De rollen zijn verdeeld. Het ziet er als volgt uit:
De 9 kaarten in de cirkel zijn jullie rolkaarten.
De drie kaarten in het midden zijn de 3 rollen die niet gekozen zijn.
De ene kaart in het midden die dwars ligt is een extra wolf kaart:
Als iemand een Alpha Wolf is, kan die persoon deze kaart dus omwisselen met die van iemand anders. In dat geval wordt de dwarsliggende kaart dus een andere kaart.
De Ziener mag zoals gezegd één kaart van een medespeler bekijken OF 2 kaarten uit het midden en dat is inclusief de dwarsliggende kaart. De ziener zou zo dus kunnen zien of dat nog steeds de wolfkaart is, of een andere.
Laten we starten. Ik ga het volledige verhaal van wie wakker moet worden en iets moet doen, al posten. HEt hoeft niet perse op volgorde aangevraagd te worden, ik wacht zelf tot alle acties gedaan zijn en stuur dan het resultaat naar iedereen.
Dus we starten. En dat doen we door allemaal in een diepe slaap te vallen.
En dan worden als eerste de
Weerwolven wakker. (Robbie pm't zo meteen de wolf/wolven)
Daarna wordt de
Alpha Wolf wakker en die laat Daisy en mij via pm weten of hij zijn macht wil gebruiken en zo ja, van wie hij een weerwolf wil maken.
Als de Alpha Wolf weer is gaan slapen, ontwaakt de
Mystieke Wolf. Zij mag de kaart van een medespeler bekijken en doet dit door Daisy en mij te pm'en wiens kaart ze wil zien.
Vervolgens is het de beurt aan de
Volgeling om wakker te worden. (Robbie pm't de Volgeling wie de wolven zijn)
Even later ontwaken de
Vrijmetselaars. (Robbie pm't de Vrijmetselaars wie ze zijn)
Wanneer de Vrijmetselaars weer diep ingedommeld zijn, ontwaakt
De Ziener en mag dus één kaart van een medespeler OF 2 kaarten van de 4 in het midden bekijken. PM Daisy en mij of je één van beide opties wil doen en zo ja: welke optie en welke kaart(en). Voor het midden tellen we Kaart 1, Kaart 2, Kaart 3 en de dwarsliggende kaart.
En daarna wordt de
Leerling Ziener wakker. Die mag één van de vier kaarten in het midden bekijken. Als zij dat wil doen, moet ze een pm sturen naar Daisy en mij welke kaart ze wil bekijken: 1, 2, 3 of dwarsliggende.
De
Onruststoker is de volgende die ontwaakt! Zij mag onrust stoken door de rollen van 2 medespelers te verwisselen. Als zij dat wil doen, pm't ze Daisy en mij welke ze wil wisselen.
Jullie mogen nu pm'en wat jullie willen doen met jouw rol. Ik ga ook de nodige pm's uitsturen. Zodra alle acties binnen gekomen zijn, pm ik de resultaten (voor mensen die iets kunnen zien) en laat ik hier weten vanaf wanneer het topic open is voor discussie.