Poll

Komt Mabel nog in aanmerking voor troonsopvolging

ja
6 (26.1%)
nee
17 (73.9%)

Totaal aantal stemmen: 21

Auteur Topic: Mabel Wisse Smit  (gelezen 12933 keer)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mabel Wisse Smit
« Reactie #20 Gepost op: 5-10-2003, 14:08:50 »
Mabel schijnt op mijn school gezeten te hebben...  ::)

Staat er nergens in het tafelblad gekrast Mabel 3a loves Klaas?

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 5-10-2003, 14:25:08 »
Okeej, Jos.

De reacties zijn gewoon wat overdreven.
Iedereen kan wel van alles gaan roepen.
Moet dat allemaal maar uitgezocht worden?
Wat denk je wat dat kost?
                                               ;)

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: 5-10-2003, 17:14:38 »
Wat voor risico lopen we dan precies?

Tja, nadere beschouwing leert dat het inderdaad alleen een soort etiquette is. Eigenlijk heb je wel gelijk.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Gone

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 7-10-2003, 12:12:47 »
Straks is Beatrix er ook nog op de koffie geweest!
                                                                                   ;D

Dat was dan in ieder geval leuk op de route, kon ze ook nog even langs bij de schoonouders van haar zoon...  ;D

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 7-10-2003, 17:44:25 »
Vandaag stond op teletekst dat een vriendin van Mabel een verhouding had met Bruinsma.
Veel op haar leek en er daardoor een verwarring zou zijn ontstaan.
Zou best kunnen kloppen.
Twee lijfwachten ontkennen ook al over de relatie die Mabel met Bruinsma gehad zou hebben.

Offline Gone

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 7-10-2003, 18:46:36 »
Nu wordt het dus echt allemaal te wazig voor woorden... *Opeens* is daar De Vriendin...  ;D

Ik wacht wel lekker af welk managers-verhaal (aka Ik draai mijn en onze kont hier wel even uit) Jan Peter zometeen met een week of 3 ism met hare Majesteit en de AIVD gaat ophangen... 
« Laatst bewerkt op: 7-10-2003, 22:12:52 door Sammy »

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 7-10-2003, 21:07:55 »
Naja, dan hier ook maar even mijn constructieve bijdrage ( ::) ) .

Ik vind dat als Friso (toch?) Mabel een leuk meissie vindt, hij daar best mee mag trouwen ;) .

Nee, ff serieus. Die vriendin is wel heel toevallig hoor, maar dat kan aan mij liggen. Dat ze nu ineens boven water komt drijven...
Het zou ook wel heel knap zijn, als iedereen die boven Friso in de rij voor troonopvolging staat, ineens niet meer in staat is om die functie te bekleden, dus waar maken we ons druk om? Ik heb zoiets van: Als ze van elkaar houden, wat maakt de rest dan nog uit?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #27 Gepost op: 7-10-2003, 21:20:29 »

Het zou ook wel heel knap zijn, als iedereen die boven Friso in de rij voor troonopvolging staat, ineens niet meer in staat is om die functie te bekleden, dus waar maken we ons druk om?
Dat zijn er niet zoveel hoor, hij staat nu nog tweede, maar in januari doet hij een stapje terug, in het voordeel van de kleine van Alex en Máxima

Offline daantje17

• Forumlid
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
« Reactie #28 Gepost op: 10-10-2003, 15:19:06 »
oke, de discussie is gesloten: mabel en friso zien af van hun rechten op eventuele troonsopvolging. er wordt geen toestemmingswet ingediend.

nieuwe discussie: vanaf vandaag wordt laurentien onze reserve-koningin ;D
zijn we hier nu beter mee af??
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 10-10-2003, 15:23:27 »
oke, de discussie is gesloten: mabel en friso zien af van hun rechten op eventuele troonsopvolging. er wordt geen toestemmingswet ingediend.

Zolang er niets misgaat met Max en Wim-lex, hoeven we daar ons ook geen zorgen over te maken ;) . Maar ik weet niet met wie je beter af bent... Laurentien is ook niet echt mijn favo, maar ik ben ook niet zo Oranje-gezind.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #30 Gepost op: 10-10-2003, 15:26:02 »

:o :o :o wat een nachtmerrie!!! wat vind ik dat een #@####%%&%$%....

wisten jullie dat ze helemaal geen laurentien heet, maar dat ze zichzelf zo vernoemt heeft naar haar vader..  ::)
en wisten jullie dat ze al eerder heeft geprobeerd PWA aan de haak te slaan en friso, en dat ze toen maar voor ......(hoe heet ie ook alweer?) is gegaan...

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 10-10-2003, 16:26:02 »
Ik wist wel dat ze geen Laurentien heet maar............ oerrrr Hollands PETRA.

De rest is nieuw voor mij....wie is er nou weer uit de school geklapt??    ;)

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 10-10-2003, 17:58:06 »
nosnieuws.nl:

"Het kabinet dient geen Toestemmingswet in voor het huwelijk van prins Johan Friso en Mabel Wisse Smit. De bruiloft van de prins en zijn verloofde op 24 april volgend jaar gaat gewoon door. Dat betekent dat de prins afziet van zijn aanspraken op de troon.

Het kabinet besloot vandaag af te zien van een Toestemmingwet omdat Wisse Smit en prins Johan Friso "niet-volledige en niet-juiste informatie" hebben verstrekt over de relatie tussen Wisse Smit en de crimineel Klaas Bruinsma. Balkenende schrijft in een brief aan de Tweede Kamer dat hem dat is gebleken op 3 oktober. "Het vertrouwen is daardoor geschaad." Premier Balkenende zei vanmiddag dat niet alleen hem, maar ook de koninging onjuiste informatie is verstrekt.

Vrijdag 3 oktober was de dag na de uitzending van Peter R. de Vries waarin Bruinsma's voormalige lijfwacht Charlie da Silva bevestigde dat Mabel Wisse Smit een hechtere relatie heeft gehad met Bruinsma dan zij tot dan toe deed voorkomen. Volgens de premier kwamen op die vrijdag "nieuwe feiten" naar voren die hem in juni, bij de verloving van het paar, niet waren verteld. Ook vertelde Wisse Smit hem meer dan zij in een schrijven van de Rijksvoorlichtingsdienst een dag eerder bekendmaakte.

Geen draagvlak
Daarmee was volgens de premier "het draagvlak voor de Toestemmingswet ontvallen". Het eerder aangekondigde nadere onderzoek naar Wisse Smits verleden wordt voortgezet, zo zei Balkenende op de persconferentie. "Door het huwelijk komt Mabel Wisse Smit dichtbij de koningin." Dat onderzoek moet onder meer antwoord geven op de vraag of Da Silva's bewering juist is dat Wisse Smit een liefdesrelatie had met Bruinsma.

Balkenende vindt dat hij ook in het verleden alles heeft gedaan om de feiten boven tafel te krijgen. Hij heeft twee indringende gesprekken gehad met Wisse Smit en de prins en een met Wisse Smit afzonderlijk. Daarbij heeft hij ook doorgevraagd naar haar relatie met Bruinsma. "Maar tegen onwaarheid is geen kruid gewassen", aldus Balkenende, die erkende dat "dit niet goed is voor het Koninklijk Huis, maar het woord crisis zou ik niet in de mond willen nemen".

Op de persconferentie zei Balkenende verder dat zijn voorganger Kok al op de hoogte was van de relatie tussen Wisse Smit en de crimineel.

'Oprechte verontschuldigingen'
In een brief aan de premier heeft prins Johan Friso geschreven dat hij zijn "oprechte verontschuldigingen" wil aanbieden "aan de Regering en de Koningin en u, en aan allen die wij teleurgesteld of gekwetst hebben". Johan Friso was "op de hoogte van alle relevante feiten en details" van de relatie tussen zijn aanstaande vrouw en Bruinsma.

Volgens de brief is Mabel Wisse Smit nooit bij Bruinsma's criminele activiteiten betrokken geweest. Ook zouden ze geen liefdesrelatie hebben gehad. Daarom besloten Johan Friso en Mabel "om niet geheimzinnig te doen over deze contacten maar wel om zo weinig mogelijk details aan derden bekend te maken". Balkenende wilde niet ingaan op de vraag of Wisse Smit geen liefdesrelatie, maar misschien wel een seksrelatie met Bruinsma had gehad.

Constantijn
Johan Friso was derde in lijn van troonopvolging, na Willem-Alexander en zijn komende baby, die volgens de grondwet nu al meetelt. De grondwet bepaalt dat een getrouwd lid van het Koninklijk Huis alleen recht op de troon heeft als hij parlementaire goedkeuring heeft gekregen voor zijn huwelijk. De plaats van Johan Friso wordt nu ingenomen door zijn jongere broer Constantijn, die getrouwd is met Laurentien Brinkhorst.
"

En als ze ook geen seksrelatie had met Bruinsma...? Had ze dan wel seks?
Clinton: "I did not have a sexual relationship with that woman, Monica Lewinsky"

Wat ik me nog steeds afvraag wie nou de beslissing heeft genomen? Is het de regering die vandaag in de ministerraad heeft besloten geen toestemmingswetsvoorstel in te dienen, omdat het in de maling is genomen door het paar? Of is het het paar dat heeft afgezien van troonopvolging?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #33 Gepost op: 10-10-2003, 22:38:39 »

Geef die Petra een paar suikerklontjes. Zo uit de blote hand*****

*****Sanne Wallis de Vries als Laurentien/Petra in Kopspijkers, vorig seizoen

Dadelijk denken ze nog dat ik dat verzonnen  heb ;D ;D ;D ;D

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 10-10-2003, 23:10:56 »
Deed ze leuk hé!
                                   ;)

Offline Gone

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 11-10-2003, 00:45:07 »
Wat ik me nog steeds afvraag wie nou de beslissing heeft genomen? Is het de regering die vandaag in de ministerraad heeft besloten geen toestemmingswetsvoorstel in te dienen, omdat het in de maling is genomen door het paar? Of is het het paar dat heeft afgezien van troonopvolging?

Tsja... JP zei vanmiddag in de persconferentie dat de regering het bsluit had genomen, maar volgens de brief die Friso aan JP heeft gestuurd staat dat de wens van Friso en Mabel is dat 'de Regering geen toestemmingswet voor ons huwelijk bij de Staten-Generaal indient' (brief is hier: http://www.regering.nl/Images/42_21754.pdf )
Ik denk dat de waarheid wie het besluit echt heeft genomen in het midden ligt. Friso heeft natuurlijk wel flink van zijn ma op zijn kloten gehad en ook van JP, hoewel die vanmiddag de schuld alweer op Kok af probeerde te wentelen.

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 11-10-2003, 01:28:34 »
Ik denk nu ook dat de waarheid in het midden ligt. Na nog een journaal, Netwerk en Nova gezien te hebben, is die vraag nog niet helemaal beantwoord. Balkenende zei dat het besluit vorige week al genomen was. Donderdag heeft Friso de brief aan hem verzonden en vrijdag maakt Balkenende het bekend.

In die brief staat dat de koningin ook was voorgelogen. Maar dat geloof ik niet helemaal.  ::) Als bekend zou worden dat de koningin wist van details, zou er een groot staatsrechtelijk probleem zijn. Ik vermoed dus dat Friso zijn moeder hiervoor wil behoeden en daarom schrijft dat hij zelf en het paar alles te verwijten valt.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #37 Gepost op: 11-10-2003, 10:11:56 »
Ik denk, dat Mabel sowieso kansloos was, om ooit koningin te (kunnen) worden.

Maar hier heeft de rvd en aivd behoorlijk gefaald. Als de screening goed was verlopen, had het Nederlandse volk volgens mij nooit met Mabel kennisgemaakt als zijnde de verloofde van Johan Friso. Dan was ze, voor het publiek althans, langs een ahterdeurtje ''afgevoerd''. Dan had voor de buitenwereld volgens mij nooit een relatie van welke aard dan ook bestaan.

Ik vond het al vreemd. Van Johan Friso werd jarenlang gezegd dat hij homosexueel was. Door het simpele gegeven, dat hij in het openbaar nooit werd gesignaleerd met een vrouw ''aan zijn zijde''.

Natuurlijk is dat een vooroordeel. Een man zonder partner is niet per definitie homosexueel, evenmin als hij zonder meer heterosexueel is.
Van zijn vader, Claus, werd ook jarenlang gesuggereerd dat hij eigenlijk een voorkeur voor mannen had, en dat hij om die reden jarenlang daaronder gebukt ging. Wat daarvan echt waar is, zullen we nooit te weten komen, van de RVD krijg je dat antwoord niet.

Toch hebben ''de bladen'', waarmee ik even gemakshalve de boulevardpers bedoel, jarenlang foto's gepubliceerd van iemand, waarvan zij beweerden dat het Claus was, die op dat moment homobar's bezocht. Ze kwamen evenwel niet verder dan vage opnames. Meerdere keren heeft de prins een kort geding aangespannen EN gewonnen tegen die pulpjournalisten. Die er echter niet rouwig om waren, want het te betalen bedrag woog niet op tegen de extra omzet die ze met hun edities behaalden toen ze moesten rectificeren. En juist dat vond ik het kwalijke ervan: of ze dat kort geding nu verloren of wonnen, er kwam extra geld in het laadje.

Van Johan Friso werd jarenlang eveneens beweerd dat hij homo was. Ineens was daar Mabel Wisse Smit. Leuke meid, ideale schoondochter, zo werd ze neergezet. Ook Johan Friso werd jarenlang belaagd door de pulp-bladen, ook hij werd ervan beticht (alsof het een misdaad is), dat hij homosexueel zou zijn. Toen Mabel ten tonele verscheen, verstomden ineens die geluiden, en werd ZIJ de nieuwe ''prooi''.

Ik heb al verschillende termen gebruikt voor deze vorm van schrijverij, de term ''riool-journalistiek'' is hier volgens mij het meeste op zijn plaats. De enige manier om dit te stoppen, is om deze bladen (ik noem weleens merknamen, maar doe dat nu dus niet) gewoon niet meer te kopen. Ze zullen dan eens moeten kijken, waar ze hun omzetverlies aan te wijten hebben, en misschien zullen de redacties eens tot de conclusie komen dat ze de manier waarop zij hun ''vak'' uitoefenen, eens grondig moeten wijzigen.

Hiermee zeg ik dus duidelijk niet, dat het de schuld is van deze bladen, dat Mabel nu geen ''reserve-koningin'' meer kan worden. Ik heb in het begin van dit berichtje gezegd: als ze vanaf het prille begin van haar relatie met Johan Friso 100% open kaart had gespeeld, dan hadden wij haar volgens mij nooit gekend, althans: niet als mogelijke koningin.

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #38 Gepost op: 11-10-2003, 16:27:10 »
Buitenlandse media berichten over 'Mabel-crisis'  11-10-2003

Buitenlandse media over Mabel-rel   

Het nieuws dat prins Johan Friso afziet van zijn recht op troonopvolging heeft de voorpagina's van de meeste buitenlandse kranten gehaald. Veel buitenlandse media berichten over een crisis in de Nederlandse monarchie nu Friso zijn "maffia-bruid" verkiest boven de troon.

De Britse krant The Independent schrijft dat het Nederlandse koninklijk huis in staat van beroering is. Het Duitse dagblad Die Welt stelt dat er een crisisstemming in het Nederlandse koningshuis heerst omdat het stel de premier heeft voorgelogen. Mabel Wisse Smit is volgens de krant een voormalige maffiabruid die dat stil probeerde te houden.

Volgens The Daily Telegraph geeft Friso de troon op voor een gangster-meisje. The Herald Tribune kopt dat de prins de troon opgeeft voor de liefde. De Spaanse krant El Pais noemt het een romantisch melodrama en meldt dat Johan Fiso zijn recht op troonsopvolging heeft opgegeven omdat er 'een politiek veto' is uitgesproken.

Romantisch
Het Nieuwsblad in België bezigt niet het woord crisis maar legt de nadruk op het romantische aspect: de keuze voor de liefde boven de troon. Volgens de krant wil heel Nederland maar één ding weten: of Mabel wel of niet het bed met de crimineel Klaas Bruinsma deelde.

De Argentijnse krant La Nacion bericht dat de zwager van Maxima Zorreguieta afstand doet van zijn recht op troonopvolging. De krant herinnert aan de problemen rond de parlementaire toestemminng voor het huwelijk van prins Willem Alexander met Maxima in 2001.

bron: nos.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 11-10-2003, 16:33:36 »
Maar hier heeft de rvd en aivd behoorlijk gefaald. Als de screening goed was verlopen, had het Nederlandse volk volgens mij nooit met Mabel kennisgemaakt als zijnde de verloofde van Johan Friso.
Het is nog maar de vraag of de AIVD gefaald heeft. Het is maar net welke opdracht de AIVD van de minister president heeft ontvangen. Als de opdracht luide: "Doe een beperkt onderzoek", dan wordt er alleen gekeken of iemand voorkomt in de dossiers van de politie etc. Strafblad en snelheidsboetes etc komen dan naar boven. Pas als de minister president vraagt om een uitgebreid onderzoek, mag de AIVD echt gaan spitten.

Tijdlijn Mabel (nosnieuws.nl)