Poll

Komt Mabel nog in aanmerking voor troonsopvolging

ja
6 (26.1%)
nee
17 (73.9%)

Totaal aantal stemmen: 21

Auteur Topic: Mabel Wisse Smit  (gelezen 12928 keer)

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Mabel Wisse Smit
« Gepost op: 4-10-2003, 13:26:44 »
Een krachtige nominale meting (let's count opinions). Uiteraard is het toegestaan Uw Mening toe te lichten!

Mabel in betere tijden.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2003, 13:49:21 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re:Mabel Wisse Smit
« Reactie #1 Gepost op: 4-10-2003, 13:54:05 »
Nee, dus.

Een simpel nee volstaat niet bij mij, dus ik motiveer mijn keuze. Op de eerste plaatst is de kans sowieso erg klein, dat zij koningin kan worden. De hele koninklijke familie, inclusief degenen die in troonsopvolging een stapje hoger staan dan Friso, zou weg moeten vallen, wil ze die positie al KUNNEN bereiken.

Maar dat is hier niet de vraag. Als Mabel Wisse Smit direct en volledig opening van zaken had gegeven, was er niets aan de hand geweest. Maar nu achtereenvolgens het ene detail goedgepraat wordt, en weer een nieuw detail boven tafel komt, kun je je afvragen: weet de RVD nu alles, of zijn er nog steeds dingen die van wezenlijk belang zijn?

Of iemand nu wel of niet het liefje is geweest van iemand met een minder fris verleden: och, dat is het punt niet. Maar kom je in een positie waarbij je de geliefde van iemand van het koninklijk huis wordt (ja, ook dat kan gebeuren), speel dan 100 procent open kaart, en gok er niet op dat sommige details nooit aan de oppervlakte kunnen komen.

Je kunt er vergif op innemen, dat het naar buiten komt, dat blijkt nu wel weer. Wat er waar is en wat niet, daar kun je alleen naar raden. Een leek zal daar nooit achterkomen.

Offline limone

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
« Reactie #2 Gepost op: 4-10-2003, 14:01:11 »
Ik ben het volkomen met Jos eens. Als Mabel inderdaad gelijk alles had gezegd, dan was er niets aan de hand geweest. Nu lijdt zij eronder, maar ook het koningshuis. Niet dat ik medelijden met haar heb hoor, want ze heeft het zelf over haar afgeroepen.

Een collega van mij vroeg me gisteren of ik die Charlie da Silva geloof in wat hij zei. Mijn antwoord daarop was stellig: 'ja, waarom niet!! Wat heeft hij nou te verliezen?' En daar blijf ik bij. Er schijnen zelfs foto's te zijn waarop Mabel met Klaas Bruinsma intiem opstaan. Ben benieuwd of dat ook naar buiten gebracht wordt.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 4-10-2003, 14:38:07 »
Als Mabel Wisse Smit direct en volledig opening van zaken had gegeven, was er niets aan de hand geweest.

Citaat
Als Mabel inderdaad gelijk alles had gezegd, dan was er niets aan de hand geweest.

Ik ben het niet met jullie eens. Je kunt niet het risico lopen dat je een koningin krijgt die met de grootste maffiabaas van Nederland naar bed is geweest (ook al zou ze dit netjes opgebiecht hebben).

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #4 Gepost op: 4-10-2003, 14:45:40 »
Wat kunnen Nederlanders zich toch zorgen maken om van die duffe dingen. Wat boeit dat nou? De kans dat zij troonopvolger word is nihil en btw is het helemaal geen belangrijke positie ten opzichte van het besturen van het land. Dus so what?

Het gaat er gewoon om dat iedereen die poppenkast prachtig vind, de Oranjes worden gewoon gezien als een soort Big Brotherfamilie, alsof het publiek bezit is. Ze worden er dan ook wel dik betaald voor. Bea zit op een mooie stoel volledig gefinancieerd van de belasting die een arme bijstandsvrouw heeft betaald.  :-\

Al was Mabel cancandanseres geweest, ik lig er niet van wakker, laten we aub met zijn allen die arme Mabel en Johan Friso met rust laten.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 4-10-2003, 15:06:23 »

... de Oranjes worden gewoon gezien als een soort Big Brotherfamilie, alsof het publiek bezit is.

Ik betaal belasting... dus zijn ze van mij! Daarnaast hebben de Oranjes weldegelijk een niet te onderschatten belang in de economie van dit land.

Ook voel ik er niets voor om ze met rust te laten. Ze hebben een representatieve functie (met andere woorden.. ze vertegenwoordigen Nederland in het buitenland) en dan vind ik dat ze aan kritiek onderhevig mogen zijn.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #6 Gepost op: 4-10-2003, 15:17:49 »
Ik betaal belasting... dus zijn ze van mij! Daarnaast hebben de Oranjes weldegelijk een niet te onderschatten belang in de economie van dit land.

Ook voel ik er niets voor om ze met rust te laten. Ze hebben een representatieve functie (met andere woorden.. ze vertegenwoordigen Nederland in het buitenland) en dan vind ik dat ze aan kritiek onderhevig mogen zijn.

Ja, ongewild. Zij hoeven niet een selectieprocedure door te gaan, maar zijn hier met hun geboorte mee 'gezegend' dat ze publiek bezit zijn en er is geen ontsnappen aan (zie prinses Irene).

Bij een afschaffing van het koningshuis is de Nederlandse Economie imo beter af. Volgens Quote 500 hebben zij een belachelijk hoog vermogen.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #7 Gepost op: 4-10-2003, 15:22:49 »
De kans, dat troonpretendent 1 tot en met 5 voortijdig van benedenaf de madeliefjes omhoog zal duwen, mag nagenoeg nihil worden genoemd. Dit is wat ik eerder schreef, en wat ook Chriz nu schrijft

Maar zou het doek voor mabel al niet gevallen zijn, op een moment dat zij openlijk toe had gegeven zelfs het bed te hebben gedeeld met Bruinsma? In DAT geval zou het volk haar volgens mij al hebben laten vallen.

We krijgen nooit meer een eerlijk verhaal te horen. Wat er ook naar voren wordt gebracht, de RVD zal het verhaal ontkennen, of naar eigen inzicht gekleurd naar buiten brengen.  Echt gelukkig ben ik er ook niet mee, dat er een kans is dat zij koningin wordt. Maar zeg nou zelf: hoe groot IS die kans nou eigenlijk?

Waar ik schrijf nr 1 t/m 5: Friso staat nu nog nummer 2, maar dient een stapje terug te doen, indien de kleine van Alex en Max er is, dus dan staat hij op 3.

Dus de kans is niet eens zo klein dat Friso troonopvolger wordt. Maar het gaat ook erom: hoe groot is de kans dat Willem-Alexander NIET ons nieuwe staatshoofd wordt? IS hij eenmaal staatshoofd, en hij valt weg, dan staat er nog steeds iemand tussen de troon en Friso in. En dat is de kleine onbekende, die in januari geboren gaat worden.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2003, 15:42:44 door bodejosm43 »

Offline Baziel

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
« Reactie #8 Gepost op: 4-10-2003, 15:53:12 »
Wat kunnen Nederlanders zich toch zorgen maken om van die duffe dingen. Wat boeit dat nou? De kans dat zij troonopvolger word is nihil en btw is het helemaal geen belangrijke positie ten opzichte van het besturen van het land. Dus so what? 
Ik ben hier volledig met Chriz.
Ik begrijp ook niet dat Nederlanders  ( en Belgen trouwens ook, hoor ) zo hypochriet kunnen zijn. Eerst staan ze die dame hartstochtelijk toe te juichen en is ze de max. Als dan even later blijkt dat ze in een ver verleden iets niet erg koosjer heeft gedaan( volgens de Pers, die dan beweert voor het volk te spreken, sic... ) starten ze gelijk een heksenjacht van jewelste om die dame, die ze een beetje eerder nog haast verafgoodden, op de figuurlijke brandstapel te brengen en publiekelijk te elimineren. Begrijpen wie kan ...
Terwijl haar enige "misdaad" was dat ze verliefd is geweest op een misdadiger met naam en reputatie...
Was ze verliefd geworden op een anoniem zakkenrollertje uit Coevorden of een derderangs brandkastkrakertje uit Roermond zou er waarschijnlijk geen haan naar gekraaid hebben...

Ik ben een fan van onze prins Laurent. Eveneens kanshebber van het elfde knoopsgat op het koningsschap, notoir hardrijder, berucht hondeliefhebber en rebels schopper tegen de heilige huisjes van het establishment.
Die verdacht wordt van een buitenechtelijke zoon te hebben met Wendy Van Wanten maar met Claire trouwt, zijn volks huwelijkfeest houdt in de Brusselse Marollen ( cfr de Jordaan in Amsterdam ) en zijn huwelijksmis laat voorgaan door een omstreden Franse priester annex motard annex drugsdelinquentenbegeleider.

Kijk, dat vindt ik nu een kerel met ballen aan zijn lijf. En als die dan weer eens geflitst wordt tegen 200 km / u op de snelweg ( wat ik overigens absoluut niet goedkeur ) ga ik niet roepen dat die Laurent maar eens snel moet ophoepelen.

Maar velen doen dat wel en zien de splinter in andermans oog en niet de balk in hun eigen oog...

En niets lijkt wat het is...

Offline Gone

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 4-10-2003, 16:07:06 »
Voor alle duidelijkheid: Mabel komt überhaupt niet in aanmerking voor troonsopvolging, simpelweg omdat zij geen Oranje van geboorte is, net zomin als Max zonder Lex nooit koningin kan worden.
De echte vraag lijkt me dan ook wat Friso gaat doen als het kabinet geen trouwwet wil maken op basis van het verleden van Mabel. Overigens is dit niet de eerste 'foute' waar ze mee omgaat, denk ook nog even aan die foute oplichter die nu nog vastzit op verdenking van verduistering:  Mohammed Sacirbey.

Wat zal Friso doen: afzien van troonopvolging of breken met Mabel?

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #10 Gepost op: 4-10-2003, 16:30:00 »
Mabel liegt dat ze barst.
Die bodygard en die ex-vrouw hebben een bijna identiek verhaal, ze komen elkaar nu nooit tegen, dus waarom zouden ze het verzinnen.
Ook die Neeltje Jacoba was wel erg beveiligd en die Charlie liep met zijn "blaffers" daar op die boot en dat moet je wel hebben gezien als je daar aan boord bent geweest.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 4-10-2003, 16:30:48 »

Bij een afschaffing van het koningshuis is de Nederlandse Economie imo beter af. Volgens Quote 500 hebben zij een belachelijk hoog vermogen.

Het belang voor de Nederlandse economie zit niet in het eigen vermogen van de Oranjes maar in de gevolgen van de staatsbezoeken die zij (met in hun gevolg altijd een grote delegatie van ondernemend Nederland) afleggen.

Daarnaast kun je je afvragen (als je het toch over hun belachelijk hoge eigen vermogen wil hebben) wat de kosten voor het alternatief zouden zijn.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #12 Gepost op: 4-10-2003, 20:28:48 »
Welke leden van het Koninklijk Huis ontvangen een uitkering van de staat en hoe hoog is die uitkering?
Op basis van de Grondwet en de Wet Financieel Statuut van het Koninklijk Huis (Wet van 22 november 1972 en van 2 juli 1980; Stb. 701 en Stb. 380) ontvangen momenteel vijf leden van het Koninklijk Huis een uitkering van de staat. Dat zijn de Koningin, Prins Willem-Alexander, Prinses Máxima, Prinses Juliana en Prins Bernhard. De uitkering die zij krijgen bestaat uit een component voor personeelskosten, een component voor overige kosten en een inkomensdeel. Voor 2004 zijn de uitkeringen als volgt begroot:

De Koningin   € 3.877.000
De Prins van Oranje   € 929.000
Prinses Máxima   € 820.000
Prinses Juliana   € 1.050.000
Prins Bernhard   € 637.000

Bron: de internetsite van het koninklijk huis. Nu ken ik daar toevallig wat mensen, die hebben mij deze strikt geheime informatie welwillend toegestopt.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #13 Gepost op: 4-10-2003, 21:29:23 »
het kan mij eigenlijk helemaal niks schelen....wat een ophef.
lang leve de republiek...  ;D :-\

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 4-10-2003, 21:45:25 »
en het geroddel gaat verder, van mij mag het weleens afgelopen zijn.

'Lijfwacht Charlie overdreef over Mabel'  04-10-2003

Geurt Roos, een voormalige lijfwacht van Klaas Bruinsma, trekt de uitlatingen van zijn vroegere collega Charlie da Silva over de relatie van de topcrimineel met Mabel Wisse Smit in twijfel. "Ik denk dat Charlie heel veel fantasie heeft. Charlie verlangt te veel naar zijn oude leven", zei hij in het Radio-1 Journaal.

Geurt Roos was net als Da Silva in de jaren 1988-1990 lijfwacht van Bruinsma. Da Silva had in het televisieprogramma van Peter R. de Vries beweerd dat de topcrimineel en de aanstaande bruid van prins Johan Friso in die tijd een liefdesrelatie hadden. Volgens Da Silva was Bruinsma gek op haar en was zij de enige vrouw die aan boord van zijn schip mocht komen.

In en brief aan De Vries gaf Wisse Smit zelf toe enkele keren op Bruinsma's privéjacht Neeltje Jacoba te zijn geweest en op het schip ook de nacht te hebben doorgebracht.

Naïef
Ex-lijfwacht Geurt Roos stelde echter dat hij zich Mabel slechts vaag kon herinneren. "Er staat me wel iets van bij, maar ik heb zo veel meisjes en vrouwen de revue zien passeren. Klaas had veel relaties."

Hij betwijfelt ook of Wisse Smit iets wist van de criminele activiteiten die er plaatvonden aan boord van de Neeltje Jacoba, het schip waar Wisse Smit en Bruinsma elkaar volgens Da Silva ontmoetten.

"Er waren vrouwen die zo naïef waren. Klaas hield van opvallen, maar hij kon ook heel onopvallend zijn. Mabel was nog heel jong, ze was een kind, Klaas was een door de wol geverfde leeuw", aldus Roos. Bij zaken werd nooit een vrouw toegelaten, stelde de voormalige lijfwacht.

Drol
Roos noemde Charlie de Silva "een drol" in het Radio-1 journaal. "Ik schaam me voor Klaas. Hij kon niet eens op zijn eigen paard komen. Daar had hij hulp bij nodig." Da Silva zette "op het laatst" de deur open voor de CID. "Charlie's doel was Klaas ten val te brengen."

De voormalig lijfwacht van Bruinsma zei ook te weten dat Bruinsma een relatie had gehad met een ex-vriendin van kroonprins Willem-Alexander. "Ik weet niet meer welke, maar het was een ex van Willem-Alexander"". 

op nos.nl stond dat
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 5-10-2003, 00:48:30 »
Ik ben het niet met jullie eens. Je kunt niet het risico lopen dat je een koningin krijgt die met de grootste maffiabaas van Nederland naar bed is geweest (ook al zou ze dit netjes opgebiecht hebben).
Wat voor risico lopen we dan precies?

Zonder het belang te onderkennen van het ned. koningshuis, maakt het me niets uit hoevaak Mabel Wisse Smit naar bed is geweest met Klaas Bruinsma. Ze was nog jong, wild en onbezonnen ed.
Dat ze daar nu mss een beetje over gejokt heeft is natuurlijk niet goed, maar wel begrijpelijk. Ze heeft nu even de pech dat Peterr de Vries weer eens iets te ijverig in de weer is geweest.

Ze is niet Duits, heeft geen vader die minister was in een fout regime, tel je zegeningen!

Het huwelijk met behoud van troonopvolging enz. heeft mijn zegen iig. Of ze daar wat aan hebben is een 2e, ben bang van niet.

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 5-10-2003, 08:23:56 »
Mabel schijnt op mijn school gezeten te hebben...  ::)

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 5-10-2003, 13:39:32 »
kunnen ze daar goed liegen op jouw school?

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 5-10-2003, 13:50:10 »
Ik vraag me af: wat voor een waarde de uitspraken hebben van zo'n crimineel?
Hij gaat er prat op wat hij in het verleden allemaal heeft uitgespookt.(en misschien nu nog doet)
Hij kan wel zoveel roepen!!!!
Straks is Beatrix er ook nog op de koffie geweest!
                                                                                   ;D

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #19 Gepost op: 5-10-2003, 14:02:40 »
Het is natuurlijk niet verkeerd om even de achtergronden van een toekomstig lid van het koninklijk huis na te trekken. Maar dit hadden ze in het diepste geheim moeten doen. Nu gaan ''de bladen'' ermee aan de haal, en zullen ze over de rug van anderen opnieuw record-omzetten halen. Gaat het niet over een kruiskopschroefjescamera, dan gaat het wel over een jeugdzonde. Heeft de RVD na al die tijd nog niets geleerd? Eef Brouwers, die eerst het journaal presenteerde, en daarna geacht werd tegen een vorstelijk salaris alles te ontkennen wat er over het koningshuis werd gezegd en geschreven. Ze hebben dus een opvolger. Het NOS-journaal is dus een aardige kweekvijver voor die baan gebleken.

Lekker ranzig, allemaal. Maar zo gaan ''de bladen'' al ruim een kwart eeuw te werk. Het maakt niet uit wat ze schrijven, als ze hun pulp maar in grote hoeveelheden kunnen verkopen.