Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 3 - De Test  (gelezen 22507 keer)

Offline Dolfie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 3 - opdracht 3 - De Test
« Gepost op: 15-01-2015, 21:20:51 »
Plaats hier je opmerkingen over de derde opdracht uit aflevering 3.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline BobW

• Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - De Test
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2015, 21:36:13 »
Er moet altijd een aflevering zijn waarbij er niemand afvalt en dat was dus deze aflevering. Er moest niemand afvallen dus degene die het rode scherm zou krijgen moest een vrijstelling krijgen. De Mol heeft waarschijnlijk deze vrijstelling gegeven.

Hier kunnen we eigenlijk alsnog niks mee.  ;D

Offline Conejo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2015, 21:39:48 »
Wat saai. Vond het wel een erg makkelijke manier van een afvaller-loze aflevering krijgen..  ::niet-ok:: Maar goed, er moet nu eenmaal een aflevering zonder afvaller zijn en die hebben we tenminste gehad nu.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2015, 21:58:53 »
Er moet altijd een aflevering zijn waarbij er niemand afvalt en dat was dus deze aflevering. Er moest niemand afvallen dus degene die het rode scherm zou krijgen moest een vrijstelling krijgen. De Mol heeft waarschijnlijk deze vrijstelling gegeven.

Hier kunnen we eigenlijk alsnog niks mee.  ;D
iedereen kreeg woordelijk een vrijstelling behalve Carolina ( groene scherm ) en Magriet: geluk jij bent door en Rik : ook jij bent door.

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2015, 22:00:44 »
Is het normaliter niet zo dat de kandidaat die de test het slechtst maakt èn geen vrijstelling heeft, een rood scherm krijgt?
Het was deze keer toch niet zo'n constructie dat een vrijstelling alleen betekende dat je je scherm niet te zien zou krijgen?

Offline BobW

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2015, 22:03:02 »
Is het normaliter niet zo dat de kandidaat die de test het slechtst maakt èn geen vrijstelling heeft, een rood scherm krijgt?
Het was deze keer toch niet zo'n constructie dat een vrijstelling alleen betekende dat je je scherm niet te zien zou krijgen?

Vrijstelling was eigenlijk dat je je scherm niet te zien krijgt. Bij een 'normale' vrijstelling hoef je de test helemaal niet te maken. Dan zou Carolina sowieso afvallen omdat ze als enige over was. Dat zou natuurlijk lullig zijn, zeker als ze de test ook nog eens goed had gemaakt.

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2015, 22:06:09 »
Vrijstelling was eigenlijk dat je je scherm niet te zien krijgt. Bij een 'normale' vrijstelling hoef je de test helemaal niet te maken. Dan zou Carolina sowieso afvallen omdat ze als enige over was. Dat zou natuurlijk lullig zijn, zeker als ze de test ook nog eens goed had gemaakt.

Sinds 2014 moet je (vanwege de zwarte vrijstelling) altijd de test maken.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 22:13:18 door Jordyep »

Offline BobW

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2015, 22:08:11 »
Sinds 2013 moet je (vanwege de zwarte vrijstelling) altijd de test maken.

Ajouad heeft volgens mij geen test gemaakt in aflevering 1 en 2. Maar waarschijnlijk moet iedereen een test maken pas als de zwarte vrijstelling in het spel is. Goed opgemerkt trouwens, ik had daar niet aan gedacht.

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2015, 22:12:58 »
Ajouad heeft volgens mij geen test gemaakt in aflevering 1 en 2. Maar waarschijnlijk moet iedereen een test maken pas als de zwarte vrijstelling in het spel is. Goed opgemerkt trouwens, ik had daar niet aan gedacht.
Ja, hij heeft wel de test gemaakt. Is ook logisch, er kan ook stiekem een zwarte vrijstelling in het spel komen.

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 15-01-2015, 22:15:42 »
Dan zou Carolina sowieso afvallen omdat ze als enige over was. Dat zou natuurlijk lullig zijn, zeker als ze de test ook nog eens goed had gemaakt.
En wat als Carolina de Mol is...

Maar de bewoordingen van Art zijn ook weer kundig gekozen. 5 personen krijgen te horen dat ze een vrijstelling hebben, 2 zijn 'gewoon' door en Carolina heeft een groen scherm. Art heeft het sowieso nergens over het feit dat er eventueel iemand naar huis zou moeten en het woord "executie" (test en executie) heeft hij volgens mij ook niet uitgesproken...

Offline BobW

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2015, 22:20:11 »
En wat als Carolina de Mol is...

Maar de bewoordingen van Art zijn ook weer kundig gekozen. 5 personen krijgen te horen dat ze een vrijstelling hebben, 2 zijn 'gewoon' door en Carolina heeft een groen scherm. Art heeft het sowieso nergens over het feit dat er eventueel iemand naar huis zou moeten en het woord "executie" (test en executie) heeft hij volgens mij ook niet uitgesproken...

Inderdaad, het was duidelijk dat er niemand naar huis moest. Dat stond allang vast want anders klopt het met aantal afleveringen niet en met de opdrachten van de volgende aflevering. Voor de kijkers proberen ze het altijd dan nog een beetje spannend te maken.

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2015, 22:28:56 »
Heeft iemand bij de eerste opdracht het bordje van Carolina gezien? We hebben wel een bordje van alle anderen (volgens mij?) gezien, én een van de Mol.

Wordt de Mol hier door productie verraden?

Edit - Toevoeging:
Inderdaad, het was duidelijk dat er niemand naar huis moest. Dat stond allang vast want anders klopt het met aantal afleveringen niet en met de opdrachten van de volgende aflevering. Voor de kijkers proberen ze het altijd dan nog een beetje spannend te maken.

Waarmee de door mij vorig jaar geopperde 'Wet van Tumtum' dat áls de mogelijkheid zich voordoet dat er 'misschien' niemand naar huis hoeft, er ook altijd niemand naar huis gaat, met een score van 100% blijft staan ;-)

« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 22:31:57 door tumtum »

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2015, 22:34:40 »
Waarmee de door mij vorig jaar geopperde 'Wet van Tumtum' dat áls de mogelijkheid zich voordoet dat er 'misschien' niemand naar huis hoeft, er ook altijd niemand naar huis gaat, met een score van 100% blijft staan ;-)

Daar geloof ik sinds het groene scherm van Arjen in S10 ook heilig in. Dat is nog steeds een raar (en eerlijk gezegd ongeloofwaardig) verhaal.  :-X
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline McMholly

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 15-01-2015, 22:38:18 »
Wat ik heel raar vond en onnodig, maar tegelijkertijd ook niet onnodig omdat het Wie is de Mol is: toen Art zei "vanaf nu mogen jullie niet meer met elkaar praten", zoomde het beeld uit en kwam er een zwarte gloed (de bekende 'Wie is de Mol-gloed'). Waar was deze nuttig voor? Nergens toch? Ziet iemand er een aanwijzing in? Iets met 'links' of 'zwart'?

Plus: Rik zei hier: "Ik wil ze niet elimineren. Maar misschien is het de tijd om dat wel te doen..". Elimineren als.. zijn Mollen, of als kandidaten?
En alweer: voor dat Rik aan de beurt was, kwam er een kraai in beeld (en deze keer ook een krab). Wéér die kraaien..
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 22:45:32 door McMarthy »

Offline AnnabelN

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2015, 23:08:39 »
Kraai, krab, ... Chris? ;)

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 15-01-2015, 23:10:47 »
In de leader is bij Margriet in het raam ook een kraai te zien die daar vliegt...... Margriet Mol :P

Offline molsprdr

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2015, 23:25:20 »
Zou de mol ook de test hebben gedaan?

Want ik dacht dat de mol dat nooit deed

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2015, 23:26:37 »
Zou de mol ook de test hebben gedaan?

Want ik dacht dat de mol dat nooit deed

Nee, de Mol is opgestaan na alleen zijn naam ingevuld te hebben, voor de ogen van de rest van de groep.  ;D Ik denk dat de Mol voor deze gelegenheid de test wel ingevuld heeft. Kim heeft toch ooit gezegd dat ze de test altijd maakte, maar elke keer op iemand anders? Voor de fun.

Offline vlees

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2015, 23:28:15 »
Kim heeft toch ooit gezegd dat ze de test altijd maakte, maar elke keer op iemand anders? Voor de fun.

En Dennis Weening vulde de test altijd op zich zelf in.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 15-01-2015, 23:59:22 »
Ik denk dat we de mol bij een van de laatste kandidaten moeten zoeken. Het is duidelijk dat de productie door wilde met 8 kandidaten. De enige die iemand echt kan redden is de mol (door de slechtste kandidaat een vrijstelling te geven als deze persoon nog geen vrijstelling heeft gehad van de groep). De laatste twee waren Chris en Marlijn (niet toevallig mijn twee hoofdverdachten).