Auteur Topic: Waar heeft de doorsnee forummer behoefte aan?  (gelezen 4687 keer)

Offline Avron

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Waar heeft de doorsnee forummer behoefte aan?
« Gepost op: 1-09-2003, 18:37:59 »
Zet in dit topic waar je behoefte aan hebt maar geen zin hebt om zelf te starten. Een quiz, een spel. Wat dan ook, plaats het hier.
Toch bedankt!

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar heeft de doorsnee forummer behoefte aan?
« Reactie #1 Gepost op: 1-09-2003, 18:42:03 »
Ik heb behoefte aan minder van zulke topics over spelletjes/shows/quizzen/detectives. Het is nu veel te onoverzichtelijk naar mijn mening...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #2 Gepost op: 1-09-2003, 18:47:48 »
Een apart spelletjes-forum zodat het weer overzichtelijk wordt...

en waar ik verder nog behoefte aan heb?  :-X
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 1-09-2003, 19:00:29 »
Daar pleit ik ook voor omdat sommige mensen al die shows en quizzen erg leuk vinden en anderen niet.
Toch bedankt!

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #4 Gepost op: 1-09-2003, 19:05:07 »
Ik sluit me aan bij Annuh en Daan

Met spelletjes/quizen/wedstrijden is niets mis. Het grootste probleem is denk ik het halverwege veranderen van spelregels. Gevolg: mensen haken af omdat ze er niets meer van begrijpen. Start je een spel, zorg er dan voor dat je alles goed hebt doordacht. Halverwege een spel laten voor wat het is, en maar gewoon iets nieuws beginnen, dat na korte tijd ook weer vastloopt, daar heeft niemand wat aan. Een voorbeeld: de WIDM-soap. Op een gegeven ogenblik komt er een WIDM-soap II, omdat deel I ergens op pagina 3 ofzo terechtgekomen is, vervolgens verschijnt er een mee-schrijfverhaal, waar ook enkele keren op is gereageerd, maar waar nu niemand meer naar omkijkt.

Wat is wil zeggen, is eigenlijk heel simpel: er is niets tegen welk leuk initiatief dan ook, maar als je ergens aan begint, maar het dan ook af. Kijk naar MoBro, kijk naar CMC, dat zijn goed doordachte projekten, die door de strakke ''regie'' van Chriz ook goed blijven lopen

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 1-09-2003, 19:08:06 »
Bedankt Jos. Kun je er niet gelijk mijn naam erbij zetten?
Toch bedankt!

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #6 Gepost op: 1-09-2003, 19:22:03 »
Ik heb behoefte aan:

Een overzichtelijk forum én meer vrije tijd!
Life's a riddle, keep answering the questions...

maapie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 1-09-2003, 19:23:39 »
dit begint op het "a midsummer night dream: ik verlang naar" topic te lijken..

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #8 Gepost op: 1-09-2003, 19:27:38 »
Je moet je niet tekort gedaan voelen, als ik zeg dat Mobro en CMC goed lopen en andere quizen/spellen/wedstrijden niet, of minder goed. Want het is zeker niet persoonlijk bedoeld, AVRON. CMC is iets, dat loopt geloof ik al vanuit vorig seizoen, en beide initiatieven hebben een apart forum gekregen, voor zover ik dat kan beoordelen (wil niet zeggen dat het zo is) omdat er een goed doordacht plan achter zit.

De Zwakste Schakel is op zich ook een leuk initiatief, alleen: het is al een paar keer vastgelopen, net als die 20-vragen-quiz van Chriz overigens. Die was oorspronkelijk als eenmalig initiatief begonnen, het enige dat ik eraan heb toegevoegd, zonder ook maar een enkele spelregel te veranderen, is dat ik Chriz heb gevraagd of hij het leuk vond als ik als winnaar van die quiz een volgende ronde zou maken. Dit werd door Chriz met instemming begroet, en dus heb ik 20 nieuwe vragen gemaakt, maar het is en blijft het initiatief van Chriz.

Natuurlijk: andere dingen begonnen leuk, maar zoals ik al zei: door tussentijds te sleutelen aan de spelregels, jaag je mensen weg. Stel vantevoren duidelijke spelregels op, maak duidelijk dat de deelnemers zich daaraan moeten houden, en dat het spel zonder ze verder gaat als ze zich er niet aan houden. Dat schept duidelijkheid.

Ben nou niet teleurgesteld als ik zeg waarom iets in mijn ogen niet goed loopt. Ik kijk ook naar mijzelf, namelijk. Kijk naar de foto-wedstrijd: Ik heb mensen zeer duidelijk uitgelegd wat ik NIET wil: dat zijn gemonteerde foto's. Ik heb ook duidelijk gemaakt waarom ik dat niet eerlijk zou vinden: omdat mensen die niet zo handig zijn met foto-bewerkingsprogramma's, hierdoor minder kans maken.

Wat zie ik als inzending verschijnen? Foto's die via een bewerkingsprogramma zijn voorzien van het mol-logo. Ik vraag me dan af: lezen de mensen nou met opzet verkeerd? Of staat er ergens iets niet goed uitgelegd?

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 1-09-2003, 19:27:50 »
Je hebt gelijk Jos en sorry dat ik zo uitviel. Ik baal zelf ook van de afmeldingen van iedereen.

Maapie..
In dit topic wil ik graag weten waar je behoefte aan hebt op dit forum, wat voor topic met wat erin
« Laatst bewerkt op: 1-09-2003, 19:31:22 door Avron »
Toch bedankt!

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #10 Gepost op: 1-09-2003, 19:35:01 »
Staat er dus al, Avron, ik heb het alleen een beetje uitgebreid toegelicht waaróm! Forum voor spellen/quizen en wedstrijden, dus. Voeg daar die tests ook maar aan toe, die was ik zojuist vergeten.

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #11 Gepost op: 1-09-2003, 19:37:28 »
Ik sluit me helemaal bij jullie aan(hopelijk compu ook)

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 1-09-2003, 19:39:20 »
Ja en eigen spelletjes forum zou best handig zijn!!! Want dan kunnen al die spelletjes uit de huiskamer daarheen en dan komt er weer wat oude troep boven waar we mee verder kunnen gaan.
Toch bedankt!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #13 Gepost op: 1-09-2003, 19:50:18 »
Niet zo heel veel spelletjes door elkaar heen. Er lopen er al zo veel momenteel, voor elk spelletje moet je goed de tijd nemen en niet zomaar neerzetten, anders krijg je dus dat je halverwege de spelregels moet veranderen en niemand door de spelletjes nog de spelregels zit, om maar eens een spreekwoord door elkaar te gooien.

En ook zou ik graag willen dat mensen dit als raad zagen en niet als kritiek.

Iets heel anders:
Ik heb ergens ook wel behoefte aan om te weten wat er over onze kupkes heen allemaal gebeurt. De hele crew/brainstormsessies belooft ons allemaal geweldig veel leuke nieuwe dingen, maar laten geen woord los van wat. (Ja, er komt een nieuwe expeditierobinson-site okee! Maar wat zijn de andere grote geheime plannen). Als je dit forum wil laten teren op de Huiskamer en in mindere mate 'CMC' en 'Mobro' dan vind ik het niet vreemd dat het aantal bezoekers afneemt.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #14 Gepost op: 1-09-2003, 19:53:35 »
Ja en eigen spelletjes forum zou best handig zijn!!! Want dan kunnen al die spelletjes uit de huiskamer daarheen en dan komt er weer wat oude troep boven waar we mee verder kunnen gaan.

Zullen we daar dan ook maar een apart forum voor bedenken, Avron? Het oude troep-forum, die naam heb jij er dus voor bedacht. Het zou nu dus inderdaad wel een goed moment zijn om de huiskamer eens af te stoffen, vlak voor de overstap naar Expeditie Robinson. Dit is dus ook beslist geen kritiek op de crew, het blijkt de wens te zijn van de doorsnee-forummer, tenminste: de regelmatig langs komende doorsnee forummer.
« Laatst bewerkt op: 1-09-2003, 20:01:18 door bodejosm43 »

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 1-09-2003, 20:17:30 »

En ook zou ik graag willen dat mensen dit als raad zagen en niet als kritiek.

Ik heb mijn verontschuldigingen al aangeboden >:(
Toch bedankt!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #16 Gepost op: 1-09-2003, 21:10:55 »
Iets heel anders:
Ik heb ergens ook wel behoefte aan om te weten wat er over onze kupkes heen allemaal gebeurt. De hele crew/brainstormsessies belooft ons allemaal geweldig veel leuke nieuwe dingen, maar laten geen woord los van wat. (Ja, er komt een nieuwe expeditierobinson-site okee! Maar wat zijn de andere grote geheime plannen). Als je dit forum wil laten teren op de Huiskamer en in mindere mate 'CMC' en 'Mobro' dan vind ik het niet vreemd dat het aantal bezoekers afneemt.

Hierin ben ik er mee eens. Ik weet (van VOORDAT ik "vip" werd) wel iets, maar ik snap de frustratie als er in het geheim dingen gebeuren waar niemand iets van af weet.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 1-09-2003, 23:25:08 »
Ik heb behoefte aan een nieuwe WIDM serie en een flinke dosis achtbanen!! :) :) ;D 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #18 Gepost op: 2-09-2003, 08:24:11 »
IK heb behoefte aan minder slotjes en een onzintopic >:(

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #19 Gepost op: 2-09-2003, 10:01:39 »
Wil je nu wel of niet een onzintopic, D*A*A*N? Nee hoor, ik ben het met je eens, ik denk dat de halve huiskamer naar dat topic zou kunnen verhuizen, ware het niet dat Malcolm het net geopende onzintopic op slot heeft gezet (contradicti in terminis: en terecht..... ::) Dit is dus precies wat ik in juni bedoelde te zeggen.

Maar ik heb zo het idee, dat dit "doorsnee forummer-topic" door Avron nou net niet bedoeld was om erin te schrijven wat we nu hebben gedaan. ::)
« Laatst bewerkt op: 2-09-2003, 10:04:57 door bodejosm43 »