Bedankt voor de scan; dat maakt een hoop duidelijk. Het doet voor mij wel enorm afbreuk aan het programma. Ik vond het juist leuk dat alles leek te kloppen en dat je je inderdaad afvraagt hoe het werkte. Dat het dan neerkomt op televisiemontages, tja daar vind ik niets aan. Dat kan iedereen (als je een beetje handig bent met de computer).
De supermarktscène vond ik al niet zo overtuigend. Als je mag kopen waar je zin in hebt, koop je echt geen blauwe servetten of wortelen. De aflevering van gisteren had ook al zo'n sterk staaltje. Victor Reinier die door een handschoen een fictieve moord tot in detail weet te raden en dan ook nog een gelijkende foto weet te tekenen? Dat is gewoon onmogelijk, zeker aangezien de moord ook nog eens fictief was en Victor geen paranormale gaven bezit.
Ik vind het jammer als bepaalde onderdelen van het programma nep blijken te zijn, want er zijn zeker dingen die wél kloppen. Zo kun je door cold reading mensen heel veel informatie ontfutselen. Ook is het met hypnose helaas mogelijk mensen dingen te laten doen zonder dat ze daar zelf weet van hebben.