Auteur Topic: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''  (gelezen 17617 keer)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #140 Gepost op: 1-03-2017, 00:49:45 »
Lol, Lama, ik ben net een onderzoek gestart, en nu ga je opeens een naam noemen  ::rofl::

Ik had helemaal een schema gemaakt waardoor jij wellicht kon achterhalen of er 2 dieven in het spel  zitten.

In de hele cyclus zijn er 13 diamanten verdwenen. 4 waren er van wouter, swifty is een handlanger dus tussen mij en jou zijn er 13-4 = 9 diamanten verdwenen. Jij weet hoeveel je er zelf hebt afgehaald, dus als je dat getal van 9 aftrekt hou je het aantal diamanten over dat in het rijtje Miek - Spechteke - Lucy - D*N - MM verdwenen is. Als dat aantal groter of gelijk is aan 6 zijn er 2 dieven in het rijtje. Is het getal kleiner of gelijk aan 5 kan het 1 of 2 dieven zijn.

Maar maakt nu misschien niet meer uit.

Ik ga ook slapen, werkze morgen ::zwaai::

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #141 Gepost op: 1-03-2017, 01:23:26 »
hahahahaha ik ben een politie agent ;D ::bravo::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #142 Gepost op: 1-03-2017, 07:40:28 »
::cheerleader::

Nog 1 dief te gaan :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

• Forumlid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #143 Gepost op: 1-03-2017, 07:43:40 »
@Spechteke dan heb je dus geen handlangerfiche gepakt want toen ik het kistje kreeg zaten er 3 handlangerfiches in ::) of ja eerst 4 en toen ineens 3, maar dat was een spelleiding fout. In ieder geval waren her er nooit 2. Ik heb verder ook het politie agent fiche gezien dus dat klopt wel. Chauffeur zat er niet in.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #144 Gepost op: 1-03-2017, 07:53:35 »
En weer 3 diamanten terug bij de rechtmatige eigenaar.

Lama, je hebt nog iets meer dan 36 uur om de laatste diamanten op te sporen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 1-03-2017, 08:09:30 »
Dus Mollenmania is te vertrouwen :D
1. Lama1997 (The Godfather)
2. Miek1999
3. Spechteke
4. Lucy
5. D*N (dief met 3 diamanten)
6. Mollenmania (handlanger)
7. Wouterv (dief met 4 diamanten)
8. Swifty (handlanger)

1 of 2x agent
1x chauffeur
1 dief voor maximaal 6 diamanten

Lama jij weet wat je hebt achtergehouden. Ik begin te geloven dat er maar 1 agent is, of evt 2 agenten en dan geen chauffeur.

Je hebt nog 1 escape: als je de chauffeur aanwijst als dief is er whiskey en dus niets aan de hand.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 1-03-2017, 09:30:25 »
 ::bravo:: Held!

Dus Mollenmania is te vertrouwen :D

Uiteraard  8)

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 1-03-2017, 12:40:43 »
Alle posts van Spechteke op een rij:

toen ik het zakje kreeg, zat er nog een politiefiche in die ik niet gepakt heb. Ikzelf heb geen diamanten gepakt en ook geen politiefiche.  ::zwaai::

na de vraag van Lama aan D*N
ja dennis, wat is de reden daarvoor?

tegen mij:
je mag meepraten  ::jaja::

dat is dus al 400 euro minder in de pot e  ::zwaai::

En die 400 euro zijn nu verloren

Ik heb niet gezegd dat ik chauffeur ben en ik heb ook niet gezegd dat Miek politieagent is.
Ik heb gezegd dat ik een politieagent heb doorgegeven en dat ik geen dief of agent ben....

tegen D*n die dus afleidt dat hij chauffeur moet zijn
Als jij dat daaruit wilt aflijden d*n, dan mag dat van mij....

Ik ga na training op alle vragen antwoorden ::zwaai::

antwoord op de vraag van Miek over het aantal diamanten:
::zwaai::

ok, dat ik vaag genoemd wordt dat kan ik begrijpen. Maar leugenachtig helemaal niet. Ik wilde vooral de reacties van de rest hier afwachten: wie wat ging claimen. Ik kan met mijn hand op het hart zeggen dat ik de waarheid spreek en dat ik een handlanger kaart genomen heb. ik weet niet wat er achter mij gebeurd is, maar ik weet wel dat er daar veel gelogen wordt. Ook kan ik mededelen zoals daarnet gezegd dat er nog 9 diamanten in het bakje zaten dus dat er sowieso al diamanten uit zijn genomen. Ik hoop dat het duidelijk is nu  ::zwaai:: ::zwaai::. Ik weet ook dat mensen als dn nu op mij gaan vliegen en zeggen dat ik lieg, maar echt met mijn hand op mijn hard zeg ik dat dat niet waar is.

antwoord op de vraag van Lucy over de handlangerfiche:
ik denk vooral dat er heel veel gelogen wordt, zeker door 3/4 de van de kandidaten. Mijn overwegingen: ik dacht vooral dat dit de makelijkste manier van winnen is en ik wil die  munten heel graag, want ik ga me nu echt op die weekproeven smijten.

toen D*N zei dat hij dat niet serieus nam:
je doet wat je wilt  ::zwaai::

op de vraag van MM over de fiches toen hij het kistje kreeg
1 politie-agent en met die van mij 3 handlangerfiches.

Nope, sorry.
Ik heb het even dubbel gecheckt en de chauffeur heb ik ook doorgestuurd gekregen

Spechteke heeft aantoonbaar gelogen, hij kan geen handlanger zijn als Mollenmania en ik dat allebei zijn (of Mollenmania liegt maar ik ben geneigd hem te geloven)

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 1-03-2017, 12:40:49 »
Alle posts van Lucy op een rijtje:

Jullie vergeten wel dat we dit spel in een context spelen.
Dus als we geld willen verdienen voor de pot... dan moeten eigenlijk de dieven winnen toch? Als ik het goed begrijp...

Als Godfather zou ik daarom misschien wel expres willen verliezen, om je vraag te beantwoorden Lama. Hoewel een zwarte vrijstelling ook wel heftig is natuurlijk, maar ja... ik ga altijd voor het geld zoals je weet :P

Ik vind Dennis wel heel stellig.
Maar aan de andere kant zou hij juist nooit zo stellig doen als dief.
Dus ik zie ik hem eerder een politie agent eigenlijk..

tegen Miek:
Jij kan ook prima een dief zijn, aangezien je zelf pas vet laat komt met jaa nee ik ben chauffeur :P

tegen D*n over geen 400 euro weggooien hiervoor
Dit snap ik niet. Die vierhonderd euro is nu toch juist weg? Doordat Lama Wouter aangewezen heeft?
We verdienen alleen geld voor de pot als de dieven winnen...

En waarom zou ik een politie-agent fiche willen pakken? ???

nog meer tegen D*N:
Ja dat snap ik wel maar dan kies je er dus voor om 2 munten te winnen en Lama een zwarte vrijstelling in de schoot te werpen in plaats van dat we gewoon even geld voor de pot verdienen.
En net zeg je letterlijk dat je niet zomaar €400 weg wil gooien :P

En het is wel raar dat ik bij de bommen een groene vrijstelling laat gaan en dan nu ineens wel een zwarte zou willen toch? ::)

en zegt D*N 'dus je bent een dief?'
Nee ik ben geen dief, ik ben een handlanger ::jaja::
Maar Lama mag mij best aanwijzen hoor, verdienen we tenminste gewoon geld

tegen spechteke:
Dan moeten we je maar op je woord geloven... 😅
Kun je niet even uitleggen waarom je überhaupt een handlangerkaart gepakt hebt? Wat waren de overwegingen, wat denk jij van de anderen?

antwoord op de vraag van Mollenmania over wat er in het kistje zat:
Toen ik het kreeg zaten er 9 diamanten in.
Dus dat klopt op zich wel met wat specht zei maar ja dat kan hij natuurlijk afgeleid hebben uit dat D*N zei dat er toen hij het kistje kreeg ook 9 diamanten inzaten...
Verder vind ik dit een stom spel ::hypocriet::

@Spechteke dan heb je dus geen handlangerfiche gepakt want toen ik het kistje kreeg zaten er 3 handlangerfiches in ::) of ja eerst 4 en toen ineens 3, maar dat was een spelleiding fout. In ieder geval waren her er nooit 2. Ik heb verder ook het politie agent fiche gezien dus dat klopt wel. Chauffeur zat er niet in.

Ook Lucy heeft aantoonbaar gelogen, ook zij kan geen handlanger zijn. Die post waarin zij zegt handlanger te zijn past niet bij haar andere posts, die vrij consequent zijn verder...

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 1-03-2017, 12:41:15 »
Alle posts van Miek op een rijtje:

Hoe zou Miek spelen als Godfather
Als Godfather zou ik als eerste uitzoeken wie de handlangers zijn. Die helpen je namelijk met winnen.

Lucy zou als Godfather verliezen zodat er geld in de pot zou komen:
Eens met Lucy  ::jaja::. Zwarte vrijstelling is natuurlijk jammer als je zelf jokers hebt ingezet, maar eigenlijk kun je het dan zien alsof er gewoon een week was zonder jokers/vrijstellingen  :P

Ik heb een politiefiche in het zakje gedaan en ik ben zelf chauffeur, waardoor ik dus eigenlijk handlanger ben omdat Lama rechts van mij zit ::zwaai::

Ik zou ook voor wouter gaan  ::jaja::

Je kunt hierbij eigenlijk blijven redeneren  :P. Bijvoorbeeld bij Lucy: ze zegt dat ze voor het geld gaat. Dennis denkt daardoor dat ze de verdenking op zich wil halen en dat ze dus juist geen diamanten heeft. Het kan ook zo zijn dat ze dat juist wil bereiken. Dus Lucy kan prima een dief zijn denk ik.

tegen Lucy die vindt dat Miek wel laat kwam met de opmerking dat ze chauffeur is
Beter laat dan nooit  :P

Spechteke, ik wil van jou graag weten hoeveel diamanten er in het zakje zaten toen jij 'm kreeg  :)

Mieks eerste 2 posts zijn niet consequent met elkaar, maar ze kan door Lucy van inzicht zijn veranderd.
Haar derde post lijkt mij reëel, ik vind haar positie, direct naast Lama, een goeie positie voor de chauffeur. En als zij 1 politiefiche in het zakje heeft gedaan, hebben we daarna dus 1 dief en 1 politieagent -> Spechteke en Lucy.
Ik ben benieuwd of het aantal diamanten dat Spechteke noemt (9 stuks) door Lama en Miek beaamd kan worden (Lama zou er dan 6 achtergehouden en Miek er geen enkele uitgenomen hebben).

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 1-03-2017, 13:15:04 »
Miek kan ook agent zijn en de chauffeursfiche in het zakje gedaan hebben.

Ik verdenk Spechteke het meest

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 1-03-2017, 13:29:17 »
Goed werk Swifty!

Even onderzoeken  ::zwaai::

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 1-03-2017, 14:04:16 »
Ik wil van Lucy nog wel even weten welke fiches zij heeft gezien.

en:

Ik ben benieuwd of het aantal diamanten dat Spechteke noemt (9 stuks) door Lama en Miek beaamd kan worden (Lama zou er dan 6 achtergehouden en Miek er geen enkele uitgenomen hebben).

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
« Reactie #153 Gepost op: 1-03-2017, 14:20:14 »
Het enige dat ik hierover ga zeggen is dat ik geen diamanten heb gepakt en dat het dus aan jullie is om óf mij óf spechteke te geloven.
I will follow my inner gold

Offline Lama1997

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 1-03-2017, 14:28:27 »
Oh nice dit! Er zijn nog een paar diamanten in het spel. Hoewel ik gelijk het gevoel had dat Lucy politieagent was begin ik steeds meer te twijfelen of zij of Specht de dief is. Toch zegt mijn gevoel nog steeds Specht, omdat ik hem anders vind reageren dan anders.

En bedankt Swift voor de overzichtje. MM en Swift: jullie verdenken Specht ook het meest. Ik denk inderdaad dat Miek niet liegt en dus wel chauffeur is!

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 1-03-2017, 14:50:19 »
Maar Lama, waarom dacht je dat er 2 politieagenten in het spel zaten? Eerder zei je dit zeker te weten, maar nu denk je dat miek chauffeur is en 1 politieagent in het zakje heeft gedaan.

Ik weet nog niet wie ik het meest verdenk. Lucy en miek zeggen allebei voor de pot te gaan, dus zij lijken me waarschijnlijk een dief of politie-agent. Miek als chauffeur zou niet voor de pot kunnen gaan dus lijkt me niet dat zij chauffeur is.

Specht is gewoon raar :P Eerst zegt hij 1 Paf gezien te hebben en geen diamanten te hebben gepakt, dan zegt hij handlanger te zijn (wat al niet meer kon want D*N en ik zagen allebei 3 HLfiches) en later zegt hij opeens ook een chauffeursfiche te hebben gezien...

All in all denk ik dat we met specht de minste kans hebben een politieagent te treffen, maar het blijft een gok.

Offline Lucy

• Forumlid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #156 Gepost op: 1-03-2017, 15:51:28 »
Ik heb ook 3 handlangerfiches gezien en een PAf
Heb ik ook al gezegd toch?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline spechteke

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 1-03-2017, 15:58:06 »
Ik ga heel duidelijk zijn. Ik heb geendiamanten
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 1-03-2017, 16:07:22 »
Het enige dat ik hierover ga zeggen is dat ik geen diamanten heb gepakt en dat het dus aan jullie is om óf mij óf spechteke te geloven.

Miek als jij chauffeur bent wil je dat Lama wint, dus zeg je hoeveel diamanten jij hebt doorgegeven. Lama weet hoeveel hij er aan jou heeft gegeven.

Ik ga heel duidelijk zijn. Ik heb geendiamanten

En je bent geen handlanger want dat zijn MM en ik, en je bent geen agent volgens jouzelf. Dus dan ben je chauffeur. Als je chauffeur bent wil je dat Miek wint. Dan zou Miek dus agent of dief zijn. 

In dat geval kan Lama veilig gokken op Spechteke, want dan is er een escape.

Offline Lama1997

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 1-03-2017, 16:13:14 »
Ja precies Swifty! De kans is sowieso heel klein dat Specht politieagent is en ik heb gewoon een gevoel bij hem dat er iets niet klopt en heeft al gelogen over bepaalde dingen. Dus ik ga de gok wagen: Spechteke, maak je zakken leeg