Je moet je niet tekort gedaan voelen, als ik zeg dat Mobro en CMC goed lopen en andere quizen/spellen/wedstrijden niet, of minder goed. Want het is zeker niet persoonlijk bedoeld, AVRON. CMC is iets, dat loopt geloof ik al vanuit vorig seizoen, en beide initiatieven hebben een apart forum gekregen, voor zover ik dat kan beoordelen (wil niet zeggen dat het zo is) omdat er een goed doordacht plan achter zit.
De Zwakste Schakel is op zich ook een leuk initiatief, alleen: het is al een paar keer vastgelopen, net als die 20-vragen-quiz van Chriz overigens. Die was oorspronkelijk als eenmalig initiatief begonnen, het enige dat ik eraan heb toegevoegd, zonder ook maar een enkele spelregel te veranderen, is dat ik Chriz heb gevraagd of hij het leuk vond als ik als winnaar van die quiz een volgende ronde zou maken. Dit werd door Chriz met instemming begroet, en dus heb ik 20 nieuwe vragen gemaakt, maar het is en blijft het initiatief van Chriz.
Natuurlijk: andere dingen begonnen leuk, maar zoals ik al zei: door tussentijds te sleutelen aan de spelregels, jaag je mensen weg. Stel vantevoren duidelijke spelregels op, maak duidelijk dat de deelnemers zich daaraan moeten houden, en dat het spel zonder ze verder gaat als ze zich er niet aan houden. Dat schept duidelijkheid.
Ben nou niet teleurgesteld als ik zeg waarom iets in mijn ogen niet goed loopt. Ik kijk ook naar mijzelf, namelijk. Kijk naar de foto-wedstrijd: Ik heb mensen zeer duidelijk uitgelegd wat ik NIET wil: dat zijn gemonteerde foto's. Ik heb ook duidelijk gemaakt waarom ik dat niet eerlijk zou vinden: omdat mensen die niet zo handig zijn met foto-bewerkingsprogramma's, hierdoor minder kans maken.
Wat zie ik als inzending verschijnen? Foto's die via een bewerkingsprogramma zijn voorzien van het mol-logo. Ik vraag me dan af: lezen de mensen nou met opzet verkeerd? Of staat er ergens iets niet goed uitgelegd?