Heb ik het goed gezien dat Sofie het ver gaat schoppen?
Dat heb je goed gezien. Vind ik leuk want Sofie is leuk
#TeamSofie&Ajouad
afgehaakt
Sloom programma Gaf het een kans, maar misschien omdat Tooske t presenteert vind ik t nog saaier overkomen.
Na 20 min afgehaakt.
Snap het wel, vind Tooske ook Hollandse Bodem saai maken. De duo's waren leuk, maar Tooske weet het slaapverwekkend saai aan elkaar te praten. Dat geldt ook bij de Condor. Laat aub Eddy Zoë het doen, die kan lekker vlot de boel aan elkaar knopen. Toch ben ik blijven kijken om te zien hoe de insteek is. Ik snap niet waarom er in de volgende afleveringen duo's bijkomen die de huidige twee duo's dus gaan uitdagen omdat er slechts twee door mogen naar de volgende omgeving/aflevering. Is toch een stuk logischer om al met 4/5 duo's te beginnen en telkens eentje laten afvallen met een eliminatieopdracht? Nu laten ze een duo afvallen, volgende aflevering is er voor dat afgevallen duo een nieuw duo voor in de plaats gekomen. Kortom hoe later je instroomt, hoe eenvoudiger het kan zijn om in Peru te belanden. Das toch niet eerlijk t.o.v. duo 1 die nu afviel met die Amerikaan/Engelsman in die jury-programma's?
Dat is dus wat ik bedoelde. Ik zag Sofie volgens mij daarbij.
Ik wist wel dat er mensen later zouden ''instromen'' na het afvallen van het slechtst scorende duo in een aflevering, maar die voorstukjes geven wel erg veel weg. Beginnersfouten die je bijvoorbeeld in de eerdere WIDM-series zag, die zouden toch niet meer gemaakt moeten worden bij de montage. Ik weet wel dat dit een ander programma is, maar montage-afdelingen zouden inmiddels toch moeten weten dat kijkers naar dit genre gefocust zijn op die vooruitblikken.
Verder vind ik het nog een beetje onduidelijk allemaal.
Ja, Sylvia: ''gut, ik had mijn laarsjes mee moeten nemen, nu zijn mijn schoenen vies''.
Klopt, ik zag haar ook. Ik wist dat dus niet, vind het een vorm van competitievervalsing. Want hoe later je instroomt, hoe minder hordes er op de weg liggen om in Peru aan te belanden. Die Amerikaan/Brit uit die jury programma's is eruit, volgnde aflevering komt voor die lege plaats een nieuw duo terug die dus direct profiteren van het latere instroommoment. Kan je toch beter 7/8 duo's (hoeveel afleveringen gaan er zijn?) vanaf aflevering 1 laten starten. Zoals WIDM ook met 10/11 kandidaten beginnen en eentje laten afvallen (of niet door groepsvrijstelling) Er komt iig geen nieuwe kandidaat bij, hoogstens komt een eerder afgevallen kandidaat terug door terugkopen o.i.d. Maar dat kunnen ze nu niet erin verwerken of lijken ze iig niet voor te kiezen. Ook staat dit haaks op het Pelgrimscode idee wat ook vanuit de EO kwam.
Erg onduidelijk vind ik het nu niet meer. Het is echt slow-tv net als met de Baardmannetjes. (geniaal programma trouwens dat duo) Als er een duo was die ik had verwacht als coach waren zij dat wel
Enfin, wat niet is kan nog komen. Volgende week een jonge, vrouwelijke vogelaarster
en een kandidaat die eraan gekoppeld wordt die ook er
door wordt