Beste Gladiatoren,
Welkom bij deel 2, tevens het belangrijkste deel van deze proef. Mag ik jullie er nogmaals aan herinneren dat samenwerken in deze proef absoluut verboden is, deze proef speel je alleen en zonder hulp en informatie van anderen.
Jullie hebben allemaal een lijstje ingestuurd. Hieruit is een totaalranking gekomen. De nr 1 wordt het meest vertrouwt. En de nr. 9 wordt het minst vertrouwd.
Jullie krijgen zometeen allemaal per PM te horen, op welke positie jullie zijn geëindigd. Tevens krijgen jullie 4 kaarten meegestuurd. De volgende 9 kaarten zitten elk 4x in het spel.
De kaarten worden volledig random aan iedereen toegewezen. Je kunt dus 4 verschillende krijgen, maar in het uiterste geval kan iemand ook 4 dezelfde hebben.
Dan nu de opdracht. Jullie moeten gaan raden welke kaarten de andere Gladiatoren hebben. Iedereen stelt elke mede-Gladiator één vraag over zijn kaarten. De andere Gladiator moet deze vraag beantwoorden. Maar of alle antwoorden ook waar zijn ... dat is de vraag!
De Gladiator die jullie als meest betrouwbaar hebben bestempeld, zal alle vragen naar waarheid beantwoorden. De nr 2 uit de ranking, mag 1 van de 8 keer liegen. De nr 3 uit de ranking mag 2 van de 8 keer liegen etc. etc. tot de nr 9 uit de ranking, die alle 8 de vragen met een leugen zal beantwoorden.
Als alle 72 vragen beantwoord zijn, heb je nog 24 uur de tijd om Robbieazerty en Daisy een PM te sturen, met welke kaarten jij denkt dat iedereen heeft (eerder mag uiteraard ook, als je denkt dat je eruit bent). Voor elk juist antwoord, verdien je 1 punt. Indien je van iemand alle 4 de kaarten goed raadt, krijg je nog een extra punt.
In het beste geval kan je dus 8x5 = 40 punten halen.
De Gladiator die de meeste punten haalt, wint het spel en hoeft op zeker niet te duelleren in de Arena. De Gladiator met de minste punten, zal naar de Arena moeten en heeft dus 50% kans dit spel te moeten verlaten!
Verdere regels van dit spel zijn:
- De volgorde waarin ik de kaarten heb gestuurd is niet belangrijk. Dus als iemand bijv. 2 blauwe cirkels heeft en 2 rode driehoeken, wil ik dat alleen maar weten en niet bijv. de 1e kaart is een rode driehoek, de 2e een blauwe cirkel etc.
- Vragen en antwoorden gaat in dit topic. Iedereen kan elkaars vragen en antwoorden dus lezen! Anders zou het natuurlijk helemaal niet te doen zijn.
- Het is verplicht elke Gladiator één vraag te stellen. Iedereen stelt dus in totaal 8 vragen en geeft in totaal 8 antwoorden.
- Als er aan jou één of meerdere vragen worden gesteld, moet je deze eerst beantwoorden, voordat jij zelf andere Gladiatoren vragen mag stelen.
- Aan het eind als de punten geteld worden, indien er ergens een gelijke stand is, kijken we naar inzendtijd, dus er zijn geen ex-aeqo's mogelijk!
Als iedereen een beetje doorspeelt, moeten we voor het weekend klaar kunnen zijn denk ik.
Succes! Als er nog vragen zijn, hoor ik het wel.