Even op jou inhaken Malc. Iedereen vindt het nu hartstikke erg, maar wat ik nou erg vind is dat het over een tijd gewoon zo'n kwestie wordt van advocaten die alleen maar bezig zijn met wie nu eigenlijk 'de fatale klap' heeft uitgedeeld. En dan gaat het weer over voetafdrukken in het gezicht van het slachtoffer enzo. Het balletje wordt van links naar rechts gespeeld. Uiteindelijk kunnen ze niet zeggen wie de fatale klap heeft uitgedeeld en wordt geen van twee er op aangesproken. En de daders hebben natuurlijk een rotjeugd gehad.
En wat ik ook erg vind, is dat heel veel mensen het hebben zien gebeuren en dat niemand ingrijpt. Ik weet niet of ik dat zou doen, daar gaat het niet om. Maar gewoon het idee dat mensen dat al niet eens meer durven. Ik bedoel, die jongen is voor minder het hoofd ingeslagen, je zou eigenlijk wel gek zijn als je nog iets durft te zeggen.
Ik zal nog een voorbeeldje geven. De laatste rijd hangen er wat jongetjes rond bij ons in de buurt. Gewoon een stel ettertjes van een jaar of 12, 13 (niet persoonlijk bedoeld Daan
). Gaan ze de hele tijd belletje trekken enzo. Als je daar wat van zegt kun je een grote mond krijgen. Laatst keken we van het balkon naar beneden, hingen op onze auto met de skeelers aan. Mijn vriend riep dus naar beneden dat ze van die auto af moesten gaan. Antwoord: hoezo is die auto van jou dan? Mijn vriend weer: maakt dat wat uit dan? Je moet van andermans spullen afblijven. Weer een grote mond terug. Uiteindelijk gigen ze weg, maar ik was eerlijk gezegd blij dat ik op mn balkonnetje stond en niet daar beneden.
Ik vind het gewoon niet meer normaal!
Nou ja, zo kunnen we natuurlijk nog uren doorgaanen iedereen heeft denk ik wel van dat soort verhalen. Ik kan me voorstellen dat als zoiets in je eigen woonplaats gebeurt, het wel heel erg dichtbij komt. Het is toch een beetje een ver-van-mijn-bed-show als je zoiets op tv ziet. Je denkt altijd dat dat in jou omgeving niet gebeurt. Zo zie je maar weer...
We hebben weer wat te overdenken met zijn allen. Eeen fijne avond en denk ze... :-/
Ovide