Hierbij de ontknoping van het jury & kijkers spel:
Zal ik maar meteen met de grootste schok beginnen?
Moni was namelijk............
Voor de rest heeft iedereen gelogen. Of bijna iedereen.
De_witte was inderdaad de dronkaard. En hij ruilde zijn kaart met....
Kaart 3! Hij loog dus dat ie kaart 1 nam, waarvan belg, die inderdaad de ziener was, al had laten weten dat het een vrijmetselaar was. Maar wat is De_witte dan uiteindelijk wél geworden...
Laat ik ook al eens de dwarsliggende extra wolf kaart open draaien... Als dat nog steeds dezelfde wolfkaart is, dan is er ofwel geen alpha wolf, of heeft hij zijn macht niet gebruikt.
De dwarsliggende wolfkaart is...
EEN ANDERE KAART!
Dus er was een alpha wolf! En één van hen had dit volledig naar waarheid gezegd. Maxwest was inderdaad het medium die een kaart open mocht leggen. Maar als dat een wolf was, werd die kaart terug omgedraaid, maar wist hij dus wel dat die persoon een wolf was. En hij keek dus naar Nieky die inderdaad de Alpha Wolf was. Dat kon ook niet meer gewisseld zijn, want het medium deed de laatste actie.
Maar wie is er wolf gemaakt? En was er nog een andere wolf?
HIDM sprak na lang dralen de waarheid. Hij was de looier. Ik kan al verklappen dat HIDM 0 stemmen kreeg en dus dit spelletjes niet gewonnen heeft (
)
Eén kandidaat wist dit echter al, want die had HIDM's kaart gezien. En dat was...
Tijd om de stemmen bekend te maken.
Ontvingen 0 stemmen:
Ontvingen 1 stem:
belg, Moni, Nieky & Maxwest
Dus blijft er nog één persoon over met 4 stemmen en dat is:
Maar wie heeft er nu gewonnen bij de jury & kijkers?
Nieky en D*N waren dus sowieso wolf. Nieky heeft één kandidaat wolf gemaakt en dat was...
Dus zo waren er drie wolven.
Moni was vrijmetselaar, Maxwest medium en HIDM looier.
Dronkaard De_witte werd 's nachts een andere rol, namelijk:
Maar wat was LdHmolletje nou toch?
Wel, tijd voor the big reveal... LdHmolletje was...
En zoals jullie al dan niet weten mag de onderzoeker 2 kaarten bekijken. Als hij daarbij een wolf of looier ziet, wordt hij zelf ook die rol (de kaartjes worden niet verwisseld. Er zouden dan bvb 2 looiers zijn of nog een extra wolf).
Dus alles hangt nu af van wat LdHmolletje heeft gezien:
- Zag hij 2 burgers, dan bleef hij ook burger en winnen de wolven.
- Zag hij een looier, dan wint LdHmolletje in z'n eentje, omdat hij dan ook looier was.
- Zag hij een wolf, dan winnen de burgers.
De eerste kaart die LdHmolletje bekeek was die van...
Oeps, te veel tekens, ik moet het vervolg in een nieuwe post zetten.