Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2551903 keer)

Offline ovide

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #5340 Gepost op: 23-10-2002, 20:42:48 »
Even op jou inhaken Malc. Iedereen vindt het nu hartstikke erg, maar wat ik nou erg vind is dat het over een tijd gewoon zo'n kwestie wordt van advocaten die alleen maar bezig zijn met wie nu eigenlijk 'de fatale klap' heeft uitgedeeld. En dan gaat het weer over voetafdrukken in het gezicht van het slachtoffer enzo. Het balletje wordt van links naar rechts gespeeld. Uiteindelijk kunnen ze niet zeggen wie de fatale klap heeft uitgedeeld en wordt geen van twee er op aangesproken. En de daders hebben natuurlijk een rotjeugd gehad. :-X

En wat ik ook erg vind, is dat heel veel mensen het hebben zien gebeuren en dat niemand ingrijpt. Ik weet niet of ik dat zou doen, daar gaat het niet om. Maar gewoon het idee dat mensen dat al niet eens meer durven. Ik bedoel, die jongen is voor minder het hoofd ingeslagen, je zou eigenlijk wel gek zijn als je nog iets durft te zeggen.

Ik zal nog een voorbeeldje geven. De laatste rijd hangen er wat jongetjes rond bij ons in de buurt. Gewoon een stel ettertjes van een jaar of 12, 13 (niet persoonlijk bedoeld Daan  ;)). Gaan ze de hele tijd belletje trekken enzo. Als je daar wat van zegt kun je een grote mond krijgen. Laatst keken we van het balkon naar beneden, hingen op onze auto met de skeelers aan. Mijn vriend riep dus naar beneden dat ze van die auto af moesten gaan. Antwoord: hoezo is die auto van jou dan? Mijn vriend weer: maakt dat wat uit dan? Je moet van andermans spullen afblijven. Weer een grote mond terug. Uiteindelijk gigen ze weg, maar ik was eerlijk gezegd blij dat ik op mn balkonnetje stond en niet daar beneden.
Ik vind het gewoon niet meer normaal!

Nou ja, zo kunnen we natuurlijk nog uren doorgaanen iedereen heeft denk ik wel van dat soort verhalen. Ik kan me voorstellen dat als zoiets in je eigen woonplaats gebeurt, het wel heel erg dichtbij komt. Het is toch een beetje een ver-van-mijn-bed-show als je zoiets op tv ziet. Je denkt altijd dat dat in jou omgeving niet gebeurt. Zo zie je maar weer...

We hebben weer wat te overdenken met zijn allen. Eeen fijne avond en denk ze... :-/

Ovide

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5341 Gepost op: 23-10-2002, 21:09:14 »
Ik ben net terug van 't sporten. D'r hadden meer mensen 't idee om zich effe te ontladen met 't sporten, want 't was echt enorm druk. En iedereen hoorde je praten over die jongen hier in Venlo.

Mooi voorbeeld van je ovide. Ik zelf merk ook steeds weer dat de jeugd van tegenwoordig steeds brutaler wordt. Wij hebben hier voor ons huis 'n speeltuintje staan met daarin allerlei klimrekken. Er staat ook 'n huisje. 's avonds zitten daar altijd van die hangjongeren van 'n jaar of 14. Laatste waren ze brand in 't huisje aan 't stoken. En aangezien 't hele huisje van hout gemaakt is, gaat 't dan snel natuurlijk. Mijn vader er natuurlijk direct naartoe om er iets van te zeggen en ze hadden zo 't vuur gedoofd en waren zo weg. De volgende dag werden er drie eieren tegen ons raam kapot gegooid. Door diezelfde rotjongens.

Nog 'n voorbeeld. Laatst reden mijn ouders op de fiets op 'n voorangsweg. Er kwamen toen van rechts 3 meisjes ('n jaar of 15) die naast elkaar fietsten. M'n ouders hadden dus voorrang, maar die meisjes reden gewoon de weg op en knalden bijna tegen ze aan. M'n vader zei nog netjes: 'dames wel 'n beetje opletten he!'  En toen begonnen die meiden te schelden en te tieren dat m'n vader zelf maar moest uitkijken en dat hij maar snel moest doorfietsen omdat hij anders in elkaar 'geramd' zou worden.

Ik weet dat deze verhalen totaal niet in verhouding staan met wat er gisteren hier in Venlo is voorgevallen, maar 't laat wel weer zien hoe 't er voor staat in onze samenleving.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik 't erg eng vindt dat niemand heeft durven in te grijpen. 't was voor de ingang van 'n supermarkt op 'n druk tijdstip. Er waren nu al 'n stuk of 30 ooggetuigen verhoord, dus die hebben allemaal helemaal niks durven doen. Dat kan ik dus echt niet geloven. Als je met zo velen in de buurt bent, kun je samen toch wel twee jongens van 18 jaar aan?

Maar goed, daar is nu niks meer aan te veranderen. Ik weet wel dat ik me nu gelijk 'n stuk minder veilig voel hier in Venlo, want op de hulp van m'n mede-Venlonaren hoef ik ook al niet te rekenen.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5342 Gepost op: 23-10-2002, 22:26:39 »
Ik ga fijn slapen nu, dromen van de leuke dingen in 't leven.  :)

't spijt me dat ik voor zo'n beladen sfeer heb gezorgd, maar ik ben er zelf zo diep van onder de indruk, dat ik m'n gedachten graag met jullie wilde delen.

Morgen hopenlijk weer 'n vrolijkere Han.

Truste!  

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #5343 Gepost op: 24-10-2002, 01:01:02 »
't spijt me dat ik voor zo'n beladen sfeer heb gezorgd
Beste Han13,

Volgens mij ligt de oorzaak van die beladen sfeer toch echt bij de twee daders hoor en niet bij jou. ::)

Klinkt misschien gek, maar toen ik hoorde dat die student uit Venlo hard in elkaar geslagen was en in t ziekenhuis lag, moest ik even aan jou denken. Jij studeert toch ook in Venlo? Het komt op zo'n manier wel erg dicht bij huis. :( Was eigenlijk wel benieuwd hoe het leefde bij jullie.

De vorige zaken van zinloos geweld (Joes Kloppenburg, Meindert Tjoelker en Daniël van Cottum) gebeurden 's avonds laat op plekken die niet door iedereen als even veilig beschouwd worden(Laat, donker, uitgaanscircuit, alcohol etc.). Deze keer gebeurde het op klaarlichte dag op een plek die niemand als onveilig beschouwd. Dat maakt het nog tragischer.  :-[

Veel sterkte Han!

Groetjes,
Malcolm

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #5344 Gepost op: 24-10-2002, 07:33:03 »
goedemorge iedereeeen!!!

tsja, t is idd errug triest van die student is Venlo...  :(
En als je zelluf in Venlo woont, ja dat komt t wel erg dichtbij...
k hoop dat je nu, Han, weer wat vrolijker bent!  ;)

Maar iig heb ik het echt keidruk op school... Moest een verslag inleveren over mn project, en dan moet ik als laatste nog 3 kantjes uitprinten en wat blijkt.... de zwartinktpatroon is op...  >:( en we waren al te laat met inleveren dus moest ik het eik wel kunnen uitprintten... naja iig heb k op t allerlaatste moment (gister om 11 u) het stuk via t netwerk naar onze andere comp laten zetten en daar met de andere printer t uitprintten.... hehe toen was ik klaar...d8 k, maar toen lag ik in bed en toen bed8 k ineens dat ik nog een voorkant moest maken...  :-X drm ben ik er nu dus zo vroeg uit!!  ::) Maarja t is gelukt!  :)
Naja, k ga nog maar ff eten en nog ff mn repetitie geschiedenis leren..... :-[

een prettige dag iedereeen!!!! speciaal de gelukkigen die nu vakantie hebbuh!  ;)
xxx @miesh

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #5345 Gepost op: 24-10-2002, 10:20:08 »
Goeiemorgen ben weer es een tijdje niet geweest, want dat ^#&@!%$#@^%(internet gaat niet goed...aaargh

maja ik zeg iedereen even hoi

hoi

kuss julia

always look on the bright side of life

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #5346 Gepost op: 24-10-2002, 11:27:36 »
Hoi Julia, kuss terug  :-*

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #5347 Gepost op: 24-10-2002, 12:21:39 »
hallo allemaal!
om nog heel ff te reageren op die jongen die in elkaar geslagen is, k vind het echt heel erg, het eerste wat ik dacht toen ik dat hier net las (ik wist het nl. nog niet) was: hoe kan het nou zo zijn dat mensen op die manier met hun medemens omgaan?! ik vind dat zoiets zieks, als je elkaar in elkaar gaat slaan, en zeker om helemaal NIETS. grr zo kwaad kan ik daarom worden, dat mensen met hun verknipte zieke geest een beetje zo gaan doen. en als het nou een paar mensen waren, maar nee hoor, heel nederland zit vol met zulke asociale mensen die niet weten dat je ruzies of probelemen die je met iemand hebt gewoon op kan lossen door rustig te praten, in plaats van er gelijk op los te meppen! waar gaat dat heen met nederland blegh :'(

maar goed, waar ik eigenlijk voor naar de bar kwam was het volgende. ik ben nu bezig met m'n praktische opdracht wiskunde, maar ik weet niet hoe ik een kwadratisch verband maak als ik bijvoorbeeld wel bepaalde y-waarden en de bijbehorende x-waarden weet. kan iemand me please vertellen hoe dat moet want ik loop best wel vast nu.

ow jah, vannacht heb ik dus met 2 vriendinnen de hele nacht films gekeken, t was super gezelli alleen de films waren niet zo heel super. eerst hebben we ff de making of volle maan gekeken, toen legally blonde, joy ride (eindelijk! ik vind paul walker echt super dus die film moest ik gewoon zien), 10 things I hate about you en wonderboys gezien. k ben nu  niet zo heel moe, heb een uurtje slaap gehad maar toen ik wakker werd was ik echt klaarwakker dus dat was wel mooi :). vandaag ga ik niet zo heel veel doen verder, behalve verder aan mn wiskunde PO.

allemaal een fijne dag!

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #5348 Gepost op: 24-10-2002, 14:13:46 »
Volgens mij een kwestie van x of y op nul stellen en de vergelijking uitwerken.

molzot

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #5349 Gepost op: 24-10-2002, 14:17:03 »
maar ik weet niet hoe ik een kwadratisch verband maak als ik bijvoorbeeld wel bepaalde y-waarden en de bijbehorende x-waarden weet. kan iemand me please vertellen hoe dat moet

Sorry Doris.....

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #5350 Gepost op: 24-10-2002, 17:18:43 »
Idd diep treurig wat er in Venlo gebeurd is, vooral dat er niemand blijkt ingegrepen te hebben...
Waarschijnlijk komen weer er allerlei stille tochten ed; hopelijk blijkt dat nu wel eens nut te hebben.  :(

Wel goed nieuws: Ik hoorde dat ze in Amerika die 2 sluipschutters (blijkbaar 2 dus) te pakken hebben. Al las ik wel dat er eentje ''Muhammed'' heet en dan heb je al gauw de schijn tegen in Amerika...

Gr. B.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #5351 Gepost op: 24-10-2002, 17:39:44 »
aah gelukkig maar... dan hoop ik maar dat het de goede zijn.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5352 Gepost op: 24-10-2002, 18:08:08 »
Klinkt misschien gek, maar toen ik hoorde dat die student uit Venlo hard in elkaar geslagen was en in t ziekenhuis lag, moest ik even aan jou denken. Jij studeert toch ook in Venlo? Het komt op zo'n manier wel erg dicht bij huis. :( Was eigenlijk wel benieuwd hoe het leefde bij jullie.

Ik studeer idd ook hier in Venlo. Rene Steegmans ('t slachtoffer) doet iig niet de HEO, want dan had ik m'n wel gekend. Maar 't is goed mogelijk dat hij wel bij mij op school zit. (d'r zijn meerdere opleidingen in 't gebouw)

't komt idd heel dichtbij nu 't hier in Venlo is gebeurt. Ik kom ook wel vaker bij dezelfde supermarkt. Ik ben echt wel 'n beetje bang geworden......

Zijn de sluipschutters gepakt? Oh wacht, 't is net op 't nieuws. Effe kijken.....

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5353 Gepost op: 24-10-2002, 18:12:56 »
Er zijn dus 2 mensen aangehouden, die waarschijnlijk de scherpschutters waren. Ik hoop 't iig, want nog meer doden moeten er toch echt niet vallen.

Ik ben wel weer 'n stukje vrolijker dan gisteren. Ik hoef er iig niet de hele tijd meer aan te denken. Vandaag wel 'n erg saaie dag op 't werk gehad. D'r leek geen einde aan te komen. Maar nu is 't al weer goed gemaakt, want ik heb net lekker pannekoeken gegeten.  :)

Straks lekker op de bank hangen, BB kijken. Maar eerst nog effe bijlezen.

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #5354 Gepost op: 24-10-2002, 20:11:36 »
Ik weet niet of iemand zich nog kan herinneren dat afgelopen jaar 3 mensen zijn omgekomen en 1 zwaar gewond is geraakt in Vilt (een plaatsje in zuid-Limburg)? Die mensen zaten dus op dezelfde school als ik toen (ik kende ze niet, maar een aantal medestudenten wel). Die mensen zijn door een stel asocialen 's nachts bedreigd en achtervolgd met de auto. Ze zijn toen uit angst steeds harder gaan rijden. De andere auto heeft ook geprobeerd ze van de weg te drukken enzo. Uiteindelijk zijn ze uit de bocht tegen een boom gevlogen. 3 doden, 1 zwaargewonde. Het proces is inmiddels al geweest en ze zijn beide gestraft, maar niet zonder dat de een de ander de schuld gaf en omgekeerd en er tig psychologische tests zijn gedaan enzovoorts.

Ik moet zeggen dat ze bij ons op school toen echt heel veel gedaan hebben. Een aantal e-mails aan iedereen. In de grote hal stonden grote foto's van de drie mensen met kaarsen erbij en grote boeken , waar je iets in kon schrijven. Ik vond dat echt heel goed. Ik hoop dat ze dat ook op de school van die jongen doen...

Nou ja, verder was mn dag wel okee. Ik heb heel veel kunnen doen op mn werk. Ook wel eens leuk voor de verandering   ;).
Morgen nog een dagje en dan is het gelukkig weer weekend!

Fijne avond en tot morgen.

Ovide

PS: Han ga je meelopen in de stille tocht voor die jongen?

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #5355 Gepost op: 24-10-2002, 20:14:08 »
Ik ben echt wel 'n beetje bang geworden......
Dat kan ik me goed voorstellen. Compuart en ik zeiden al tegen elkaar dat als het in Venlo kan gebeuren, het net zo goed hier in Enschede kan gebeuren. Toch zou ik het wel proberen te relativeren. Jaarlijks vallen er in Nederland in het verkeer meer dan 1000 doden en 15000 gewonden. De kans dat je dus in het verkeer om het leven komt is velen malen groter dan door zinloos geweld.  ::)

Malcolm

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #5356 Gepost op: 24-10-2002, 20:22:04 »
Het gaat er denk ik ook om dat het in je omgeving gebeurd, want dan maakt het veel indruk. Ikheb zelf vorig jaar een verkeersongeluk gehad. Ik zit nu echt als een neurotische idioot op de fiets  ;D. Maar bij geweld op straat speelt er nog iets anders mee denk ik. De zinloosheid ervan. Waar is het nou voor nodig? De vraag is dan natuurlijk is er wel zinvol geweld? Volgens mij dus niet, ikkeur alle vormen van geweld af...maar wanneer ergens een rechtvaardigigsgrond voor is, kunnen mensen het beter accepteren (bijvoorbeeld in het geval van de gijzelaars in Moskou, er zal geweld worden gebruikt tegen de gijzelnemers, niemand vindt dat vreemd).

Anyway, dit is een neverending discussie, maar ik vind het wel goed dat die zo nu en dan gevoerd wordt (helaas is de aanleding daarvoor meestal diep triest..) en ik ben ook blij dat er hier op het forum de ruimte voor is.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5357 Gepost op: 24-10-2002, 20:37:09 »
PS: Han ga je meelopen in de stille tocht voor die jongen?

Ik weet 't eigenlijk nog niet. Van de ene kant zou ik dat wel willen, om te laten blijken hoe erg ik 't vind. Van de andere kant durf ik niet echt, omdat 't vast erg emotioneel wordt. Daar komt ook nog bij dat ik weken geleden al afgesproken had om met vriendinnen van de middelbare school weer 'ns bij elkaar te komen. En 't heeft maanden geduurd om 'n datum te vinden waarop we allemaal konden.

Ik weet dat er veel meer doden in 't verkeer vallen. Ook daar ben ik altijd wel 'n beetje bang voor. 'n aantal maanden geleden is er 'n jongen die bij me in de klas zat op de basisschool, omgekomen bij 'n auto-ongeluk. Toen besefte ik ook al dat 'n ongeluk in 'n klein hoekje zit en dat 't leven zo voorbij kan zijn.

Maar genoeg gepieker en gepijns. Ik ga fijn de live-uitzending van BB kijken. Ik ben benieuwd wie er uit moet en wie wie gaat nomineren. (maar dat zullen ze ongetwijfeld weer niet live in de uitzending doen.......)

« Laatst bewerkt op: 24-10-2002, 20:51:39 door Han13 »

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #5358 Gepost op: 24-10-2002, 20:47:07 »

Ik weet dat er veel meer doden in 't verkeer vallen. Ook daar ben ik altijd wel 'n beetje bang voor. 'n aantal maanden geleden is er 'n jongen die bij me op de basisschool zat, omgekomen bij 'n auto-ongeluk. Toen besefte ik ook al dat 'n ongeluk in 'n klein hoekje zit en dat 't leven zo voorbij kan zijn.

tsja, een paar jaar geleden was er op vakantie ook een jongetje van 7 jaar die bij mij op school zat overleden bij een auto-ongeluk... z'n zus zat zelfs bij mij in de klas. Alleen ze waren met vrienden en zij zat in een andere auto en had het allemaal zien gebeuren...  Dat lijkt me dus wel heel erg, en we zijn er op school ook veel mee bezig geweest....
Maarja life goes on....

Vandaag was t weer een gewone, drukke schooldag! k heb morge 2 repetitie's, 1 repetitie nederlands, alleen het boek en mn ned-schrift liggen nog in mn kluisje op school....  :-X dusj dat kan ik niet echt leren,,,, naja k zie morgen wel...  :-[

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #5359 Gepost op: 24-10-2002, 21:00:47 »
Ik heb helaas niets kunnen vinden om dit te relativeren. Auto-ongelukken komen misschien meer voor, maar zijn kennelijk een tol die we voor onze luxe, haastige leven willen betalen, hoe afgrijselijk ook. Bij geweld is sprake van opzet en dat maakt het triest, onvoorstelbaar, onverteerbaar.

Een stille toch is een mooi gebaar richting de familie van het slachtoffer en bovendien dat we dit als maatschappij niet accepteren, maar ik ben bang dat de problemen diep geworteld liggen in de maatschappij. Individualisme? Verslechterde opvoeding? Onvoldoende sociale vorming in het onderwijs? Ik weet het niet meer, maar als het niet meer mogelijk is om een ander te zeggen dat wat hij/zij doet asociaal is, dan is de verharding van de maatschappij te ver doorgeslagen.

Van het buitenlands nieuws wordt je overigens ook al niet vrolijk. De gijzeling in Rusland is helaas slechts het topje van de ijsberg in vergelijking met de zeer, zeer ernstige drama's die zich in Tsetsjenië schijnen af te spelen.

Rusland in oorlog met Tsetsjenië, Amerika in oorlog met Al Quaida, Nederland in oorlog met z'n eigen moraal. Hoe dan ook, geweldsspiralen moeten doorbroken worden.

Een beetje idealisme kan geen kwaad ;D

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.