Risicovol, maar goed gedaan!
Swifty is dus ook een handlanger. Voordat je nu miek en D*N gaat vertrouwen: D*N heeft dit gedaan om je vertrouwen te winnen, van miek ben ik nog niet zeker.
Ik heb even wat dingen op een rijtje gezet.
- Wat er al de hele tijd niet klopt aan D*Ns verhaal is dat hij zegt 9 diamanten gezien te hebben en dat er 1 iemand voor hem diamanten heeft gepakt. Aangezien je als dief max. 5 diamanten mag pakken kan dit nooit kloppen. Dus óf D*N zag meer diamanten, óf 2 mensen voor D*N hebben diamanten gepakt.
- Van de 3 boven hem verdenkt D*N uitgerekend spechteke, sowieso is het niet logisch om meteen een naam te roepen terwijl miek en Lucy nog niks gepost hebben. Maar daar komt nog eens bij dat zijn vermoeden om spechteke te verdenken ongegrond is:
Spechteke zegt geen PA en geen dief te zijn. Hij is ook geen handlanger dus moet hij volgens zijn eigen verhaal, zoals D*N correct aangaf, chauffeur zijn. Specht wil dan dat miek1999 wint. Hij zegt dat hij 1 PAf heeft gezien, dat maakt Miek heel erg waarschijnlijk een dief. Hij hoopt hiermee wellicht dat jij miek aanwijst omdat hij weet dat miek geen dief is, maar een PA. Dus kan specht prima een chauffeur zijn en is het dus niet logisch dat D*N hem beschuldigt een dief te zijn.
Als miek inderdaad PA is en specht chauffeur, zijn Lucy en D*N de dieven. Ik schets nu even hoe dat gegaan kan zijn: Lucy 5 diamanten en D*N 4. D*N ziet het kistje met 10 diamanten en weet dat Lucy voor de pot wil gaan en dus 5 diamanten heeft gepakt. D*N besluit ook dief te worden en pakt er 4, hij weet nu sowieso al dat Lucy een mededief is.
En valt je iets op aan de discussie? D*N dekt Lucy en Lucy dekt D*N. Door te zeggen dat de ander een politie-agent is hopen ze wellicht dat je niet op hen stemt.
- Miek zou echter ook nog de chauffeur kunnen zijn, maar waarom komt ze daar zo laat mee? En helpt ze je nou echt verder in de zoektocht naar de dieven?
Los van dit alles denk ik dat Lucy sowieso 5 diamanten heeft gepakt.
EDIT: PAf staat voor PolitieAgent-fiche