Auteur Topic: Waar heeft de doorsnee forummer behoefte aan?  (gelezen 4685 keer)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Waar heeft de doorsnee forummer behoefte aan?
« Reactie #20 Gepost op: 2-09-2003, 10:08:59 »
laat het een ideentopic zijn en geen zeurtopic....  ;)  :-X

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #21 Gepost op: 2-09-2003, 10:36:19 »
Vier woorden: mee eens!

Offline Avron

• Forumlid
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #22 Gepost op: 2-09-2003, 19:14:26 »
Ja dat bedoelde ik te zeggen Cora. Een ideeën topic. Wat vind je leuk? Wat mis je op het forum. Zo ontstaan er geen quizzen of shows waar niemand behoefte aan heeft.
Toch bedankt!

Offline Icarus

• Forumlid
  • Nemo-anemic nonplus
« Reactie #23 Gepost op: 2-09-2003, 20:44:56 »
Ik zou graag willen weten wie of wat een doorsnee forummer is ?  ;D

Deze doorsnee-ummer  zou graag meer fantasie/ creativiteits topics zien (ook de interactieve), zoals e.g. ´Opvallende nieuwsberichten´ danwel forumtopics waarin gediscusiëerd /van mening gewisseld kan worden over wat serieuzere zaken.
Consciously courageous, conscientiously haughty,  scientifically omnivorous, nomothetically naughty

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #24 Gepost op: 4-09-2003, 18:34:22 »
wow icarus, we hebben hier welgeteld 1 zon topic gehad, chocolade slaven en daar kwamen heel zinvolle discussie s uit voort. Ik zelf vind dat soort zaken en de actualiteit van de dag ( vooral de achtergrond erbij) erg intressant maar lees daar hier te weinig over.

Dus als iets mag zeggen wat ik hier mis, :
-boek, film, theater, concert tips
- actualiteitsbesprekingen

Wat ik teveel zie:
- GSm topics( en wat zijn GSM topics, zaken die ook via sms aan elkaar kunnen worden gezegd, vaak voor 1 andere user of een select groepje bedoeld)
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #25 Gepost op: 4-09-2003, 18:44:57 »
Wat ik mis/ graag zou willen zien op dit forum:

Serieuse topics zoals over politieke partijen tijdens verkiezingen of zoiets. Inderdaad zoals mollemans ook zij over actuele dingen zoals bijv. "legale mediwiet" en zo voorts...

Wat ik verder graag zou willen zien is meer doordachte berichtjes. In plaats van die ook alweer eerder genoemde SMS-berichtjes.

Wat ik zou willen missen is de onoverzichtelijkheid. Niet dat elk topic mij niet boeit, maar er zijn naar mijn mening gewoon teveel onderwerpen. Je moet ze soms op pagina 4 zoeken terwijl er 2 dagen geleden nog op gereageerd is.

Verder niet echt veel.
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 4-09-2003, 18:54:22 »
Dus meer topics over actualiteiten en minder onzintopics
Toch bedankt!

maapie

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 4-09-2003, 20:05:22 »
mm heel leuk voor jullie, maar ik ben 13 en ik heb echt geen zin om, op m'n vrije middagje net voordat ik m'n berg huiswerk moet maken [ wat hebben wij middelbare scholieren het toch zwaar  :P :P], stevige, lange, goed doordachte berichten te lezen....
[size=0]
Als jullie dat gaan doen... danne... dan moet ik gaan zeggen dat ik niet zo vlug meer www.wieisdemol.com zal intypen....[/size]

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #28 Gepost op: 4-09-2003, 20:11:08 »
Ach, er zijn genoeg mensen die fijn vinden om "onzinposts" te zetten, dus als we die gaan verbannen zullen meer mensen dat idee krijgen.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 4-09-2003, 20:29:10 »
toch weer tegenstemmen. Maar ik wil graag gerichte ideeën
Toch bedankt!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #30 Gepost op: 4-09-2003, 21:43:31 »
Ik heb ook wel behoefte aan meer discussie maar dat betekent niet gelijk dat ik vind dat we topics moeten gaan opzetten als 'Wat vind jij van abortus: ethisch verantwoord of niet?' of bv. over het zogenoemde 'legale mediwiet', een tijdje terug hadden we (vond ik) een interessante discussie of een volgende molserie wel/niet Woestijnvis en Avro moesten samenwerken. Helaas is dit een beetje doodgebloed omdat een enkeling het nodig vond om op te merken dat wij hiermee offtopic gingen. (van een topic dat anders doodbloedde en dat gebeurde ook nadat wij de discussie staakten). 

Maar voor de rest mensen: Jullie zijn natuurlijk vrij om te posten hier om te posten wat je wilt. Als iemand hier zegt dat ie een discussie wil over 'mediwiet' Niemand houd je tegen. Een beter forum begint bij jezelf.

@Mollemans: Een concerttopic een bibliotheektopic en een filmtopic zijn er al. Misschien kun je ze zelf weer onder het stof vandaan halen?

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #31 Gepost op: 5-09-2003, 19:01:36 »
Ik weet dat die er zijn, Chriz..

maar gezien de snelheid waarmee die verdwenen zijn, geeft aan dat er weinig mensen interesse in hadden/hebben en dat is de werking van de huiskamer, zoals ie nu is.

Ik las de bedoeling van dit topic meer als waar hebben we behoefte aan, om op een overzichtelijke manier gepresenteerd te krijgen en wat laten we op de manier van de huiskamer ( door nieuwe posts komt iets weer bovendrijven) werken.

Dus als er bv 50 users behoefte zouden hebben aan een nieuws topic dat er dan misschien een plek daarvoor komt, los van evt een huiskamer.

Ik las dat als bedoeling van dit topic, dit staat geheel los van of de crew al of niet daar iets mee doet, maar het geeft wel een signaal af.  :D

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #32 Gepost op: 5-09-2003, 21:19:33 »
Het geeft inderdaad een signaal af, nu de site zo'n beetje is overgezet naar realitynet.nl is het misschien ook handig om te kijken welke topics naar een soort ''schaduw-huiskamer'' zouden kunnen verhuizen. Een forum dus, waar ze wel kunnen worden geraadpleegd, maar waar er niet meer op kan worden gereageerd.

Zo voorkom je dat topics waarvan niemand het bestaan meer wist, naar voren worden gehaald. Er kunnen nog best interessante dingen tussen zitten, maar een volledig gevoerde discussie bijvoorbeeld, die eigenlijk alleen betrekking heeft op de beginperiode van deze site, voor mij mag daar meteen een slotje op. Maar misschien denkt een ander daar weer anders over.

Ik weet niet hoeveel moeite het kost om enige structuur in de huiskamer aan te brengen, hoeveel geheugenruimte dat bijvoorbeeld kost. Dan heb je alles bij elkaar: alle spelletjes/quizzen, alle tests, boek-/film-cd-besprekingen staan bij elkaar.

Natuurlijk zijn er mensen die topics leuk vinden zoals de woordslang, associatie string, en dergelijke. En ook  de Bar de Molshoop, de SMORG horen een eigen plaatsje te houden. Dat zijn nu net van die topics, waar het niet erg is als je volledig offtopic gaat, want wat kan er nou ontopic zijn aan zoiets als de SMORG (om maar een leuk topic te noemen).

Nou, zet die bij elkaar, en zorg ervoor dat niet gaat gebeuren wat op de AVRO-site is gebeurd: daar waren oorspronkelijk vier of vijf aparte fora, maar omdat iedereen maar raak postte, werd het al gauw 1 grote onoverzichtelijke brij. Dat komt gewoon omdat mensen niet KUNNEN lezen, dan wel gewoon niet WILLEN lezen.

Voor alles zou in principe plaats moeten zijn, maar wat zou er mis zijn met enige structuur, zodat iedereen zijn favoriete genre topics makkelijk terug kan vinden?

Het is slechts een suggestie, net zoals de andere ideeën in dit topic niet meer dan een suggestie kunnen zijn. Ik hoop dat op deze manier forummers die zich al een hele tijd niet meer hebben laten zien op het forum, toch weer eens een kijkje komen nemen.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #33 Gepost op: 6-09-2003, 12:21:09 »
Jos, we mogen niet vergeten dat users hier voornamelijk kwamen voor de tv serie en aangezien er nu geheel geen serie draait, is het niet meer dan logisch dat er een groot percentage afvallers is. 

Het zou heel mooi zijn als je met een paar aanpassingen meer bezoekers kunt krijgen, maar meer bezoekers, betkent ook meer posts, mer kans op vervuiling, meer werk voor moderators, etc etc..

Ik zelf vind dit topic een mooi voorbeeld, de bedoeling is prima, maar er is veel te weinig animo voor, op deze manier heb ik van slechts een handjevol users gehoord wat zij willen met het forum.(toch een gemiste kans van inspraak, denk ik dan en zo zijn we weer terug bij politiek-besprekingen, iets wat ik hier node mis) :-X.

Ik snap wel dat een schoolgaande user andere zaken wil zien, maar dat mag van mij ook. We streven naar een plek waar vele mensen zich thuis kunnen voelen op de Virtuele wandelweg en dat doet de crew, maar dat gaat niet zonder users, dus geef aan wat je wilt, denkt, voelt en wie weet???? ::)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #34 Gepost op: 6-09-2003, 20:56:37 »
Juist opgemerkt Mollemans, maar dat gaat veranderen als ER eenmaal loopt. Nu er geen actuele molserie is/was, ligt voorlopig de nadruk op de huiskamer, afgezien van de aparte forums die altijd al apart hebben gedraaid.

Meer struktuur kan ook betekenen dat de moderators uiteindelijk minder naar de site hoeven om te kijken.

Ik kan in 1 regel zeggen wat ik eerder heb aangegeven: met enige struktuur kan volgens mij niet veel mis zijn. Je ziet wat er op de officiele AVRO-site is gebeurd: door het volstrekt niet ingrijpen daar, zijn de vier of vijf forums samengesmolten tot 1 grote brij, waar op het laatst geen serieus bericht meer te vinden was.

ik weet dus niet hoe het technisch in elkaar zit, het aanmaken van zeg maar enkele subforums. Het zou in mijn ogen echter overzichtelijker erop worden. En ook herkenbaarder.

Maar het klopt natuurlijk, dat je met meer aktieve gebruikers, ook meer mensen binnenhaalt, die geen boodschap hebben aan wat voor struktuur dan ook, en gewoon de berichten plaatsen waar het hen het beste uitkomt. Dat moet vanaf het begin goed worden geregeld, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.

Laat ik duidelijk zijn: we kunnen uren zoeken naar een definitie van onzintopics, maar we zullen er niet uitkomen, wat voor de een onzin is, is dat voor de ander absoluut niet.

Wat ik dus zoek op het forum? Meer struktuur.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2003, 20:58:20 door bodejosm43 »

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #35 Gepost op: 28-10-2003, 10:56:59 »
ik wil toch nog even dit topic omhoogroepen om te kijken of mensen nog ideeen of tips hebben voor Realitynet.  :)
ik zou zeggen, reageer!

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 28-10-2003, 21:25:20 »
wow icarus, we hebben hier welgeteld 1 zon topic gehad, chocolade slaven en daar kwamen heel zinvolle discussie s uit voort.

Welgeteld?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”