heeft die 'n tijd geleden al gekocht, maar ik heb 'm nog niet gekeken. (hij duurt ook gewoon veel te lang, wie heeft er nu ruim 3 uur achter elkaar tijd om 'n film te kijken? Ikke niet!) Ik ben benieuwd of ik 't wat vind.

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #5402 Gepost op: 26-10-2002, 22:35:15 »
Hoi Ovide,
Zijn die lenzen van die zaak (waarvan we de naam niet mogen noemen ;D )harde of zachte lenzen. Ik zelf heb sinds een paar jaar een bril. Eentje zonder neusvleugels. Je zou hem idd als een accesoire kunnen beschouwen. Je hebt gelijk dat een bril soms wel onhandig is in gebruik. Ik heb geen ervaring met lenzen, maar het is misschien wel het proberen waard.

Hoi Han,
Ik vond LOTR erg goed, maar ik denk wel dat het een echte bioscoopfilm is. Veel mooie beelden. Mooi decor, mooie kostuums etc. Ik weet niet of de film tot z'n recht komt op tv.  ::)

gr, Malcolm

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #5403 Gepost op: 26-10-2002, 22:36:00 »
@miesh, je hebt helemaal gelijk. Goed gezien hoor!  :)
haha, dankje! ;) t was eik toenvallig want ik zocht naar n plaatje van Angela voor e. En toen zag k dat plaatje en er stond dus bij dat je die kon winnen... en toen d8 k, oja vandaar dus die avater!  :D

Ik heb ook een bril trouwens... alleen k heb em eik alleen op als ik TV kijk! Eigenlijk moet ik em wel vaker op, vooral op school want ik kan eik nooit precies lezen wat er op het bord staat!  :-[ Maar k heb em nog nooit op gehad op school dus dan ist best moeilijk om em ineens op te doen... Maar als mn ogen verder achteruit gaan, neem ik wel lenzen denk ik!  :)

Ooh Han, je moet echt LoTR zien hoor!! k vint t dus echt een superrr mooie film! en heb em al heeel vaak gesien, en Malcolm, ook op TV vint k em errug mooi hoor...  ;)
Echt een aanrader ...  ;)

« Laatst bewerkt op: 26-10-2002, 22:37:36 door @miesh »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #5404 Gepost op: 26-10-2002, 22:53:29 »
Toen ik voor t eerst met een bril liep hadden sommigen het niet eens door. Ze dachten dat ik een nieuwe bril had, maar ik had daarvoor nog nooit een bril gedragen. :)
Het is idd wel zo dat je ogen achteruit kunnen gaan. Bovendien is het erg vermoeiend om de hele tijd te gaan zitten staren.

Nou Han, gelukkig is LOTR ook heel mooi op tv. :D

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #5405 Gepost op: 26-10-2002, 22:53:44 »
Die jeugd van tegenwoordig ook he... (Daan, @miesh, jullie niet hoor ;):P )
dan ist goe... :P k dacht al....  ;)

maar oke k ga zo maar s naar mn bedje.... heb vandaag alvast cadeautje voor mn vader gekocht en al wel veel huiswerk gedaan.... (jaja! :)) En dan ga k me morgen wel voorbereiden op mn zwaar verknalde rep. latijn...  :-X  :D

nou k ga nu!
Doejjj Doejjj

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #5406 Gepost op: 26-10-2002, 22:56:41 »
hee, wrm posten we nou steeds net na elkaar... ???
Toen ik voor t eerst met een bril liep hadden sommigen het niet eens door. Ze dachten dat ik een nieuwe bril had, maar ik had daarvoor nog nooit een bril gedragen. :)
haha, tsja dat kan ook nog he? ;D Maar zo gaat bij mij vast niet, als k em ineens zomaar opzet....

Maar t is wel erg lastig als je nie kan lezen wat erop t bord staat... Laatst moest ik midden in een rep. vooraan gaan zitten omdat dr zinnen op het bord stonden die je moest vertalen....  :-X
maar k ga nu echt!  ;D

« Laatst bewerkt op: 26-10-2002, 22:57:33 door @miesh »

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #5407 Gepost op: 27-10-2002, 10:15:16 »
Malc,
Het zijn zachte zuurstofdoorlatende lenzen. Ik heb halfjaarslenzen (ik weet niet of je dat zo schrijft), maar ze hebben ook maandlenzen (zachte). Ik krijg iedere 6 mnd een oogmeting een een lenscontrole. Dan bekijken ze hoe het oog er uit ziet in verband met irritaties en ontstekingen enzo.

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #5408 Gepost op: 27-10-2002, 10:26:31 »
hoooooi
is een paar dagen geleden dat ik nog langsgekomen ben maar het is hier dan ook overal zo druk

1) ik heb op het nieuws de stille tocht gezien in Venlo, en zei direct tgn Knudde dat Han erin meegelopen had, kvond het indrukwekkend, onze witte mars ten tijde van Dutroux was ook zo indrukwekkend, al die mensen op straat...

2) Kheb de Televizierring gezien op tv!! (eigenlijk dankzij mijn moeder die me eraan herinnerde toen ze het las in de krant) en kvond het jammer dat WIDM ernaast greep

3) Ik draag een bril en de meesten vinden dat ik er beter uitzie dan zo'n 3 jaar terug, toen ik er geen had en het heeft idd wel iets intelligents zo :) en ik kan mezelf amper oogdruppels indoen, dus wat zou dat worden met lenzen? :s

4) een hele goeiemorgen zou ik zo dus zeggen tgn iedereen :) hier in Belgie is er heel veel wind, als je buitenkomt dan hoef je niet eens de auto te nemen, je wordt zo weggeblazen (windstoten van 140 km/u)... Vanmiddag komt de familie langs voor de verjaardag van mijn oma, dus dan wordt het hier ook weer gezellig druk!!

banaan begint met een b, soms met een s

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #5409 Gepost op: 27-10-2002, 11:11:57 »
Malc,
Het zijn zachte zuurstofdoorlatende lenzen. Ik heb halfjaarslenzen (ik weet niet of je dat zo schrijft), maar ze hebben ook maandlenzen (zachte). Ik krijg iedere 6 mnd een oogmeting een een lenscontrole. Dan bekijken ze hoe het oog er uit ziet in verband met irritaties en ontstekingen enzo.
Ik heb ook zachte halfjaarslenzen, maar kweenie of ze zuurstofdoorlatend zijn.

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #5410 Gepost op: 27-10-2002, 12:25:08 »
Malc, (...) Ik heb halfjaarslenzen
Betekent dat dat je ieder halfjaar € 34,- (fl. 75,-) kwijt bent?

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5411 Gepost op: 27-10-2002, 12:55:32 »
Goeiemorgen allemaal!... onee, het is al middag :-\
Kvond t geweldig om een uurtje langer te kunnen slapen zonder tijd te verliezen. Daarna aan mn boekverslag Ned gewerkt en jeeeeeej tis eindelijk af. Ik mocht van mezelf niet eerder op het forum komen. (Nou ja, 'af', de verwerkingsopdr wil ik dr eigenlijk ook alvast bij maken...)
Tis wel saai hier, mn ouders komen pas vanavond weer thuis uit Heerlen. Maja. Ik moet toch hard werken, het boekverslag van Frans moet ook morgen ingeleverd en daar ben ik nog niet eens aan begonnen :-[. En kmoet natuurlijk alvast leren voor de repweek van volgende week...

ik zocht naar n plaatje van Angela voor e.
ach dat is lief van jullie dat jullie allemaal plaatjes voor me gaan zoeken! :) Maar ook niet gevonden dus? :(

Hier waait het ook ongelofelijk hard A&K! Er is een enorme bloempot kapot gevallen op de patio :-\ en de tweeëneenhalve meter lange zonnebloemen hangen onder een hoek van gemiddeld 45 graden heen en weer te zwiepen... Kben blij dat ik niet naar buiten hoef vandaag zeg...

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #5412 Gepost op: 27-10-2002, 13:06:57 »
Betekent dat dat je ieder halfjaar € 34,- (fl. 75,-) kwijt bent?
Ja, dat klopt inderdaad. Het zijn de goedkoopste lenzen die er volgens mij zijn (Kruidvat is goedkoper, maar daar krijg je geen controles en oogmetingen, als je je sterkte en bolling niet weet heb je er niets aan). Bijvoorbeeld bij Pearle kost het 275,- gulden per half jaar (dacht ik) en bij een andere opticien in 'mijn' stadje 500,- gulden per half jaar.
T is geen goedkope hobby, maar wel een handige  ;D

Offline Charlotte

• Forumlid
  • aaah wat een poepie!!
« Reactie #5413 Gepost op: 27-10-2002, 13:08:11 »
Citaat
Ik zag net dat de TMF awards in Gent erop zijn. Daar zou Charlotte toch heen gaan? Ze zal ons morgen wel laten weten hoe 't geweest is denk ik zo
\
jaaaa daar ben ik heen geweest!!! nou ik zal ff vertelle wat we hebbe gedaan: we gingen zaterdag ochtend om 10 uur naar Gent, en waren daar toen om ongeveer 1 uur ofzoiets. toen hebben we daar ff gelunched en gewinkel (  ;D ) en daarna nog ff avondgegeten (raar woord  :-\) en toen gingen we naar de flanders expo. we stonden best wel vooraan, iets van 15 meter van het podium ofzo. na alle artisten waaren mega lache!! als iemand nog een gele knipperlicht stok in het publiek heeft zien staan: dat was ik haha, de belgen hadden echt helemaal niet van die knipperlichtjes bij zich, ik had echt zoiets van  :o, maar we zijn wel een paar keer in beeld geweest  ;D

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #5414 Gepost op: 27-10-2002, 13:10:42 »
Heeey Jet,
Hoe was Parijs?

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #5415 Gepost op: 27-10-2002, 13:17:13 »
enkele vrienden van me zijn ook geweest en vonden het de max!! vanmorgen op tmf was het tmf live,zoals elke zondagmorgen, maar de vj's waren nog niet eens in hun bed gekropen!! die zaten daar allemaal, half giechelend :)

mijn vrienden vonden trouwens brainpower de max

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #5416 Gepost op: 27-10-2002, 13:25:23 »
Een paar weken geleden ben ik naar Disneyland Parijs geweest. Inmiddels staan de foto's online. :)

Als je ze wilt bekijken klik dan hier.
Sommige foto's kunnen schokkende beelden bevatten.  :o

Ik ben de jongen in de groene jas. Die andere is een vriend van me.

« Laatst bewerkt op: 27-10-2002, 13:37:27 door Malcolm »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5417 Gepost op: 27-10-2002, 13:30:33 »
Goeimorgen, oh sorry goeiemiddag!

Ik kom net van m'n les go go dance af. 't was weer 'ns erg leuk en gezellig!  :)

Hier is 't weer ook erg vies. 't waait behoorlijk hard en zo af en toe zijn er buien. Echt weer om binnen te blijven! Ik denk dan ook dat ik vanmiddag maar LOTR ga kijken, ik ben erg benieuwd!

Goed dat je 't zo leuk hebt gehad bij de TMF awards Charlotte! Ik heb gisteren er wat van op tv gezien en 't zag er heel gezellig uit. Sommige Belgische acts kende ik niet, maar er waren er genoeg die me wel bekend zijn. Leuk dat er ook Nederlandse artiesten kwamen optreden.  

Ik ga snel effe bijlezen!

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #5418 Gepost op: 27-10-2002, 13:44:03 »
Ja, dat klopt inderdaad. Het zijn de goedkoopste lenzen die er volgens mij zijn (Kruidvat is goedkoper, maar daar krijg je geen controles en oogmetingen, als je je sterkte en bolling niet weet heb je er niets aan).

Ik geloof wel dat Hans laatst de prijzen heeft verhoogd. En die trekpleister-kruidvat-lenzen zijn per 3 maanden en kosten (in het guldentijdperk) 12,50 en je afwijkingen moeten tussen de -1 en de -4,5 liggen dacht ik. Die heb ik ook een poosje gehad, maar die van Hans zijn echt wel veel beter (en ik draag ze wel 3kwart jaar!)   :)

Moeten we niet een apart topic openen voor Lens-Bril-dragers?  ;D

Gr. B.

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #5419 Gepost op: 27-10-2002, 14:10:34 »
Nou deze brildragende diva  ;) is ook weer in het land!
Parijs was leuk wel Ovide. De beurs waar ik moest werken was rustig en dus vrij saai, maar 's avonds was het wel altijd gezellig met de collegae. We zijn wezen eten in Barrio Latino en de Buddha Bar. Twee behoorlijk hippe tenten in parijs. Jammer genoeg was het weer ook daar niet echt geweldig... ik denk dat ik zo maar even naar de videotheek op de hoek loop voor een filmpje.... alleen heb ik heel geen zin om naar buiten te gaan in dit weer....
Trouwens Master 3L...... ik heb echt niet altijd vrij hoor..... behalve dan komende week weer, hahahaha!  ;D ;D

When God created man, she was only joking!