Het eerste ontwerp is zo goed als af. En wel Gig's droomhuis. Meubels heb ik niet geplaatst omdat ik altijd vind dat mensen zelf hun woonkamer mogen inrichten>
GIG's Droomhuis
Een kleine toelichting op het ontwerp:
Je wilde graag een bakstenenkleur huis, dus is er gekozen voor deze bakstenen:
Je wilde graag 2 kamers en een aparte logeer/hobbykamer. Ik heb voor een grote royale woonkeuken gekozen waar je alle ruimte heb om te genieten van je woonkamer, en je tevens snel ik de keuken bent. Daarnaast zijn de tweede slaapkamers/hobbykamer van elkaar gescheiden doormiddel van de badkamer om wat privacy te kunnen creeëren tussen de beide kamers. Alle kamers hebben 3 of meerdere ramen die voor voldoende lichtinval moeten zorgen. Het is mogelijk om vanaf het balkon/terras gelijk je woonkeuken binnen te lopen doormiddel van de glazen schuifdeuren, maar er kan ook gekozen worden om door de voordeur naar binnen te gaan.
Je wilde graag een rond huis, en voilla, een rond huis. Het dak bestaat uit het beste kwaliteit gras, die ervoor zorgt dat je huis duurzaam is. Gras voorkomt namelijk hittestress rondom het huis, zodat het koeler is.
Je wilt graag een gelijkvloerse woning, maar niet beneden. Ik heb ervoor gekozen om onder je huis een winkel/cafe/etc. te vestigen waardoor tevens de economie van het eiland verhoogd kan worden. Aan de zijkant van de daktuin is een trap bevestigd waarmee je naar boven/beneden kan gaan. De daktuin is zo groot mogelijk opgezet, zodat het er veilig, ruim en gezellig kan aanvoelen. Rondom de daktuin zijn als afscheiding grote houtenplantenbakken gemaakt met bankjes eraan vast waarop gezeten kan worden, verder kan er bijvoorbeeld een loungeset en meerder bomen op het balkon/daktuin gezet worden. Op het plaatje hieronder is een voorbeeld te zien van een klein stukje. In dit ontwerp ziet bijna de volledige omheining er zo uit (planten kunnen zelf gekozen worden), zodat er een natuurlijke omgeving gecreërd kan worden
De badkamer heeft een aparte Douchecabine en een apart ligbad, zoals je het liefste zou willen. Er zijn veel ramen te vinden, maar niet erg groot. Je wilt graag vensterbanken voor je ramen, zodat je planten er kunnen staan. Maar soms is het ook fijn om er te kunnen zitten. En om niet steeds stoelen neer te zetten, probeer ik bij enkele ramen in de woonkeuken zitvensterbanken te maken waar je kan gaan zitten, en bijvoorbeeld kan genieten van het uitzicht met een kopje thee
Daarnaast wil je veel kastjes in je keuken. De keuken zal bestaan uit L-keuken, met o.a. een afwasmachine, een (stoom)oven, gootsteen en een modern gasfornuis, met veel kastjes erbij. Een voorbeeld van een keuken kan zijn:
Hopelijk ben je blij met je droomhuis. Indien ik tijd heb, komt er ook nog een 3D-model. In ieder geval, Geniet ervan.