Ik vind Martine erg verdacht overkomen deze aflevering.
Opdracht één:
- Ze zegt bijna niks, wijst alleen met haar hand naar schilderijen. Als ze wat zegt, is dat een herhaling van wat anderen zeggen.
- Hetzelfde bij de antwoorden: ze houdt haar mond, behalve als iemand anders het goeie antwoord heeft gegeven.
- Tijdens de keuze gaat zij meteen voor het wegspelen van de joker. Een mooie kandidatenactie lijkt het omdat je de ander de joker(s) niet gunt, maar het haalt wel mooi 1200 euri uit de pot.
- "Ik ben er gewoon helemaal ingetuind", zegt Martine vrijwel zonder enige 'verrassings-emotie'.
Opdracht twee:
- Heeft twee keer 'gelogen', waaronder de eerste keer, die ze zogenaamd 'vergeten' is.
- Deed eerst aardig langzaam met de schep en gebruikte daarna haar handen (bij opdracht 2-topic door Molloot97 genoemd: "dit kan een Mol ook heel goed"), maar met je handen graven schiet natuurlijk niet veel meer op dan met een schep.
Opdracht drie:
- Martine zegt dat ze niet moeten praten over de portofoon, zodat ze niet kunnen weten welk pakketje ze mee moeten nemen, zodat ze een alibi heeft als zij wordt aangekeken.
- Ze stelt voor om ze allemaal mee te nemen, wat natuurlijk geheid fout gaat.
- "... of de Mol is *benauwd lachje*". Ze probeert de aandacht op Marlijn te schuiven, maar verraadt ze hier zichzelf onbewust?
- Praat nu juist wel door Margriet en Rik heen die contact opnemen met Chris.
- Ze kijkt heel raar naar Art op 45:40, zoals ze dat veel vaker heeft gedaan in vorige opdrachten in vorige afleveringen.
- "Ik zal aan je denken", zegt ze tegen Rik op de bank. En wie krijgt er volgende aflevering een brief van 'De Mol'? Juist.
--
Andere opvallende dingen over andere kandidiaten:
- Rik zag wel degelijk dat Marlijn die joker pakte, kijk maar naar zijn ogen: hij ziet het en kijkt daarna te onschuldig weg en reageert ook met een hele kleine draai met zijn lichaam op wat hij ziet, in mijn ogen (10:13).
- Art zegt tegen Rik nog bij de schep-opdracht dat 'liegen' de kans verkleint op een beloning. Waarom zou hij dat nog eens moeten herhalen?
- Dit is de derde keer volgens mij dat Art het heeft over 'De Mol' en dat het shot daarna Carolina in beeld komt (30:10).
- Chris is niet verdacht als hij als eerste zijn hand opsteekt, omdat hij erg avontuurlijk is en deze opdracht hem wel zou liggen, volgens de groep.
- Marlijn zegt: "We hebben drie dozen afgeleverd, drie "goeie". Bedoelt ze hiermee dat zij weet dat zij geen "goeie" heeft afgeleverd omdat ze zomaar eentje neerzet van de vier die ze mee namen?