Het geeft inderdaad een signaal af, nu de site zo'n beetje is overgezet naar realitynet.nl is het misschien ook handig om te kijken welke topics naar een soort ''schaduw-huiskamer'' zouden kunnen verhuizen. Een forum dus, waar ze wel kunnen worden geraadpleegd, maar waar er niet meer op kan worden gereageerd.
Zo voorkom je dat topics waarvan niemand het bestaan meer wist, naar voren worden gehaald. Er kunnen nog best interessante dingen tussen zitten, maar een volledig gevoerde discussie bijvoorbeeld, die eigenlijk alleen betrekking heeft op de beginperiode van deze site, voor mij mag daar meteen een slotje op. Maar misschien denkt een ander daar weer anders over.
Ik weet niet hoeveel moeite het kost om enige structuur in de huiskamer aan te brengen, hoeveel geheugenruimte dat bijvoorbeeld kost. Dan heb je alles bij elkaar: alle spelletjes/quizzen, alle tests, boek-/film-cd-besprekingen staan bij elkaar.
Natuurlijk zijn er mensen die topics leuk vinden zoals de woordslang, associatie string, en dergelijke. En ook de Bar de Molshoop, de SMORG horen een eigen plaatsje te houden. Dat zijn nu net van die topics, waar het niet erg is als je volledig offtopic gaat, want wat kan er nou ontopic zijn aan zoiets als de SMORG (om maar een leuk topic te noemen).
Nou, zet die bij elkaar, en zorg ervoor dat niet gaat gebeuren wat op de AVRO-site is gebeurd: daar waren oorspronkelijk vier of vijf aparte fora, maar omdat iedereen maar raak postte, werd het al gauw 1 grote onoverzichtelijke brij. Dat komt gewoon omdat mensen niet KUNNEN lezen, dan wel gewoon niet WILLEN lezen.
Voor alles zou in principe plaats moeten zijn, maar wat zou er mis zijn met enige structuur, zodat iedereen zijn favoriete genre topics makkelijk terug kan vinden?
Het is slechts een suggestie, net zoals de andere ideeën in dit topic niet meer dan een suggestie kunnen zijn. Ik hoop dat op deze manier forummers die zich al een hele tijd niet meer hebben laten zien op het forum, toch weer eens een kijkje komen nemen.