ligt het aan mij als ik het probleem niet snap
Niet helemaal hoor.
Bij ons is het zo, dat je na gedane arbeid gewoon naar huis mag. Ze willen daar verandering in aanbrengen, maar dat is nu nog niet aan de orde.
Ik heb werk voor ongeveer 6 uur (bezorgwerk, sorteren van de post komt daar nog bij, dus gemiddeld een gewone werkdag.)
Nu zou ik tussendoor met mijn fiets (spartamet) voor een reparatie kunnen gaan, en daar hadden ze op het werk rekening mee gehouden, door een blok post van mij af te nemen.
Nu bleek die man woensdagmiddag helemaal niet thuis te zijn, en dat hoorde ik pas vanmiddag toen ik hem opbelde om te zeggen dat ik eraan kwam.
Ik voel me schuldig, omdat iemand die al een grote blok post had bezorgd, nu eigenlijk onnodig een deel van mijn werk heeft gedaan. Maar ik hoorde dat van die misgelopen afspraak dus pas op een moment dat die post al was bezorgd.
Lastig uit te leggen (bij een kantoorbaan zou het misschien wat duidelijker zijn, denk ik: gewoon twee uurtjes weg).....
Ik heb er al een oplossing voor bedacht intussen: een deel van de route van die collega overnemen, wanneer het zo uitkomt.