Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2551902 keer)

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #5360 Gepost op: 24-10-2002, 21:20:36 »
mensen kunnen idd soms echt wel wreed zijn, ik zou het zelf niet kunnen...

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5361 Gepost op: 24-10-2002, 21:21:37 »
Prachtige woorden Compuart!  :)

En idd van 't buitenlandse nieuws wordt je ook niet vrolijker. Scherpschutter hier, gijzeling daar.....is er eigenlijk nog wel goed nieuws op de wereld?

Ik moet echt weer effe meer aan de leuke dingen in 't leven gaan denken. Ik dacht net leuk wat tv te gaan kijken, kan ik me weer gaan opwinden over de oplichterij bij BB.

Dan ga ik me maar vast verheugen op de nieuwe series van WIDM. Ik denk namelijk niet dat die me zullen gaan teleurstellen. En ik kijk uit naar de uitreiking van de televizierring morgen. Ik ben echt benieuwd of 't WIDM zal lukken om Kopspijkers te verslaan!  :)

« Laatst bewerkt op: 24-10-2002, 21:41:11 door Han13 »

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5362 Gepost op: 24-10-2002, 22:05:40 »
lieve mensjes,
morgen ga ik alles nalezen, nu snel naar bed want ik ben best wel moe van die twee dagen in Nijmegen, maar het was wel leuk. Niet dat ik definitief mn keuze heb gemaakt maja goed, ik zal morgen iig nog wel ff op het forum komen en iets meer vertellen.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #5363 Gepost op: 24-10-2002, 22:27:23 »
Een stille tocht is een mooi gebaar richting de familie van het slachtoffer en bovendien dat we dit als maatschappij niet accepteren

compuart, dat heb je mooi geschreven die tekst. maareh, over zo'n stille tocht, hier in vlaardingen op station oost was toen ook een jongen in elkaar geslagen en overleden, volgens mij was dat daniël van cottum. maar iig, toen is die hele actie tegen zinloos geweld van start gegaan enzo, en die stille tocht gehouden, dat was wel heel mooi allemaal, maar veel zin heeft het toch niet gehad. je kan met zo'n tocht dan wel laten zien dat we dit als maatschappij niet accepteren, maar al die zwaarverknipte mensen hebben er geen boodschap aan en gaan gewoon door met het plegen van geweld. ik denk dat dit soort dingen harder aangepakt moeten worden, maar ik heb echt geen idee hoe. hoe dan ook, hoewel een stille tocht de nabestaanden van het slachtoffer zeker wat troost schenkt, heeft het volgens mij niet zo heel veel nut voor de maatschappij. en daarom zie ik het nut er ook niet zo heel erg meer van in: als we het alleen doen om aan de nabestaanden te laten zien hoe erg we meeleven, zouden we dat aan alle nabestaanden moeten doen van doden die niet op een natuurlijke wijze of aan een erge ziekte overleden zijn.

nou, ik heb eik geen idee waarom ik dit allemaal geschreven heb ik hoop dat ik er niemand mee gekwetst heb ofzo maar ik wilde het even kwijt. ik wil ook nog ff kwijt dat ik het dus wel heel erg vind voor die jongen, de nabestaanden en de hele nederlandse maatschappij.

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5364 Gepost op: 24-10-2002, 22:39:11 »
Mooi gezegd Doris. En ik denk niet dat je er iemand mee gekwetst hebt, je komt gewoon uit voor jouw mening en dat wordt wel gerespecteerd op dit forum lijkt me.

Ik ben 't wel gedeeltelijk met je eens. 'n stille tocht is niet de oplossing voor 't probleem. Degene die geweld plegen, zullen zich er denk ik niet veel van aantrekken. Misschien is zo'n stille tocht er vooral voor de mensen die hun verdriet en woede 'n plaats willen geven. De Venlonaren die morgen mee gaan lopen, willen denk ik gewoon uiten dat ze 't verschrikkelijk vinden wat er gebeurt is en dat ze zinloos geweld absoluut afkeuren.

Mijn idee is dat zo'n stille toch 'n gevoel van saamhorigheid in Venlo zal geven. Daarom wil ik er eigenlijk wel graag bij zijn. Misschien dat ik er toch maar heen ga morgen. Ik slaap er nog effe 'n nachtje over.

En dat is precies wat ik nu ga doen.

Truste! Slaap lekker en droom maar van de fijne dingen in 't leven.

« Laatst bewerkt op: 24-10-2002, 22:42:03 door Han13 »

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #5365 Gepost op: 25-10-2002, 12:30:25 »
Zow, wat een verdrietige berichten allemaal de laatste dagen, menn, ik wist dat nog helemaal niet. Echt verschrikkelijk. Kweetniet wat ik dr over moet zeggen :-\.

Tja, zal ik dan nog wel over Nijmegen gaan vertellen...? Naja, niet dat dr zo heel veel te vertellen valt. Gewoon een aantal proefcolleges gevolgd en 's avonds kon je kiezen uit cultuur of sport, ik heb dus uiteraard cultuur genomen want daar zat ook nog ns toneel bij. Het was jongleren, best wel leuk, en met 2 balletjes nog niet eens zo moeilijk als ik had gedacht, en capoeira, vreselijk, ik sterf nog steeds van de spierpijn, kan nauwelijks lopen, en theatersport zoals het dan heette. Dat was super, maar alles was maar 25 minuutjes, dus echt veel te kort eigenlijk. Maar goed daarna nog een feest, was ook wel leuk. We sliepen in een aantal gymzalen, helaas de volgende ochtend erg vroeg op. Weer een paar colleges en verder gewoon gezellig wat gepraat met mijn groepje, dat bestond uit slechts 2 zesdeklassers, en 2 mentoren (2dejaars studenten GLTC). Errug klein groepje dus en we zaten bij de colleges dus maar met zn tweeen, maar het was ook erg gezellig. Maar ik weet nog niet zeker of ik idd in Nijmegen Grieks en Latijn ga studeren. Wageningen was toch ook wel erg leuk... Maar goed, iig nog even in Leiden kijken, zodat ik alvast zeker weet welke van de twee steden het wordt voor die studie. Dan moet ik alleen nog definitief kiezen tussen Grieks & Latijn of biologie.

Kmoet vandaag heel veel gaan doen (gaat me vast niet lukken...), en dan vanavond gezellig een verjaardagsfeestje. Hm, ik weet nog niet of ik mag blijven slapen, ff gaan zeuren bij mn moeder. Iig moet ik vanavond mn rolletje vol krijgen, dan breng ik hem morgen weg en heb ik over een paar dagen eeeeeeindelijk mn foto's :).

Goed, iedereen een hele fijne dag en ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik gewoon doorpraat over dagelijkse en vrolijke zaken.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5366 Gepost op: 25-10-2002, 16:35:35 »
Goed, iedereen een hele fijne dag en ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik gewoon doorpraat over dagelijkse en vrolijke zaken.

Tuurlijk niet e.  :)

Ik ben eerder naar huis gekomen, omdat ik niks meer kon doen vandaag aan m'n stage-opdracht. Ik ben blij dat ik de drukte op de weg 'n beetje voor ben. (vanwege de Stille Tocht verwacht men 'n enorme aanloop van mensen hier in Venlo)

Ik ga zelf misschien eerst naar de Stille Tocht alvorens ik naar de vriendinnen ga waarmee ik heb afgesproken. Op 3FM was net onze burgemeester (ik had de radio aan in de auto). 3FM zendt de hele tijd vanuit Venlo uit. En volgens mij komt de Stille Tocht ook op tv vanavond.

Ik kan dus iig de uitreiking van de Televizierring niet live zien, omdat ik weg ben vanavond. Maar ik zal wel duimen voor WIDM. Vieren jullie hier in de bar ook 'n beetje feest voor mij als WIDM wint?  :)

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #5367 Gepost op: 25-10-2002, 17:22:05 »
Een stille tocht heeft volgens mij geen enkele zin. Ik zou het prettig vinden als men nu eens in de wet vastlegt dat dit soort misdaden "moord" heet, en geen doodslag, zodat dit soort tuig tot langere gevangenisstraffen kan worden veroordeeld.

molzot

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #5368 Gepost op: 25-10-2002, 18:43:05 »
Doodslag betekent max. 15 jaar, moord max. 20 jaar gevangenisstraf.
Ik vraag me af of nog langer straffen dit soort kutjochies ervan weerhoudt dit soort misdaden te plegen. ::) Kijk naar de VS waar de straffen fors hoger zijn. Het helpt weinig.  :'(

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #5369 Gepost op: 25-10-2002, 19:07:07 »
Ik zag net bij Netwerk een stukje van de stille toct en een interview met een paar jongerenwerkers die de daders begeleidden. Een van die mensen was bijna in tranen. Kan ik me wel voorstellen...Het schijnt dat die jongens best wel op het goede pad waren (?). Maar ze waren alcohol aan het drinken en wiet aan het roken. Toen kregen ze honger en gingen ze naar de supermarkt. Vind je het gek dat de stoppen doorslaan bij een combinatie van alcohol en (soft)drugs? Ik niet in ieder geval. Verder was ook nog de advocaat van die Nederlandse jongen op tv en die begon me daar te vertellen hoe erg die jongen geschrokken was. Dan breekt echt helemaal mijn klomp. Eerst lekker boodschappen gaan doen en dan aan komen janken dat je zo geschrokken bent! En inderdaad gaan ze door psychiaters enzo onderzocht worden. Dan zal wel blijken dat ze een slechte jeugd gehad hebben en dat er verzachtende omstandigheden zijn...pffft ik kan er echt niet over uit! :-X

Maar goed, ik merk echt dagelijks (tijdens mijn werk) dat mensen echt geen fatsoen en geen geduld hebben en bovenal niet tolerant zijn. Mensen bedreigen je gewoon alsof ze iets bestellen in een friture (net zo makkelijk). Gelukkig is het mij nog niet overkomen, maar collega's wel. En waarom? Omdat ze menen ergens recht op te hebben. Mijn werk is echt heel leuk hoor, maar er zitten ook mindere kanten aan...

Okee, genoeg gebromd  :D. Het is weekend. Ik ben heel benieuw wie de televisierring gaat winnen. Ik hoop WIDM natuurlijk, maar ik gun het Kopspijkers ook wel ergens. Ook omdat zij ook altijd aandacht schenken aan thema's zoals inloos geweld en dergelijke (vaak op een humorvolle en toegankelijke manier). Ushi en Van Dijk hoeft voor mij niet te winnen, sorry.

Allemaal een fijne avond. Han laat nog ff horen hoe het was.

Ovide

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #5370 Gepost op: 25-10-2002, 19:18:26 »
Hoi Ovide,

Wat voor werk doe je als ik vragen mag?

Groetjes,
Malcolm

« Laatst bewerkt op: 26-10-2002, 01:28:08 door Malcolm »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5371 Gepost op: 25-10-2002, 21:54:36 »
Ik kom net terug van de Stille Tocht. Ik ben dus toch meegelopen. 't avondje met m'n vriendinnen ging trouwens niet door.

Ik moet zeggen dat ik 't echt heel indrukwekkend vond. Zoveel mensen die in de stomende regen 2 uur lopen door de stad. Ik ben erg blij dat ik 't meegemaakt heb. Je krijgt gewoon 't gevoel dat je kunt laten blijken dat 't niet juist is wat er gebeurt is. Ik kan niet zo goed beschrijven wat voor gevoel 't me gaf.

Ik ben na de Stille Tocht bij m'n oma langs geweest. Daar heb ik met verbijstering zitten kijken naar 'n interview met de ouders van de daders bij Netwerk. Ik weet niet of jullie dit gezien hebben, maar 't was echt ongelooflijk. De ouders van de Marokkaanse jongen verklaren in 't begin dat hun zoon nooit 'n vlieg kwaad zou doen en effe laten zeggen ze dat als je aan hun zoon komt, hij je zal vermoorden. Maar ze begrepen eigenlijk nog niet dat 't fout was wat hij gedaan had. Volgens hun heeft Rene Steegmans hun zoon beledigd en dan mag hij best vechten, aldus de vader. Moeder vertelde nog dat hij vroeger ook wel vaker kleine misdaden plegen zoals diefstal en vechten met leeftijdsgenoten ' zoals iedereen dat doet.' Ik sloeg dus echt stijl achterover toen ze dit vertelde.

Dit alles was trouwens in 't Marokkaans, want de ouders kunnen na 36 jaar in Nederland te wonen nog geen woord Nederlands. En dan de moeder van de Nederlandse dader. Uit haar verhaal bleek dat ze haar zoon echt nooit heeft kunnen opvoeden. Met school gestopt, nooit 'n baantje kunnen houden (omdat hij niet kwam opdagen) enz enz.

Maar goed, ik ga effe kijken naar de plaatselijke stadsomroep hier. Die hebben al beelden van de Stille Tocht. En misschien dat ik tussendoor ook nog effe kijk of WIDM in de prijzen valt.  

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5372 Gepost op: 25-10-2002, 23:08:28 »
Ik ga maar 'ns m'n bedje opzoeken, want ik moet morgen weer vroeg op om te werken.

Truste!   :)

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #5373 Gepost op: 26-10-2002, 01:46:09 »
Zo'n stille tocht heeft inderdaad wel iets indrukwekkends. Compuart en ik hebben in 2000 meegelopen in de stille tocht n.a.v. de vuurwerkramp hier in Enschede. De organisatie had destijds gerekend op zo'n 10.000 mensen. Er kwamen er ruim 100.000.
Vandaag de dag liggen er nog steeds bloemen bij het monument.

Ik ga zometeen de herhaling van Netwerk kijken.

Malcolm

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #5374 Gepost op: 26-10-2002, 01:55:40 »
Een stille tocht heeft volgens mij geen enkele zin. Ik zou het prettig vinden als men nu eens in de wet vastlegt dat dit soort misdaden "moord" heet, en geen doodslag, zodat dit soort tuig tot langere gevangenisstraffen kan worden veroordeeld.

Kweet niet of ik het met je eens ben. 15 jaar is echt lang; helemaal als je nog maar 18 bent en ze moeten de rest van hun leven verder in de wetenschap dat je iemand vermoord hebt...

Lijkt me geen pretje.

Ik ga zometeen de herhaling van Netwerk kijken.

Ik ga ook zo kijken (hij is al begonnen, maar gaat nu nog over de gijzeling in Moskou geloof ik).
Ik weet nog dat na de dood op Meindert Tjoeker de daders ook in Netwerk geweest waren om uit te leggen dat het allemaal niet zo zwart-wit lag. Doet me hier een beetje aan denken.

bbl,

B.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #5375 Gepost op: 26-10-2002, 02:42:22 »
Ik heb ook met verbazing het verhaal van beide ouders gehoord. Abnormaal. Maar ik denk wel dat dit uitzonderingen zijn. (Gezien de absurde uitspraken van de (Marokkaanse én Nederlandse) ouders. Waar ik bang voor ben is dat alle Marokkanen over 1 kam geschoren worden, maar volgens mij is het ''marokkaan'' zijn van 1 van de daders hier niet van het allergrootste belang. Dat blijkt ook wel want die Nederlandse jongen blijkt net zo verknipt te kunnen eindigen. Het is volgens mij belangrijk om, wat ook in de reportage gezegd wordt, signalen eerder op te pakken. Beide jongens zijn eerder al vaker opgepakt; daar moet, op wat voor manier dan ook, eerder ingegrepen worden… (Hoe dat moet, daar gaat vast meneer Donner nog mee aan de slag. Met meneer "De CDA zelfe" Donner is ons land voorlopig nog niet helemaal verloren denk ik.)(Pas als Heinsbroek ooit minister van Justitie wordt moeten we ons zorgen maken.  ;))

Gr.
B.

Edit- Spelfout

« Laatst bewerkt op: 26-10-2002, 02:53:11 door bertha531 »

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #5376 Gepost op: 26-10-2002, 03:07:06 »
Nou ik heb gekeken(en opgenomen) en het gebeurt me zelden dat ik me na zo'n reportage zo triest voel. :'( Als je die ouders van de Marokkaanse hoofdverdachte hoort spreken zakt echt alle moed weg in je schoenen. Dat er ouders zijn die hun kind zo opvoeden. Ze hebben absoluut geen grip op hun zoon. Vader zit sinds 1975 in de ziektewet, dus je zou veronderstellen dat hij vaak thuis zit en zich bezig kan houden met de opvoeding.

Enkele citaten uit het interview:

Vader: "Khalid is en rustige jongen die niemand lastig valt. Maar die ander heeft hem beledigd. Mag hij dan niet vechten?"

De verslagever meldt tijdens de reportage dat Khalid al eerder in aanraking is geweest met de politie wegens openlijke geweldpleging.

vader: "Hij heeft geen strafblad."

moeder: "Toen hij klein was deed hij mee aan kleine diefstallen of vechtpartijen, zoals iedereen. (...) Vechtpartijtjes met andere kinderen, zoals iedereen."

Vader: "Hij heeft nooit de wet overtreden. De krant(Dagblad de Limburger) liegt. Wat er in de krant staat dat zijn allemaal leugens. De krant is alleen uit op geld en sensatie. Van een goed mens maken ze een schurk en andersom."

Moeder: "Hij zou nooit zoiets doen. Het is onmogelijk dat mijn zoon iemand doodt. Khalid zou geen vlieg kwaad doen."

Vader: "Khalid heeft respect voor iedereen. Hij is een goeie jongen en zoekt nooit ruzie. Maar wie aan hem komt zal het gauw merken."

Moeder: "Hij vermoordt wie aan hem komt."

Vader: "Hij kan twee mannen aan."

Moeder: "Het was voorbestemd dat hij(René) die ellende zou meemaken. Zijn leven kwam tot z'n einde. Mijn zoon was het instrument. Als dat de wil van god is, kunnen we niets doen."

Malcolm  :o :-/ :'(

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #5377 Gepost op: 26-10-2002, 03:19:12 »
Wat ik al zei: Absurd.

Maar ik blijf erbij (mischien naief): Het zijn uitzonderingen.

En trouwens; de moeder van die Nederlandse jongen heeft een zelfde soort uitspraken gedaan. (mijn jongen zou zoiets niet doen)

dacht ik...

Gr. B.

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #5378 Gepost op: 26-10-2002, 03:33:18 »
Ik hoop dat het een uitzondering is. Maar volgens een plaatselijke horecaondernemer zijn er in Venlo veel  problemen met de Marokkaanse jeugd. Ik vrees het ergste :(

De moeder van de Nederlandse jongen, waarvan we nog steeds niet weten wat zijn rol is, was naar mijn mening een stuk gematiger. Ze idd wel dat haar zoon niet geweldadig was.
Verder zei ze dat de dader levenslang moet krijgen. Ook toen de journalist vroeg als haar zoon de hoofddader zou zijn.

Nou, nu wel weer genoeg ellende voor vandaag. Ik ga snel naar mijn bed toe.

gr,
Malcolm

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #5379 Gepost op: 26-10-2002, 09:43:01 »
Hoi Ovide,

Wat voor werk doe je als ik vragen mag?

Groetjes,
Malcolm
Sinds een paar maanden werk ik bij de sociale dienst als consulent/klantmedewerker. Dat houdt in dat je met bepalen of iemand recht heeft op een bijstandsuitkering en of ie zich aan de voorwaarden voor voortzetting van die uitkering heeft gehouden (bijvoorbeeld solliciteren).