Poll

Indien belangstelling: welke zondag?

7  maart
0 (0%)
14 maart
2 (22.2%)
21 maart
4 (44.4%)
28 maart
0 (0%)
4 april
2 (22.2%)
11 april
1 (11.1%)

Totaal aantal stemmen: 8

Auteur Topic: Oriëntatietocht maart of april 2004  (gelezen 3523 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Oriëntatietocht maart of april 2004
« Gepost op: 26-08-2003, 22:29:42 »
Mensen, eigenlijk wilde ik hier geen apart topic voor openen, maar het is misschien dan toch handiger dat wel te doen. Aktiviteiten plannen voor een grotere groep: ik heb het een paar keer gedaan, het vergt wel ontzettend veel tijd. Een reunie, bijvoorbeeld, kostte mij driekwart jaar, terwijl ik eerst dacht dat in 3 of 4 maanden rond te hebben.

Ik kan hier in het kort alvast aangeven wat ik van plan ben, en waar ik dat wil gaan doen, en vooral ook: wanneer. Ik heb dus de ervaring om aktiviteiten voor een wat grotere groep lang vantevoren te plannen. En dat doe ik nu dus ook.

Ik richt me voor de periode op maart/april 2004, lokatie: Den Bosch. Die stad is gemakkelijk vanuit alle uithoeken te bereiken, en het is handiger om daar dan iets af te spreken, in plaats van in Middelburg, Maastricht, Groningen of Den Helder.

Wat ben ik van plan? Zoals de titel van dit topic al zegt: een oriëntatietocht. Ik heb er in het verleden een paar georganiseerd, en ik kan dus uit eigen ervaring zeggen dat het heel wat bloed, zweet en tranen kost om dit voor enkele tientallen personen te doen. Het is een stuk lastiger dan bijvoorbeeld een reunie, maar het is leuk om zoiets voor anderen op poten te zetten.

Oorspronkelijk was ik dit in het najaar van plan, maar ik vind het gewoon nu al te kort dag. September is te vroeg, oktober: dan hebben veel mensen herfstvakantie, en dan zitten de voorbereidingen voor de feestdagen er alweer tussen.

Ik ben van plan om met groepjes van 3 personen te gaan werken, en dan 10 tot 12 groepjes te kunnen samenstellen. Gezien de uiteenlopende samenstelling van leeftijden, lijkt het me handig om mij een paar dingen van jezelf te laten weten. Dat hoeft nu nog niet, geef alleen maar even aan of er belangstelling is. Vandaar ook dat ik de periode al heb doorgegeven: maart/april 2004.
« Laatst bewerkt op: 29-08-2003, 20:25:34 door bodejosm43 »

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oriëntatietocht
« Reactie #1 Gepost op: 26-08-2003, 22:37:45 »
Zo lang het op een zondag is kan ik meedoen, anders niet... heb het veelste druk anders ;) .

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #2 Gepost op: 26-08-2003, 22:55:16 »
Kun jij dan al zolang vantevoren zegen dat je alleen op zondag kan? Om iedereen een kans te geven, dacht ik dat het daarom wel handig was om ziets zover vantevoren te plannen, zodat je je vaste aktiviteiten eventueel zou kunnen verschuiven, voor een keer.

Zondag moet lukken voor een orientatietocht. Die speelt zich meestal namelijk overdag af, het nadruppelen ( ;D), echter vroeg in de avond. Hoewel: zo'n tocht kan ook 's nachts. Kun je dan wel?? Nee, een dergelijke tocht is misschien wel het handigste om die inderdaad op zondag te doen. Moet ik alleen even kijken hoe de openingstijden van bepaalde bezienswaardigheden zijn.

Eerst maar eens zien of er aanmeldingen zijn. Als het even kan: niet meteen allemaal zeggen Ja, ik doe mee, en dan twee dagen vantevoren afzeggen. Want daar heb ik helaas ook ervaringen genoeg mee opgedaan.

De bedoeling is dat de tocht goed te doen is voor mensen die eventueel kinderen mee willen nemen, ik zorg voor een gevarieerde route, en ook voor een natje en droogje onderweg (tegen een acceptabele bijdrage, uiteraard, ik wil er niets op verdienen, maar uiteraard ook niets op verliezen).
« Laatst bewerkt op: 26-08-2003, 22:57:56 door bodejosm43 »

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 26-08-2003, 23:01:00 »
klinkt allemaal wel leuk, misschien kun je een poll maken? dan weet je ook precies hoeveel mensen zeker weten ze meegaan en hoeveel er misschien meegaan ofzo...
maarruh... voor mij is ene zondag ook makkelijker
en dan niet te laat, want ik moet ook nog terug kunnen met de trein natuurlijk (net als vele anderen waarschijnlijk)

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 26-08-2003, 23:09:13 »
Kun jij dan al zolang vantevoren zegen dat je alleen op zondag kan?

Ja. Ik volleybal namelijk en ik heb iedere zaterdag van nu tot aan 22 december ofzo een wedstrijd. Op 18 oktober ook niet trouwens. En dan vanaf 17 januari tot eind april ook weer. Vandaar.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re:Oriëntatietocht maart of april 2004
« Reactie #5 Gepost op: 26-08-2003, 23:44:11 »

en dan niet te laat, want ik moet ook nog terug kunnen met de trein natuurlijk (net als vele anderen waarschijnlijk)
waarom denk je dat ik voor Den Bosch heb gekozen? Niet alleen vanwege de leuke binnenstad, maar ook vanwege de bereikbaarheid vanuit alle uithoeken, en vooral de bereikbaarheid van die uithoeken na afloop.

Ik heb wel wat zondagen geprikt, maar weet even niet of op 1 van die zondagen toevallig Pasen valt. Dan zou er eventueel namelijk aan paasmaandag gedacht kunnen worden. Eerst maar zien wat de poll oplevert.

Offline Avron

• Forumlid
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #6 Gepost op: 27-08-2003, 07:58:09 »
Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met een orientatietocht
Toch bedankt!

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #7 Gepost op: 27-08-2003, 08:18:35 »
verdraaid,  ik ben op zondag jarig  :o  (4 april)
we're back :(

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 27-08-2003, 09:19:06 »

Mmmmmmm, ik ben gelukkig niet de enige!! ;D :) ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #9 Gepost op: 27-08-2003, 13:34:01 »

Niemand zal er bezwaar tegen hebben als je die dag trakteert ::) ::)Ik zag dat Avron die dag 16 jaar wordt. Zo zal het uiteraard nooit voor iedereen mogelijk zijn om mee te doen. Het hele jaar door zijn er uiteraard mensen jarig, daar kan niemand iets aan veranderen.

Mmmmmmm, ik ben gelukkig niet de enige!! ;D :) ;)
Ik heb het even opgezocht in het woordenboek, ik wist het namelijk zelf OOK niet ;D ;D: een oriëtatietocht is hetzelfde als een speurtocht. Dat wil zeggen, een wandeling met allerlei opdrachten onderweg, de groep die deze opdrachten het beste uitvoert, en daarmee het beste scoort, is (hoe kan het ook anders) de winnaar.

Geloof me: zelfs met minder goed weer is zo'n tocht erg leuk om te doen. Kwestie van jezelf erop kleden. En als je de weg niet weet, omdat je Den Bosch niet kent???? Vragen aan voorbijgangers wil dan nog weleens helpen.
« Laatst bewerkt op: 27-08-2003, 13:42:35 door bodejosm43 »

Offline Avron

• Forumlid
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #10 Gepost op: 27-08-2003, 14:01:04 »

Ik ben zondag ook jarig!!!
Toch bedankt!

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 27-08-2003, 15:10:34 »
En ik ben 10 april jarig... hoezo offtopic!! :) ;) ;D

Leuk idee Jos, alleen weet ik nog echt niet of ik kan dan die tijd... :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Groenenman

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 27-08-2003, 15:29:28 »
Zondag is juist de enige dag dat ik niet kan  :'(

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #13 Gepost op: 27-08-2003, 16:55:41 »
En ik ben 10 april jarig... hoezo offtopic!! :) ;) ;D

Leuk idee Jos, alleen weet ik nog echt niet of ik kan dan die tijd... :)
Je kan alvast aanbieden om iemand mee te laten rijden. Kun je ook alvast oefenen met oriënteren. Niet te geloven, hebben jullie dat woord op school nooit hoeven te gebruiken?  ;D ;D

Zoals gezegd: door de week zullen er veel minder mensen kunnen dan in het weekend, vandaar dat de keuze voor een dergelijke dag al snel beperkt is tot OF de zaterdag, OF de zondag. Begrijpelijkerwijs kan ik dit niet op 1 persoon gaan afstemmen. Stem ik het op Groenenman af, dan kan Annuh niet, en andersom, en er zullen best meer van die situaties zijn.  Vandaar ook, dat heb ik al gezegd: dat ik dit zo lang mogelijk vantevoren wil plannen. Je kunt dit onmogelijk binnen een week rond krijgen.

Hoewel 7 maanden vantevoren ook aan de ruime kant is, kan ik op deze manier tussentijds nog wel iets aanpassen, indien nodig. Zo zal ik in de wintermaanden moeilijker mensen van de VVV te pakken kunnen krijgen, die zullen er doorgaans pas zijn ergens in het voorjaar. Tenminste: dat was dit jaar het geval. Toen was ik 20 januari toevallig in Den Bosch, het VVV kon mij maar zeer beperkt helpen. Of ik in april wilde terugkomen.........
« Laatst bewerkt op: 27-08-2003, 17:37:57 door bodejosm43 »

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #14 Gepost op: 27-08-2003, 17:18:09 »
olee den bosch..mochten jullie dan verdwalen, weet ik de weg wel  ;) Misschien ga ik dan wel stiekem voorbijganger zijn...

Of ik kan en wanneer...zou 't niet weten. Ik kan altijd ffkes langs komen dan  :D
een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #15 Gepost op: 27-08-2003, 17:37:09 »
Natuurlijk mag je meedoen, maar ik heb ook heel veel aan algemene tips.  Hoe ik die verwerk, is uiteraard aan mij. Je zult vast wel een object weten dat ik beslist niet over zal slaan. Ik weet nog genoeg andere zaken in Den Bosch die zeker een plaatsje zullen krijgen in de route. De aardigheid zit hem natuurlijk in de relatief onbekende stukjes Den Bosch. Dan zijn buurtbewoners natuurlijk een klein beetje in het voordeel, maar ik durf te wedden dat ze hun stad op een andere manier zullen gaan zien dan normaal.

Groenenman

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 27-08-2003, 18:44:03 »
Dat begrijp ik JOs, maar ik weet ook niet of ik al die andere dagen wel zou kunnen komen want ik heb een nogal druk bestaan met school, voetbal, tennis en mijn baantje. Natuurlijk zijn er altijd mensen die niet kunnen maar ik wilde dus zeggen dat ik gewoon niet kan en dus ook niet kom

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #17 Gepost op: 29-08-2003, 20:08:24 »
Is het in Den Bosch? Dan ben ik misschien wel van de partij... Moet alleen even kijken of het niet allemaal te veel wordt... Ook al een sinterklaasviering en zo voorts... Maar het klinkt leuk...
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #18 Gepost op: 29-08-2003, 20:21:42 »
Beide evenementen vallen niet samen, dat beloof ik je. Ook voor deze speurtocht (laat ik dat moeilijke woord maar even niet gebruiken ;D) geldt: als je er drie weken op voorhand mee komt, wordt het gegarandeerd een mislukking.

Wie er eventueel een leuke plek weet om de route te laten starten/eindigen: laat maar komen.

Ik heb er zelf wel een idee over, en ik kan jullie alvast verklappen, dat het niet uitsluitend een wandeling wordt, maar dat er ook een beroep gedaan wordt op jullie creativiteit.

Dat maakt het dus alleen maar leuker. Overigens vind ik de tussenstand van de poll wel leuk: vier stemmen, vier verschillende datums.
« Laatst bewerkt op: 29-08-2003, 20:23:57 door bodejosm43 »

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 30-08-2003, 23:49:49 »
Wat moet ik me precies voorstellen bij een orientatietocht?